Mitä kannattaisi tehdä 38-vuotiaana ikityöttämänä jos haluaisi aloittaa työnteon, mutta "paskaduunit" eivät kiinnosta?
Olen siis ollut pitkälti koko elämäni paperilla työtön muutamaa yksittäistä lyhyttä pestiä lukuun ottamatta.
Minulla on kuitenkin ollut useiden vuosien ajan pimeää bisnestä, joka vertautuu pullojen keruuseen ja marjojen poimintaan. Tämä on pitänyt kuntoani korkealla, ja tekemistä on riittänyt.
Nyt kiinnostaisi alkaa jotain tehdä, mutta paperilla olen melko huonossa asemassa muiden hakijoiden kanssa. Varmasti ajatellaan että olen joku entinen narkkari, tai muuta vastaavaa.
Mistä kannattaisi lähteä liikkeelle jos haluaisi päästä tekemään jotakin hyvää työtä? Palkan pitäisi olla kohdillaan, eikä mielellään mitään vuorotöitä kellokortin kanssa.
Kommentit (62)
Ryhdy tubettajaksi.
Suosittelen matkaplogien tekoa. Matkusta kävellen maapallon ympäri ei tarvitse tehdä pskahommia, kyllä me muut ne hoidetaan sun puolestas.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat nyt aloittaa työnteon?
Rahalle olisi tarvetta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajaksi pääsee suunnilleen kuka vaan. Palkka on hyvä ja siistiä sisätyötä. Työhaluiselle työttömälle ihan unelmapesti
Pääseekö vaikka on rikosrekisteri/luottotiedot menneet/huumetaustaa?
Ap
Luottotietoja ei mikään koulu kysy. Lasten parissa ei välttämättä voi työskennellä jos on rikosrekisteri ja se vaaditaan jo opiskelijoilta, jos on työharjoittelussa aikuisten parissa rikosrekisteriä ei kysytä ja huumetausta vaikuttaa vain jos olet jäänyt kiinni huumeiden käytöstä.
Työpaikalla voidaan kysyä myöhemmin rikosrekisteriä, mutta opiskellessa sitä ei välttämättä kysytä.
Oletko pöllinyt jäkälää muiden metsistä?
Kannattaisi lähteä liikkeelle siitä, että keksit paremman provon. Oikeasti tuossa tilanteessa oleva tietäisi, ettet tuolla työhistorialla pääse edes ns. paskaduuneihin. Niihin ei pääse moni hyvän CV:n omistavakaan nykyisessä työtilanteessa. Tiedän mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi lähteä liikkeelle siitä, että keksit paremman provon. Oikeasti tuossa tilanteessa oleva tietäisi, ettet tuolla työhistorialla pääse edes ns. paskaduuneihin. Niihin ei pääse moni hyvän CV:n omistavakaan nykyisessä työtilanteessa. Tiedän mistä puhun.
Kyllä minut on kutsuttu moneen ns paskaduunin mutta olen kieltäytynyt.
Ap
sinäkö sen mun pyörän veit? senkin rosvo!
Viides ketjusi tänään, oi Konalan jauhelihamies.
Pskalle pskaduunia. Muuhun sinä et edes teoriassa pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oho, vähän twistiä siihen sun perinteiseen tarinaan. Siinä et yleensä pääse mihinkään, et edes työkokeiluihin.
Rikosrekisteri vaaditaan nykyään lasten, vammaisten ja vanhusten kanssa työskentelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oho, vähän twistiä siihen sun perinteiseen tarinaan. Siinä et yleensä pääse mihinkään, et edes työkokeiluihin.
On kutsuttu keikkaa tekemään mutta ei mitään kokopäivä työtä
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rikosrekisteri vaaditaan nykyään lasten, vammaisten ja vanhusten kanssa työskentelystä.
Ei vaadita, mutta se on iso plussa.
Vierailija kirjoitti:
Opiskele sähköasentajaksi.
En osaa mitään matematiikkaa eikä selkä kestä mitään asennusten tekoa
Ap
Ei pääse muuten kuin aloittamalla puhtaalta pöydältä. Eli opiskelemalla korkeakoulussa jonkun tuoreen tutkinnon ja olemalla sillä alalla niin älyttömän hyvä, että sinut halutaan töihin huolimatta pitkästä aiemmasta työttömyydestä. Se tutkinto toimii myös todisteena siitä, että kykenet tekemään töitä. Muuten et sitä pysty oikein todistamaan. Mutta tosi hyvä pitää tosiaan myös olla, koska ei se että teit jonkun tutkinnon rimaa hipoen oikein sekään vakuuta mitään, kun on nuorempia ja parempia jonossa.
Paskatyökoulutuksella sovit paskatöihin.