Mitä kannattaisi tehdä 38-vuotiaana ikityöttämänä jos haluaisi aloittaa työnteon, mutta "paskaduunit" eivät kiinnosta?
Olen siis ollut pitkälti koko elämäni paperilla työtön muutamaa yksittäistä lyhyttä pestiä lukuun ottamatta.
Minulla on kuitenkin ollut useiden vuosien ajan pimeää bisnestä, joka vertautuu pullojen keruuseen ja marjojen poimintaan. Tämä on pitänyt kuntoani korkealla, ja tekemistä on riittänyt.
Nyt kiinnostaisi alkaa jotain tehdä, mutta paperilla olen melko huonossa asemassa muiden hakijoiden kanssa. Varmasti ajatellaan että olen joku entinen narkkari, tai muuta vastaavaa.
Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jos haluaisi päästä tekemään jotakin hyvää työtä? Palkan pitäisi olla kohdillaan, eikä mielellään mitään vuorotöitä kellokortin kanssa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Oletko Etelä-Pohjanmaalta?
En
Ap
tehdastyöt,tiskarit tms duunit pääsee ilman koulutusta,työnantaja kouluttaa
Rikkaisiin naimisiin kannattaa panostaa, sen ylläpitäminen käy ihan kokopäivätyötä. Kannattaa varmistaa että paperit on kunnossa ettei tule tappioita.
Orpon ja Purran ruuvipenkki siis toimii.
Työttömiä kaivautuu koloistaan, yllättävän motivoituneina ja työhaluisina.
Oikein hyvä, oikein hyvä.
Tota jankkaaja tulisi ihan ikävä jos se töihin menisi. Monta kertaa se on saanut mun liian matalan verenpaineeni normaalille tasolle, ja ylikin. 🤯
Vierailija kirjoitti:
tehdastyöt,tiskarit tms duunit pääsee ilman koulutusta,työnantaja kouluttaa
Olen tehtaille hakenut mutta ei sinne pääse ilman suhteita, ajokorttia ja koulutusta.
Ap
Moraalisi, asenteesi työntekoon ja elämään sekä persoonasi ovat näistä lukemattomista kirjoituksistasi päätellen niin tajuttoman syvältä pimeästä arvon penaalista, että et sinä tule työllistymään mihinkään.
Epäilen vahvasti, että sinua otettaisiin edes näihin ikävällä ja hyvin ylimielisellä tavalla luokittelemiisi rehellisiin fyysisiin töihin. Niihinkin kaivataan perushyvää tyyppiä ja ahkeraa tekevää ihmistä.
Sinun on otettava se, mitä sinulle annetaan. Jos joskus saat edes pätkän nimeämääsi p.askatyötä, se olisi ankean elämäsi todellinen juhla- ja tähtihetki.
Vertaisin sitä harvinaisuudessa loton 7 oikein tulokseen - tuolla CV:llä ja tuolla ihmisyyden tasolla.
Ei kannata enää kokeilla, tulee vaan stressi ja paha olo.
Vierailija kirjoitti:
Oletko Etelä-Pohjanmaalta?
Jauhelihamies Konalasta.
Vierailija kirjoitti:
Jatka vaan pullojen keräilyä. "Paska"-duuneihinkin opiskellaan se kolme vuotta, joten kukaan ei palkkaa nelikymppistä lorvijaa ilman työkokemusta.
Puoluetoimisto maksaa provoille palkkaa. Ei niiden marjametsään tai pulloja keräämään tarvitse mennä, vaikka työttömille sitä toitottavat. Paskaduunit niille on tuttuja vaan niiden teetättäjinä. Huomaa taas, että on vaalit tulossa, kun muka-työttömät lorvii ja nauttii palstoilla.
Itsetutkistelua, mikä meni pieleen kun asenne on vamma.
Maija...
Aika rauhoittua .
Keksi jotain tekemistä, hae lääkkeet ja kokeile terapiaa.
Kyllä se siitä.
Lataat sen 7v tallennuksen ja käyt koulut kunnolla.
ainiin eihän tää menekkään niinkuin peleissäs.
Jos ei ole viitsinyt koskaan mitään tehdä, niin silloin ei ole varaa puhua myöskään paskahommista.
Pysy työttömänä vaan. Kukaan ei huoli edes niihin "paskahommiin" ikuista työnvieroksujaa
Olet nyt varmaan tolla asenteella myös omasta mielestäsi ihan eri levelillä paskatyöntekijöiden kanssa
Junasi meni jo. Nyt makaat niinkuin petaat jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikosrekisteri vaaditaan nykyään lasten, vammaisten ja vanhusten kanssa työskentelystä.
Ei vaadita, mutta se on iso plussa.
Kyllä vaaditaan.
Tein keittiöön keikkoja vuokrafirman kautta ja ala-asteen keittiöön mennessä piti olla rikosrekisteriote näyttää.
Mene yrtittäjäkurssille, hae starttirahaa, perusta yritys.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajaksi pääsee suunnilleen kuka vaan. Palkka on hyvä ja siistiä sisätyötä. Työhaluiselle työttömälle ihan unelmapesti
Vai niin siellä luullaan. Kerrotko sen avoimen työpaikan tähän niin menen sinne heti. Eipä taida kuulua vatsausta koska niitä ei ole. Kato valvira valvoo kuka saa hääriä missäkin. valehoitajuudesta suhmuroinnista saa vankeutta.
Entä jos ei pääse korkeakouluun eikä ole varaa opiskella?
Ap