Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~Enskattaret Torstaina~*~

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=0000EE]Ei taas tuu uni..=/ Tuijottelin aikani kattoon ja päätin nousta ylös..Huoh.

Hermione oli käynyt jo harjoittelemassa synnärillä! Harmi, että oli väärä hälytys, mutta jospa seuraava kerta ei enää oiskaan? =)

Hennalla aika pelottava toi parvorokkoepäily! Toivottavasti kaikki kunnossa..varmaan infernaalista kyllä odottaa maanantaihin asti! =/ Jaksuja!

Coltsfootillakin hyvä neuvola..=) Toi sf:n lasku saattaa johtua ihan vaan Elsan eri asennosta eli eiköhän se palaudu ens kertaan mennessä, että terkkakin on tyytyväinen..=)

Sere oli flunssassa..Yhh =/ Koitahan jaksaa ja hyvää asuntokatsastusta huomiselle!! =)

Niina yrittää vaan jaksaa odottaa sinne lääkärineuvolaan! Vaikeaa on, mutta sit ne viikot alkaakin rullaan! =)

Titi: mä taisin käydä ekassa lääkärineuvolassa viikolla 11+jotain..Mulla niitä ei ollut kuin yhteensä kolme...Kai sulle ens kerralla jo varataan sinnekin aika..=)

Odottavan aika on LOPUTON!!!!

Noinkohan Sirun tiiti tulee ulos ennen käynnistystä? Kun usein kuulemma niin sattuu..=)

Suppareita kaikille niitä haluaville!!! =)

Mä lähden kans sänkyyn odottelemaan jos vaikka vedet menis tänä yönä?! =D

Mukavaa päivää kaikille.. piipahdan taas neuvolan jälkeen! =)

t. poppis ja räpsy rv40+1

Vierailija
2/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Hui, meillä paukkuu pakkanen -22 astetta näyttää mittari :/ Tykkään kyllä talvesta, mutta en näistä pakkasista. Autokin on ihan kankee ja oikein surettaa ajaa sillä.. Noh, ei auta mikään.

Voi poppis, mä jo luulin että oot ilmottanu yöllä että lähtö tulee!! Mutta ei, muuten vaan oot siellä keikkunu hereillä. Mulla on menny jo ihan usko siihen, että se tiiti sieltä ymmärtää tulla itsekseen.. Noh, vielä toivon että joku ihme tapahtuis enkä joutuis siihen käynnistykseen, mutta saas kattoo nyt:)

Tänään olis taas sitten neuvola, plaah. Terkkari oli jo viimeks sillain, että tarviitkohan sää enää uutta aikaa, et eiköhän se synny.. noh, mä en kyllä uskonu hetkeekään että se syntyis ja sanoinkin sen sille tätsylle:) Noh, edelleen siis lyllerrän sinne yhtenä suurena kappaleena..

Mä voin siellä sitten avautua tästä tympääntymisestäniXD!

Taidan jättää kommentoinnit nyt myöhempään päivään kun tunnin päästä on jo se neuvola ja kai tässä pitäis jotain ittelleen tehä jos meinaa ihmisten ilmoille kehdata mennä=)

Nyt sitten kiireesti kaikki jakautumista lähellä olevat enskat ilmottautumaan=D!!

terkuin siru ja tiiti rv 40+2.. kolme yötä käynnistykseen=)[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan ollut niin kiirus. Onnittelut aliinalle nyytistä! Mukava lukea vauvauutisia.

Poppis vielä sinnittelee täällä... Mahtaa olla jännä fiilis kun niin pian jo näet räpsyn! Sup-sup! Elikkäs toivottavasti pääset pian tositoimiin.

Sirukin vielä täällä... Onneksi teillä on jo tiedossa käynnistysaika. Pian teillä onkin sitten kotona pieni tuhiseva nyytti! Sullekin oikein paljon suppareita!

Omaan napaan ei kuulu kummempia. Ekoja liikkeitä täällä metsästetään. Jotain olen jo tuntenutkin, mutta ei kyllä pysty 100%sti sanomaan onko ne vauvan liikkeitä vaiko vaan jotain muita murinoita. Massu kasvaa kovaa tahtia, ja otan uuden kuvan taas viikonloppuna. Olen nyt laittanut kuvat sellaiseen kuvablogiin, ja aattelin laittaa teille linkin tänne sitten viikonloppuna. Eipäs tässä muuta, kuin isot vilkutukset kaikille enskoille.

Peipposka 17+5

Vierailija
4/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi taas oli aamulla -18 astetta vaikka piti säätiedotuksen mukaan olla vain jotain -7. Meillä on koira saanut kyllä jo menena aamuna sellaisen pikalenkin kun ei viitti alkaa kiireessä hirveää kerrospukeutumista harrastamaan.

Hurjasti muuten Aliinalle onnea vauvasta!

Mäpä koitan saada sitten kymmenen viikon päästä Elsaa ulos pari päivää aikaisemmin niin päästään Seren kanssa vaikka samaan huoneeseen ;D Koita vaan kiltisti olla peiton alla, jotta saat taudin nujerrettua. Ja tsemppiä asuntokauppoihin! Mä en muuten ole ollut kipeänä koko syksynä/talvena *kopkop puuta*, normaalisti tähän mennessä on vähintään parit flunssat kärsitty...

Ja Titi kyseli tuosta ensimmäisestä neuvolalääkäristä. Itse kävin siellä jo rv 11+jotain, eli kaiken järjen mukaan sinullakin olisi sellainen käynti jo pitänyt olla. Mutta lienee nämä taas semmosia paikkakuntakohtaisia juttuja...

Poppis ja Siru vielä sinnikkäästi täällä :) Mutta häämöttäähän se loppu jo (heh, lohduttaa varmaan tooooosi kovasti).

Pitää muistaa koittaa viikonloppuna bongata peipposkan masukuvalinkit. Niitä on aina kiva katella ja veratilla omaan mahaan. Musta tuntuu kyllä, ettei kellään ole yhtä pientä mahaa kun mulla, tuntuu ettei vieläkään kukaan hoksaa, että sitä on raskaana elleivät tiedä...

Mutta hommiin!

Coltsfoot ja Elsa 29+4

Vierailija
5/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kurkkasemaan nopsasti josko Poppis, Siru ja muut loppupääläiset olisi yöllä ilmoitelleet lähdöstä. Aikaslailla taitaa omaa tahtoa teidän pienokaisilta löytyä kun näin pitävät vanhempiaan jännityksessä. ;)

Me käytiin illalla miehen kanssa ostamassa hoitopöytä/lipasto vauvalle. Nyt vaan mulla on huono omatunto kun mies jotenkin loukkasi selkänsä, kun yksin kantoi laatikon sisälle. Painoi sen verran että minä en uskaltanut sitä kanniskella. Ja itsepäinen kun on niin ei tietenkään ajanut autoa oven eteen vaan piti kanniskella pitkin pihoja... =( No, kiva juttu tietysti on se, että pian päästään laittamaan vauvan huonetta järjestykseen!

Minä lähden nyt kaunistautumaan ja sitten junalla Lahteen. Ystäväni luokse reissaan päiväksi.

Hyvää oloa teille kaikille enska-kamuille! t. iida-linnea 27+1

Vierailija
6/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikainen ilmoitus vaan, että yhdessä koossa ollaan vaikka tänään taitaa kirjoittelu jäädäkin! Ohjelmaa siis tiedossa :)

Touhukasta torstaita!

Makkara 37+3

Vierailija
7/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]No niin.. nyt oli sit varmasti viimeinen neuvola reissu tehty yhdessä koossa! Tais tätsy jo naamasta nähdä, että mulla alkaa pikkuhiljaa pinna kiristyä tähän olemiseeni.. Koitti lohdutella että jos se nyt innostuis tulemaan ennen sunnuntaita ettei tarvii käynnistää mutta en vaan enää jaksa siihen uskoo. Tosiaan puhuttiin siitä, että pikkusen kammoksun tota käynnistystä ja niin se terkkakin sanoi, että tuntuu olevan pikkusen rajumpi se synnytys kuin silloin jos ihan luomuna käynnistyy=( Ei kiva juttu, kun muutenkin toi synnytys pelottaa jonkun verran.. noh, kaippa siitä selviää=)

Kaikki muuten oli neuvolassa ihan mallillaan ja painokin oli pysynyt samoissa lukemissa, vaikka en oo viikkoon kunnolla enää jaksanut lenkkeillä tms ja herkut on kyllä maistunut =D Noh, onneks oli viimenen kerta kun punnittiin niin että on tiiti masussa ;)

Jotain positiivista sentään oli.. tiiti on tosi alhaalla, että olis ihan lähtökuopassa kuulemma jos ny vaan käynnistyis se synnytys. En kyllä juurikaan mitään paineen tunnetta tms. tunne.. että näköjään voi olla laskeutunut, vaikkei sitä niin tunne.

Jaahas, makkarakin oli käynyt ilmoittautumassa.. hyvähyvä! Nyt vaan sitten muutkin antamaan infoo itestään=)

Vai meinaa Han vielä keikalle mennä =D Jospa se rumpali innostuis siitä ja tulis vaikka ulos!

Titille sen verran, että meillä on kaksi lääkärin tarkastusta eli alkuraskaudessa ja loppurskaudessa. Eka oli joskus kun viikkoja oli 10+ jotain ja nyt sit oli rv 36+ mutta joka paikka kunnalla on omat käytännöt

Joo.. aivot on kertakaikkiaan ihan jökissä, taidan jättää kirjottamisen tähä ja mennä vaikka pikkuseks aikaa huilaamaan ja toivomaan että synnytys käynnistyis... niinpä=D

Suppareita kaikille meille niitä tarvitseville!

...edelleen siru ja tiiti :)[/color]

Vierailija
8/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coltsfootin Elsakin tykkää potkia doppleria.. ;) hihi! Tiitiäinen kans on pari kertaa monottanut sitä kun kuuluu niin hauskoja ääniä..

Sere ¿ pikaista paranemista ja paljon lepoa sinne! Tulethan kertomaan miltä näytti sitten kun olette asuntoa käyneet katsomassa.. :) Jos ootte sitä ostamassa ja omistaja remontoi parhaillaan, niin ehkä te voisitte jollain tavalla vaikuttaa niihin valintoihin?

Niina1983 & Titi oli käyneet neuvolassa, se eka visiitti on aina vähän jänskä ja ainakin me oltiin miehen kanssa ihan täpinöissä.. Tosin vähän ¿tylsäähän¿ se oli kun täyteltiin vaan niitä papereita eikä esim vielä kuunneltu mitään sydänääniä jne. Ja Titi, mä kävin neuvolalääkärillä rv 11 sen ekan kerran.

Poppiskin palasi kukkumaan.. Mekin yritettiin mennä jo 22-> nukkumaan, mut mä vaan pyörin ja hyörin sängyssä ja en meinannut saada unta. Sitkeästi kun siinä makoilin, niin kai se uni sitten tuli joskus 23 aikaan..

Sirulla on neuvolakäyntikin jo takanapäin.. Toivottavasti alkaisi pian tapahtumaan jotain. :) Suppareita lähettelen sinne..

Peipposkakin kävi morjenstamassa pitkästä aikaa! :) Kiva kuulla että kaikki hyvin, massu kasvaa ja silleen.. Mäkin voisin yrittää jotain masukuva-arsenaalia laittaa jonnekin tossa viikonloppuna. Jos vaan saan miehen avustusta siihen..

Iida-Linneakin oli ollut miehen kanssa shoppailemassa ja hoitopöydän ostaneet! Eiks ollutkin kiva tuoda se kotiin? Toivottavasti miehesi ei hajottanut selkäänsä kanniskellessaan sitä.. Meillä kävi tosi hyvä tuuri kun saatiin käytettynä sellainen eikä oikeesti maksettu siitä kuin 10 eur ja se on priima tavaraa. Ihan niin kuin sitä ei olis edes käytetty..

Mies maalasi eilen meidän työ-/vierashuoneen kertaalleen ja tänään sitten toiseen kertaan.. Minä pidin huolta hänen ¿nestetasapainostaan¿ ja siitä että kaikki tarvittavat välineet olivat heti vieressä saatavilla. Ei näillä mun handuilla mitään maalitelaa ois pidelty.. Eli hyvälle näyttää, taidan päästä viikonloppuna sisustelemaan Tiitiäisen huonetta!!! JEE! :))) Toisaalta ihan kiva kun koko ajan mietteet pyörii tuossa kodin laittamisessa niin ei ehkä sitten osaa miettiä tätä jäljellä olevaa aikaa synnytykseen asti. Ja kun töissäkin on kova kiire niin ei ehdi kauheesti pähkäilemään että millon Tiitiäinen tulee.. ;) Sitten kun koti on kunnossa niin saas nähdä keksinkö mitään muuta vastaavaa puuhaa..

Hommiin suti! Siis työt kutsuu! Voikaa hyvin ja suppareita niitä kaipaaville!!!

Mammis + Tiitiäinen 29+6 (viimeisen kerran aloitan kakkosella.. iik)

Vierailija
9/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poppis, yökukkujat rules =) vai ei se räpsy välitä aikarajan umpeutumisesta..nooh jos se kohta tajuais ulos tulla =) mä olin tosiaan siel kampaajalla eilen ja se laittoi mulle taas kolmee eri raitaa: Suklaa, vanilja ja sit muutaman sellasen kuparinsävyisen raidan tohon eteen. Kyl se vaan kummasti piristää oloa ja vähän tota pärstäkerrointa =))

Sjt, vai sulla kiusaa oikein kipiät supparit¿jos vaikka siellä jo availee paikkoja =) Oliko ideaparkista mitään apua?

Makkara, joko masu on alkanut elämöimään enemmän?

Hermione, olit sitten ikävän pettymyksen joutunut kokemaan, ku supparit vaan kiusoitteli. Jospa tosiaan seuraava kerta tositoimiin =)=)

Aliinalle hirmusti Onnea tytöstä!!!

Henna, toivotaan ettei parvorokko ole päässyt vaikuttamaan, varmasti ikävää nyt vain odotella tuloksia¿mutta eiköhän kaikki ole kunnossa =)

Coltsfoot, mäkin kommentoin tosta sf-mitasta, koska mullakin se heitteli jonkin verran. Sitten kun hippis päätti pysyä rt:ssä, niin lukemat alkoivat melko tasaisesti nousta. Asento siis ainakin vaikuttaa ja tietenkin on mittaajasta kiinni =)

Sere, otan osaa sun olotilaan¿.se kun tosiaan tuntuu raskaana ollessa miljoona kertaa ikävämmältä sairastaa! Laitan täältä sulle parantavia tuulahduksia tulemaan =)

Niina, oli varmasti kiva käydä ekassa neuvolassa ja jos vielä synkkaa terkan kanssa =)

Titi, toi hemppa melkein järjestäen lähtee kaikilla laskuun ja kannattaa tosiaan heti vaan alkaa rautaa popsii. Mullakin on A- veri ja niitä samplarin verikokeita on aina pitänyt ottaa. Paino ei välttämättä vielä pitkään aikaan juuri nouse, on aika yksilöllistä. Toivotaan et sulla säryt helpottaa pian =)

Eka lääkäri oli mulla rv 14+5 .

Peipposkakin siellä liikkeitä metsästelee¿kohta ne potkutkin alkaa tuntua =)

Iida, kivoja hankintoja olitte tehneet ja ikävä kyllä noi miehet joutuu vähän koetukselle meidän raskauksien takia =) toivottavasti ei miehen selkä kuitenkaan mennyt huonommaksi.

Siru, jos tiiti sieltä nyt kuitenkin tulisi ennen sunnuntaina..täällä kyllä kovasti peukutetaan sen puolesta!

Mammis, on se ihanaa päästä sitä pikkuisen huonetta sitten sisustaa!!

Kysymys: Meinaatteko ottaa sitten pienokaisen synnyttyä sille rotavirusrokoitteen? Tuo virushan on aika ikävä ja jos rokotuksen haluaa, niin se pitää itse ostaa ja kustantaa sellaiset 150 ¿.

Mulla kans tänää neuvola vasta kahdelta. Tuntuu et tää masu supistelee nyt vaan ihan kaikesta liikkeestä¿.moottoriajoneuvossa istuminen on varmaan pahin laukaisija =) tänään aion vaan makailla ja mässätä =)

Kaunista torstaipäivää ja suppareita niille, jotka haluaa!

Mykis ja hippis 38+5

Vierailija
10/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä koossa ollaan edelleen, vaikka illalla teki supparit jo niin kipeää, ettei meinannut mikään asento olla hyvä. Suppareita tuli 5-8 min.välein lähes kaksi tuntia ja kun jo oltiin melkein lähdössä, ne loppui.Siis mitä ihmeen suppareita noi on, kun tulee ja menee.Hiukan turhauttaa...

Aliinalle onnea!

Mykis: sun suunnitelmat kyllä kuulosti paljon paremmalta kuin mun;)Mä meinaan siivota, niin että pikkuherra tulis ulos:)

Sirulle jaksamista!

sjt+pikkumies 39+2

Vierailija
11/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoittelen, kun pitää illaksi lähteä töihin. Tännepä ei kuulu mitään kummempia. Ensi viikolla on neuvolakäynti ja silloin 5.päivä rakenneultra. Minkäänlaisia liikkeiden häivähdyksiä en ole tuntenut, joten niitä innolla odotan! Iskiaskipu on muuttanut hieman paikkaa tuonne keskelle persposkea ja häntäluun seutuviin. Maha kasvaa ja vauvakin jo varmaan painaa hieman eri kohtaan niin kipukohtakin muuttuu. Onneksi kipu ei ole niin pahaa nyt vaan sellaista jomotusta. Liikkeellä oleva flunssa iski viime yönä minuunkin ja nyt on jo toinen sierain rikki niistämisestä tai oikeastaan räkä ei edes vielä liiku kunnolla vaan " vettä" vaan norona tulee! :(

Titi: Mulla ensimmäinen neuvolalääkäri oli rv 13+6 eli ehkä tavallista hieman myöhempään.

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet odottajat ja Aliinan perheelle onnea!

Nyt jää kommentit vähälle, mutta yritän tulla uudelleen, kun muutama vapaapäivä tulossa!

Vauva-aaltoa odotellessa

Hoyt rv 16+6

Vierailija
12/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AliinaK oli saanut nyytin! Onneksi olkoon tyttelistä!

sjt, sua koetellaan, suppareita vaan tulee, mutta " mitään" ei tapahdu... Vaikkei se varmaan lohduta yhtään, niin ei se vauva sinne yksiöönsä ikuisesti voi jäädä! Pian on sullakin nyytti kainalossa :)

Poppiskin täällä vielä sitkuttelee... Eräpäivä meni jo, eiköse se Räpsy sitä tiedä! Taitaa niin tykätä pehmeästä olostaan ettei halua kylmiin pakkasiin nokkaansa näyttää ;)

Mammiksen neuvolakäynti oli ok. Harmittavaa nuo kädet ja voimattomuus... mutta luotettava on että sekin vaiva karisee sitten viimeistään synnytyslaitokselle! :)

Coltsfootinkin neuvola ok, paitti kasvu oli hidastunut. Ehkä se on ihan normaalia, että välillä vauva kasvaa enemmän ja välillä vähemmän. Itsekin oon mennyt sf-mitoissa yläkäyrillä koko ajan, ja olisin aika tyytyväinen jos tipahtaisin sinne keskipaikkeille vielä jossakin vaiheessa :)

Hermione, teillä oli läheltä piti tilanne! Varmaan turhauttavaa kun kaikki loppui kuitenkin tyystin. No... samat samat kuin muille loppupääläisille, kyl se vaavi sieltä tulee kun on tullakseen =)

Henna, empatialähtys sinulle - toivotaan että testit negoja ja selviät pelkällä säikähdyksellä rokon suhteen.

Sere - kivaa tiedossa, asuntokatselmus! Miten meni ja miltä näytti?

Niinalla oli eka neuvola :) Siitä se lähtee! Hempan lasku on joo aika tavallista, varmaan ne lisärautoja sitten suosittelee jossakin vaiheessa jos tippuu liian alas. Niistä ei kannata etukäteen olla kuitenkaan huolissaan.

Ja vielä lisää neuvolakuulumisia, Titikin oli käynyt. Paino sulla tippumaan päin... no, ehtii vielä nousta! :) Alkuun se voi heitellä vähän suuntaan tai toiseen kun ei välttämättä kaikki ruoka maita ihan niin hyvin.

Voi Siru - 3 yötä!!! No ei oo paljon! Koitahan nyt jaksella tuo alle 72 tuntia vielä :)

Iida-Linnea ja Mammis, kiva kun pääsette pikkuisen huonetta laittamaan :) Hoitopöytä pitäisi meidänkin hakea ensi viikolla (sänky on jo valmiina), ja taidan pistää minäkin ukon asialle kantelemaan... ei ole kädet kipeet, mutta oon kyllä kaiken raskaamman kantelun delegoinut jo muille. Ei viitsi turhaan rasitella...

Mykis, sulla on uus tukka! Kuulosti hyvältä. Sitä itsekin odotellessa... vielä puol kuukautta... Sun galluppiin: en ole tajunnut rotavirusrokotetta edes miettiä. Täytyypä perehtyä asiaan enemmän. Jos siitä on olennaista hyötyä / kannattaa ottaa, kai se on sitten hankittava.

Täällä porskutellaan varsin vaihtelevissa tunnelmissa... huomaa että työssä käynti tekee heti olon ihan " hassuksi" . Tuntuu kuin ei hallitsisi kroppaansa taas enää ollenkaan. Saikulla rytmi on jotenkin niin leppoinen, ja huomaan että selkeästi tuo työstressi ei tee hyvää odottavan mielelle. Juniorikin on kummissaan ja huomaan että sen rytmit on menneet ihan sekaisin. Eilen yöllä en saanut taas nukuttua ennen viittä... mietinkin että pitääköhän munkin liittyä teihin yökukkujoihin! Varsinkin kun tehän poksahdattekin kaikki kohta! :) Yritän kuitenkin sinnitellä vaaka-tasossa yöaikaan kun työt painaa sitten päälle päivisin. Huoh! Mä niiiiiin miellelläni jäisin jo kotiin! No, koitan silti sinnitellä ainakin sen pari-kolme viikkoa ja katon tällä aikaa mihin olotila kehittyy.

G: Osa on välillä ilmoitellutkin että on ollut sairaana, mutta mä oon itse ihmetellyt kun SE JOKATALVINEN flunssa, joka itsellä menee AINA poskionteloihin, ei ole tullutkaan. Ootteko siis olleet " normaalia" terveempiä raskausaikana - ei kaikki virukset ym. ole iskeneet vai onko ollut ihan normisairastelua niinkuin muutenkin?

Talvista päivää ja teille viimeisiään veteleville ISOSTI jaksuja -pitkään joo mutta niin ihanasti palkitsevaan- odotukseen! :)

Leenis & jr 29+1

Vierailija
13/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=0000EE]Neuvolassa tuli käytyä ja kaikki oli ihan ok..Painoa nyt oli tullut kilon verran ja ei, en usko sillä olevan yhteyttä yltiöpäiseen laskiaispullien syöntiin! =D Huoh..seuraava neuvola jo maanantaina eli jos sinne menen (toivottavasti EI TARTTE!) niin saan sit lähetteen TYKS:iin yliaikaiskontrolliin..Käski taas nännejä hieroa oikein tositarkoituksella..=)

Sirullakin oli ollut neuvolassa kaikki hyvin..tuskin meillä mitään mullistavaa tapahtuiskaan..=) Yritetään nyt molemmat saada ne synnytykset käyntiin!! Supsupsup! =)

Peipposka linkittää vaan sitä blogia tänne..masukuvia on kiva katsella..=)

Iida-linnea pääsee laittelemaan vauvalle huonetta kuntoon! Se on kyllä mukavaa..Harmi sen miehes selkää, mutta eiköhän se siitä parane! =)

Mammiskin pääsee viikonloppuna sisustaan..hyvä homma =)

Mykiksen hiukset kuulosti taas hauskalta! Munkin pitää perehtyä tollaseen moniraidallisuuteen! =) Rotarokotetta en oo ehtinyt yhtään edes miettiin..Pitänee sit kysellä sitä neuvolasta tai jotain kun on ajankohtaisempi? Onhan toi aika kallis, mutta kyllähän sen maksaa jos on tarpeellinen..

Sjt:tä kiusataan nyt pahemman kerran tollasilla suppareilla! Jospa se kuitenkin lähellä on..mulla ei oo ollut minkäännäköisiä suppareita..=/

Hoytkin oli piipahtanut..toi vesiräkä on kyllä pahin kun ei saa sitä niistettyä..paranemisia! =)

Leeniksen galluppiin: mä oon yleensäkin aina terve ja sairastan jonkun flunssan kerran kahdessa-kolmessa vuodessa ja ihan samanlaisena oon pysynyt..Ei mikään oo vaivannut vaikka en oo mitään yleisiäkään tautirysiä vältellyt..=) Hyvä siis niin..=)

Nyt vois mennä laittaan aamiaista kun en koskaan syö ennen neuvolaa..kun on se painokammo..ehkäpä siitä vois jo päästä..=)

Mukavaa kirpeätä päivää!

t. poppis ja räpsytin rv40+1

Vierailija
14/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hokasin muuten just (ei yhtään pitkät piuhat) että oon merkinnyt päivällä, ei sen enempää mut kuitenkin, viikot pieleen. Kun juniorin eräpäivä on 10.4. tiistai, tarkoittaa se tietysti että tiistaisin vaihtuu viikko, eikä keskiviikkoisin minkä mukaan oon elänyt. Tänään on siis viikkoja 29+2 (eikä 29+1). Vai meneekö se näin?!?

Ei yhtään wannabeeblondi ;)

Leenis

Vierailija
15/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIRU, onneksi neuvolassa voi valittaa :D On se nyt kumma kun ei se tiiti sieltä omin avuin ole vielä tullut.

MYKIS, en oo miettinyt tuota rokotehommaa ollenkaan, mutta se voisi olla hyödyksi. Ja mulla muuten kans koko ajan supistelee, ei tarvitse edes liikkua juuri, riittää kun vaihtaa asentoa sohvalla :D

HENNA, toivotaan ettei mitään löydy testeistä! Koitahan jaksaa.

SJT, mikähän tuohon sun kroppaan oikein on mennyt? :O Pitää kai lähettää aimo annos sellaisia suppareita, jotka eivät lopu kesken, vaan jatkuvat siihen asti, että vauva on maailmassa! :)

POPPIS, Vai meinaa se Räpsykin olla itsepäinen ja pysytellä kohdun lämmössä vielä. Älä nyt kuule anna periksi sille, vaan kommennat sen ulos! :D Eläkä nyt tuosta painosta ota stressiä, oot jo niin loppusuoralla, että nyt vaan mässäilet oikein olan takaa :D

G1: Mulla oli eka lääkärineuvola rv 11+6 ja käyntejä on ollut yhteensä 3. Vaihtele varmaan kunnittain. Eka lääkärineuvola varmaan yleensä ennen rakenneultraa, mutta en tiedä varmuudella sanoa.

G2: En koe, että olisin ollut raskaana sen terveempi tai sairaampi kuin normaalistikaan. Mulla oli kesäflunssa, niinkuin asiaan kuuluu, muttei sen kummempia juttuja ole tullut vastaan.

Neuvolakuulumisia:

rv39+1

pissa puhdas

paino -500g/viikko, tuo nyt parin viikon aikana heitellyt ihan hirveästi. Nesteistä kai johtuu, että paino kulkee vuoristorataa, yhteensä 11kg tullut lähtöpainosta (nyt siis n. 55kg).

Paineet 130/91 eli taas melko korkeat. Oon viikon ajan mittaillut kotona päivittäin ja paineet olleet ihan normaalit, mutta nyt taas mitattiin tuollaiset lukemat. Misätähän lie johtuu.

Hemppa oli noussut >118, sain luvan lopettaa raudan syönnin.

Rumpali on kuulemma laskeutunut ja kiinnittynyt, että nyt vain odotellaan, koska älyää tulla maailmaan :)

Jaah, mitä vielä, en muista...

Han ja Rumpali 39+1

Vierailija
16/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliinan perheelle oikein paljon onnea!!!!

Vastaanpa samalla teidän gallupeihin :D eka lääkärineuvola oli 10+3. Ja oikeesti ihan hullua että muistan ulkoa tollasen jutun mikä on ollut melkein 1,5v sitten... =O Rakenneultraa ei meidän kunta tarjonnut vaan käytiin yksityisellä 18+ jotain.

ja sitten terveenä pysyin koko raskausajan, mutta ei kyllä muutenkaan usein flunssat vaivaa.

Loppupääläisille paaaaaljon suppareita. Erityisesti Sirulle ja Poppikselle!!!! [color=red]~tsup~~tsup~~tsup~~tsup~~tsup~~tsup~~tsup~~tsup~[/color]

pikku-milli & Akseli 9kk apua... ei voi olla totta, että meidän pieni täyttää 3kk:n päästä 1v =O

Vierailija
17/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=4169E1] Meidän netti on reistaillut, joten on jäänyt taas kirjoittelut vähemmälle ja olen vähän pihalla teidän kuulumisistanne. Nyt kuitenkin pikainen moikkaus kaikille ja neuvolakuulumisia:)

Rv 32+3

Painoa +175g/vko

RR 111/83

Pissassa glukoosi taas yhdellä plussalla..pöh.

Sf 30.5

Piksu rt:ssä

Piksun syke +140

Piksun liikkeet ++

Ärsyttää ja ihmetyttää tuo glukoosi, jota taas oli vähän pissassa (toissakerralla glukoosi oli kahdella plussalla ja viime neuvolakäynnillä sitä ei ollut yhtään...ja nyt taas yhdellä plussalla). Sanoivat, että katsellaan taas seuraavalla kerralla uudemman kerran ja jos sitä sokrua taas löytyy, niin uudelleen sokerirasitukseen. Pyh ja pah, sanon minä! Onko teillä muilla ollut ikinä glukoosia pisussa?

Sitten toinen juttu, mikä vähän ärsyttää, on mun silmätulehdus. Mulle siis ilmestyi toiseen silmäluomeen n. kaksi viikkoa sitten sellainen patti (luomirauhasen tulehdus), johon sain neuvolalääkäriltä jotain voidejutskaa, mutta se ei siihen tehonnut. Nyt tänään sitten kävin omalääkärillä ja se määräsi mulle jotain antibioottia (Kefalex), jota pitäisi ottaa 3xpäivässä. Ja huomenna menen Keskussairaalalle ihan silmälääkärin vastaanotolle. Nyt siis mietityttääkin, että voiko noita antibiootteja yms. lääkkeitä näin raskausaikana " hyvillä mielin" popsia?! Tämänpäiväinen omalääkäri kyllä sanoi, että ihan satavarmasti voin tuon kuurin syödä (lukee myös lääkkeen tuoteselosteessa), mutta silti mietityttää... Jos siitä sittenkin on jotain haittaa meidän Piksulle?!

Oletteko te muut syöneet/käyttäneet mitään lääkkeitä näin raskausaikana (esim. jotain antibiootteja)? Turhaan varmasti huolehdin asiasta, mutta silti...

Nyt täytyy taas mennä! Lähettelen suppareita kaikille niitä kaipaaville:)!!! Ja tulen paremmalla ajalla kommenttien kanssa...nyt tuli " vähän" oma napa -juttuja...sorry.

Kaunista ja lumista torstaita kaikille Enskoille!

~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 32+3 ~ ♥ ~

Vierailija
18/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdäänkö teillä kotikäynti synnytyksen jälkeen? Meillä kun tuo terkka taas muistutti, että jos päästään synnyttämään ennen seuraavaa käyntiä (joka onkin tasan 40+0), että muistan soittaa neuvolaan, että varataan kotikäyntiaika. Kuinka yleinen käytäntö tämä on? Minusta siis ihan kiva, että ensimmäinen " neuvola" on kotona :)

Äääh, mistä sitä saisi intoa esseen tekemiseen... Huomiseksi pitäisi saada valmiiksi ja pitäisi vielä kirjakin lukea sitä ennen :p Ajatukset kun jostain syystä tuntuu kietyvän enemmän tai vähemmän tuon oman navan ja edessä olevan synnytyksen ympärille, meinaa olla vähän vaikea saada jostain intoa kirjoittaa " pedagogisesta suunnittelusta 0-6-vuotialla" .

Vierailija
19/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan taas kaikille!

Viime yö meni taas supistellessa tosi kipeesti, mutta aamun koitteessa taas lopahtivat. Blaah!! Tää ei varmaan lopu koskaan.

Tänään oli neuvola ja siellä valittelin tätä asiaa ja terkka vaan sano että joillakin voi kestää tämmöstä toimintaa parikin viikkoa ennen kun syntyy. Ärsyttää vaan kun oon päivisin sitten tosi väsynyt kun yöt menee valvoessa.

Titi. Mä olin lääkärineuvolassa ekan kerran vkolla 7+6. Johtuen siitä että mulla oli niin kauhea heinänuha että siihen oli pakko määrätä lääkitys. Normaalisti se olis kai ollu joskus 10 viikon korvilla. Kai se on joo vähän paikkakunta kohtasta.

Han. Mulle kanssa terkka tänään höpötteli että tulee kotikäynnille synnytyksen jälkeen. Eli Tampereella on kai sama käytäntö. On se hyvä juttu sinänsä että jos on vaikka kauhea pakkanen niin ei kyllä tekis mieli heti lähteä mihinkään neuvolaan.

G. Mä en yleensä paljoa sairastele, mutta raskauden puolenvälin jälkeen mulla oli kauhea keuhkoputkentulehdus mikä ei mennyt ilman antibiootteja ohi.

Mulla on vielä tänään perhevalmennus, joten pitäis valmistautua siihen.

Suppareita kaikille jotka niitä tarvitsee ja hyvää päivänjatkoa kaikille!

Hermione ja poju rv 39+0

Vierailija
20/24 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs meillä terkka teki kotikäynnin kun vauva oli 1vkon ikäinen, ja toisen kerran kun 2vkoa. Sitten kolmannen kotikäynnin teki lastenneuvolan terkka vauvan ollessa kolme viikkoa. Mielestäni hyvä käytäntö, ei sitten tarvitse pienen kanssa lähteä mihinkään ennen 6vkon ikää jos siltä tuntuu (6vkon iässä siis eka neuvolassa käynti meillä.)