Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytkö yksityisellä vai kunnallisella hammaslääkärillä?

Vierailija
08.05.2024 |

Onko suuri hintaero?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä. Viisaudenhampaan poisto 127 euroa. Osaava empaattinen lääkäri. Ja ajan sain vajaassa viikossa. 

Vierailija
2/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti olen koko elämäni käynyt julkisella. Nyt 55-vuotiaana en aikaa enää saanut. Oli pakko mennä yksityiselle. 

Reiän korvaus puudutuksineen ja toimistomaksuineen noin 190 euroa. Julkisella olisi maksanut max 50 euroa (tosin edellisestä korjauksesta 3 vuotta aikaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä. Viisaudenhampaan poisto 127 euroa. Osaava empaattinen lääkäri. Ja ajan sain vajaassa viikossa. 

Olen luullut että yksityinen maksaa tyyliin 500 e/krt.

Vierailija
4/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti olen koko elämäni käynyt julkisella. Nyt 55-vuotiaana en aikaa enää saanut. Oli pakko mennä yksityiselle. 

Reiän korvaus puudutuksineen ja toimistomaksuineen noin 190 euroa. Julkisella olisi maksanut max 50 euroa (tosin edellisestä korjauksesta 3 vuotta aikaa).

Mikset saanut aikaa?

Vierailija
5/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset saanut aikaa?

No tällaista tämä nykyään näköjään on. Odotin aikaa 5 kuukautta, ja koska reikä vaivasi lähes päivittäin (ei särkyä, muuta vaivaa kyllä), päätin hoitaa asian kuntoon yksityisellä.

Vierailija
6/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hieman pelottaa yksityiselle meno, kun aattelen että ne keksii reikiä jotta saa käyntejä. Olenko outo? En nyt sano että näin on mutta oma pelko.

Vierailija
7/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla maksoi ainakin yhden viisaudenhampaan poistoleikkaus ja sitä poistoa edeltävä tarkastus yhteensä 700e. Olin tyytyväinen ja jatkan yksityisellä käymistä jatkossakin. 

Vierailija
8/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella. Riittävä hintaero.

Vierailija
9/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin mitenkin. Yksityinen vähän kalliimpi.

Vierailija
10/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melko edullinen käynti. Mulla lasku oli yli 200€, vaikka ei tehty kuin tarkastus kuvineen. Siinä oli mun kipuraja. Viimeksi kävin julkisella. 

Vierailija
11/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta. Meidän paikkakunnalla ei ole enää lainkaan suuhygienistin palveluita, joten käyn yksityisellä. 

Viisurin kävin poistattamassa julkisella puolella. Tulehtui, kolme reissua päivystykseen kunnes sain antibiootit. Seuraava viisuri lähtee yksityisellä.

Vierailija
12/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Helsingissä kunnallista hammashoitoa kuin koululaisille. Yksityisellä olen aina hampaani hoitanut.

Vierailija
13/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt julkisella. Aina yksityisellä. 

Vierailija
14/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä käynyt joka kerta. Hintavaa on, mutta nopeaa ja tuttu henkilökunta aina .

Vierailija
15/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua hieman pelottaa yksityiselle meno, kun aattelen että ne keksii reikiä jotta saa käyntejä. Olenko outo? En nyt sano että näin on mutta oma pelko.

Et ole. Kävin jokin aika sitten näyttämässä näppylää suussa. Yksityisen lääkäri sanoi,  että otetaan seurantalinja ja jos ei häviä parissa viikossa, otetaan koepala.

Lopulta paljastui sylkirauhasen tulehdukseksi. Olin ehtinyt jo paniikissa miettiä vaikka mitä. Riippuu paljon lääkäriasemasta, millaisia tutkimuksia suosittelevat. Suuret tuottavat yhtiöt, kuten mehiläinen ja terveystalo eivät ihan syyttä suotta lähettele ihmisiä jatkotutkimuksiin. 

Pienemmät yksityiset toimijat taas saattavat toimia toisin.

Vierailija
16/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36v ja käynyt aina kunnallisella, kun hyvin on kaikki sujunut siellä. 2 reikää paikattu, viisurit poistettu, perus hammaskiven putsaukset.

Vierailija
17/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisiä on hyvin monenlaisia. Osalla on hinnat pilvissä, osalla maltillisella tasolla. Kannattaa käydä läpi oman alueen paikkoja ja tehdä hintavertailua. Säästää satoja euroja. Itse kävin viime viikolla hammaskivenpoistossa, joka maksoi 35€. Kalleimmassa paikassa, jonka nettiä selatessa näin, hinta olisi ollut 150€. 

Vierailija
18/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä, lapsi käy julkisella

Vierailija
19/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yksityisellä. Pelkään hammaslääkärissä käymistä lähes hysteerisesti ja kunnallisella sitä ei osata huomioida. Pelkopotilaisiin erikoistuneella yksityisellä on aina turvallisen tuntuista käydä. 

Vierailija
20/45 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina julkisella. En tod. maksa yksityisestä hoidosta penniäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme