Mitä tehdä, jos luulee ihastuneensa kirjekaveriinsa, mutta videotapaamisessa paljastuu nörtiksi?
On kirjoiteltu toisillemme kolmen vuoden ajan ja huomenna oli videopuhelu. Nyt en tiedä enää mitä ajatella, koska tuntui olo koko videopuhelun vaivaantuneelta, että tuollainenko onkin. Välillä, kun oli hiljaisia hetkiä, pälyilin ympärilleni. Ei pitäisi olla pettynyt, sillä kirjekavereitahan loppujen lopuksi ollaan, mutta itsellä oli liian suuret odotukset ja tänään ollut olo siksi masentunut :/ En voi teeskennellä, että olisin vieläkin ihastunut ja toivottavasti en ole ainakaan antanut itsestäni sellaista kuvaa, että olisin kiinnostunut.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla pitkäaikainen kirjekaverini tuli Suomeen ja majoittui meillä pari yötä. Se oli kauhea pettymys, koska hän puhui lakkaamatta itsestään. Hän oli kirjeissä kysellyt minunkin kuulumisiani, mutta ehkä se oli vain kohteliaisuudesta. Meillä hän puhui vain itsestään ja elämästään ja jotenkin kehuskeli itseään. Parempi se on noin päin, että toinen jaksaa kuunnella sinuakin ja antaa tilaa.
Mulla taas kävi uskomattoman hyvä onni 90-luvun kirjekaverin suhteen. Oli juuri niin ihana ihminen kuin kirjeensäkin, nykyään ollaan enemmänkin sukua kuin ystäviä.
Katsoin nyt uudelleen profiilikuvaa ja ihan normaaliltahan siinä vaikuttaa eli voisin hyvin pitää tästä henkilöstä. Ehkä vaivaantuneisuus hänellä voisi lieventyä ajan myötä, kun ei enää niin vieraita. Enemmän tosiaan tuntuu, että olin vaivaantuneempi siitä, kun näin oman kuvani ja, kun jouduin hakemaan asentoa, jossa pidin puhelinta. Puhelinta, kun ei voi pitää kuoren telineessä pystyasennossa, jossa kuva oli. Mutta hänellä oli kyllä hyvin nörttimäinen ääni, liekö sekin osittain vaivaantuneisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se noin menee, netissä nörtit. Ehkä voi viestiä nyt ajoissa että et kiinnostunut syvemmin, että jatketaan eri teillä. Ja jatkat muuta elämää.
Ei olla kumpikaan kerrottu, että oltaisiin kiinnostuneita. Tutustuin häneen palstalla, jossa haetaan nimenomaan kirjekavereita eikä deittiseuraa.
Aikamoinen aisankannattaja saa olla, jos viitsii kuunnella naisten juttuja kaverimielessä.
Eikö jotkut kimitä jännittäessään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se noin menee, netissä nörtit. Ehkä voi viestiä nyt ajoissa että et kiinnostunut syvemmin, että jatketaan eri teillä. Ja jatkat muuta elämää.
Ei olla kumpikaan kerrottu, että oltaisiin kiinnostuneita. Tutustuin häneen palstalla, jossa haetaan nimenomaan kirjekavereita eikä deittiseuraa.
Aikamoinen aisankannattaja saa olla, jos viitsii kuunnella naisten juttuja kaverimielessä.
Miksei muka? Voihan olla kirjekavereita sukupuolta katsomatta.
Tuli jotenkin paha mieli sen miehen puolesta noista ap:n avautumisista.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut olla ilkeä. Eikö yleensä kuitenkin samantyyppiset ihmiset vedä enemmän toisiaan puoleensa? Itse en koe olevani nörtti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut olla ilkeä. Eikö yleensä kuitenkin samantyyppiset ihmiset vedä enemmän toisiaan puoleensa? Itse en koe olevani nörtti.
Et juu varmasti ole nörtti, se tuli selväksi. Mutta kerrotko, mikä oikein tässä miehessä on mukamas samantyyppistä kanssasi? Kertomasi mukaan nimittäin ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et juu varmasti ole nörtti, se tuli selväksi. Mutta kerrotko, mikä oikein tässä miehessä on mukamas samantyyppistä kanssasi? Kertomasi mukaan nimittäin ei mikään.
Sitähän nimenomaan tarkoitan, ettemme ole yhtään samantyyppisiä.
Toivottavasti hänellä ei ole herännyt mitään tunteita minua kohtaan. Toisaalta kysyi viime kirjeessä aionko perustaa perheen jossain vaiheessa :/ Mutta eihän tuo välttämättä mitään silti tarkoita, koska kysyi siinä yhteydessä, kun olin kertonut tulleeni juuri tädiksi eli ehkä muuten vain kysyi, koska sisaruksillanikin lapsia. Täytyyhän hänen kuitenkin ymmärtää, ettemme välttämättä tule ikinä edes tapaamaan, koska välimatka niin pitkä.
Nyt pelkään pitikö minua kummallisena, kun olin niin hermostunut, koska en ole pariin päivään kuullut puhelun jälkeen :/
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti hänellä ei ole herännyt mitään tunteita minua kohtaan. Toisaalta kysyi viime kirjeessä aionko perustaa perheen jossain vaiheessa :/ Mutta eihän tuo välttämättä mitään silti tarkoita, koska kysyi siinä yhteydessä, kun olin kertonut tulleeni juuri tädiksi eli ehkä muuten vain kysyi, koska sisaruksillanikin lapsia. Täytyyhän hänen kuitenkin ymmärtää, ettemme välttämättä tule ikinä edes tapaamaan, koska välimatka niin pitkä.
Jos kysyi perheen perustamisesta, sovitteko videotapaamisesta sen jälkeen? Silloin aika selvää että ehkä motiivina oli tutustua sillä mielellä, jos kumpikin olisi kiinnostunut. Mutta sitten ei natsannutkaan.
Kirjoitelkaa ihmeessä tai ehdota kylään menemistä. Voi olla, ettei enää jaksa samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän videopuhelu on vaivaannuttava, varsinkin vieraan ihmisen kanssa. Miksette ensin kokeilleet tavallisella puhelimella?
Jos vaikutti sosiaalisesti kauhean kömpelöltä, niin voi ujouden lisäksi olla joku asperger. Se tekee lisähaastetta sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kummassakin tapauksessa se livejuttelu alkaa luultavasti ajan kanssa sujua paremmin.
Mutta jos kolme vuotta olette kirjoitelleet, niin onhan teillä jotain yhteistä täytynyt olla, kun olette jaksaneet kirjoitella?
On yhteistä kiinnostus Egyptin historiaan ja hän onkin lähettänyt minulle linkkejä yhdysvaltalaisen museon luentoihin, jotka vaikuttavat mielenkiintoisilta, vaikka vasta hiljattain sainkin katsottua youtubesta yhden niistä. Tulin tosin siihen tukokseen, että parempi ensin tutustua faaroiden historiaan lukemalla suomenkielistä kirjaa, koska nyt en saanut paljonkaan irti aiheesta Tutankhamo
No et sä ainakaan Egyptin historiasta ole kiinnostunut selvästikään. Mitä jos jamppa vaivaantui kun tajusi, että olet vain esittänyt kiinnostunutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyi perheen perustamisesta, sovitteko videotapaamisesta sen jälkeen? Silloin aika selvää että ehkä motiivina oli tutustua sillä mielellä, jos kumpikin olisi kiinnostunut. Mutta sitten ei natsannutkaan.
Kirjoitelkaa ihmeessä tai ehdota kylään menemistä. Voi olla, ettei enää jaksa samaa.
Hän ehdotti videotapaamista jo viime marraskuussa (ei siis mitään tiettyä aikaa vaan ihan yleisesti), mutta vastasin kysymykseen myöntävästi vasta viime kuussa, koska ehdin vastata hänen pitkään sähköpostiviestiinsä vasta silloin. Hänen ensimmäinen kirjeensä tuli minulle huhtikuun lopulla ja siinä siis kysyi perheen perustamisesta sekä antoi kohteliaasti pallon minulle, että voisin ehdottaa jotakin aikaa videotapaamiseen ja niinpä ehdotin päivän ja kellonajan. Eli videotapaamisella ei mitään tekemistä hänen esittämänsä kysymyksen kanssa perheen perustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän videopuhelu on vaivaannuttava, varsinkin vieraan ihmisen kanssa. Miksette ensin kokeilleet tavallisella puhelimella?
Jos vaikutti sosiaalisesti kauhean kömpelöltä, niin voi ujouden lisäksi olla joku asperger. Se tekee lisähaastetta sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kummassakin tapauksessa se livejuttelu alkaa luultavasti ajan kanssa sujua paremmin.
Mutta jos kolme vuotta olette kirjoitelleet, niin onhan teillä jotain yhteistä täytynyt olla, kun olette jaksaneet kirjoitella?
On yhteistä kiinnostus Egyptin historiaan ja hän onkin lähettänyt minulle linkkejä yhdysvaltalaisen museon luentoihin, jotka vaikuttavat mielenkiintoisilta, vaikka vasta hiljattain sainkin katsottua youtubesta yhden niistä. Tulin tosin siihen tukokseen, että parempi ensin tutustua faaroiden historiaan lukemalla suomenkielistä kirjaa, kos
En ole esittänyt vaan oikeasti kiinnostunut Egyptin historiasta. Englanninkieliset videot haastavampia ymmärtää, koska sanasto vaikeampi arkeologiaan liittyen.
Laitoin siis maanantaina viestin perään ja pahoittelin, koska olin niin hermostunut videotapaamisessa eikä ole vielä tähän vastannut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän kysyi puhelun päätteeksi haluanko uudestaan jutella Google Meetissä ja vastasin, että kyllä, mutta kello alkaa lähestyä jo puolta yötä eli lopetettava. Eli oli silloin ainakin halua jatkaa yhteydenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joo mutta onhan tuo nyt aika kohtuutonta jos ette edes olleet deittailumielellä tutustumassa ja sitten videotapaamisessa salaa teetkin arviota hänen seksikkyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joo mutta onhan tuo nyt aika kohtuutonta jos ette edes olleet deittailumielellä tutustumassa ja sitten videotapaamisessa salaa teetkin arviota hänen seksikkyydestään.
Olihan se tietysti väärin. Olisi pitänyt vain suhtautua kuin mihin tahansa ihmiseen.
Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän ajattelen, että miksen voisi jatkaa yhteydenpitoa ja olla hänen ystävänsä. Eilen laitoin viestin, jossa pahoittelin, kun olin niin hermostunut videopuhelun aikana. Jännittämiseen vaikutti aika paljon se, etten oikein tiennyt miten olisin voinut pitää puhelinta, koska videokuva oli pystyasennossa, jolloin piti pitää puhelinta vaakatasossa ja kuvan ollessa vinksallaan, mutta välillä, kun häiritsi asia, pidin puhelinta kädessäni eli en oikein voinut rentoutua. En sitten tiedä olisinko ollut rennompi, jos olisin jutellut tietokoneen kautta, jolloin kädet täysin vapaana? Toinen juttu, mistä en tykännyt oli, että näin itseni pikkuruudussa 😖 Eikö omaa kuvaa saa piilotettua Googlen Kokouksessa? Joten sinällään puhelussa meni kaikki pieleen ja tekisi mieli ottaa uusinta toivottavasti kumpikin rennommin.