Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, mikset ystävysty syrjäytyneiden miesten kanssa,jotta nekin voisivat oppia sosiaalista kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa?

Vierailija
07.05.2024 |

?

Kommentit (421)

Vierailija
301/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun ongelmani.

Vierailija
302/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi? Ja mitä minä siitä saisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ap:lle

Mistähän niitä syrjäytyneitä miehiä löytäisi ketkä ihan ystävyyteen tyytyisivät ja ymmärtäisivät, mikä on ystävä. 

Onko ap:llä rekisteri syrjäytyneistä?

Pitääkö kysyä kaikilta vastaan tulijoilta, ootko sä joku syrjäytyny vai?

Ja rupeetko ystäväksi? 

Vierailija
304/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska syrjäytynyt mies/nainen ei tee mitään oma-aloitteisesti ongelmiensa korjaamiseksi. Hän on tehnyt ongelmistaan itselleen kivenhakatun "uskonnon", selityksen siihen miksi hän on syrjäytynyt. Hän toistaa ikivanhaa tarinaansa, jotain ikävää, mikä tapahtui kauan sitten, kuin uskonkappaletta.

Hän ei haluakkaan muuttua vaan hän haluaa sinun kokevan ja elävän hänen helvettinsä hänen kanssaan. jaettu helvetti ei ole niin paha kuin yksinäinen helvetti.

On paljon naisia, jotka elävät koko elämänsä kannatellen masentunutta syrjäytynyttä reppanaa. Oli ne sitten vaimoja ja äitejä. Hyväsydämisiä ja empaattisia hahmoja, jotka eivät henno jättää miestä vaan yrittävät ratkoa tämän ongelmia tämän puolesta, ikinä siinä onnistumatta ja lopulta kaiken elinvoimansa annettuaan, hukkuvat itsekin. Koska mies ei halua parantua. Hän takertuu ongelmiinsa kuin uskonkappaleisiin. 

Neuvoisin näitä naisia tai miehiä: juokse! pe

Tää oli mielenkiintoinen kommentti. Mä oon oikeasti miettinyt että ei musta enää ole mihinkään, mä oon jo neljäkymppinen. Ongelmia on ollut itselläkin mutta välillä mä haaveilen ihan tavallisesta elämästä ja mietin minkälaista ois jos ois ihan tavallisen miehen kanssa. Tarkoitan ihan peruselämää ja perustyötä. Olenko mä itsekin vaan laiska p.ska vai olenko mä valunut tähän tuon puolison vanavedessä. Tuolla tuo näpyttää peliohjainta eikä ole koko keväänä tainnut poistua kuin muutaman kerran kotoa. Oonko mäkin jo menetetty tapaus. Uskallanko lähteä vai onko tää se mitä mä oikeasti olenkin.

Vierailija
305/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenko syrjäytyneen naisen kannustavaksi platoniseksi ystäväksi olet ap ryhtynyt oma-aloitteisesti? Näyttäkää miehet mallia tukemalla syrjäytyneitä naisia epäitsekkäästi, pankaa hyvän kierre käyntiin itse! Muutos lähtee teistä!

Vierailija
306/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Inhimillistä ei ole vaatia naisia ottamaan vastuu syrjäytyneiden miesten kasvattamisesta. Näiden miesten on itse korjattava ongelmansa. Voi tuntua julmalta, mutta niin se on ihan jokaisen aikuisen ihmisen tehtävä, mitä ne kenenkin henk.koht. vaikeudet ovatkaan."

Mutta muita saa haukkua ja kohdella huonosti, koska "minulla on oikeus".

Ongelmasi on se, että et näe syrjäytynyttä edes ihmisenä. Arvaa mitä - tuo asia tekee sinusta säälittävämmän, kuin yhdestäkään syrjäytyneestä.

Voin vain todeta olevani onnellinen, että en tunne sinua. Tai ketään kaltaistasi, oikeastaan. Niillä syrjäytyneilläkin on suurempi sydän (kuvaannollisesti), kuin teillä.

No tuota, olen itse syrjäytynyt nainen. Siksi ymmärränkin, ettei ole kenenkään toisen tehtävä syrjäytyneitä "pelastaa" eikä kukaan muu siihen pystyisikään. Itse on otettava vastuu ja tehtävä työ. Apua ja tukea voi toki hakea asianmukaisilta tahoilta.

En myöskään tiedä, kenen haukkumisista puhut. Minä olen lähtökohtaisesti mukava ja ystävällinen ihmisille, jos nämäkin osaavat kohdella toisia hyvin. Jos eivät osaa, en sittenkään ryhdy ilkeäksi, vaan välttelen sellaisia ihmisiä. Ei ole minun tehtäväni heitä kasvattaa. Siinä onkin syrjäytyneille miehille yksi ilmainen oppitunti sosiaalisesta kanssakäymisestä vastakkaisen sukupuolen kanssa, mitä täällä kaipailtiin: Ymmärrä, ettei ole naisten (eikä kenenkään muunkaan) tehtävä ratkaista sinun ongelmiasi. Ota vastuu itsestäsi ja todennäköisesti saat toisiltakin paremman vastaanoton.

Vierailija
307/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua en aivan kokonaan lukenut koska niin on asiatonta suurin osa kommenteista, mutta miltei toivon että nämä pahimmat suunsoittajat ja solvaajat ei ole live-elämässä missään tekemisissä yhdenkään elollisen luontokappaleen kanssa. Eikä mielellään edes ruukkukasvin.

Miten kukaan voi ollakaan noin täynnä vihaa ja ylenkatsovaa halveksuntaa mitä nämä naiset?!

Vierailija
308/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua en aivan kokonaan lukenut koska niin on asiatonta suurin osa kommenteista, mutta miltei toivon että nämä pahimmat suunsoittajat ja solvaajat ei ole live-elämässä missään tekemisissä yhdenkään elollisen luontokappaleen kanssa. Eikä mielellään edes ruukkukasvin.

Miten kukaan voi ollakaan noin täynnä vihaa ja ylenkatsovaa halveksuntaa mitä nämä naiset?!

Nää syrjäytyneet ja naisia velvoittavat "miehet" täällä sitä vihaa ja ylenkatsovaa halveksuntaa täynnä ovat.. Eivät vain huomaa sitä.. kun tietävät vian olevan heidän päässään päästä varpaisiin, asenneongelmineen.. Eivät itsekään haluaisi olla missään tekemisissä itsensä kanssa..

Vierailija
309/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää syrjäytyneet ja naisia velvoittavat "miehet" täällä sitä vihaa ja ylenkatsovaa halveksuntaa täynnä ovat.. Eivät vain huomaa sitä.. kun tietävät vian olevan heidän päässään päästä varpaisiin, asenneongelmineen.. Eivät itsekään haluaisi olla missään tekemisissä itsensä kanssa..

Näille nainen ei ole ihminen vaan hyödyke, joka pitäisi olla vapaasti miesten käytettävissä.

Vierailija
310/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille nainen ei ole ihminen vaan hyödyke, joka pitäisi olla vapaasti miesten käytettävissä.

Yup. Ovat yhteiskunnan loppusijoitussaastaa ja viihtyvät roolissaan. 

Vierailija
311/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei ole kasvatusvastuussa tai pelastusvastuussa randommiesten suhteen. Miehen on kasvettava ihan itse, kehitettävä itseään ja hakeuduttava esim terapiaan. Naisetkin kehittävät itseään ja tarvittaessa hakevat ammattiapua ongelmiinsa. 

Vierailija
312/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitta on täynnä. Siitä vastaukset kertovat.

Nainen ei ole olemassa randommiestä ja tämän ongelmien ratkomista varten. Ja veikkaan etteivät nämä miehetkään, jotka naisilta odottavat epäitsekkäitä, pyyteettömiä tekoja, olisi valmiita randomnaisen (varsinkaan vanhan tai kulttuurillisesti epäviehättävän ulkonäön omaavan) epäitsekkääseen, pyyteettömään auttamiseen. 

Vierailija
313/421 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne tulkitsee sen luvaksi r*skata.

Myös komea mies voi olla raiskaaja. Se on kuitenkin eri juttu?

En ymmärrä pointtiasi. 

Eikö syrjäytynyt voi olla komea? 

Et taida edes tietää mitä tarkoittaa syrjäytynyt. Ei se ole vastakohta komealle.

Todella vaikeata on olla syrjäytynyt ja komea, kun naiset kokoajan yrittävät pokata. Lisäksi tutkitusti heitä kohdellaan paremmin, saavat helpommin työpaikan, parempia arvosanoja, enemmän palkkaa, ja kaikkea muuta sitä rataa.

Jotta voit olla komea, sun pitää ylläpitää omaa ulkonäköäsi. "Komeakin" mies voi olla ruma, jos ei pukeudu kunnolla, syö kunnolla, pidä itsestään

Kumpi on kumpi? Se kuunaama ei ainakaan viehätä ollenkaan.

Vierailija
314/421 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että aikana, jolloin on enemmän kuin koskaan terapiaa, hoitopaikkoja, diakoniaa, kerhoja, tukitoimia, kuntoutusta, "työllistämistä", sosiaalihuoltoa ja -hoitoa, lääkintähuoltoa jne. jne., yhä aina vain kaikkien ja yhä useamman pitäisi osallistua näiden itsekeskeisyydessään vellovien pelastamiseen. Siitähän tässä on kysymys. Jokaisen pitäisi pelastaa näitä, vaikka jo vuosikymmeniä on satsattu em. toimintoihin enemmän kuin koskaan ja aina vain näitä riittää.

Paremminkin pelaajile pitää kehittää pelejä, joissa opetetaan ihan niitä elämän perusasioita, ruoanlaittoa ja siivoamista, käsitöitä ja korjaustöitä, lakia ja oikeaa rakentavaa käyttäytymistä eri tilanteissa, vastuuta itsestä ja omasta elämästä, velvollisuutta jokaisen elättää itsensä kunniallisella työllä, kasvattaa ja kehittää itsensä kunnolliseksi lainkuuliaiseksi kansalaiseksi ja hyödylliseksi yhteiskunnan jäseneksi jne. Ja lakata leikkimästä uhria ja marttyyria.

Ehkä puuttuu vielä näiden ikiomat puuhapaikat ja omat asuinkylät, joissa he voisivat olla hyödyksi toisilleen ja omille yhteisöilleen, harrastaisivat kukin mieleisintä työtä ja puuhastelua, oppisivat koko ajan uutta ja kehittyisivät toimissaan. Tarvitaan kioskinpitäjiä, leipojia, keittiövastaavia, kaupankävijöitä, nurmikon- ja puutarhanhoitajia, lumenluojia, korjaustöitä tekeviä, posteljooneja, matonkutojia, ompelijoita, siivoojia, tuunaajia, lajittelijoita ja kierrättäjiä ja vaikka mitä tekijöitä, jotta kylät toimisivat hyvin. Tarvitaan tietysti omat koulutetut terapia- ja koulutusvastaavat, jotka tietenkin asuvat heidän kanssaan heidän ikiomissa merenrantakylissään, jotka ennen olivat pienviljelijä- ja kalastajakyliä, mutta myöhemmin autioituneet. Normaali elämästä huolehtiminen on omalla vastuulla, eikä päihteitä sallita. Olisiko näistä avuksi ja ratkaisuksi myös yksinäisyyteen, kun asukkaat tietenkin valikoituvat samanlaisuus- periaatteella kukin omiin kyliinsä. Tietenkin seuranpidon pitää olla vapaaehtoista, myös yksintyöskentely ja -oleminen yhteisössä on sallittava. Oppimista, monipuolista tekemistä, turvallisuutta ja toimivuutta parantavat tietenkin modernit sähköiset laitteet.

Ideoi sinäkin lisää uusia ja muita vaihtoehtoja. 

Vierailija
315/421 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että aikana, jolloin on enemmän kuin koskaan terapiaa, hoitopaikkoja, diakoniaa, kerhoja, tukitoimia, kuntoutusta, "työllistämistä", sosiaalihuoltoa ja -hoitoa, lääkintähuoltoa jne. jne., yhä aina vain kaikkien ja yhä useamman pitäisi osallistua näiden itsekeskeisyydessään vellovien pelastamiseen. Siitähän tässä on kysymys. Jokaisen pitäisi pelastaa näitä, vaikka jo vuosikymmeniä on satsattu em. toimintoihin enemmän kuin koskaan ja aina vain näitä riittää.

Paremminkin pelaajile pitää kehittää pelejä, joissa opetetaan ihan niitä elämän perusasioita, ruoanlaittoa ja siivoamista, käsitöitä ja korjaustöitä, lakia ja oikeaa rakentavaa käyttäytymistä eri tilanteissa, vastuuta itsestä ja omasta elämästä, velvollisuutta jokaisen elättää itsensä kunniallisella työllä, kasvattaa ja kehittää itsensä kunnolliseksi lainkuuliaiseksi kansalaiseksi ja hyödylliseksi yhteiskunnan jäseneksi jne. Ja lakata leikkimästä uhria ja marttyyria.

Ehkä puuttuu vielä näiden ikiomat puuhapaikat ja omat asuinkylät, joissa he voisivat olla hyödyksi toisilleen ja omille yhteisöilleen, harrastaisivat kukin mieleisintä työtä ja puuhastelua, oppisivat koko ajan uutta ja kehittyisivät toimissaan. Tarvitaan kioskinpitäjiä, leipojia, keittiövastaavia, kaupankävijöitä, nurmikon- ja puutarhanhoitajia, lumenluojia, korjaustöitä tekeviä, posteljooneja, matonkutojia, ompelijoita, siivoojia, tuunaajia, lajittelijoita ja kierrättäjiä ja vaikka mitä tekijöitä, jotta kylät toimisivat hyvin. Tarvitaan tietysti omat koulutetut terapia- ja koulutusvastaavat, jotka tietenkin asuvat heidän kanssaan heidän ikiomissa merenrantakylissään, jotka ennen olivat pienviljelijä- ja kalastajakyliä, mutta myöhemmin autioituneet. Normaali elämästä huolehtiminen on omalla vastuulla, eikä päihteitä sallita. Olisiko näistä avuksi ja ratkaisuksi myös yksinäisyyteen, kun asukkaat tietenkin valikoituvat samanlaisuus- periaatteella kukin omiin kyliinsä. Tietenkin seuranpidon pitää olla vapaaehtoista, myös yksintyöskentely ja -oleminen yhteisössä on sallittava. Oppimista, monipuolista tekemistä, turvallisuutta ja toimivuutta parantavat tietenkin modernit sähköiset laitteet.

Ideoi sinäkin lisää uusia ja muita vaihtoehtoja. 

Tässä on nyt vain se ongelma, että luettelemissasi puuhissa on paljon sellaisia, mihin nämä miehet tarvitsevat naisia. Ei onnistu suurin osa noista, ellei ole nainen tekemässä. Ja se naisen puute saa yleensä tällaiset porukat radikalisoitumaan: jokaisella miehellä kuuluu olla nainen, ja sellainen hankitaan vaikka väkisin. Ellei onnistu, sitten on yhteiskuntarauha vaarassa.

Onhan näitä nähty, ja nykyäänkin netissä muhii iso naisvihavyyhti, kun nämä laumautuvat ja ruokkivat toistensa hulluutta. Mieti nyt vaikka jotain ulista.

Vierailija
316/421 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syrjäytyneellä on oma vastuu selvittää päänsä sisäiset möröt eikä vastuuttaa muita parantamaan itseään.

Alkoholisti ei parannu sillä että joku kieltää juomisen. Sama on syrjäytyneellä, hän ei parannu sillä että väkisin kaveeraa.

Jokaisen on omat peikkonsa selvitettävä.

Onneksi on apua saatavilla niin halutessaan. Ja kuten täällä on monesti todettu, osa kieltää yksiselitteisesti kaiken mikä on ristiriidassa omien ajatusten kanssa eikä kaipaa pelastusta. He haluavat elää kuten ovat valinneet.

Vierailija
317/421 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja kokemuksia täällä naisilla. Syrjäytyneet miehet rakastuneet heihin päättömästi. Muhun ei ole kukaan mies koskaan rakastunut vaikka seurustelut olen. Toivoisin löytäväni tuollaisen miehen, joka osaa rakastaa. Pieni ripustautuminenkaan ei haittaisi vaan olisi osoitus omistautumisesta. Mistä näitä syrjäytyneitä miehiä voi bongata? Itsekin olen ujo ja introvertti joten ei haittaisi eristäytyä yhdessä.

Nyt on kokemattomuudesta johtuen aivan liian ruusunpunaiset lasit ja laput silmillä sekä utopistiset pilvilinnat tavoittelussa. Mitään takeita ei koskaan ole, että kaksi eri sukupuolista syrjäytynyttä, ujoa ja introverttiä ensinnäkään kohtaa ja vielä kahdensuuntaisesti rakastuu toisiinsa (jo lähtökohtaisesti vastoin perusluonnettaan). Miksi seurustelet ilman rakkautta?

Vierailija
318/421 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Inhimillistä ei ole vaatia naisia ottamaan vastuu syrjäytyneiden miesten kasvattamisesta. Näiden miesten on itse korjattava ongelmansa. Voi tuntua julmalta, mutta niin se on ihan jokaisen aikuisen ihmisen tehtävä, mitä ne kenenkin henk.koht. vaikeudet ovatkaan."

Mutta muita saa haukkua ja kohdella huonosti, koska "minulla on oikeus".

Ongelmasi on se, että et näe syrjäytynyttä edes ihmisenä. Arvaa mitä - tuo asia tekee sinusta säälittävämmän, kuin yhdestäkään syrjäytyneestä.

Voin vain todeta olevani onnellinen, että en tunne sinua. Tai ketään kaltaistasi, oikeastaan. Niillä syrjäytyneilläkin on suurempi sydän (kuvaannollisesti), kuin teillä.

No tuota, olen itse syrjäytynyt nainen. Siksi ymmärränkin, ettei ole kenenkään toisen tehtävä syrjäytyneitä "pelastaa" eikä kukaan muu siihen pystyisikään. Itse on otettava vastuu ja tehtävä työ.

En myöskään tiedä, kenen haukkumisista puhut. Minä olen lähtökohtaisesti mukava ja ystävällinen ihmisille, jos nämäkin osaavat kohdella toisia hyvin. Jos eivät osaa, en sittenkään ryhdy ilkeäksi, vaan välttelen sellaisia ihmisiä. Ei ole minun tehtäväni heitä kasvattaa. Siinä onkin syrjäytyneille miehille yksi ilmainen oppitunti sosiaalisesta kanssakäymisestä vastakkaisen sukupuolen kanssa, mitä täällä kaipailtiin: Ymmärrä, ettei ole naisten (eikä kenenkään muunkaan) tehtävä ratkaista sinun ongelmiasi. Ota vastuu itsestäsi ja todennäköisesti saat toisiltakin paremman vastaanoton.

No, tuota noin. Olin syrjäytynyt mies, joka veti itsensä sieltä suosta (ihan yksin, kun edes perheenjäseniin ei voi luottaa) ja hankin sellaisen työn, jossa voin edes yrittää auttaa muita lapsia välttämään kaikkea sitä paskaa, jonka itse olen joutunut kokemaan.

Ja siitä haukkumisesta, tuossakin teet sitä. Yrität kääntää asian minun ongelmakseni - tosin, niinhän ne muutkin tekevät. Heidän ongelmistaan minun ongelmiani. En pysty kaikkea tekemään yksin

T. Se jolle vastasit

Vierailija
319/421 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten kohtelette toisianne niin huonosti? Naisen pahin vihollinen on tunnetusti toinen nainen.

Vierailija
320/421 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä tuskin olisi mitään yhteistä enkä ole minkään sortin sosiaalityöntekijä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan