Mitä tehdä kun en halua lapsen isää mihinkään?
En siis haluaisi että suhteemme aikana arvaamattomasti käyttäytynyttä entistä miestä, lapsen biologista isää, ilmoitettaisiin lapsen isäksi mihinkään tietoihin. Pelkäsin suhteen aikana ja etenkin suhteen loppuvaiheessa, mistä lähdin ollessani raskaana, myös turvallisuuteni puolesta. Hän myös syytti minua ihan olemattomista asioista. Mitä seuraa jos vaan jätän kertomatta lapsen isästä mitään?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pirussa sinä pidit lapsen mieheltä, joka käyttäytyy arvaamattomasti ja jota pelkäät? Mitä luulet tulevan siitä geenipoolista? No paskaa tulee.
Abortti ei välttämättä ole mahdollista enää siinä vaiheessa kun mies näyttää todellisen minänsä.
Joopa joo.
Että on viikkoja, (jopa kuukausia?) suhteessa eikä kerro raskaudesta? Eikä se tule millään tavoin ilmi..?
Raskaus rajoittaa kuitenkin niin paljon esim ruokailun, lääkkeiden, alkoholin ym ym ym. suhteen. Ja oireita yleensä tulee, kelle mitäkin, vaikea peitellä
Eihän raskautta välttämättä edes huomaa ensimmäisinä kuukausina.
Eikä ne raskausajan ruokarajoitukset ole sellaisia mitä nyt parisuhteessa erikseen huomioisi toisesta jos toinen ei syö vaikka raakoja kala-tai lihatuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa lapselle koko sen elämän ja valehtelet ihan pokkana. Moni äiti tekee noin.
Ei kiinnostele hevon peen vertaa lapsen oikeudet ja lapsen etu. Ei mitään uutta
Lapsella on oikeus turvalliseen kotiin ja kasvuympäristöön.
Tämä ei edellytä lapselle valehtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut paskaa lapselle koko sen elämän ja valehtelet ihan pokkana. Moni äiti tekee noin.
Tämä ei edellytä lapselle valehtelua.
Eihän tässä kukaan ole niin tehnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Hullu ja vaarllinen isäkö on sitten se lapsen etu? On ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka kannattaa pitää mahdollisimman kaukana lapsista.
Ei tapahdu mitään ellei mies saa tietää lapsesta ja vaadi isyyden selvittämistä. Mutta siinäkin tapauksessa voit vaatia valvottuja tapaamisia turvallisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko elarit?
Kunta maksaa, eli kela vaikkei isää olisikaan.
Unohtui sanoa että:
Onnea odotukseen ap ja kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi 🤗
Lapsesi tulee olemaan onnekas, kun saa olla ilman isää. Minun isä on juoppo ja pelkäsin myös usein isää, kun tuli samaan huoneeseen, niin voin hyvin sanoa, että joskus on parempi olla ilman isää. Onnea ap lapsen kasvatukseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pirussa sinä pidit lapsen mieheltä, joka käyttäytyy arvaamattomasti ja jota pelkäät? Mitä luulet tulevan siitä geenipoolista? No paskaa tulee.
Abortti ei välttämättä ole mahdollista enää siinä vaiheessa kun mies näyttää todellisen minänsä.
Eikä abortti ole kaikille vaihtoehto. Kyse on kuitenkin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuetut tapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi tulee olemaan onnekas, kun saa olla ilman isää. Minun isä on juoppo ja pelkäsin myös usein isää, kun tuli samaan huoneeseen, niin voin hyvin sanoa, että joskus on parempi olla ilman isää. Onnea ap lapsen kasvatukseen!
Kyllä lapsi saa olla ilman isää, jos isä on vaarallinen. Isälle täytyy silti kertoa lapsesta, ja varsinkin lapselle isästä. Lapsella on oikeus tietää, kuka hänen isänsä on, ja myös tavata isää, mikäli se ei vaaranna hänen turvallisuuttaan tai kehitystään. Tuetut ja valvotut tapaamiset ovat mahdollisia.
Isän pimittäminen lapselta on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Mehän ei tiedetä tässäkään jutussa muuta kuin aloittaja pelkäsi omien sanojen mukaan. Taitaa kuitenkin suurimmalla osalla ihmisistä ihan tavallisia isejä, epäilen että enemmän on niitä vaikeita äitejä
Huomioitko myös niitä kilttejä poikia yläasteella?
Onko tässä nyt surullinen esimerkkitapaus, josta Björn Wahlroos -ketjussa eilen vaahdottiin?
1. Koulut kesken
2. Avioliiton ulkopuolinen lapsi
3. Köyhyys
Ap:lla on oikeus suojella itseään ja lastaan. Hänen tapauksessaan se onnistuu parhaiten sillä että lapsen isä jää pimentoon.
Vanhemman ei ole pakko suostua valvottuihin tai edes tuettuihin tapaamisiin, eikä ne ainakaan oman lapsen kohdalla ole estäneet exääni olemasta päihtyneenä tapaamisissa. Hulluinta oli se ettei tapaamisia keskeytetty, vaikka henkilökuntakin huomasi ettei isä ole kunnossa.
Exäni ei ole tavannut lastaan puoleen vuoteen, enkä itse kykene pitämään häneen mitään yhteyttä koska olen enimmäkseen kauhuissani. Isällä on nyt kuulemma "kaikki ok" niin kuin aina, mutta ei ole kuitenkaan osannut itse niitä tapaamisia järjestää, vaan minun pitäisi hänelle kertoa milloin minulle sopii.
Taannoin hänen ei tarvinnut pitää tapaamissopimuksesta kiinni koska minä olin ne ajan kohdat ehdottanut, kun ei itse osannut sitä tehdä.
Olen joutunut ottamaan lapseni pois päivähoidosta ja muuttamaan päiväjärjestystämme exäni vuoksi.
Ne tuetut ja valvotut tapaamiset kun eivät estä vainon kohteeksi joutumista.
Ne aikaisemmat näytöt ei kelpaa todisteeksi ennen kuin taas tapahtuu jotain ja exä saa "rauhassa olla ja oleilla siellä missä hän haluaa" koska hänellähän on oikeus.
Pois muuttaminen helpottaa hetkeksi, mutta eipä täällä suomessa pääse keneltäkään pakoon. Turvakotien nurkillekin osaavat pirulaiset tulla väijymään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tunnustettu isyyttä eikä näillä näkymin ole mitään aikomustakaan. Mies ei itseasiassa edes tiedä lapsesta eikä raskaudesta.
No älä nyt ihmeessä edes kerro hänestä kenellekään, äläkä hänelle lapsesta. Mistä sen tietää mitä tekee, kun on väkivaltainen. Nyt otat vastuuta itse ja päätät pärjätä.
Ei tarvitse lapsi väkivaltaista, räyhäävää isää. Äläkä ota juoppoakaan, jos tyrkyllä on isäpuoleksi. Juopot on kamalia, samoin laiskat valittajat ja teinimäiset pelaajat ja kännykän räplääjät. Harvassa on kunnon miehiä enää, mutta tuurilla voi löytyä.
Ei tuolle miehelle kannata kertoa mitaan. Lasta vain mahdollisesti kaytettaisiin aidin kontrolloimiseen ja pelotteluun. Mahdollisesti lasta pahoinpideltaisiin, onhan noita tapahtunut. Lapselle voi kertoa tosiasiat kun lapsi on tarpeeksi vanha.
Nyt valimatkaa myos fyysisesti siihen mieheen jos vain mahdollista. Ettei nae sinua viimeisillaan raskaana tai vauvan kanssa ja ala vainoamaan.
Siis olet valinnut hänet lapsesi isäksi.