Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vikana? En ole koskaan pitänyt voileipäkakusta. Paahtoleipää, kermavaahtoa, kinkkua tai kalaa, meetvurstia, kurkkua

Vierailija
05.05.2024 |

Ei käy rakenne ja makumaailma omiin suosikkeihin

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen kermavaahto :) 

Vierailija
22/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohivoileipäkakkua, nam

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain yhden kerran "päässyt" kokeilemaan, serkun juhlissa joku 30v sitten. Ja oli se lohikakku niin kamala että mietin mihin piilottaa, mutta onnistuin mummolle kippaamaan sen. 

Nykyään kyllä rakastan jo mätitahnaa, sillejä tms. joita silloin en pystynyt syömään yhtään, varmaan sitä mätitahnaa tuossa oli ainakin.

Mielenkiinnolla varovasti maistaisin jos juhliin pääsisin ja niitä ois. Kerran olen vähän sinnepäin itse tehnyt, en tosin loppuun asti koristeltua. Onhan se rakenne vähän outo, joku märkä leipä (en tiedä millaista edes on tarkoitus olla kun ei mallia ole ollut), mutta ehkä jo osaisin syödä.

Aika ennakkoluulottomasti olen maistellut kaikenlaista, ja oppinutkin vuosikymmenien aikana ihan tykkäämään ruoista joita en joskus voinut sietää. Näyttää siltä että tarpeeksi monta kertaa, niin mulla inhokista saattaa tulla suosikkikin.

Vierailija
24/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu. Keksi jotain uutta.

Vierailija
25/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en voi sietää voileipäkakkuja. Luulin olevani ainoa. Inhottaa se mössöinen rakenne ja maku. Ainesosat sinänsä ovat kaikki hyviä, en vain halua niitä sekoitettavan. 

Vierailija
26/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokaleivästä ne yleensä tehdään eikä paahtoleivästä,  eikä niihin kermavaahtoa laiteta 😄

Kaupassa olen nähnyt ihan valmiita pitkittäin siivutettuja paahtoleipiä voileipäkakun tekoa varten.

Jos ne on vuokaleipiä kuitenkin. Vaikka ei ne nyt kauheasti ehkä eroa.

Miks ei jotain hiton kermaakin voisi olla, tungetaanhan sitä rosollin kastikkeeseen, ja näköjään sienisalaattiinkin, hyi. Majoneesilla taas on herkkua.

Vierailija
27/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleipää kermavaahdolla jos sulle on tarjoiltu, ei ihme että ei maistunut.

Kunnolla tehty voileipäkakku on suussa sulavan hyvää!

Vierailija
28/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokaleivästä ne yleensä tehdään eikä paahtoleivästä,  eikä niihin kermavaahtoa laiteta 😄

Kaupassa olen nähnyt ihan valmiita pitkittäin siivutettuja paahtoleipiä voileipäkakun tekoa varten.

Mikäs siinä, mutta voileipäkakkuja tehdään myös ruisleivästä. 

Vierailija
29/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan voileipäkakkuun ei tule mitään noista luetelluista aineksista. Netti ja mielikuvitus on versioita täynnä. Majoneesi ja valkoinen leipä on kieltämättä ällöttävää. 

Vierailija
30/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paahtoleiväthän on valmiiksi siivutettuja just toisinpäin. Olet varmaan luullut vuokaleipiä paahtoleiviksi. 

Vierailija
31/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa. Märkää kylmää leipämössöä. En käsitä, miten muut tykkää

Vierailija
32/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Sä olet siis normaali. Jotkut miehet himoaa niitä suolaisia kakkuja ja kermoja, kalaa ja sun muuta. 

Vierailija
33/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopintekele oli ostanut jostain sokos-herkusta miehelle jouluruokia. Olin innoissani että iso rasia sienisalaattia, vaan syödessä tajusi että kermavaahtoa siinä on. Ei se ratiseva mauton salaatti alas mennyt ilman tuunausta. Että en sinällään ihmettele "suolaista kermavaahtoa".

Vierailija
34/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkakku on ihan parasta! Ja kuorrutteena toimii ehdottomasti parhaiten vaahdotettu sulatejuusto.

Vierailija
35/51 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VoiLEIPÄ kakussa ei ole kermavaahtoa, voi jee mikä yhdistelmä se oiskin 😂. Siinä on tuorejuustoa tms. Sehän on sama jos itse teet hyvän leivän kun se siivutetaan. On tuirejuustoa, kinkkua, tomaattia, kurkkua.. Kostutettuna joko lihaliemellä tai maidolla.  Vuokaleipiä saa tilattua leipomosta siivutettuna.. Moni käyttää tuhdimpaa vaaleaa leipää mitä saa normi kaupoista. 

Vierailija
36/51 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi bravuuria, jotka loppuvat aina kesken ja miniä tilasi ihan vaan omaksi herkuksi broilerikakkuani. Toinen on lohikakku. Molemmista on melkein lautanenkin syöty.

Vierailija
37/51 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tuollaisesta voileipäkakusta pidä. Voileipäkakkuun ei laiteta kermavaahtoa eikä paahtoleipää.

Se on hyvää, jossa on tuorejuustoa, savukalaa tai lihaa, leipänä ruis- tai sekaleipää. Eikä siihen missään tapauksessa kuulu kurkku! Ehkä päälle koristeeksi, mutta ei täytteeksi.

Vierailija
38/51 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kamalaa. Märkää kylmää leipämössöä. En käsitä, miten muut tykkää

Hyvä voileipäkakku ei ole märkää vaan hyvin varovasti kostutettua tai täytetty sellaisilla aineksilla, joista tulee riittävästi kosteutta. Voileipäkakkuun pätee sama kuin kaikkeen muuhun syötävään: ainekset on oltava tunnistettavissa eikä saa olla "jotain mössöä".

Vierailija
39/51 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää erityisemmin. Voin kohteliaisuudesta maistaa pienen palan mutta jos on vaihtoehtoja niin en ota ollenkaan. 

Vierailija
40/51 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolainen kermavaahto :) 

🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän