Mikä oli teidän lemppari teline koulun voimistelutunnilla?
Mun ehdoton suosikki oli puomi. Just sopiva vaikeustaso, ei liian helppo eikä vaikea. Puomilla tein voltit eteen ja taaksepäin heti kun opettaja kertoi miten pitää tehdä. Nojapuut oli kanssa ihanat, kun tehtiin käsillä seisonnat, en nyt muista enää oikeaa nimeä, ja muut ihanat liikkeet.
Mulla oli aina voimistelu kymppi, niinkuin monella muullakin meidän luokan tytöllä, jotka olimme kaikki hoikkia ja siroja. Minä olin tosi pieni ja laiha lapsena, edelleenkin olen 155 vm ja painoa on 42 kg vaikka olen tällainen viiskymppinen täti jo. Nyt lajit on vaihtunut kestävyyslajeihin, mutta kyllä se lapsuuden notkeus ja liikunnallisuus on luoneet hyvän pohjan. Ihana kun oman kehon käyttö on niin helppoa ja jotenkin itsestään selvää.
Mistä telineistä te tykkäsitte koulun voimistelutunneilka? Jaetaan ihania muistoja!!!
Kommentit (42)
"Puomilla tein voltit eteen ja taaksepäin heti kun opettaja kertoi miten pitää tehdä."
Ja mä Van Gelderin ja Zanettin renkailla. :D
Itse kävin ala-astetta 80-luvulla ja 90-luvun taitteessa, jolloin liikunnanopettajat pakottivat tekemään liikuntatunnilla ne kaikki liikkeet. Olen mies, joka on harteikas ja sellainen tasapaksu patukka. Sama ruumiinrakenne oli jo lapsena ja sovin yhtä hyvin telinevoimisteluun kuin Jethro Rostedt seiväshyppääjäksi. Liikunnanopettaja-mies oli vielä entinen rauhanturvaaja, joka veti tunteja sellaisella armeija-asenteella. Voi jumalauta kun se minuakin pakolla väänsi niihin liikkeisiin ja hoki vain, että: menee menee! Piti hammasta purra, koska se homma tuotti aidosti kipua.