Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa joku kipu tai näkymätön vaurio joka tekee kävelemisen lähes mahdottomaksi?

Vierailija
05.05.2024 |

Tuttu ei ikinä kävele. Aina kulkee autolla lyhyetkin matkat tai sitten polkupyörällä. Kerran kertoi lähtevänsä kaveriporukkamme mukaan kävelylenkille, mutta ilmaantui sinnekin polkupyörällä, ajoi ihan hitaasti pyörällä siinä muun porukan vieressä koko reilun tunnin lenkin. Se oli outoa, miksei vain jäänyt pois. Hän on reilusti ylipainoinen mutta lenkkiporukassa oli muitakin lihavia jotka kävelivät. Sisätiloissa kävelee muutaman metrin esim. vessaan ja keittiöön sekä kävelee pihan poikki autolle, joten kyllä kävely onnistuu lyhyet matkat.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa. Montakin eirlaista kipua ja ulkopuolisille nåkymätöntä vammaa, eikä niistä yksikään kuulu sinulle.

Vierailija
2/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla nivelvaurio tai selkävika, voi tosin vika olla myös korvien välissä. Mahdoton tietää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä kirjoitat siitä vauvapalstallae?

Vierailija
4/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on leikkauksesta aiheutunut hermovaurio jalkaterässä. Välillä se on rauhallinen, mutta välillä en pysty kävelemään metriäkään tai pitämään edes  kenkää jalassa. Jotkut varmaan luulee, että olen jotenkin tekosairas, kun sanovat "hyvinhän sä pystyt kävelemään!".

Vierailija
5/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Montakin.

Vierailija
6/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikko 

Vierailija
7/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin voiko olla? Tyhmä kysymys.

Vierailija
8/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni häntäluu murtunut kaksi vuotta sitten ja murtuma parantunut huonosti, en pysty juurikaan kävelemään, enkä ollenkaan istumaan. 

Vierailija
9/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on leikkauksesta aiheutunut hermovaurio jalkaterässä. Välillä se on rauhallinen, mutta välillä en pysty kävelemään metriäkään tai pitämään edes  kenkää jalassa. Jotkut varmaan luulee, että olen jotenkin tekosairas, kun sanovat "hyvinhän sä pystyt kävelemään!".

mutta pystyt pyöräilemään?

Vierailija
10/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jalkaterissä ongelmaa, voi pyöräillä, kävely ongelmallista. 

Vierailija
11/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ollut hyvä että tuli lenkille, vaikkakin pyörällä, jos lihavakin on? 

Vierailija
12/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairauksia jotka vaikuttavat kävelemiseen.

Vierailija
13/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha välilevynpullistuma joka painaa hermojuureen tekee kävelemisen mahdottomaksi. Ei siksi, että se estäisi jalkojen ja nivelien liikkumisen, vaan siksi että se kipu on niin sietämätöntä. Saa yrittää. Kokemusta on. Tuossa tilassa ei kyllä pyörälläkään ajeta eikä mitään muutakaan. 

Vierailija
14/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaurio on sinun päässäsi, ap!

Vierailija
15/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin voiko olla? Tyhmä kysymys.

Niin että voiko?

Vierailija
16/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta pystyt pyöräilemään?

Pystyn, kun siinä ei tule juuri painoa jalkaterälle eikä jalkaa tarvitse pyöräillessä taivuttaa.

Vierailija
17/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys.

Vierailija
18/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeät polvet estää aika paljon

Vierailija
19/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon tarvita kuin nivelrikko sopivassa nivelessä. Minulla oli nivelrikko toisen jalan isovarpaan tyvinivelessä. (Nyt se on jo leikattu ja nivel jäykistetty, joten se ei vaivaa enää.) Nivelrikko aiheutti sen, että kävely rupesi sattumaan jo 100 metrin kävelyn jälkeen. Sen sijaan pyöräilyssä ei tuntunut kipua, koska on helppo pyöräillä niin, että ei tarvitse joka polkaisulla taivuttaa ko. niveltä. 

Vierailija
20/20 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa sattua varpaisiin ja toisessa jalassa jalkapöydällä tiettyyn kohtaan. Miljoonat erilaiset jalkineen ja pohjalliset kokeiltu. Mutta en mä silti vältä kävelyä kokonaan, yritän sitten vaan kestää nämä kivut, jotka on kuitenkin ihan siedettäviä.