Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, jos luulee ihastuneensa kirjekaveriinsa, mutta videotapaamisessa paljastuu nörtiksi?

Vierailija
06.05.2024 |

On kirjoiteltu toisillemme kolmen vuoden ajan ja huomenna oli videopuhelu. Nyt en tiedä enää mitä ajatella, koska tuntui olo koko videopuhelun vaivaantuneelta, että tuollainenko onkin. Välillä, kun oli hiljaisia hetkiä, pälyilin ympärilleni. Ei pitäisi olla pettynyt, sillä kirjekavereitahan loppujen lopuksi ollaan, mutta itsellä oli liian suuret odotukset ja tänään ollut olo siksi masentunut :/ En voi teeskennellä, että olisin vieläkin ihastunut ja toivottavasti en ole ainakaan antanut itsestäni sellaista kuvaa, että olisin kiinnostunut. 

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olit kuvia nähnyt kolmen vuoden aikana? Mulla oli paljon kirjekavereita ennen nettiä ja kuvia läheteltiin itsestä, perheestä, kodista, maisemista jne.

Minullakin on joskus 80-luvulla ollut turkkilainen ja egyptiläinen kirjekaveri. Ja oli yksi suomalainenkin. Tietty kaikkien kanssa vaihdettiin kuvat!

Miten ap:lla toimii tuo, että on kiinnostunut Egyptin historiasta, mutta ei koskaan lue kirjoja? Kuulostaa vaikealta yhdistelmältä. Ja myös hieman burgerilta.

Vierailija
42/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hänessä oli nörttiä ja miksi se on ongelma? Tarkoititko ulkonäköä vai suullista ulosantia? Toiset vain ilmaisee itseään paremmin kirjoittamalla.  

Paksut silmälasit, vaivaantunut hymy ja todella kiinnostunut kirjoista. Itse en lue yhtään kirjoja. 

No tämähän jo kertoo paljon. Hän on kiinnostunut kirjoista, eli lukee paljon ja siksi kirjallinen ilmaisu on hyvää. Hän saattaa olla sosiaalisesti vähän kömpelö tai ainakin ujo, ihminen jolle kirjallinen ilmaisu on luontevaa, mutta suullinen ei niinkään. Tunnistan tämän ihmistyypin.

Sinä ihaistuit hänen taitoonsa kirjoittaa ja loit hänestä sen perusteella oman mielikuvan, joka ei nyt sitten vastaakaan täysin todellisuutta. Taidatte olla melko erilaisia ihmisinä.

Siinä mielessä erilaisia, koska hän pitää Vaporwave-musiikista. En ollut koskaan edes kuullut siitä ja piti googlettaa. Myös barokkimusiikki hänen suosikkinsa. Itse en oikeastaan edes kuuntele musiikkia, en omista mitään cd-levyjä enkä koskaan edes radiota kuuntele. En tiedä edes hänen uskontosuuntaustaan, mutta ei ole kertaakaan käyttänyt ilmausta 'Thank God' kuten periamerikkalaiset yleensä ilmaisevat, ei vaikka itse kerran käytin tuota ilmausta. Ehkä siis ateisti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olit kuvia nähnyt kolmen vuoden aikana? Mulla oli paljon kirjekavereita ennen nettiä ja kuvia läheteltiin itsestä, perheestä, kodista, maisemista jne.

Minullakin on joskus 80-luvulla ollut turkkilainen ja egyptiläinen kirjekaveri. Ja oli yksi suomalainenkin. Tietty kaikkien kanssa vaihdettiin kuvat!

Miten ap:lla toimii tuo, että on kiinnostunut Egyptin historiasta, mutta ei koskaan lue kirjoja? Kuulostaa vaikealta yhdistelmältä. Ja myös hieman burgerilta.

Onhan niitä dokumenttejakin. 

Vierailija
44/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tilanne siis oli vaivaannuttava ihan puhelun alusta alkaen jo senkin takia, koska puhelin ei pysy pystyasennossa pöydällä. Onko tosiaan niin huono sovellus, ettei voi kääntää näyttöä vaakasuuntaan? Helpottaisi huomattavasti, ettei joudu pitämään puhelinta vaakasuorassa ja näkee siten vastapuolen kyljellään tai jos ei halua siten nähdä, joutuu pitämään kädessä puhelinta. 

Vierailija
45/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet huono ihminen

Luulet itse olevasi parempi? 

Vierailija
46/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hänessä oli nörttiä ja miksi se on ongelma? Tarkoititko ulkonäköä vai suullista ulosantia? Toiset vain ilmaisee itseään paremmin kirjoittamalla.  

Paksut silmälasit, vaivaantunut hymy ja todella kiinnostunut kirjoista. Itse en lue yhtään kirjoja. 

No tämähän jo kertoo paljon. Hän on kiinnostunut kirjoista, eli lukee paljon ja siksi kirjallinen ilmaisu on hyvää. Hän saattaa olla sosiaalisesti vähän kömpelö tai ainakin ujo, ihminen jolle kirjallinen ilmaisu on luontevaa, mutta suullinen ei niinkään. Tunnistan tämän ihmistyypin.

Sinä ihaistuit hänen taitoonsa kirjoittaa ja loit hänestä sen perusteella oman mielikuvan, joka ei nyt sitten vastaakaan täysin todellisuutta. Taidatte olla melko erilaisia ihmisinä.

&n

Ja sanoit myös, että hän on todella kiinnostunut kirjoista, mutta itse et lue yhtään. No eihän se välttämättä, että on erilaisia kiinnostuksen kohteita tarkoita, että ei sopisi yhteen. Ainahan voi toisiltaan oppia..

Vierailija
47/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kokeilla uudestaan videopuhelua, jos kumpikin jännittäisi vähemmän ja, jos näytönkin saisi aseteltua paremmin siten, ettei se osaltaan vaikuta? 

Vierailija
48/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ihaistuit hänen taitoonsa kirjoittaa ja loit hänestä sen perusteella oman mielikuvan, joka ei nyt sitten vastaakaan täysin todellisuutta. T

En kyllä toisaalta kokonaan haluaisi unohtaakaan. Jospa alkaisivat videopuhelut luonnistua paremmin ajan myötä. 

Vierailija
49/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja tee rikosilmoitus ahdistelusta.

Vierailija
50/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pälyilitkö hiljaisina hetkinä ympärillesi, että missä se laatikkoleuka-alfa herkkä runopoika on.

Vierailija
51/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensikohtaaminen ja molemmat 'kauhusta jäykkänä', ei se mikään ihme ole, olisi minuakin ujostuttaanut. Mutta mikä sai sinut kolme vuotta kirjoittelemaan, jokin juju siinä on, mietippä sitä.

Pidin hänen hyvästä käsialastaan ja mieltä hiveli, kun muisti aina onnitella syntymäpäivänäni. Hän oli videopuhelussa aika vaivaantunut, näin sen ilmeistä. Vähän aikaa sitten kertoikin, että oli koulussa hyvin ujo ja vieläkin hieman vaivaantunut. Kun en puhuessamme muistanut jotakin sanaa englanniksi, en tiedä miksi oli yleensä vain hiljaa eikä edes yrittänyt auttaa löytämään oikeaa sanaa vaan minun täytyi itse se etsiä sanakirjasta. Tuntuisi kyllä tylyltä jättää koko tyyppi noin vain. Ehkä täytyy vain tottua ajatukseen, että

Kiitos vinkistä. 

Vierailija
52/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin itseä häiritsi, kun en aina saanut selvää mitä hän sanoi ja jouduin pyytämään toistamaan. Liekö sitten äänenlaatu välillä huono? 

Vierailija
53/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ollut. Vasta hiljattain lisännyt profiilikuvan sähköpostiin, siinä ei silmälaseja. 

Minkäs ikäinen sinä olet? Alakoulussa silmälasit saattoi olla este 🥴

Vierailija
54/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän videopuhelu on vaivaannuttava, varsinkin vieraan ihmisen kanssa. Miksette ensin kokeilleet tavallisella puhelimella?

Jos vaikutti sosiaalisesti kauhean kömpelöltä, niin voi ujouden lisäksi olla joku asperger. Se tekee lisähaastetta sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kummassakin tapauksessa se livejuttelu alkaa luultavasti ajan kanssa sujua paremmin. 

Mutta jos kolme vuotta olette kirjoitelleet, niin onhan teillä jotain yhteistä täytynyt olla, kun olette jaksaneet kirjoitella?

On yhteistä kiinnostus Egyptin historiaan ja hän onkin lähettänyt minulle linkkejä yhdysvaltalaisen museon luentoihin, jotka vaikuttavat mielenkiintoisilta, vaikka vasta hiljattain sainkin katsottua youtubesta yhden niistä. Tulin tosin siihen tukokseen, että parempi ensin tutustua faaroiden historiaan lukemalla suomenkielistä kirjaa, koska nyt en saanut paljonkaan irti aiheesta Tutankhamo

Voi hyvä ihme. Yhteistä kiinnostus aiheeseen, josta et ole vielä lukenut edes suomeksi? Ja kirjekaveri paljastui "yllättäen" nörtiksi vaikka on opastanut sinua aiheessa?

Live-kemia on erikseen. Ystävällisesti sanottuna vaikuttaa, ettei Ap ole kovin ruudinkeksijä. Mutta jotenkin olette jaksaneet kirjoitella, joten ainakin ystävyyteen on mahdollisuuksia.

Vierailija
55/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän videopuhelu on vaivaannuttava, varsinkin vieraan ihmisen kanssa. Miksette ensin kokeilleet tavallisella puhelimella?

Jos vaikutti sosiaalisesti kauhean kömpelöltä, niin voi ujouden lisäksi olla joku asperger. Se tekee lisähaastetta sosiaaliseen kanssakäymiseen. Kummassakin tapauksessa se livejuttelu alkaa luultavasti ajan kanssa sujua paremmin. 

Mutta jos kolme vuotta olette kirjoitelleet, niin onhan teillä jotain yhteistä täytynyt olla, kun olette jaksaneet kirjoitella?

On yhteistä kiinnostus Egyptin historiaan ja hän onkin lähettänyt minulle linkkejä yhdysvaltalaisen museon luentoihin, jotka vaikuttavat mielenkiintoisilta, vaikka vasta hiljattain sainkin katsottua youtubesta yhden niistä. Tulin tosin siihen tukokseen, että parempi ensin tutustua faaroiden historiaan lukemalla suomenkielistä kirjaa, kos

Olen katsonut tv:stä dokudokumentteja aina silloin, kun niitä näytetty. 

Vierailija
56/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yhteistä kiinnostus Egyptin historiaan ja hän onkin lähettänyt minulle linkkejä yhdysvaltalaisen museon luentoihin, jotka vaikuttavat mielenkiintoisilta, vaikka vasta hiljattain sainkin katsottua youtubesta yhden niistä. Tulin tosin siihen tukokseen, että parempi ensin tutustua faaroi

Dokumentteja

Vierailija
57/88 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla pitkäaikainen kirjekaverini tuli Suomeen ja majoittui meillä pari yötä. Se oli kauhea pettymys, koska hän puhui lakkaamatta itsestään. Hän oli kirjeissä kysellyt minunkin kuulumisiani, mutta ehkä se oli vain kohteliaisuudesta. Meillä hän puhui vain itsestään ja elämästään ja jotenkin kehuskeli itseään. Parempi se on noin päin, että toinen jaksaa kuunnella sinuakin ja antaa tilaa.

Vierailija
58/88 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytät ahdistelusta ja haukut vielä kaiken varalta pystyyn koko tyypin.

Vierailija
59/88 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut. Vasta hiljattain lisännyt profiilikuvan sähköpostiin, siinä ei silmälaseja. 

Niin se luulisi sen pituusvaatimuksenkin jääneen alaluokille mutta ei.

Vierailija
60/88 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät silmälasit vaikuta vaan koko olemus. Ja oli vain huomio, että näytti erilaiselta profiilikuvassa, koska siinä ei ollut silmälaseja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän