Mikä vikana? En ole koskaan pitänyt voileipäkakusta. Paahtoleipää, kermavaahtoa, kinkkua tai kalaa, meetvurstia, kurkkua
Ei käy rakenne ja makumaailma omiin suosikkeihin
Kommentit (51)
Mä olen vain yhden kerran "päässyt" kokeilemaan, serkun juhlissa joku 30v sitten. Ja oli se lohikakku niin kamala että mietin mihin piilottaa, mutta onnistuin mummolle kippaamaan sen.
Nykyään kyllä rakastan jo mätitahnaa, sillejä tms. joita silloin en pystynyt syömään yhtään, varmaan sitä mätitahnaa tuossa oli ainakin.
Mielenkiinnolla varovasti maistaisin jos juhliin pääsisin ja niitä ois. Kerran olen vähän sinnepäin itse tehnyt, en tosin loppuun asti koristeltua. Onhan se rakenne vähän outo, joku märkä leipä (en tiedä millaista edes on tarkoitus olla kun ei mallia ole ollut), mutta ehkä jo osaisin syödä.
Aika ennakkoluulottomasti olen maistellut kaikenlaista, ja oppinutkin vuosikymmenien aikana ihan tykkäämään ruoista joita en joskus voinut sietää. Näyttää siltä että tarpeeksi monta kertaa, niin mulla inhokista saattaa tulla suosikkikin.
Minäkään en voi sietää voileipäkakkuja. Luulin olevani ainoa. Inhottaa se mössöinen rakenne ja maku. Ainesosat sinänsä ovat kaikki hyviä, en vain halua niitä sekoitettavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokaleivästä ne yleensä tehdään eikä paahtoleivästä, eikä niihin kermavaahtoa laiteta 😄
Kaupassa olen nähnyt ihan valmiita pitkittäin siivutettuja paahtoleipiä voileipäkakun tekoa varten.
Jos ne on vuokaleipiä kuitenkin. Vaikka ei ne nyt kauheasti ehkä eroa.
Miks ei jotain hiton kermaakin voisi olla, tungetaanhan sitä rosollin kastikkeeseen, ja näköjään sienisalaattiinkin, hyi. Majoneesilla taas on herkkua.
Paahtoleipää kermavaahdolla jos sulle on tarjoiltu, ei ihme että ei maistunut.
Kunnolla tehty voileipäkakku on suussa sulavan hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokaleivästä ne yleensä tehdään eikä paahtoleivästä, eikä niihin kermavaahtoa laiteta 😄
Kaupassa olen nähnyt ihan valmiita pitkittäin siivutettuja paahtoleipiä voileipäkakun tekoa varten.
Mikäs siinä, mutta voileipäkakkuja tehdään myös ruisleivästä.
Omaan voileipäkakkuun ei tule mitään noista luetelluista aineksista. Netti ja mielikuvitus on versioita täynnä. Majoneesi ja valkoinen leipä on kieltämättä ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paahtoleiväthän on valmiiksi siivutettuja just toisinpäin. Olet varmaan luullut vuokaleipiä paahtoleiviksi.
Aivan kamalaa. Märkää kylmää leipämössöä. En käsitä, miten muut tykkää
Sama. Sä olet siis normaali. Jotkut miehet himoaa niitä suolaisia kakkuja ja kermoja, kalaa ja sun muuta.
Anopintekele oli ostanut jostain sokos-herkusta miehelle jouluruokia. Olin innoissani että iso rasia sienisalaattia, vaan syödessä tajusi että kermavaahtoa siinä on. Ei se ratiseva mauton salaatti alas mennyt ilman tuunausta. Että en sinällään ihmettele "suolaista kermavaahtoa".
Voileipäkakku on ihan parasta! Ja kuorrutteena toimii ehdottomasti parhaiten vaahdotettu sulatejuusto.
VoiLEIPÄ kakussa ei ole kermavaahtoa, voi jee mikä yhdistelmä se oiskin 😂. Siinä on tuorejuustoa tms. Sehän on sama jos itse teet hyvän leivän kun se siivutetaan. On tuirejuustoa, kinkkua, tomaattia, kurkkua.. Kostutettuna joko lihaliemellä tai maidolla. Vuokaleipiä saa tilattua leipomosta siivutettuna.. Moni käyttää tuhdimpaa vaaleaa leipää mitä saa normi kaupoista.
Mulla on kaksi bravuuria, jotka loppuvat aina kesken ja miniä tilasi ihan vaan omaksi herkuksi broilerikakkuani. Toinen on lohikakku. Molemmista on melkein lautanenkin syöty.
En minäkään tuollaisesta voileipäkakusta pidä. Voileipäkakkuun ei laiteta kermavaahtoa eikä paahtoleipää.
Se on hyvää, jossa on tuorejuustoa, savukalaa tai lihaa, leipänä ruis- tai sekaleipää. Eikä siihen missään tapauksessa kuulu kurkku! Ehkä päälle koristeeksi, mutta ei täytteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kamalaa. Märkää kylmää leipämössöä. En käsitä, miten muut tykkää
Hyvä voileipäkakku ei ole märkää vaan hyvin varovasti kostutettua tai täytetty sellaisilla aineksilla, joista tulee riittävästi kosteutta. Voileipäkakkuun pätee sama kuin kaikkeen muuhun syötävään: ainekset on oltava tunnistettavissa eikä saa olla "jotain mössöä".
En tykkää erityisemmin. Voin kohteliaisuudesta maistaa pienen palan mutta jos on vaihtoehtoja niin en ota ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suolainen kermavaahto :)
🤣🤣🤣
Suolainen kermavaahto :)