Moottoripyörä lyhyelle naiselle?
Olen 158cm pitkä ja prätkäkorttia menossa ajamaan. Kuinka hyvin löytyy naku/kyykky pyöristä lyhyelle naiselle sopivia? Vai pitääkö kaikki modata?
Kommentit (85)
Piti laittaa että Peugeot Vogue. Olen yli 70-vuotias ja nainen. Tällä pelillä ajan ja se on pelkkää riemua. Kun minua aina naurattaa niin hirveästi ajaessa. On hyvä vielä tällä iällä olla hauskaapitoon valmis.
No mulla on vespan lisäksi REX, se on edullinen , mutta skootterit ovat minusta hieman vaappuja. Tukevampa on saada molemmat jalat maahan. Voguessa on niin ihana satula, siis satula, hyvin jousitettu.
Näitä on aika vähän Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Piti laittaa että Peugeot Vogue. Olen yli 70-vuotias ja nainen. Tällä pelillä ajan ja se on pelkkää riemua. Kun minua aina naurattaa niin hirveästi ajaessa. On hyvä vielä tällä iällä olla hauskaapitoon valmis.
Ei taida olla lain mukaan moottoripyörä.
Honda CBR 600 on hyvä aloittajalle, ei turhan iso ja löytyy hyvin käytettynä. Luotettava ja ei turhan iso ja silti löytyy tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 160cm hento nainen kävi tuossa kaupassa Suzukin hayabusalla. Ei se ole koosta niinkään kiinni vaan voimista ja tasapainosta.
Suzuki hayabusa on tunnettu siitä että sopii hyvin lyhyille ihmisille.
Vai niille joilla on paljon rahaa ja haluavat kuolla? Yli hintainen ja yli tehoinen lelu.
Höpöhöpö hayabusa on erinomainen tehokas sportti matkapyörä ja eikä sitä uutena tarvitse ostaa käytettyjä on markkinoilla runsas määrä tarjolla.
Eikö japsipyörät oo kaikki pieniä kun japanilaiset miehet 165cm max.
Norsunkorvapenkkinen Ural tai Dnepr on matala. Ne kehittävät myös teknisiä taitoja ja käyntiin potkiminen kehittää jalkalihaksia.
Varo, ettei oikea jalka ylikehity!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 160cm hento nainen kävi tuossa kaupassa Suzukin hayabusalla. Ei se ole koosta niinkään kiinni vaan voimista ja tasapainosta.
Vai niille joilla on paljon rahaa ja haluavat kuolla? Yli hintainen ja yli tehoinen lelu.
Höpöhöpö hayabusa on erinomainen tehokas sportti matkapyörä ja eikä sitä uutena tarvitse ostaa käytettyjä on markkinoilla runsas määrä tarjolla.
Matkapyörä:D Käy kuule sillä hesasta rovalla ja takaisin. Ilmoita sitten kuinka hyvä matkapyörä se on. Hullu saa olla mutta ei tyhmä. Hondan CBF 1000 on hyvä matkapyörä ja hajoavapusa on lelu rikkaille.
Riittävän pitkä koeajo kertoo. Ei kannata uskoa muita.
Vierailija kirjoitti:
Norsunkorvapenkkinen Ural tai Dnepr on matala. Ne kehittävät myös teknisiä taitoja ja käyntiin potkiminen kehittää jalkalihaksia.
Tosin jos pyörässä on matkustajan istuin, tökkää lyhyen kuskin jalka siihen. Ongelmaa ei tietysti ole, jos on sivuvaunu kytkettynä, sama, miten kuskin penkille könyää, pyörä ei kaadu.
Se että jalat ylettyy maahan ei ole ainoa kriteeri sille, että pyörää on helppo käsitellä. Mulla ylettyy jalat maahan, mutta pyörä on sitten muuten jotenkin kauhean kömpelö. Meillä on sellainen piha, että pyörä pitää tallista peruuttaa tielle (tai jos sen kääntää pihassa, niin hinkuttaa käynnistämättä ees taas, kun tilaa on minimaalisesti) ja vaikka jalat yltääkin maahan, niin hirveä homma on potkia liikkeelle. Testasin miehen pyörää ja vaikka jalat yltää sen kanssa juuri ja juuri maahan, niin pyörä oli muuten paljon helpompi käsitellä, vaikka se painaakin enemmän kuin mun pyörä.
Asia ei ole tällä hetkellä itselleni ajankohtainen, mutta n. 18-vuotiaana haaveilin kovasti moottoripyöräkortista. Veljelleni vanhempani kustansivat sellaisen, mutta minulle eivät, koska isäni ja veljeni mukaan "sellaista pyörää ei olekaan", jolla minä pystyisin ajamaan. Olen 153 cm pitkä. Kuulemma minun pitäisi pystyä hallitsemaan autokoulun isokokoisia pyöriä, koska se on "kortin saamisen ehto, että pystyy ajamaan millä tahansa pyörällä", ja että en voisi saada korttia, jos autokoulun isolla Hondalla huristelu ei onnistu.
Niinpä kortti jäi hankkimatta. Mutta ehkä vielä joskus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkapyörä:D Käy kuule sillä hesasta rovalla ja takaisin. Ilmoita sitten kuinka hyvä matkapyörä se on. Hullu saa olla mutta ei tyhmä. Hondan CBF 1000 on hyvä matkapyörä ja hajoavapusa on lelu rikkaille.
Käytkö jotenkin vajaalla?.Juurihan sanoin että se on hyvä matkapyörä kun olen sen sellaiseksi todennut.tuosta hondasta en tiedä koska en tuolla mallilla ole ikinä ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Näitä saa nykyisin nappistartillakin. Mulla on Ural sivuvaunuversiona, mutta en voi suositella, jos ei osaa oikeasti huoltaa pyörää. Niin hyviä ja epäluotettavia rotiskoja venäläiset on näistä tehneet.😅
ap:lle suosittelen ahkeraa pyörien testaamista liikkeissä, kyykkyjä on vähänlaisesti lyhyille jaloille suunniteltuina, mutta kyllä se sopiva pyörä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Se että jalat ylettyy maahan ei ole ainoa kriteeri sille, että pyörää on helppo käsitellä. Mulla ylettyy jalat maahan, mutta pyörä on sitten muuten jotenkin kauhean kömpelö. Meillä on sellainen piha, että pyörä pitää tallista peruuttaa tielle (tai jos sen kääntää pihassa, niin hinkuttaa käynnistämättä ees taas, kun tilaa on minimaalisesti) ja vaikka jalat yltääkin maahan, niin hirveä homma on potkia liikkeelle. Testasin miehen pyörää ja vaikka jalat yltää sen kanssa juuri ja juuri maahan, niin pyörä oli muuten paljon helpompi käsitellä, vaikka se painaakin enemmän kuin mun pyörä.
Mistä muropaketisa saa ajokortteja?
Googlaa lowest seatheight motorcycle tai voi suomeksikin yrittää jos joku olis tehny tutkimusta. Minkä mallinen pyörä on hakusessa?