Ensimmäinen ostamasi äänite? C-kasetti/vinyyli/cd?
Mikä se oli sinulla? Minulla oli c-kasetti ja Sleepers Sleepers. Nimeä en enää muista, mutta siinä oli laulu nimeltä Metsäradio.
Kommentit (103)
Ensimmäinen CD-levy, jonka olen ihan itse ostanut, oli Nightwishin levy. Kaikkiaan ensimmäinen cd-levyni taisi olla Kuumat Camping-hitit, jonka sai joskus vuosituhannen alussa kaupanpäälle makkarapaketin ostaessa. Ensimmäinen c-kasettini oli kasetti, jolle oli äänitetty vain yksi kappale, Leevi and the Leavingsin Unelmia ja toimistohommia. Joku viskasi sen autosta meidän pientareellemme, kun olin lapsi.
Jostain halpahallista ostettu kotimaisten iskelmien kimara C-kasetilla. Olin niin nuori, etten tajunnut, että kyse ei ollut alkuperäisesityksistä, vaan asialla olivat jotkut c-tason laulajat. Kasettia kuunnellessa karmea totuus paljastui nopeasti. Häpesin tyhmyyttäni.
Juice Leskinen & Coitus Int Per Vers runoilija vinyyli-LP vuonna 1974 tikkurilan anttilasta sillä vanhalla kävelykadulla. 8-vuotiaan valintapäätös oli helppo koska siinä tuli mukana runsas Juho Juntusen sarjakuva joka oli kyllä aika diippiä kamaa 8-vuotiaalle. Lieköhän sillä olut vaikutus kovin erikoisen huumorintajun kehittymiseen kasvavan kakaran mielessä?
C-kasettina Nylon Beatin Satasen laina :D <3 Ah nostalgiaa. Olin joku 10-vuotias.
Kasettina Dingon Kerjäläisten valtakunta
Paikalliselta torilta käytettynä Kissin Alive III. Aivan timanttinen ja tajunnanräjäyttävä kokemus 11-vuotiaalle
Hurriganes - Crazy Days, C-kassu
Movetron - Romeo & Julia. C- kasetti. Eka omilla rahoilla ostettu. Ja jonka itse halusin. Aiemmin mulle oli ostettu Laura Voutilainen (Kerran) ja Anna Hanski (Jos et sä soita).
No minulla eka äänilevy oli Puhelinlangat laulaa. Myös Annikki Tähden vinyyli oli ekoja.
Mitä ne on? Jotain orgaanisia yhdisteitä vai?
Kansan ruusut - Käytä sinun illuusiotasi toinen
Radiosta äänitin kasetille ja kaikki kolinat ja ääntelyt ympäristöstä tuli mukaan. Hyvä niin, että sain edes äänitettyä.
Ensimmäinen LP-levy oli muistaakseni Del La Soul - De La Soul is dead albumi ja C-kasetti tais olla R.E.M. - Automatic for the people.
Alpo Myller - Enon Disco. Vinyyli saatu joltain taksikuskilta kesämökkireissulla.
C-kasetti Nimeni on Dingo, 1984 jouluna
Stray Cats:ien eka albumi, olin muistaakseni vasta joku 6-7 v ja isoveljeni kanssa ostettiin, minulla on se vinyyli vielä hyllyssä. Ekaa c-kasettia en muista.