Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli teidän lemppari teline koulun voimistelutunnilla?

Vierailija
04.05.2024 |

Mun ehdoton suosikki oli puomi. Just sopiva vaikeustaso, ei liian helppo eikä vaikea. Puomilla tein voltit eteen ja taaksepäin heti kun opettaja kertoi miten pitää tehdä. Nojapuut oli kanssa ihanat, kun tehtiin käsillä seisonnat, en nyt muista enää oikeaa nimeä, ja muut ihanat liikkeet.

Mulla oli aina voimistelu kymppi, niinkuin monella muullakin meidän luokan tytöllä, jotka olimme kaikki hoikkia ja siroja. Minä olin tosi pieni ja laiha lapsena, edelleenkin olen 155 vm ja painoa on 42 kg vaikka olen tällainen viiskymppinen täti jo. Nyt lajit on vaihtunut kestävyyslajeihin, mutta kyllä se lapsuuden notkeus ja liikunnallisuus on luoneet hyvän pohjan. Ihana kun oman kehon käyttö on niin helppoa ja jotenkin itsestään selvää.

Mistä telineistä te tykkäsitte koulun voimistelutunneilka? Jaetaan ihania muistoja!!!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Olin tosi kömpelö ja isokokoinen lapsi(en kuitekaan ylipainoinen) muut luokan tytöt oli laihoja ja pieniä. Itse kömpelönä epäonnistuin aina ihan kaikessa telinevoimistelussa ja muut sitten nauroivat että taas se kaatui ja taas se putosi puomilta jne.

Vierailija
22/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ikävä kun nykyään kouluissa on vaan niitä pallopelejä. Keveyttä ja notkeutta ei enää arvosteta lapsissa, siksi monet onkin lihavia ja liian isoja jo alakoulussa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernepussin heitto vanteeseen. Kaikki muut oli pelottavia, paitsi ehkä roikkumisrenkaat.

Vierailija
24/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, mikä provo taas🤦🤦🤦🤦🤦

Ap oli ehkä notkea, mutta älyllä tai varsinkaan fiksuudella ei loista...

Vierailija
25/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukki

Vierailija
26/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että lapsenlapsen luokalla (2 lk) on poika joka ei osaa tehdä kuperkeikkaa edes! Tästä näkee miten tärkeä olisi telinevoimistelu koulussa!

Onneksi tyttärenpoika on hoikka ja häneltä käy kaikki liikkeet ihan itsestään. Permannoltakin teki voltin eka yrityksellä!

ap

Vierailija
27/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaalilapselle edes tarvitse opettaa liikkeitä. Meiltäkin ne kävi ihan itsestään kun vaan opettaja sanoi mitä tehdään. Siis jos on normaali ruumiinrakenne, tasapaino ja kehokontrolli.

ap

Vierailija
28/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin tehdä kieppejä, kiintopyörähdyksiä, puolijättiläisiä, ja mitä niitä oli. Jättiläistä en ikinä uskaltanut. Ala-asteella olin itse asiassa tosi hyvä telinevoikassa vaikken käynyt missään valmennuksessa. Ystäväni harrasti STVK:lla ja opetti minulle liikkeitä. Niitä sitten koulun pihalla iltaisin tuntikausia treenattiin. Tehtiin myös kärrynpyöriä ja spagaatteja. Nyt kun miettii, niin olipa meillä hyvät iltaharrastukset. Opin myös tekemään voltin taaksepäin, ihan maassa siis.

Joskus jos oltiin jossain, missä oli pelkkä mattoteline, piti siihenkin mennä roikkumaan ja uhittelemaan, että mitä pystyy tekemään, vaikka se oli pienille käsille järjettömän paksu se mattotelineen tanko.

Puomilla ja renkailla en sitten osannutkaan mitään. 

Olen 50 v, ja ihan ok kunnossa edelleen, vaikka telinevoikka jäikin kasarille. Tuli muut lajit sitten.

Vierailija
29/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ap paljasti itsensä!

Sanoinhan, ettei se älyllään loista...

Tyypillinen kiusaaja.

Vierailija
30/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän heitetä tämäkin 💩 tunkiolle, mistä se tulikin!

Vierailija
31/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihasin ja pelkäsin sitä pukkia.Minulla oli kultainen opettaja , ei ollut moineskaan, kun juoksin pukin sivusta  muiden joukkoon.Ei kai nykyisin tommosia pukkeja enää käytetä.

Vierailija
32/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäsin tehdä kieppejä, kiintopyörähdyksiä, puolijättiläisiä, ja mitä niitä oli. Jättiläistä en ikinä uskaltanut. Ala-asteella olin itse asiassa tosi hyvä telinevoikassa vaikken käynyt missään valmennuksessa. Ystäväni harrasti STVK:lla ja opetti minulle liikkeitä. Niitä sitten koulun pihalla iltaisin tuntikausia treenattiin. Tehtiin myös kärrynpyöriä ja spagaatteja. Nyt kun miettii, niin olipa meillä hyvät iltaharrastukset. Opin myös tekemään voltin taaksepäin, ihan maassa siis.

Joskus jos oltiin jossain, missä oli pelkkä mattoteline, piti siihenkin mennä roikkumaan ja uhittelemaan, että mitä pystyy tekemään, vaikka se oli pienille käsille järjettömän paksu se mattotelineen tanko.

Puomilla ja renkailla en sitten osannutkaan mitään. 

Olen 50 v, ja ihan ok kunnossa edelleen, vaikka telinevoikka jäikin kasarille. Tuli muut lajit sitten.

Ihana tarina, kiitos! Eikö olekin kiva kun on jo lapsena saanut hyvän suhteen omaan kehoon. Ei sitten myöhemminkään tule komplekseja tai ylipainoa, kun on sinut oman ktopan kanssa. Kyllä voltit ja kärrynpyörät pitää onnistua normaalikokoiselta lapselta.

ap

Vierailija
33/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on jäänyt henkisesti ameeban tasolle?

Semmoisia ne liikunta- ja urheiluhullut on.

Vierailija
34/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihasin ja pelkäsin sitä pukkia.Minulla oli kultainen opettaja , ei ollut moineskaan, kun juoksin pukin sivusta  muiden joukkoon.Ei kai nykyisin tommosia pukkeja enää käytetä.

Olisit edes yrittänyt! Juoksetko muutenkin elämässäsi pukin ohi ja odotat kuitenkin samaa kohtelua kuin ne saavat jotka osaavat ja onnistuvat? Kyllä kaikkien pitää edes yrittää ja sitten karsitaan jyvät akanoista. Meillä sai voimistelusta kuutosen jos ei edes yrittänyt tehdä liikettä.

ap

Vierailija
35/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kömpelö ja vihasin voimistelua. 

Vierailija
36/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu u, trolliksihan tämä paljastui ap:n vastauksien perusteella. poistoon vaan

Vierailija
37/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open reidet liikkatunnin jälkeen

Vierailija
38/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja näki paniikkini ja pelkoni! Ei pakottanut ryömimään yli eikä muutenkaan arkaa oppilasta kiusannut.Kaikki eivät ole olleet yhtä lahjakkaita kuin aloittaja.

Vierailija
39/42 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köysistä roikkuvat puiset renkaat. Ainoa, missä opin itse kokeilemalla tekemään jotakin (putosin kyllä välillä kipeästi), vaikka en ollut harrastanut voimistelua. Laiska ja plösö opettaja ei neuvonut missään tai käskenyt yrittämään tiettyä liikettä, kunhan nakkeli niskojaan.

Vierailija
40/42 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aina voikka 10. Olin hoikka ja siro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi