Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä olen hakenut tänä keväänä elämäni ensimmäisiä apurahoja, enkä kestä tätä odotusta

Vierailija
07.05.2024 |

Kaikki riippuu apurahoista: tarvitsenko ylimääräisiä tukia, tarvitseeko minun hakea töitä, miten yleensäkin pärjään jne. Ensimmäiset päätökset tulevat vasta kesäkuussa, ja tämä odotus on tuskaa! Miten tähän pitäisi suhtautua?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on paskaa se odotus. Ei siihen koskaan totu

Vierailija
2/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on paskaa se odotus. Ei siihen koskaan totu

Ja sitten ne kielteiset päätökset...

Vierailija
4/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen?

Vierailija
5/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä apurahoista on siis kysymys ja miksi sinä haet apurahaa? 

Vierailija
6/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ihan alkuun tulee hylsyjä. Jos tunnet kokeneemman alasi taiteilijan tai tutkijan, johon voit luottaa, voit pyytää vilkaisemaan hakemustasi ensi kerralla. Onni myötä!

Vierailija
7/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ihan alkuun tulee hylsyjä. Jos tunnet kokeneemman alasi taiteilijan tai tutkijan, johon voit luottaa, voit pyytää vilkaisemaan hakemustasi ensi kerralla. Onni myötä!

Miksi te haette apurahoja jotka siis haette? Miksi ette vain tee niitä omia juttujanne? Kertokaa siis tyhmälle mikä hommeli.

Vierailija
8/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te haette apurahoja jotka siis haette? Miksi ette vain tee niitä omia juttujanne? Kertokaa siis tyhmälle mikä hommeli.

No esim siksi, että ilman apurahaa en tulisi toimeen. Teen tuntiopettajan töitä, eikä minulle makseta palkkaa kesällä. Se on pitkä aika, kun pitää huolehtia myös lapsista. Mutta pääaisa tietenkin on, että minulla on annettavaa, ja siksi haen apurahaa hankkeelleni.

Vierailija
9/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minulle aina sanotaan tällä palstalla. Silloin kun hain yliopistoon ja tuskailin pääsenkö sisälle, minulle sanottin: et pääse. Pääsi kuitenkin. Plus monta muuta tilannetta. Aina löytyy lannistajia.

Vierailija
10/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen että todennäköisesti et saa, niin ei tarvitse jännittää. 

Vierailija
11/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minulle aina sanotaan tällä palstalla. Silloin kun hain yliopistoon ja tuskailin pääsenkö sisälle, minulle sanottin: et pääse. Pääsi kuitenkin. Plus monta muuta tilannetta. Aina löytyy lannistajia.

Nyt on pikkaisen eri asia.

Vierailija
12/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apurahan saaminen on toki harvinaista, mutta aina joskus tärppää. Onnea!

Vierailija
13/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pikkaisen eri asia.

Eikä tuo edes ollut mikään lannistava, vaan lähinnä kannustava kommentti. 

Vierailija
14/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim siksi, että ilman apurahaa en tulisi toimeen. Teen tuntiopettajan töitä, eikä minulle makseta palkkaa kesällä. Se on pitkä aika, kun pitää huolehtia myös lapsista. Mutta pääaisa tietenkin on, että minulla on annettavaa, ja siksi haen apurahaa hankkeelleni.

Tällä palstalla opettajia ja työttömiä kadehditaan jostain kumman syystä paljon. En ihmettelisi yhtään jos joku alkaisi kohta ulisemaan asiasta sinulle.

Vierailija
15/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä itse asiassa ole edes harvinaista. Monissa paikoissa todennäköisyys saada apuraaa on aika korkea; yli puolet hakijoista saavat apurahan.

Vierailija
16/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa jos katsoo tilastoja, apuraha on helpompi saada kuin päästä opiskelemaan yliopistoon.

Vierailija
17/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Toivon että saamme kumpikin. Sanoisin, että on jopa helpompi saada ensikertalaisena, koska taustalla ei voi olla silloin keskeneräisiä hankkeita eikä jo myönnettyjä apurahoja (jotka voivat olla este apurahan saamisessa).

Vierailija
18/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kyllä itse asiassa ole edes harvinaista. Monissa paikoissa todennäköisyys saada apuraaa on aika korkea; yli puolet hakijoista saavat apurahan.

Missä on jaossa tällaisia apurahoja?

Vierailija
19/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan isoja eroja apurahojen saamisessa, jos verrataan muutaman kuukauden kesäajan rahoitusta isompien tutkimusprojektin rahoituksiin. Tosin silloin kukaan ei hae apurahaa ensimmäistä kertaa. 

Vierailija
20/35 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niin mutta kyllä apurahan saaminen on viime vuosina vaikeutunut huomattavasti. Ei saa vaikka on jo vuosien kokemus, ansioluettelo kunnossa ja töitä tarjolla. Ja tiedoksi tietämättömillä: apuraha mahdollistaa sen että pystyn edes vähän hiljentämään työtahtia, kaikkia tarjolla olevia keikkoja ei ole pakko ottaa vastaan ja on jopa varaa pitää jonkinlainen kesäloma. Kun ei ole työsuhteessa, niin viikonkin loma ja tulonmenetykset on maksettava omasta pussista.