Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moottoripyörä lyhyelle naiselle?

Vierailija
07.05.2024 |

Olen 158cm pitkä ja prätkäkorttia menossa ajamaan. Kuinka hyvin löytyy naku/kyykky pyöristä lyhyelle naiselle sopivia? Vai pitääkö kaikki modata?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Honda Monkey tai Suzuki PV. Sori huono vitsi.

Laatuvehkeitä.

Vierailija
62/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PV50 on niin hyvä että sellainen pitäisi olla köyhimmällä mammallakin. Maha voi levätä tankinpäällä kun ne ovat samassa tasossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PV50 on niin hyvä että sellainen pitäisi olla köyhimmällä mammallakin. Maha voi levätä tankinpäällä kun ne ovat samassa tasossa.

Ihan kiva, mutta se ei ole moottoripyörä.

Vierailija
64/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että jalat ylettyy maahan ei ole ainoa kriteeri sille, että pyörää on helppo käsitellä. Mulla ylettyy jalat maahan, mutta pyörä on sitten muuten jotenkin kauhean kömpelö. Meillä on sellainen piha, että pyörä pitää tallista peruuttaa tielle (tai jos sen kääntää pihassa, niin hinkuttaa käynnistämättä ees taas, kun tilaa on minimaalisesti) ja vaikka jalat yltääkin maahan, niin hirveä homma on potkia liikkeelle. Testasin miehen pyörää ja vaikka jalat yltää sen kanssa juuri ja juuri maahan, niin pyörä oli muuten paljon helpompi käsitellä, vaikka se painaakin enemmän kuin mun pyörä.

Mistä muropaketisa saa ajokortteja?

Miten niin muropaketista? Tää piha nyt vaan on tämmönen, että pitää kikkailla. Ihan samat ongelmat on mun isällä (joka on noin 30 vuotta ajanut moottoripyörällä) kun se tulee kylään, tosin koska se on noin 190 cm pitkä, niin sen on helppo peruuttaa pyörä pois pihasta tielle tai sitten käännellä se nokka menosuuntaan pihassa. Jos pihalla on leveyttä pikkasen enemmän kuin parkkiruudulla, niin eipä tuossa oikein muu auta.

Vierailija
65/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa mistä itse tykkäät. 

Vierailija
67/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin 160cm hento nainen kävi tuossa kaupassa Suzukin hayabusalla. Ei se ole koosta niinkään kiinni vaan voimista ja tasapainosta.

Suzuki hayabusa on tunnettu siitä että sopii hyvin lyhyille ihmisille.

Taitaa olla vähän äkäinen ensipyöräksi? ap

Vierailija
68/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolle ostin Honda CB500 kun hän halusi ajaa kortin. Se tosin on A2. Paksupohjaiset kengät auttaa myös aika paljon. Viime mp-messuilla todettiin kokeillessa että Kawan uusi Ninja 650 olisi myös hyvä.

Vierailija
69/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
70/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimolle ostin Honda CB500 kun hän halusi ajaa kortin. Se tosin on A2. Paksupohjaiset kengät auttaa myös aika paljon. Viime mp-messuilla todettiin kokeillessa että Kawan uusi Ninja 650 olisi myös hyvä.

Kuinka pitkä vaimosi on? Itseäkin kiinnostaa tuo Kawan Ninja. ap

Vierailija
71/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy liikkeessä ja ota mittanauha mukaan. Monia pyöriä voi modata ja penkkiä vaihtaa.

Gå till affären och fråga expediten. 

Vierailija
72/85 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä vaimosi on? Itseäkin kiinnostaa tuo Kawan Ninja. ap

Taitaa olla 165cm, mutta suht lyhyet jalat.

Vierailija
73/85 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin nyt ensipyöräksi Yamaha FZ6-S:n. Ylsin aika hyvin jaloilla maahan ilman madallustakin mutta siihen tulee nyt kuitenkin madallus kun siihen tulee mukaan lyhyempi takaiskari. ap

Vierailija
74/85 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon saa madallettua, tosin saattaa siinä ajo-ominaisuudet tai mukavuus kyllä kärsiä. Miulla on Husqvarna TE 450, supermoto siis ja sitä on sen kymmenen senttiä saanut alaspäin kun on modailtu vähän joka kulmasta. En käy luettelemaan että mitä kaikkea kun ei ole välttämättä ihan oikeat termit hallussa :D mutta esimerkiksi penkki on käytetty suutarilla madallettavana. Epämukavampi siitä tuli istua mutta kaikkea ei voi saada, toki jos matka-ajo mielessä niin ajomukavuus on huomattavasti tärkeämpää kuin minulla joka ajelee aika lyhyitä matkoja pääasiassa, eikä tuo miun pyörä toki matkaan ole tarkoitettukaan. 

Vierailija
75/85 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siulla on Facebook niin siellä on Naismotoristit-niminen ryhmä, löytyy paljon tietoa sopivista pyöristä lyhyemmällekin ja mielestäni tosi kiva yhteishenki siellä :)

Vierailija
76/85 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eilen itselleni nyt Kawasaki Z900:n vm.2024. Ostan siihen uuden penkin joka ottaa pois 2cm ja sitten sitä vielä madalletaan. Lisäksi vielä korkeapohjaiset ajokengät niin sitten pyörä on sopiva. :) Ilman korkeapohjaisia kenkiäkin varmaan menee jo. :)

Vierailija
77/85 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaiten tiedät kokeilemalla. Itselleni aikoinaan kun pyöräni ostin ,niin neuvottiin että pysähdys tilanteessa jalkojesi pitää tukevasti osua maahan. Risteyksissä pysähtyminen ja pyörän pystyssä pitäminen ei aivan yksinkertaista ole. Onnea hankinnallesi👍👍🙋🙋

JUU... minulle ehdotettiin että kuljettasin autokoulun pyöriä paikasta toiseen... Huoh... en ikinä aio ajaa motskaria... jalat ei todellakaan ylety maahan... jos joku haluaa minut moottoripyörällä mukaan niin tarttee hankkia sivuvaunu... siellä minä sitten istun kauniina tai ainakin söpönä huivi päässä ja aurinkolasit päällä... joku DIIVA kun olen... NÄILLÄ MENNÄÄN, SORI VAAN... omistin keinonahkatakin, hinta max 40 e... ihan kamala... heitin roskiin ja kas kummaa niin heti ilmestyi maan äiti, vuoden äiti, kait isätön, Sanna Marin nahkarotsissaan... ja pian myös lohimekossa... Mitä ihmettä??? Toinen sossumimmi Jutta Urpilainen ilmestyi muinoin samanlaisessa bleiserissä kun olin ostanut äidilleni Anttilan tavaratalon alesta 25 e ja sitten hänellä olis samalaiset korut kuin minulla - ostettu IsoOmenasta liikkeestä jossa oli ryöstö... EKS OLE HASSUA STOORIKERRONTAA... mutta tämä on kakki totta... (Mulle riittää punainen Jopo... mulla oli prototyyppi vuonna 1970 ja se pöllittiin multa Ruotsissa... koko pyöräteline oli nostettu jonkun kuorma-auton kyytiin jne jne... sillä pyörästoorilla on isompikin tarina... MUTTA TÄSSÄ EN NYT VAAN JAKSA...

Vierailija
78/85 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin tänään 3 iso moottoripyörää liikenteessä ja yhdellä näytti olevan liivi

Vierailija
79/85 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin nyt ensipyöräksi Yamaha FZ6-S:n. Ylsin aika hyvin jaloilla maahan ilman madallustakin mutta siihen tulee nyt kuitenkin madallus kun siihen tulee mukaan lyhyempi takaiskari. ap

Onnea! Siitä on kyllä hyötyä, että saa jalat kunnolla ja tukevasti maahan. Jos pyörän päällä on enemmän painoa (kyytiläinen, matkatavaraa), voikin tulla yllätys, jos maahan ylettävät vain varpaat.

Mulla ottaa melko hyvin jalka maahan oman pyörän kanssa, mutta koska se on yläpainoinen, mun on tosi vaikea peruuttaa sitä. Mun pitääkin aina katsoa tarkkaan, mihin pysäköin sen, jos olen yksin matkassa. Varsinkin soralla peruuttaminen on hirveää ähellystä, asfltilla on huomattavasti helpompaa.

Vierailija
80/85 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norsunkorvapenkkinen Ural tai Dnepr on matala. Ne kehittävät myös teknisiä taitoja ja käyntiin potkiminen kehittää jalkalihaksia.

Varo, ettei oikea jalka ylikehity!

Näitä saa nykyisin nappistartillakin. Mulla on Ural sivuvaunuversiona, mutta en voi suositella, jos ei osaa oikeasti huoltaa pyörää. Niin hyviä ja epäluotettavia rotiskoja venäläiset on näistä tehneet.😅

ap:lle suosittelen ahkeraa pyörien testaamista liikkeissä, kyykkyjä on vähänlaisesti lyhyille jaloille suunniteltuina, mutta kyllä se sopiva pyörä löytyy.

Venäläinen nappistartti: ei starttaa napista

Polkimella käynnistys: pitää olla tiptop säädöissä, että 650-750 mylly lähtee potkustartilla.

Se ei ole tiptop, kun tavallisesti veivataan sähköstartilla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme