"ETHÄN TUO OMIA EVÄITÄ LEFFAAN" - Siis vieläkö tämä Finnkinon pelleily jatkuu?
Eikö ne muka saaneet riittävästi vihaista palautetta? Muuten en edes menisi tuon firman teatteriin, mutta sain lahjaksi lippuja. Nyt tuossa lipussa on oikein kuvan kera, että karkit kielletty. Mitä v......
Kommentit (377)
Onko tällaista kieltoa ja ylihinnoittelua missään muualla kuin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että tästä tulee alapeukkuilotulitus, mutta se ei minua liikauta, sillä olen oikeasti tätä mieltä;
Tiedätte kaikki miksi tuollainen kielto on tehty. Kyllä tiedätte. Katsokaa missä kunnossa teatteri on kun lähdette sieltä. Välinpitämättömät persvaot jättää roskat sinne ja kylvää kaiken lattialle. Koska kyllähän siivoajat on sitä varten, eikö niin? Kusipäät. Toisekseen, mitä haittaa siitä on jos ei saa mässyttää epäterveellistä sontaa leffassa? Parempi vaan. Kaikille.
Olen kiinnittänyt tähän sotkemiseen huomiota. Kamalaa ja sivistymätöntä. Voihan niillä leffateattereistakin ostetuilla tietysti sotkea yhtä lailla?
Vierailija kirjoitti:
Eväskielto johtuu siitä kun asiakkaat ovat tuoneet saliin alkoholia, hampurilaisia ja pizzan..
Penkit olivat täynnä pizzasta tippunutta rasvaa.
No eipäs johdutkaan, taas ihan puhdasta höpöhöpöä. Finnkino myy itse pizzapaloja ja myös alkoholia osaan näytöksiä. Ovat ihan suoraan sanoneet että pitää saada toiminta kannattavammaksi, kun liiketoiminta otti iskua korona-aikana. Turha keksiä tällaisia tyhjänpäiväisiä teorioita.
Mitä sitten jos on kielto? Luuletko oikeasti, että noi tarkastavat mitä taskuissasi on?! Yleensä muutenkin palkkaavat lipuntarkastajiksi kireillä pi...lu-housuilla varustettuja 2-kymppisiä tytyjä, eivät ne ainakaan ole koskaan kyselleet mitä taskuissani on. Ja yleensä siellä on kola-tölkki ja pieni viski, jonka sekoitan kolan sekaan. :D
Taasko täällä köyhät kitisee. Totta kai ne karkit ja popparit ostetaan sieltä paikan päältä.
Jos syynä olisi sotkut, KAIKKI syöminen ja juominen olisi kiellettävä. Mutta jännästi vain mukana tuotuja karkkeja ei saa syödä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi leffateatteriin pitäisi saada tuoda omat eväät? Ethän kahvilaan tai ravintolaankaan vie omia eväitä.
Koska leffateatteriin mennään katsomaan leffaa ja siitä maksetaan lippu.
Kahvilaan ja ravintolaan mennään syömään/juomaan, joten silloin on ihan eri asia, että omia eväitä ei siellä syödä, koska sinne ei osteta lippua, vaan tulot tulevat vain siitä ruoasta ja juomasta.
Miksi leffalipun hintaan pitäisi kuulua omien eväiden syöminen? Yhtälailla leffateatteri saa tuloja siitä myymästään ruuasta.
Koska se olisi kannattavaa bisnestä, nimittäin myydä sellaista palvelua, jota ihmiset haluavat. Siksi lähes kaikilla muilla elukuvateatterialan toimijoilla onkin itsestäänselvästi sallittua tuoda omat eväät mukaan, ja siksi ne tekevät voittoa ja Finnkino tekee tappiota. Mutta toki kannattamatonta bisnestä paskalla liikeidealla saa harrastaa ja hukata siinä sivussa rahansa, jos niin haluaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Taasko täällä köyhät kitisee. Totta kai ne karkit ja popparit ostetaan sieltä paikan päältä.
No ei tosiaankaan osteta. Valitsen mielesni karkit ja herkut ihan kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tällaista kieltoa ja ylihinnoittelua missään muualla kuin Suomessa?
Ei käytännössä missään. Yhdysvalloissa jossain pikkupuljuissa saattaa olla, mutta ei millään isolla ketjulla.
Et sinä nälkään kuole, vaikka yhden leffan ajan et olisikaan syömässä.
Vierailija kirjoitti:
Kielto jatkuu. Vaan eipä siitä tarvitse välittää. Mä muuten pystyn katsomaan yhden elokuvan aivan hyvin syömättä jotain siinä samalla, jos oikein tiukka paikka tulee.
Ei voi olla totta. Jos sulla on varaa leffalippuun, sulla on myös varaa ostaa karkit sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että tästä tulee alapeukkuilotulitus, mutta se ei minua liikauta, sillä olen oikeasti tätä mieltä;
Tiedätte kaikki miksi tuollainen kielto on tehty. Kyllä tiedätte. Katsokaa missä kunnossa teatteri on kun lähdette sieltä. Välinpitämättömät persvaot jättää roskat sinne ja kylvää kaiken lattialle. Koska kyllähän siivoajat on sitä varten, eikö niin? Kusipäät. Toisekseen, mitä haittaa siitä on jos ei saa mässyttää epäterveellistä sontaa leffassa? Parempi vaan. Kaikille.
Just sen takia en finnkinolta mitään osta, kun tarjolla on vain ja ainoastaan epäterveellistä sontaa, josta tulee jälkikäteen paha ja väsynyt olo. Viimeksi minulla oli salakuljetettuna eväänä täytetty ruisleipä ja pähkinöitä. Sellaista voisin vaikka leffateatteristakin ostaa. Pakkohan ei tietenkään ole ylipäänsä mitään syödä, mutta itse tykkään napostella elokuvia tai televisiota katsellessa.
Onhan niitä muitakin leffateattereita. Käykää niissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tosiaankaan osteta. Valitsen mielesni karkit ja herkut ihan kaupasta.
Saatanan köyhä pummi.
Vierailija kirjoitti:
Lippujen hinnat pitää nostaa korkeammaksi jos porukka ostaa eväät muualta. Ovat menettäneet ihan hirveästi rahaa korona-aikana ja pulju taistelee hengestään. Vähän ymmärrystä hei. Katsoisit välillä jotakin muuta kuin omaa napaasi.
Pitää ymmärtää hei... Joojoo... Ymmärtäkää hei että nyt on lama ja inflaatio.. Samaan aikaan leffateatterit yrittävät tehdä huipputulosta, haistakaa vitt. Leffaliput maksaa jo nyt pari kymppiä, voin maksaa sen 6e pringlesistä jos saan lipun 7eurolla
Ainakin Turussa oli finnkinon vieressä karkkikauppa, jossa suuri valikoima ja tietty sai lähes kaiken tuottonsa elokuviin menijöiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja karkkinatseilun lisäksi siellä on vartti niitä pakkomainoksia.
Muuttaisi sitten koko toimintaperiaatteen niin, että leffa itsessään on ilmainen, mutta saavat tulot mainoksista ja karkeista. Ei voi ahnehtia kaikkea!
Miksi Finnkinon pitäisi noin muuttaa hinnoitteluaan? Moni firma tarjoaa erilaisia palveluita, joista asiakas voi valita mitä haluaa hyödyntää.
No esimerkiksi minä en käy enää leffassa juuri näistä syistä, että siellä on niitä mainoksia ja kun rupesivat vielä näitä karkkikieltoja keksimään, niin meni vähän niinku maku koko jutusta. Kympillä saa kuukaudeksi suoratoiston ja marketista mässyt, niin eipä ole vaikea valita.
ja moniko kävisi katsomassa leffat ilmaiseksi ostamatta mitään syötävää? Miten luulet yrityksen pysyvän pystyssä siinä kohtaa.
Sama systeemi on meidän Bio Rexissä eli kyllä ne muutkin osaa
Vierailija kirjoitti:
Ja karkkinatseilun lisäksi siellä on vartti niitä pakkomainoksia.
Muuttaisi sitten koko toimintaperiaatteen niin, että leffa itsessään on ilmainen, mutta saavat tulot mainoksista ja karkeista. Ei voi ahnehtia kaikkea!
Juuri tämä. Itse hinnottelevat ihmiset ulos. Kellä on varaa mennä esim nelihenkisen perheen kanssa leffaan kun liput on lähemmäs paria kymmentä euroa kipale jos vielä päälle ostaa karkit tai popparit ja sitten pitää katsella yli vartti surkeita mainoksia. Joko menen sinne omien eväiden kanssa tai sitten en ollenkaan. Eipä nykyisin juurikaan ole edes sellaisia leffoja mitkä kiinnostais niin ei tarvitse tukea Finnkinoakaan.
Se olis vähän sama kun ravintola kieltäis kännyköiden katselun kun tulet syömään, koska katsot heidän isoa näyttöä jos jotain haluat katsoa