Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri saikuttaa kuudetta viikkoa, itse saa kahdesti päivässä raportoida päivänkin poissaolosta

Vierailija
06.05.2024 |

Joten ensinnäkin, mikä voi olla, että työkaverin saikulle tuli taas viime viikolla 4 viikkoa jatkoa? Itse kun soitan aamulla saikkua (esim. ripuli, migreeni, keskenmeno) niin esimies pyytää aina, että soitan vielä iltapäivällä uudelleen, miltä seuraava päivä näyttää, vaikka työni on itsenäistä asiantuntijatyötä, johon ei mitään sijaisia joudu järjestelemään.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sitä saa kuukauden lisää sairaslomaa kun on joku pitkäkestoisempi tms. sairaus taustalla.

Esimerkkejä ihan omasta elämästä sekä kaveripiiristä: Vaikea käsi-ihottuma. Ei auttanut voiteet, kortisonikuurit jne. Joutui lopulta vaihtamaan toisiin töihin kun kädet ei kyseistä työtä enää kestäneet.

Välilevyn pullistuma. Leikattiin lopulta mutta leikkaukseen pääsy kesti julkisella puolella suhtellisen kauan.

Syöpä. Jo edesmennyt kaveri sairasti mahasyöpää. Leikattiin ja sai muuta hoitoa lisäksi joka ei lopulta tehonnut tarpeeksi hyvin.

Aorttaläpän ahtauma. Iso leikkaus, josta lähtökohtaisestikin useamman kuukauden sairasloma. Toipuminen ei ole sujunut ihan toivotunlaisesti joten sairasloma vielä jatkuu. Tämä siis itsellä, eikä tässä ole mitään kadehtimista. 

Vierailija
62/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilannepäivitys ap:ltä:

Tämä meidän työpaikan saikuttaja palasi tänään töihin. Ei halunnut kertoa aamukahvilla, mikä oli, mutta ei kuulemma mitään vakavaa. Joten mitäpä sanotte nyt te kaikki, joiden mukaan kyseessä oli jotain vakavaa?? Osa vaan saa saikkua sen 2,5 kuukautta ilman, että on vakavaa. Osa taas laitetaan soittamaan kaksi kertaa päivässä. Prkl.

Ei halua kertoa työpaikan juoruilija-kyylille, mitä oli. Ei kaikki vaivat niin vakavia ole, mutta silti ne aiheuttavat jonkin ajan työkyvyttömyyttä. Voi olla vaikka vaiva, josta joutuu ensin jonottamaan puolikiireellistä leikkausta ja sen jälkeen vielä toipumaan itse leikkauksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen kuukausi keskenmeno niin alkaahan se jo epäilyttämään. Ja tuo luulotauti migreeni jatkuvasti.

Toivon sinulle oikein pahaa migreenikohtausta, kusipää. 

Vierailija
64/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä meidän työpaikan saikuttaja palasi tänään töihin. Ei halunnut kertoa aamukahvilla, mikä oli, mutta ei kuulemma mitään vakavaa. Joten mitäpä sanotte nyt te kaikki, joiden mukaan kyseessä oli jotain vakavaa?? Osa vaan saa saikkua sen 2,5 kuukautta ilman, että on vakavaa. Osa taas laitetaan soittamaan kaksi kertaa päivässä. Prkl.

Ei halua kertoa työpaikan juoruilija-kyylille, mitä oli. Ei kaikki vaivat niin vakavia ole, mutta silti ne aiheuttavat jonkin ajan työkyvyttömyyttä. Voi olla vaikka vaiva, josta joutuu ensin jonottamaan puolikiireellistä leikkausta ja sen jälkeen vielä toipumaan itse leikkauksesta.

Täällä oltiin valmiina kivittämään minut, koska olen niin paha ihminen kun puhun tällaista, kun toisella on jotain vakavaa. No sitten tämä tulee töihin ja omin sanoin kertoo, ettei ollut vakavaa. Niin palstan mielestä edelleen on ja oli vakavaa.

Vierailija
65/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä "saikutin" koko viime kesän ja eipä sitä muut työntekijät tiedä kuinka paljon siitäkin esimiehen kanssa kävin keskusteluita, mm siitä että minulle oli maksettu palkkaa vaikka piti olla jo palkatonta, miten takaisinmaksun osalta, milloin palaan töihin ja suunniteltiin kevennettyä työnkuvaa, sitten oli neuvotteluita ja palavereita ja kaikennäköistä "kivaa". Lopulta lähdin hakemaan ammatillista kuntoutusta ja opiskelen nyt uutta alaa kun terveys ei enää kestä vanhaa työtä. Ei se muille työntekijöille kuulu millään tavoin.

Vierailija
66/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa siihen, että onko työkaverisi terveydentilassa vakavaa ongelmaa vai ei. Toivoisin kuitenkin sinun ja sinun kaltaistesi hieman käyttävän niitä muutamia jäljellä olevia aivosoluja ihan ajattelemiseen.

Itsellä jatkui juuri sairausloma tämän vuoden loppuun, olen julkisella jonossa uusiin hoitoihin. Mikäli joku työpaikan ihmisistä tulisi utelemaan, en silti avaisi terveystilannettani ja kertoisi omia asioitani epämiellyttäville ihmisille. Tuommoisella kommentilla kuittaisin asian loppuunkäsitellyksi, jos tultaisiin utelemaan. Ja tiedoksi, että omakin diagnoosini voi johtaa kuolemaan, siellä lähellä on jo käyty muutamaan otteeseen.

Aivojen käyttö on sallittua!

Vierailija
67/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaalia nykyään. Siis se että kohdellaan eriarvoisesti. On ne pomon suosikit ja sitten on kaikki muut. 

Vierailija
68/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oltiin valmiina kivittämään minut, koska olen niin paha ihminen kun puhun tällaista, kun toisella on jotain vakavaa. No sitten tämä tulee töihin ja

Ei se välttämättä olekaan vakavaa, mutta silti tekee ihmisestä työkyvyttömän. Itselläni oli käsivamma, joka esti ihan normaalin liikeradankin ihan täysin. Oliko se vakavaa tai nenäkkään kollegan asia? Ei. Estikö se työnteon? Kyllä. En saanut nostettua kättäni edes puolta senttiä, en saanut pestyä hiuksia, harjattua hampaita, tyhjättyä kuivauskaappia, ulkoilutettua koiria, kiinnitettyä rintaliivejä, puettua paitaa päälleni.

Vierailija
69/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverilla taitaa olla lääkärintodistus. Ja toisen sairaus ei kuulu sinulle. Työnantajalla on salassapito velvollisuus

Vierailija
70/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oltiin valmiina kivittämään minut, koska olen niin paha ihminen kun puhun tällaista, kun toisella on jotain vakavaa. No sitten tämä tulee töihin ja

Työkaverisi sairasloman syy ei kuulu sinulle millään tavalla ja hän on sen selvästi yrittänyt sinullekin nätisti sanoa mutta olet näköjään niin tyhmä ettet tätä edes ymmärrä.

Vierailija
71/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin kirjoittama pitkä sairausloma on eri asia kuin itse ilmoitettu luulotauti. Siinä syy.

Vierailija
72/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) Ei kuulu sinulle.

2) Moni valehtelee vain teidän uteliaiden kyylien takia vaikka sairaus olisikin ollut vakava.

3. Ei kuulu sinulle.

Vierailija
73/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oltiin valmiina kivittämään minut, koska olen niin paha ihminen kun puhun tällaista, kun toisella

Siis yhdellä kädellä et osaa tehdä noita? Mikäs muu sulla viiraa kuin vain käsi? 

Vierailija
74/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis yhdellä kädellä et osaa tehdä noita? Mikäs muu sulla viiraa kuin vain käsi?"

Niin siis että tässä pitää nyt erikseen vääntää rautalangasta että tällä vammautuneella kädellä en pystynyt tekemään mitään noista. Ja joihinkin asioihin tarvitsee kahta kättä, tai jos esimerkiksi en saa paitaa päälleni (ilman apua ja niissäkin tapauksissa vain napitettavaa paitaa), niin harvempi meistä lähtee puolialasti töihin.

Vierailija
75/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi vaan, että omiin päivänmittaisiin saikkuihini suhtautuminen olisi myönteisempää kuin tuollaisiin viikkoja ja kuukausia kestäviin. Mutta ei. Päivän tai parin saikkua epäillään, kontrolloidaan ja kytätään ja laitettava kello soimaan klo 7-8, että saa heti esimiehelle aamusta soitettua vaikkei olisi saanut yhtään nukuttua. Koskaan en saa edes yhdellä puhelulla kahta päivää putkeen, vaan esimies vaatii toisen soiton iltapäivällä ja sitten taas heti seuraavana aamuna. Äänensävynsäkin aina nariseva jaa, nari nari, no ei kai sille mitään sitten voi, voi että, äh, nari nari, soita iltapäivällä, miltä huominen vaikuttaa. Mutta viikkojen/kuukausien saikuttaja saa meillä myötätuntoa. Ap

Kuinkas usein sulla on näitä päivän saikkuja? Ehkä työnantajakin ihmettelee jos niitä kertyy usein? Mihin ylipäänsä riittää joku päivän mittainen sairauslomapäivä jos oikeasti on kipeä? Jos työkaverisi on saikulla pitkiä aikoja niin mistään kevyestä asiasta ei ole kyse mutta syy ei kuulu sulle ja ihan turhaan teitä kahta vertailet. Voithan aina myös vaihtaa työpaikkaa jos tuntuu epäreilulta.

Vierailija
76/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi vaan, että omiin päivänmittaisiin saikkuihini suhtautuminen olisi myönteisempää kuin tuollaisiin viikkoja ja kuukausia kestäviin. Mutta ei. Päivän tai parin saikkua epäillään, kontrolloidaan ja kytätään ja laitettava kello soimaan klo 7-8, että saa heti esimiehelle aamusta soitettua vaikkei olisi saanut yhtään nukuttua. Koskaan en saa edes yhdellä puhelulla kahta päivää putkeen, vaan esimies vaatii toisen soiton iltapäivällä ja sitten taas heti seuraavana aamuna. Äänensävynsäkin aina nariseva jaa, nari nari, no ei kai sille mitään sitten voi, voi että, äh, nari nari, soita iltapäivällä, miltä huominen vaikuttaa. Mutta viikkojen/kuukausien saikuttaja saa meillä myötätuntoa. Ap

Kuinkas usein sulla on näitä päivän saikkuja? Ehkä työnantajakin ihmettelee jos niitä kertyy usein? Mihin ylipäänsä riittää joku päivän mittainen sairauslomapäivä jos 

Mitäs mun saikut sulle kuuluu? Viime vuonna taisi olla kolme kertaa. Olen tasan kunnollinen, en juhli, juo, en mitään muuta kuin elä rauhallisesti ja käy töissä.

Vierailija
77/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vähän sairauslomia pitävien sairauspoissaoloihin suhtaudutaan nihkeämmin. Luotetaan aina siihen ns. perusrunkoon, joka on aina paikalla. Mutta sitten kun on se kerran kolmessa vuodessa oleva flunssa, jonka takia olisi melkein valmis saattohoitoon, niin sitä saa selitellä ja vakuutella. Sitten on joku huithapeli, joka sanoo kaikkien (esimiehenkin) kuullen, että ei saanut sitä ja sitä päivää vapaaksi, niin pitää varmaan ottaa saikkua. 

Vierailija
78/78 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä netissä vaahtoat siitä, kuinka sun työkaveri kehtaa saikuttaa vaikkakin 6viikosta on jo varmasti ihan lääkärintodistus, jolloin asia on ammattilaisen puolesta tutkittu ja todettu. Sitten kun joku kysyy omista saikuttamisistasi, vastaus on, että mitäs se sulle kuuluu.

Voiskohan sama vastaus päteä tähän työkaverin saikkuun ja sen syyhyn? Mitä se sulle kuuluu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan