Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hullua miten laaja on normaalipainon alue!

Vierailija
08.05.2024 |

Olen 175 cm pitkä ja painan nyt vähän alle 60 kg enkä ole mitenkään laiha. Voisin painaa melkein 20 kg enemmän ja olisin edelleen normaalipainossa. Kuulostaa älyttömältä ja olisin kyllä todella massiivinen 76-kiloisena.

57-76 kg on mun mittaiselle toi haarukka..

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaprosentti ratkaisee.

Vierailija
2/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuos ja se on vielä laajempi alue..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä?

Ap

Vierailija
4/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipaino on pituus -100 eli esim 175cm/75kg

Vierailija
5/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasmassan määrä vaihtelee ihmisillä tosi paljon. Minäkin olen 175 cm pitkä nainen. Ennen voimailuharrastusta painoa oli n. 60 kg ja nyt useamman vuoden voimailun jälkeen 72 kg, enkä siis vieläkään ole mitenkään lihava.

Vierailija
6/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö, tottakai siinä on otettava huomioon erilaiset ruumiinrakenteet.

Vierailija
7/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuos ja se on vielä laajempi alue..

Laihduta.

Vierailija
8/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella silti yli puolelta väestöstä ei onnistu.

Vierailija
9/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luiden painoero on maksimissaan jotain pari kiloa samanpituisilla ihmisillä. Mistä se loppu ruumiinrakenne tulee?

Ap

Vierailija
10/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti lähtee 10kg jo pelkästään kunnon jöötillä käydessä.

Vierailija
11/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihasmassan määrä vaihtelee ihmisillä tosi paljon. Minäkin olen 175 cm pitkä nainen. Ennen voimailuharrastusta painoa oli n. 60 kg ja nyt useamman vuoden voimailun jälkeen 72 kg, enkä siis vieläkään ole mitenkään lihava.

Lihas kyllä painaa yllättävän paljon. Olen pienentynyt sellaiset 2 vaatekokoa (nyt M ja BMI on 22) ja paino on silti noussut.

Vierailija
12/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luiden painoero on maksimissaan jotain pari kiloa samanpituisilla ihmisillä. Mistä se loppu ruumiinrakenne tulee?

Ap

Oletko oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
13/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa bmi-laskuria kaivaa mutta outoa jos et muka siellä taulukon alapäässä ole laiha🧐

Vierailija
14/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli ajatella, olit täysin höpö ja provo. Kaikkea kanssa. Mitä te saatte näistä? 

Vierailija
15/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että rasvakudoksen määrä on se joka vaihtelee enemmän. Mulla mitattiin lihasprosentiksi 37 % viimeksi kun olin kehonkoostumusmittauksessa, joten en ole mikään ihan rimpula. (Joo tiedän, että ne on suuntaa antavia, mutta on mulla kyllä ihan silmillä ja käsilläkin arvioituna lihasta).

Ap

Vierailija
16/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 162cm ja paino 55kg. Jos painaisin 44kg kuten ap:n pituus/painosuhde en olisi hoikka vaan aivan liian laiha. 52-55 väli on minulle sopivin.

Vierailija
17/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt jaksa bmi-laskuria kaivaa mutta outoa jos et muka siellä taulukon alapäässä ole laiha🧐

En ole laiha. Löytyy kunnon reidet, pakarat ja käsivarretkin on ihan kiitettävän paksuiset. 

Ap

Vierailija
18/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä?

Ap

No sen mikä se normaali paino on.

Vierailija
19/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö ap:n mielestä sitten kaikilla samanpituisilla  olla joten sama paino? Onhan kaikissa muissakin asioissa normaalin sisällä oleva vaihtelu suurta. Epänormaaliahan on vain, jos siitä on haittaa ihmiselle itselleen. Lisäksi kehot ovat erimallisia, rasjojen pituus vaihtelee, lihasmassan määrä vaihtele, gebeettinen  taipumus painon suhteen, ikä jne. Minusta on epätervettä ja pikkusieluista pyöriä painonsa ympärillä. Jos se edes suurinpiirtein on normaaleissa lukumisessa, kaikki on siltä osin hyvin.  Yrittää vain liikkua ja syödä suurinpiirtein suositusten mukaan ja nukkua mahdollisimman hyvin. Rento, joustava mieli on tärkeä myös painonhallinnassa ja terveydelle ylipäätään. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. 

Vierailija
20/97 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lihavampi silloin kun painoin vähemmän kuin nyt. Vaatekoko pieneni mutta paino nousi kun aloitin urheilun.