"ETHÄN TUO OMIA EVÄITÄ LEFFAAN" - Siis vieläkö tämä Finnkinon pelleily jatkuu?
Eikö ne muka saaneet riittävästi vihaista palautetta? Muuten en edes menisi tuon firman teatteriin, mutta sain lahjaksi lippuja. Nyt tuossa lipussa on oikein kuvan kera, että karkit kielletty. Mitä v......
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Menetkö ravintolaankin syömään ja toteat: lohta kermaperunoilla kiitos. Ai mitäkö ruokajuomaksi. Ei kiitos mitään. Mulla on oma valkoviinipullo, jossa on sopivasta puolet jäljellä viime viikonlopun jäljiltä.
Ei juma teitä ihmisiä 🤦
Joissain sivistyneissä maissa saa ravintolaan viedä oman viinipullon ja ravintola veloittaa siitä vain ns. avausmaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksi saa mässyn kun maksan epassilla. Aivan kuten leffalipunkin ja ei tarvitse itkeä aiheesta.
Mikä hiton epassi? Voiko tavallisella passilla saada myös?
Loiset eivät tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö ravintolaankin syömään ja toteat: lohta kermaperunoilla kiitos. Ai mitäkö ruokajuomaksi. Ei kiitos mitään. Mulla on oma valkoviinipullo, jossa on sopivasta puolet jäljellä viime viikonlopun jäljiltä.
Ei juma teitä ihmisiä 🤦
Mietipä uudelleen. Vertaus olisi, että menisitkö ravintolaan, jossa joudut maksamaan extraa tuolista, veitsestä tai lautasliinasta?
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää jaloillanne. Finnkino boikottiin!
Täällä vain melkein kaikki Finnkinoa. Jolla suurimmat multipleksit l. paljon leffoja ja lukuisia näytösaikoja kaiken lisäksi. Silti välttelen.
oat oman karkkipussin mukaan ja piilotat sen jonnekin. Ei ne siellä mitään ruumiintarkastusta tee. sitten menet pakolliseen ilmaiseen leffailtaan ja homma hoidettu.
sen jälkeen et enää ota vastaan ilmaislippuja finnkinoon, etkä muutenkaan käy finnkinon leffoissa.
meillä lopetettiin siellä käyminen ihan vain siksi, että elokuvien äänentaso on liian korkealla: korviin sattuu ja sitten ärsytti myös ne leffan päälle puhuvat katsojat.
siirrytiin katsomaan kaikki leffat kotoa käsin. niitähän voi uusiakin leffoja vuokrata netistä. kotiin vaan laadukkaat laitteet, niin saa leffateatterikokemuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tällaista kieltoa ja ylihinnoittelua missään muualla kuin Suomessa?
on, ainakin jenkeissä ollut iät ja ajat ennen suomea. Naureskeltiin asialle vielä joitain vuosia sitten.
Ei ole ollut eikä ole ainakaan missään niistä paikoista, joissa minä olen asunut (New York City, nykyään Upstate New York) tai missä olen vieraillessani käynyt leffoissa. Missä päin sinä asut?
Esimerkiksi sellainen pikkupulju kuin AMC kieltää omat herkut. Ja on kieltänyt niin kauan kuin muistan. Ei liity varsinaisesti asuinpaikkaan, vaan yritykseen ja sen politiikkaan, mutta asuin Bostonissa vuosina 2008-2018.
Vierailija kirjoitti:
tarkastaako siellä muka joku jos salakuljetan sinne oman karkkipussin laukussani? :D
Ei tarkista. Ainoa tapa miten jäät kiinni on jos joku elämää vihaava toinen asiakas näkee sinun syövän omia herkkuja ja ilmoittaa henkilökunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tarkastaako siellä muka joku jos salakuljetan sinne oman karkkipussin laukussani? :D
Ei tarkista. Ainoa tapa miten jäät kiinni on jos joku elämää vihaava toinen asiakas näkee sinun syövän omia herkkuja ja ilmoittaa henkilökunnalle.
Sekin tulee sitten leffaan seuraavalla kerralla ilman omia hampaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma teitä ihmisiä 🤦
Mietipä uudelleen. Vertaus olisi, että menisitkö ravintolaan, jossa joudut maksamaan extraa tuolista, veitsestä tai lautasliinasta?
Vertaat mässyä tuoliin? Tuolista ei joudu elokuvissakaan ylimääräistä maksamaan. Mässy ei ole pakollista elokuvissa vaan voi jättää ostamatta.
Itse tykkään niistä Finnkinon snäckseistä, jotka ovat vähän kuin sipsejä. Ja fanta strawberry- ja cokis-slusheista. Ostan sellaiset, kun leffassa käyn. Niitä kun ei voi ostaa oikein muualta. Jos haluan karkkia lisäksi, ostan sen ihan kaupasta ja vien taskussa leffaan. Ei ne mitään tarkista siellä kuitenkaan.
En ole antanut asiasta mitään palautetta. En ole käynyt ainakaan 10 vuoteen elokuvissa, enkä käy jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma teitä ihmisiä 🤦
Aika ontuva vertaus. Leffateatterikin voisi nostaa lipun hintaa vaikkapa neljä euroa ja todeta että lippuun sisältyy 200g makeisia. Silloin ei näennäisesti karkeista veloitettaisi erikseen. Eli toisin sanoen, kyllä ne ravintolassakin on ruokien hintaan kaiken lyöneet sisään mitä haluavat lyödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma teitä ihmisiä 🤦
Vertaat mässyä tuoliin? Tuolista ei joudu elokuvissakaan ylimääräistä maksamaan. Mässy ei ole pakollista elokuvissa vaan voi jättää ostamatta.
Ei se tuolikaan ole ravintolassa pakollinen. Voi syödä seisten tai istua lattialla. Tuoli tuo vain extramukavuutta. Sama herkkujen kanssa leffassa.
Toivottavasti menee konkkaan koko paska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma teitä ihmisiä 🤦
Tuoli ei ole välttämätöntä syödessä. Seistenkin voi syödä ja ilman veistä ja pyyhkiä suu hihaan. Mutta on se kokemus varmaan kivempi, kun nuo asiat on olemassa ja ilman hillitöntä hintaa.
Vierailija kirjoitti:
On. Ainakin Britanniassa yritettiin samaa, mutta porukka söi silti omia karkkeja. En tiedä, miten on tätä nykyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei juma teitä ihmisiä 🤦
Aika ontuva vertaus. Leffateatterikin voisi nostaa lipun hintaa vaikkapa neljä euroa ja todeta että lippuun sisältyy 200g makeisia. Silloin ei näennäisesti karkeista veloitettaisi erikseen. Eli toisin sanoen, kyllä ne ravintolassakin on ruokien hintaan kaiken lyöneet sisään mitä haluavat lyödä.
Onneksi voin valita syödä vaikka Hesellä sitten. Finnkinolla taas on sellainen monopoliasema, ettei ole muuta mahdollisuutta, kuin odottaa vuosi tai pari, että leffan saa jostain muualta. Näin olen alkanut tehdäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on, ainakin jenkeissä ollut iät ja ajat ennen suomea. Naureskeltiin asialle vielä joitain vuosia sitten.
Ei ole ollut eikä ole ainakaan missään niistä paikoista, joissa minä olen asunut (New York City, nykyään Upstate New York) tai missä olen vieraillessani käynyt leffoissa. Missä päin sinä asut?
Esimerkiksi sellainen pikkupulju kuin AMC kieltää omat herkut. Ja on kieltänyt niin kauan kuin muistan. Ei liity varsinaisesti asuinpaikkaan, vaan yritykseen ja sen politiikkaan, mutta asuin Bostonissa vuosina 2008-2018.
Tässä suora lainaus nettisivuiltaan, on siis edelleen voimassa:
"No, outside food and drinks are not permitted. AMC goes far beyond classic concessions like popcorn and fountain drinks to give you an absolutely appetizing experience. We're always innovating and exploring new ways to bring the best food and drinks to our theatres."
www.amctheatres.com/faqs/theatre-info/concessions/can-i-bring-in-my-own…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi leffateatteriin pitäisi saada tuoda omat eväät? Ethän kahvilaan tai ravintolaankaan vie omia eväitä.
Koska leffateatteriin mennään katsomaan leffaa ja siitä maksetaan lippu.
Kahvilaan ja ravintolaan mennään syömään/juomaan, joten silloin on ihan eri asia, että omia eväitä ei siellä syödä, koska sinne ei osteta lippua, vaan tulot tulevat vain siitä ruoasta ja juomasta.
Niin siis voi kai useimmille esim festareille viedä omat eväät. Vertailun vuoksi, teatteriin tai konserttiin ei ole kylläkään hyväksyttyä viedä.
Ravintolassa tarvitse katsoa mainoksia ennen kuin pääsee pääaterian kimppuun. Jos pitäisi, niin toisin omat alkupalat.