Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha 76-vuotias leskirouva täällä. Minäpä teen itse maksalaatikon. Siihen ei moni pysty. Oli edesmenneen mieheni

Vierailija
23.03.2024 |

Markun herkkua. Lepää rauhassa mieheni,kyllä me vielä tavataan toisella puolella.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖕

Vierailija
2/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oikeasti ole 76-vuotiasta nähnytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeasti 38-vuotias, eronnut. Miehesi mielestä maksalaatikko oli ihan ok, mutta lähinnä sitä käytettiin taloudessanne koiranruokana. 

Vierailija
4/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai vaikea tehdä?

1 dl puuroriisiä

5 dl vettä

1 tl suolaa

2 sipulia

2 rkl voita

5 dl täysmaitoa

2 dl kuohukermaa

1 dl rusinoita

1 kananmuna

2 rkl siirappia

1 tl suolaa

1 tl meiramia

tl mustapippuria

tl inkivääriä

300 g jauhettua maksaa

Keitä riisiä suolalla maustetussa kiehuvassa vedessä noin 15 minuuttia.Puuron kiehuessa, kuori ja hienonna sipulit. Kuullota ne pannulla voissa.Yhdistä puuropohjaan maito ja keitä noin 15 minuuttia.

Lisää löysään puuroon kerma, rusinat, muna, siirappi ja mausteet. Lisää viimeiseksi jauhettu maksa ja sekoita tasaiseksi, vellimäisen löysäksi seokseksi.Kaada massa voideltuun (noin 2 litran vetoiseen) uunivuokaan.Kypsennä 175-asteisessa uunissa 11 tuntia.

Vierailija
5/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sööttiä tietysti, mutta oikeastihan maksalaatikon tekeminen itse on tyhmyyttä.

Vierailija
6/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunnon sähkönkulutusta,jos uunissa 11 tuntia!!

Vierailija
7/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty ei. Mulla ainakin voisi jäädä syömättä se maksalaatikko, jos joutuisin itse laittamaan. Vähän silleen herkkä olen, jo munien syönti rupesi nyt uutisten myötä tökkimään.

Einesmaksalaatikosta tykkään kyllä tosi paljon, tuskin saisin itse samanlaista aikaan edes.

Vierailija
8/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsennä 175-asteisessa uunissa 11 tuntia.

350-asteisessa uunissa riittää 5,5 tuntia. Aromipesässä menee 24 tuntia, mutta säästää aikaa kun voi hauduttamisen aikana tehdä muita hommia.

Vierailija
9/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä onnistuu ihan kivasti ensikertaa tevälläkin 

Vierailija
10/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt, mutta tykkään enemmän Saarioisten maksalootasta. Sen makuista en osaa tehdä.

- n67v -

Vierailija
11/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikko on tosi helppo tehdä itse. Teen usein, tänään otan viimeisen palan pakasteesta eli parin viikon päästä uutta tekemään.

Vierailija
12/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksalaatikkoa syötetään koirille. Ei ihmisille. 

Vierailija
13/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edesmennyt anoppini teki maksalaatikon siten, että keitti kokonaisen vasikanmaksan maustevedessä, jäähtyneenä raastoi maksan ja sen parempaa ja pehmeämmän makuista maksalaatikkoa en ole saanut. Kerran tein itse tällä reseptillä, yhtä hyvää tuli mutta liian työlästä.

Vierailija
14/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikko on tosi helppo tehdä itse. Teen usein, tänään otan viimeisen palan pakasteesta eli parin viikon päästä uutta tekemään.

Mikäs se olisikaan sen parempaa lauantai-illan herkkua, kuin pakkasesta otettu viimeinen pala maksalaatikkoa, nam!

Vierailija
15/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kunnon sähkönkulutusta,jos uunissa 11 tuntia!

Kopiointi epäonnistui.

Kypsennä 175-asteisessa uunissa 1-1,5 tuntia.

Vierailija
16/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikkoa syötetään koirille. Ei ihmisille. 

Maksalaatikko on ihmisen ruokaa.

Vierailija
17/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se olisikaan sen parempaa lauantai-illan herkkua, kuin pakkasesta otettu viimeinen pala maksalaatikkoa, nam!

Sarkasmisi meni ihan hukkaan nyt. Pidän itse tehdystä maksalaatikosta, minulle se on herkkua. Söisin useamminkin, mutta kohtuus kaikessa. En muuten ole keksinyt selitystä, miksi ei tekisi ruuaksi omien mieltymystensä mukaista ruokaa. Makaronilaatikkoa en tee ikinä. Kalaa syön usein, siitäkin pidän.

Vierailija
18/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kypsennä 175-asteisessa uunissa 11 tuntia.

350-asteisessa uunissa riittää 5,5 tuntia. Aromipesässä menee 24 tuntia, mutta säästää aikaa kun voi hauduttamisen aikana tehdä muita hommia.

Kopioidessa tuli virhe. Se on 1-1,5h.

Vierailija
19/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syö maksalaatikkoa minä, puolisoni ja koirat. Kaikki tykkää.

Vierailija
20/20 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsuuden kodissani päässyt tekemään maksalaatikkoa, kun meillä oli kotona lihamylly tai miksi sitä sanottiin, mikä jauhoi maksan. Olimme karjantuottajia. Jos tulee suurempi konflikti, niin miten nykyajan ihmiset selviävät, kun ei osata valmistaa ruokaa.