Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun keskimääräiset eläkkeet 1800 euron luokkaa, pitäisikö eläkeläisaleista kulttuuriin ja liikenteeseen luopua?

Vierailija
05.05.2024 |

Monella työssäkäyvällä ei ole ollenkaan yhtä paljoa rahaa käytettävissä pakollisten menojen jälkeen.

Työssä käyvillä ja työikäisillä asuu vielä lapset kotona ja pitää laittaa ruoka koko perheelle samasta palkasta ja ostaa neljän hengen vaatteet ja harrastukset. Asuntolainakriisi ovat vielä maksamatta ja perheellisen on tarve ottaa isompi asunto.

Työikäinen silti maksaa täydet maksut teatteriin.

Pitäisikö eläkeläisalet poistaa tai rajata päivänäytöksiin arkipäiville?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai. Menköön töihin! 

Vierailija
2/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi, ehdottomasti. En näe perustetta sille, että työssäkäyvien pitää maksaa itsensä kipeäksi samoista harrastuksista ja tapahtumista joihin eläkeläinen saa eläkkeensä koosta riippuen alennuksen. Esimerkiksi uimahalleihin saa usein todella halvan rannekkeen koko vuodeksi, edes opiskelijoille ei ole sellaista tarjolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi. Loisimisen aika on nyt ohi.

Vierailija
4/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo on keskimääräinen eläke, se tarkoittaa että osalla on huomattavasti pienempi eläke. Lisäksi eläkkeistä joutuu maksamaan enemmän veroa kuin vastaavasta työtulosta, joten on ihan kohtuullista että niillä verorahoilla saa sen eläkelläisalennuksrn.

Vierailija
5/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten nuo eläkeläisalennukset ovat voimassa vain siihen kellonaikaan kun työssäkäyvät ovat töissä. Niillä ohjataan eläkeläisiä käyttämään palveluita siihen aikaan kun olisi muuten tyhjäkäyntiä ja helpotetaan ruuhkaa muina aikoina.

Vierailija
6/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennukset pitäisi kohdistaa vain hiljaisille ajoille esim. teattereissa ja uimahalleissa. Silloin alennuksista hyötyy useamöi työssäkäyväkin, kun uimaradalla olisi tyhjempää ilta-aikaan. Junasta eläkeläialennus voitaisiin poistaa, dynaaminen hinnoittelu riittää.

Vierailija
7/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin

Vierailija
8/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke tulee olemaan 1000 e miinus verot. Mut mua ei haittaa eläkeläisten etujen poistaminen, ei mulla tule kuitenkaan koskaan olemaan rahaa mihinkään ylimääräseen.

Vierailija
9/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskituloisella on vaikeuksia selvitä laskuista 3500e bruttopalkalla miten luulet että 1800e eläkkeellä selviäisi ilman alennuksia??

Vierailija
10/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, entä ne joilla on muutaman satasen pienempi eläke?

Vierailija
11/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo on keskimääräinen eläke, se tarkoittaa että osalla on huomattavasti pienempi eläke. Lisäksi eläkkeistä joutuu maksamaan enemmän veroa kuin vastaavasta työtulosta, joten on ihan kohtuullista että niillä verorahoilla saa sen eläkelläisalennuksrn.

No jaa kohtuudesta puheenollen olletikin suuret ikäluokat jättivät eläkkeensä täysin muiden maksettavaksi, eivätkä itse niitä makselleet.  

Vierailija
12/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke tulee olemaan 1000 e miinus verot. Mut mua ei haittaa eläkeläisten etujen poistaminen, ei mulla tule kuitenkaan koskaan olemaan rahaa mihinkään ylimääräseen.

Tonnin eläkkeestä et joudu maksamaan veroja yhtään.

Vierailija
13/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, entä ne joilla on muutaman satasen pienempi eläke?

Kirjastoa ja kävelyä. Niin ne muutkin köyhät tekee.

Vierailija
14/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai. Menköön töihin! 

Ja sitten valitetaan että eläkeläiset vievät nuorilta työt.

Vierailija
15/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke on 1276 EUR. Vuokra 550 EUR. Mä voin kyllä maksaa saman kuin muutkin. Mutta älkää tönikö ruuhkassa, kuljen hitaasti keppieni kanssa.

Vierailija
16/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi, ehdottomasti. En näe perustetta sille, että työssäkäyvien pitää maksaa itsensä kipeäksi samoista harrastuksista ja tapahtumista joihin eläkeläinen saa eläkkeensä koosta riippuen alennuksen. Esimerkiksi uimahalleihin saa usein todella halvan rannekkeen koko vuodeksi, edes opiskelijoille ei ole sellaista tarjolla. 

Eläkeläiset harvemmin pystyvät lisätienesteihin joita työikäiset voivat tehdä. 

Vierailija
17/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeestä menee myös verot. Mainitsemasi keskimääräinen eläke on BRUTTO. Ja esim. teatterilipusta eläkeläinen saa 2,00 euron alennuksen. Siitäkö olet katkera?

Älä sahaa omaa oksaasi! Sinustakin tulee eläkeläinen.

Vierailija
18/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, olin menossa viime viikolla teatteriin, ja eläkeläislippu maksoi tasan saman verran kuin normaalihintainen aikuistenlippu. En mennyt.

Vierailija
19/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pienestä eläkkeestä ei mene veroa.

Vierailija
20/63 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi. Loisimisen aika on nyt ohi.

Mikä loisiminen? Eläkeläiset maksavat veroja ja käyttävät palveluja siinä missä palkansaajatkin. Maksan varmasti enemmän veroja kuin sinä. Enkä saa alennusta ruokakaupastakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi