Onko kukaan alkanut antamaan lisäopetusta lapselleen?
Pohdin tätä asiaa, kun opetuksen laatu tuntuu aina vaan heikkenevän. Minulla ei vielä ole lapsia, mutta olen miettinyt, että kun mahdollinen tuleva lapseni menee aikanaan kouluun, voisin pitää tälle jotain vapaaehtoista lisäopetusta itse, jolla voisi vähän kuin paikkailla osaamisvaatimusten laskua kouluissa. Esim. viikottain katsotaan yhdessä, mitä aihepiirejä koulussa on käyty ja antaisin sitten joitakin lisätehtäviä tai lisälukemista vaikka omista vanhoista oppikirjoista. (Tämä tuli nyt erityisesti mieleen, kun Hesarissa tuotiin esille oppimateriaalien vertailu nykyiseen ja vanhaan, ja toisaalta digitaalisten materiaalien pakotus koulussa, niin voisi edes kotona hyödyntää fyysisiä kirjoja)
Onko kukaan ryhtynyt jo tekemään noin? Ja onko toiminut käytännössä, vai onko oma ajanpuute tai lapsen mielenkiinnon ylläpitäminen osoittautunut käytännön haasteeksi tuon ideaalin toteuttamiselle? Kuulisin mielelläni ajatuksia :)
"Varmasti näin. Tässä ei olekaan tarkoitus neuvoa, vaan kerroin aloituksessa mikä on se oma ideaali mihin pyrin, ja onko joku muu päätynyt samaan, ja toimiiko käytännössä. Tosiaan ei lapsia itsellä vielä ole joten siksi kuulen näitä kokemuksia mieluusti heiltä joilla on :) olen 28 vuotias, lapset ajankohtaisia ehkä parin vuoden päästä.
- Ap"
Ideaalia ei voi lyödä lukkoon, koska jokainen lapsi on yksilö.
Hienoa, että pohdit asiaa valmiiksi. 10-15 vuoden päästä maailma saattaa olla taas ihan erilainen.