Hullua miten laaja on normaalipainon alue!
Olen 175 cm pitkä ja painan nyt vähän alle 60 kg enkä ole mitenkään laiha. Voisin painaa melkein 20 kg enemmän ja olisin edelleen normaalipainossa. Kuulostaa älyttömältä ja olisin kyllä todella massiivinen 76-kiloisena.
57-76 kg on mun mittaiselle toi haarukka..
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Normaalipaino on pituus -100 eli esim 175cm/75kg
Jojoilun(lihaskadon) jälkeen tuo ei pidä lähellekään paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö, tottakai siinä on otettava huomioon erilaiset ruumiinrakenteet.
Luiden painoero on maksimissaan jotain pari kiloa samanpituisilla ihmisillä. Mistä se loppu ruumiinrakenne tulee?
Ap
Et ole turhan välkky...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa bmi-laskuria kaivaa mutta outoa jos et muka siellä taulukon alapäässä ole laiha🧐
En ole laiha. Löytyy kunnon reidet, pakarat ja käsivarretkin on ihan kiitettävän paksuiset.
Ap
Oho, minä olen 171 ja 60 ja olen kyllä laiha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa bmi-laskuria kaivaa mutta outoa jos et muka siellä taulukon alapäässä ole laiha🧐
En ole laiha. Löytyy kunnon reidet, pakarat ja käsivarretkin on ihan kiitettävän paksuiset.
Ap
Ei ne nyt kovinkaan isot voi olla, kun ne ei ole minullakaan. Olen 164/64kg. Urheilen paljon. Kyykyssä nousee yli 100 helposti. Käytän vaatteissa s kokoa.
Eli provoa pukkaa. Ihmettelen vain kyllä, että miksi. Onko sinulla pahaolo?
Vierailija kirjoitti:
Ei se laihaläskille edes ole ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Hölmö paksukainenko siellä huutelee toisia hölmöiksi?
75kg on kauhea amazooni, hyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luiden painoero on maksimissaan jotain pari kiloa samanpituisilla ihmisillä. Mistä se loppu ruumiinrakenne tulee?
Ap
Et ole turhan välkky...
Öh, katso peiliin, (jos uskallat.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se laihaläskille edes ole ihmeellistä.
ite olin muinoin laihaläski ja olin mä silti laiha, kun lihaksia alko tulemaan niin keskikroppa leveni lihasten takia (atm vielä kevyempi kuin muinoin normipainon alarajas->nykyää alipaino) t sama epäilijä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ne nyt kovinkaan isot voi olla, kun ne ei ole minullakaan. Olen 164/64kg. Urheilen paljon. Kyykyssä nousee yli 100 helposti. Käytän vaatteissa s kokoa.
Eli provoa pukkaa. Ihmettelen vain kyllä, että miksi. Onko sinulla pahaolo?
Reisi 56 cm, (kapea) lantio 96 cm, hauis 30 cm. Tuohon kun laittaisi vielä 20 kg lisää mitä tahansa, niin olisin ihan älyttömän kokoinen.
Ap
Miten voi tulla yllätyksenä, että ihmisillä on erilaisia ruumiinrakenteita.
Kun painoin 70kg (olen 170 cm) vatsalihakset oli näkyvillä ja vyötärönympärys oli 70cm. Minulla on luonnostaan leveä lantio ja lihaksikkaat jalat ja pakarat. Samoin hartiat ja rintakehä on leveähköt.
Alimmillaan olen painanut 60 kg, jolloin esim. kylkiluut ja lantionluut paistoi selvästi ja sain jatkuvasti huolestuneita kommentteja, että näytän hyvin laihalta.
Haarukat taitaa leventyä joka mielessä sitä mukaa kun enemmistö levenee.
Itsellä tuo BMI on aika pätevä mittari. Normaalipainon ylärajoilla olen normaalin näköinen, en hoikka. Normaalipainon alarajoilla olen jo todella hoikka. Mun rasva % on BMI 25 kohdalla ollut 24.
Normaalipainon alue on määritelty terveyden, ei kauneuden perusteella. Se terve alue vaan sattuu olemaan laaja. Toki on mahdollista, että jollain on vyötärönympäryksen osalta riski sairauksiin hieman koholla jo normaalipainoisena (vyötärö yli 80cm). Jollain taas on ylipainoisena normaali vyötärönympärys lihaksikkuuden vuoksi tai siksi, ettei rasva kerry juurikaan keskivartaloon. Heille lievä ylipainokin voi olla vielä terveellinen paino.
Ulkonäöllisesi riippuu paljon lihaksistosta, luustosta, pituudesta ja siitä minne rasva kertyy, että missä painossa alkaa näyttää pyöreältä.
Aloittaja sinulla on sen verran matala painoindeksi, että uskon sinun näyttävän hoikalta, vaikka ruumiinrakenteesi olisi mikä. Näet itsesi ehkä lihavampana kuin oletkaan.
Minä olen noin 5kg päässä ylipainosta ja minua pidetään jopa hoikkana, vaikka en käy salilla. Normaalipainon alarajoilla ollessani lantionluusto ei näyttänyt hyvältä ja olin liian laihan näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainon alue on määritelty terveyden, ei kauneuden perusteella. Se terve alue vaan sattuu olemaan laaja. Toki on mahdollista, että jollain on vyötärönympäryksen osalta riski sairauksiin hieman koholla jo normaalipainoisena (vyötärö yli 80cm). Jollain taas on ylipainoisena normaali vyötärönympärys lihaksikkuuden vuoksi tai siksi, ettei rasva kerry juurikaan keskivartaloon. Heille lievä ylipainokin voi olla vielä terveellinen paino.
Ulkonäöllisesi riippuu paljon lihaksistosta, luustosta, pituudesta ja siitä minne rasva kertyy, että missä painossa alkaa näyttää pyöreältä.
Aloittaja sinulla on sen verran matala painoindeksi, että uskon sinun näyttävän hoikalta, vaikka ruumiinrakenteesi olisi mikä. Näet itsesi ehkä lihavampana kuin oletkaan.
Minä olen noin 5kg päässä ylipainosta ja minua pidetään jopa hoikkana, vaikka en käy salilla. Normaalipainon alarajoilla ollessani lantionluusto ei näyttänyt hyväl
Hoikka olen kyllä, mutta en laiha tai ainakaan nälkiintyneen näköinen.
Ap
Ihmiset ovat hyvin erimallisia, toiset on kuin sylintereitä, toiset voi olla litteän mallisia. Saman pituisista ja painoisista voi toinen näyttää hoikemmalta kuin toinen, jos vaikka on kapea vyötärö. Myös jalkojen pituus vaikuttaa habitukseen.
Olisi se nyt kummallista, jos olisi vain yksi mahdollinen normaalipaino kaikenmuotoisilla ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat hyvin erimallisia, toiset on kuin sylintereitä, toiset voi olla litteän mallisia. Saman pituisista ja painoisista voi toinen näyttää hoikemmalta kuin toinen, jos vaikka on kapea vyötärö. Myös jalkojen pituus vaikuttaa habitukseen.
Olisi se nyt kummallista, jos olisi vain yksi mahdollinen normaalipaino kaikenmuotoisilla ihmisillä.
En nyt mitään kilon tarkkaa painoa kuvittele olevankaan, mutta onhan tuo 20 kg aika iso haarukka.
Ap
Minä puolestani ihmettelen, kuinka matala paino on bmi:n mukainen normipaino. Tai parempi olisi sanoa, etten hahmota oman ylipainoni määrää. Aikuisikäni, eli viimeiset 15 vuotta olen painanut 90-95. Nyt olen painavampi kuin koskaan (104) ja pituutta 176. Silti tuntuu oudolta, että vielä 30-40 kiloa kevyempänäkin olisin aivan normaalipainoinen. Olen joskus ajatellut pudottaa 10-20, mutta silti olisin vielä ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä puolestani ihmettelen, kuinka matala paino on bmi:n mukainen normipaino. Tai parempi olisi sanoa, etten hahmota oman ylipainoni määrää. Aikuisikäni, eli viimeiset 15 vuotta olen painanut 90-95. Nyt olen painavampi kuin koskaan (104) ja pituutta 176. Silti tuntuu oudolta, että vielä 30-40 kiloa kevyempänäkin olisin aivan normaalipainoinen. Olen joskus ajatellut pudottaa 10-20, mutta silti olisin vielä ylipainoinen.
Näinhän siinä käy, että normaalipaino hämärtyy, kun ihmiset painavat yhä enemmän ja enemmän. Pian kaikkia hoikkia pidetään nälkiintyneinä.
Son poiston paikka. Tsemppiä ap!