Käytkö yksityisellä vai kunnallisella hammaslääkärillä?
Kommentit (45)
Rehellisesti en käynyt ennen missään, mutta yhtä leikkausta varten piti hoidattaa suu kuntoon. Eli viisaudenhampaat poistettiin ja pari reikää paikattiin. Kävin julkisella sairaalan puolella suu- ja hammaspoliklinikalla. Olen kyllä tyytyväinen julkisen palveluun. Aion nyt ryhdistäytyä ja käydä tästä lähin kerran vuodessa, kuten lääkäri suositteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä. Viisaudenhampaan poisto 127 euroa. Osaava empaattinen lääkäri. Ja ajan sain vajaassa viikossa.
Olen luullut että yksityinen maksaa tyyliin 500 e/krt.
No ei ainakaan minulle ole koskaan maksanut. Toki riippuu mitä hoitoja tehdään. Hampaan paikkaus oli jotain 80-100 luokkaa. Jos ottaa puudutteen se nostaa hintaa.
En käytä enää Oralia, kun löysin uuden erittäin hyvän hammaslääkärin. Mutta samoissa hinnoissa hänelläkin kuin Oralin hinnat:
https://www.oral.fi/tietoa-ja-ohjeita/asiakkuus/hinnasto/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti olen koko elämäni käynyt julkisella. Nyt 55-vuotiaana en aikaa enää saanut. Oli pakko mennä yksityiselle.
Reiän korvaus puudutuksineen ja toimistomaksuineen noin 190 euroa. Julkisella olisi maksanut max 50 euroa (tosin edellisestä korjauksesta 3 vuotta aikaa).
Mikset saanut aikaa?
No tällaista tämä nykyään näköjään on. Odotin aikaa 5 kuukautta, ja koska reikä vaivasi lähes päivittäin (ei särkyä, muuta vaivaa kyllä), päätin hoitaa asian kuntoon yksityisellä.
Nopeudesta maksan minäkin mielelläni vähän ekstraa. Muutama kymppi enemmän kuin julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti olen koko elämäni käynyt julkisella. Nyt 55-vuotiaana en aikaa enää saanut. Oli pakko mennä yksityiselle.
Reiän korvaus puudutuksineen ja toimistomaksuineen noin 190 euroa. Julkisella olisi maksanut max 50 euroa (tosin edellisestä korjauksesta 3 vuotta aikaa).
Mikset saanut aikaa?
No tällaista tämä nykyään näköjään on. Odotin aikaa 5 kuukautta, ja koska reikä vaivasi lähes päivittäin (ei särkyä, muuta vaivaa kyllä), päätin hoitaa asian kuntoon yksityisellä.
Nopeudesta maksan minäkin mielelläni vähän ekstraa. Muutama kymppi enemmän kuin julkisella.
Sama. Jos haluan hammaslääkäriin niin haluan sinne tyyliin ylihuomenna tai ensi viikolla, en 5 kk päästä.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä. Viisaudenhampaan poisto 127 euroa. Osaava empaattinen lääkäri. Ja ajan sain vajaassa viikossa.
Sama julkisella 50€ ja ihan yhtä osaava ja empaattinen lääkäri.
Yksityisellä poistettu kaksi viisaudenhammasta. Ensimmäinen poisto maksoi noin 400€. Toisen poistoon tarvittiin suukirurgia, koska viisurin juuret olivat niin lähellä hermoja, ettei hammaslääkäri uskaltanut lähteä operoimaan. Tämä maksoi 600€. Muutenkin käyn yksityisellä, koska julkiselle on pitkät jonot ja terveyskeskuksen sijainti ei ole kovin optimaalinen. Hammaslääkärin tarkastus maksaa hieman yli 100€, suuhygienisti alle 100€. Palvelu on hyvää ja ajan saa silloin kun itselle parhaiten sopii.
Kunnallisen palvelusetelillä yksityisellä tai sopimushammashoitolassa. Viimeksi sain kokonaishoidon palvelusetelin, jolloin maksettavaa jää saman verran kuin kunnallisessa hammashoitolassa, mutta ajan sai seuraavalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Helsingissä kunnallista hammashoitoa kuin koululaisille. Yksityisellä olen aina hampaani hoitanut.
Kyllä on ja päivystyksenäkin pääsee vaikka samana päivänä. Ainakin Kalasatamaan. Heti pääsin kun poski turvonnut ja tulehdus ikenessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Helsingissä kunnallista hammashoitoa kuin koululaisille. Yksityisellä olen aina hampaani hoitanut.
Kyllä on ja päivystyksenäkin pääsee vaikka samana päivänä. Ainakin Kalasatamaan. Heti pääsin kun poski turvonnut ja tulehdus ikenessä.
Helsingissä pääsee julkiseen hammaslääkäriin vasta poistattamaan tulehtuneet hampaansa. Yksityisellä ne hoidetaan.
Ei täällä meillä pääse julkiselle. Kerran pääsin muka kokonaisvaltaiselle käynnille yhdeksän kuukauden jonotuksella. Käynti oli ihan yhtä tyhjän kanssa, hammaskiveä oli vain vähän raaputettu pois ja purentaongelmat jäivät kokonaan huomaamatta, joten jouduin käymään yksityisellä. Nyt on ollut lähete erikoishammashoitoon vetämässä vuoden ajan, saa nähdä, kuuluuko ikinä mitään.
Yksityisellä tietenkin, en suotu menemään mihinkään weetee kansan hammaslääkärille.
Työpaikka maksaa meillä nämä 600€ asti vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen ainakin tarkastuksiin hyvin päässyt aikuisenakin🤔 pari viisuriakin poistettu julkisella, toinen vielä kirurginen poisto. Ei mtn valitettavaa Helsingin hammashoidosta😯
Normaalia aikuisten hammashoitoa ei Helsingin kaupunki tarjoa jos ei ole hammassärkyä ja tulehdusta. Yksityisellä hampaat kuvataan ja reiät ja tulehdukset hoidetaan ennen kuin ne pahenevat kivuliaiksi ja tulehtuneiksi.
Toimiiko yksityinen hammaslääkäri yksin vai onko siinä apuna aina hoitaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä pääsee julkiseen hammaslääkäriin vasta poistattamaan tulehtuneet hampaansa. Yksityisellä ne hoidetaan.
Pääsee kyllä, mutta vain oman hoitosuunnitelman mukaan. Ja koska jonot ovat 5 kuukauden pituisia, saa halutessaan palvelusetelin. Itse otin setelin ja kävin yksityisellä samaan hintaan kuin kunnallinen veloittaisi.
Julkiselta pääsee lähetteellä yksityiselle ja maksu on sama kuin julkisella puolella. Tämä silloin jos julkinen ei kykene palvelua tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee kyllä, mutta vain oman hoitosuunnitelman mukaan. Ja koska jonot ovat 5 kuukauden pituisia, saa halutessaan palvelusetelin. Itse otin setelin ja kävin yksityisellä samaan hintaan kuin kunnallinen veloittaisi.
Saat Helsingissä sen yhden 50 euron palvelusetelin jolla ei vielä tee yhtään mitään.
Ehkä tuurilla yksityinen. Koska ahdistun kunnallisesta niin paljon tylytyksen vuoksi ja köyhäinpalveluna siellä käy kaikki puolikuntoiset, kauhea odotustila, etten pysty usein käymään siellä. Jos muuta ei ole niin kunnan juoksupalvelu. Hampaat reikäisiä, paikat putoilevat pois.
Vierailija kirjoitti:
Julkiselta pääsee lähetteellä yksityiselle ja maksu on sama kuin julkisella puolella. Tämä silloin jos julkinen ei kykene palvelua tarjoamaan.
Kun olet jonottanut puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen ainakin tarkastuksiin hyvin päässyt aikuisenakin🤔 pari viisuriakin poistettu julkisella, toinen vielä kirurginen poisto. Ei mtn valitettavaa Helsingin hammashoidosta
Erikoista ja myös hienoa. Itse käyn yksityisellä, jos on pakko. Julkiselle en ole saanut aikaa. Tai jos sen saa, se tulee jonnekin vuoden päähän ja keskelle päivää, jolloin se on ihan yhtä kallista kuin viikon päästä oleva yksityinen, kun pitäisi ottaa päivä palkatonta vapaata.
Kyllä minä olen ainakin tarkastuksiin hyvin päässyt aikuisenakin🤔 pari viisuriakin poistettu julkisella, toinen vielä kirurginen poisto. Ei mtn valitettavaa Helsingin hammashoidosta😯