Kaksi sukupuolta, kolme suuntautumista
En tule ikinä mieleni sisällä hyväksymään näitä nykyajan sukupuolijuttuja. Minun maailmankuvassani on vain kaksi sukupuolta.
Kaikki muu on psyykkistä, kokemustaaon asiaa, mikä on subjektiivista. Housuihin katsomalla tietää jokaisesta objektiuvisesti, mitä sukupuolta tämä on.
Tällainen ei ole kenekään mielipidekysymys, eikä asiassa voi olla puolesta eikä vastaan. Sukupuoli on ihmiselle annettua ja sen kanssa on elettävä.
Seksuaalista suuntautumista on mielestäni olemassa vain heterot, homot ja lesbot.
Kaikki tämän ulkopuolelle jäävä on mielestäni erilaisia mielenterveysongelmia. Identiteetti-, persoonallisuus- ja traumaperäistä häiriöitä.
Sukupuolen korjauksia ei mielestäni pitäisi tehdä ollenkaan. Edes aikuisille. Se on epäeettistä puoskarointia tyyliin lobotomia ja tullaan tuomitsemaan tulevaisuudessa.
Mieheyden ja naiseuden sosiaalisesti hyväksyttyjä sekä mielensisäisiä malleja tulee laajentaa niin, että kaikenlainen ja kaikennäköinen oleminen mahtuisi näihin.
Se joka korjaa eli minun mielessäni vaihtaa sukupuolensa, tai tekee tällaista työkseen, on minun ajattelussani osallinen näiden jäykkien sosiaalisten roolien sementoimiseen yhteisössään
Hänellähän olisi mahdollisuus elää aivan sellaisena miehenä tai naisena kuin on. Tai ammattilaisena rohkaista ihmistä tähän suuntaan. Olemaan oma itsensä sellaisena miehenä ja naisena kuin on.
Tämän korjaus/kauneusbisneksen osallisina olijat, "potilaat" ja puoskaroijat, kantavat itsekin ahdasta ihmiskuvaa, jossa nainen ja mies ovat aina jotakin tiettyä kliseistä.
Tässäkin olisi mahdollisuus ihmisille. Ollaan kaikki kuin sopulit jonossa osa ongelmaa, vaikka voitaisiin olla osa ratkaisua.
Haluan korostaa että tämä kaikki on vain harmitonta ajattelua. Käytännössähän tämä ei näy, eihän minulla ole mitään ketään vastaan.
En agitoi, en väheksy, en syrji. Enkä hyväksy sellaista. Päinvastoin. Hyväksyn oikeassa elämässä täysin kaikenlaisen inhimillisen erilaisuuden, mutta oma yksityinen ajatteluni mieleni sisällä kulkee näin.
Mielipiteitä?
Kommentit (38)
Taustallahan on yhteiskunnan myllerrys aivan uudenlaiselle arvopohjalle. Sukupuoli on vain yksi vaikka ehkä näkyvimpiä määreitä.
Huvittavaa että genderideologien pääpiru Judith Butler tivaa pilkallisenoloisesti "who's afraid of gender" ja että olemme vaarassa menettää kaikki ihmisoikeudet jos konservatiivit onnistuvat torppaamaan mm hänen masinoimansa genderpakotuksen etenemisen.
Asiahan on nimenomaan päinvastoin. ja kuten nyt jo nähdään, lapset ja nuoret paiskataan surutta tälläiseen moolokin kitaan. Vain joidenkin ökyrikkaiden ja vaikutusvaltaisten pervopöpien vallanhimon tyydyttämiseksi.
Olenko minä bi-seksuaalina hetero, lesbo vai mielenterveysongelmainen?
En minä voi tietää kumpi sinä olet, hetero vai lesbo. Mutta bi-seksuaalisuus kuulostaa lähinnä varhaiselta traumatisoitumiselta. Yleensä myös bi-seksuaaleilla on oikeasti se ykkösvalinta. Traumathan tuottavat myös rajattomuutta.
Ap
Biseksuaalit eivät ole hyvässä huudossa myöskään lesbo- ja homopiireissä, näin olen ymmärtänyt.
Saathan sinä olla mitä mieltä vaan, mutta maailma ei sinun mielipiteeseesi reagoi.
Mielipide on vähän niin kuin peräreikä. Jokaiselta löytyy sellainen.
Miksi homoseksuaalit olisivat ilman muuta eri kategoriassa kuin muut, joilla on ei-standardit seksuaaliset preferenssit?
Vierailija kirjoitti:
Biseksuaalit eivät ole hyvässä huudossa myöskään lesbo- ja homopiireissä, näin olen ymmärtänyt.
Miessukupuolta edustavat biseksuaalit eivät ole myöskään naisheteroiden suosiossa. Hankala tilanne.
Kolme suuntautumista: vastakkaista sukupuolta kohtaan, samaa sukupuolta kohtaa, ei mitään sukupuolta kohtaan (aseksuaalit). Sitten on nämä muut, jotka haluavat lapsia, lampaita ja Eiffel-torneja, mutta heitä en laske psyykkisesti terveiksi.
On olemassa pieni määrä ihmisiä jotka ovat intersukupuolisia. Esim. ihmisiä joilla on miehen kromosomit, mutta naisen sukupuolielimet.
Vierailija kirjoitti:
En minä voi tietää kumpi sinä olet, hetero vai lesbo. Mutta bi-seksuaalisuus kuulostaa lähinnä varhaiselta traumatisoitumiselta. Yleensä myös bi-seksuaaleilla on oikeasti se ykkösvalinta. Traumathan tuottavat myös rajattomuutta.
Ap
Kiihottuminen on mitattavissa aivokuvissa ja jos voidaan havaita että ihminen kiihottuu molemmista sukupuolista, ja pystyy seksiin ja/tai suhteeseen kumman vaan sukupuolen kanssa, niin kyllä se on biseksuaali ihan siitä riippumatta uskotko siihen vai et. Tuokaan ei ole mikään peruste, että on "ykkösvalinta". Kyllä kai heterollekin ykkösvalinta voisi olla 185 cm tummahiuksinen mies, mutta saattaa silti pystyä kiihottumaan, rakastumaan ja olemaan parisuhteessa aivan hyvin myös 175 cm ja vaaleahiuksisen miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kolme suuntautumista: vastakkaista sukupuolta kohtaan, samaa sukupuolta kohtaa, ei mitään sukupuolta kohtaan (aseksuaalit). Sitten on nämä muut, jotka haluavat lapsia, lampaita ja Eiffel-torneja, mutta heitä en laske psyykkisesti terveiksi.
Miksi vedät sen terveyden rajan juuri tuohon? Mikä on nyt terveyden kriteeri?
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä niin pitkä aika ole, kun samaa sukupuolta haluavia pidettiin yleisesti mielisairaina. Jotkut pitävät yhä edelleen.
Sukupuolen korjaus = sukupuolen rikkominen.
Ehkä rikotaan, tilalle irvikuva.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa pieni määrä ihmisiä jotka ovat intersukupuolisia. Esim. ihmisiä joilla on miehen kromosomit, mutta naisen sukupuolielimet.
Hehän ovat pieni vähemmistö kuitenkin, eivätkä liity niihin joilla on esimerkiksi naisen kromosomit ja sukuelimet, mutta haluaisivat olla miehiä. Siis intersukupuolistenkin ollessa kyseessä voidaan nojata fyysisiin ja mitattavissa oleviin faktoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miessukupuolta edustavat biseksuaalit eivät ole myöskään naisheteroiden suosiossa. Hankala tilanne.
Eikä naisbiseksuaalien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä niin pitkä aika ole, kun samaa sukupuolta haluavia pidettiin yleisesti mielisairaina. Jotkut pitävät yhä edelleen.
Ja miksi on mielisairasta olla haluamatta jotain?Aseksuaali ei elä missään harhoissa. Onko sekin mielisairasta, jos ei yhtään halua karkkia eikä koskaan koe makeanhimoa?
Minä uskon, että ihminen voi olla bi-seksuaali luonnostaan. On kuitenkin totta, että se voi olla myös oire mt-ongelmista (etenkin epävakaa persoonallisuushäiriö).
"En agitoi, en väheksy, en syrji. Enkä hyväksy sellaista. Päinvastoin. Hyväksyn oikeassa elämässä täysin kaikenlaisen inhimillisen erilaisuuden, mutta oma yksityinen ajatteluni mieleni sisällä kulkee näin."
Mielipiteitä?
Minulla on sellaisia ajatuksia romaaneista, että en viitsi kirjoittaa edes tänne. Jollakin toisella voi olla sama juttu vaikkapa lasten suhteen. Suomi on vähän sellainen maa, että täällä oman päänsä sisällä saa ajatella vähän kaikenlaista ilman että joutuu tahdosta riippumattomaan hoitoon.
Up