STANAN vaihdevuodet
ei saa nukkua. Ei saa unta. Sitte ,kun saa unta,niin ihan varmasti herää sen 10 kertaa yössä. Ja tää vaan jatkuu..jatkuu..jatkuu. Hulluksi tässä tulee
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Mulla auttoi illalla otettu magnesium ja melatoniini, jossa on rauhoittavia yrttejä. Eniten on kuitenkin auttanut vartin iltajooga.
Täsrä hormonijoogasta on myös verkkokursseja, jos joku on kiinnostunut. Paljon ei tarvitse tehdä, mutta se on hyvä tehdä säännöllisesti.
Mulla auttoi se, että nostin päivittäisten askelten määrän 9000-10000. Nukun paljon paremmin kuin vain 6000-7000 askelta per päivä, jotka luonnostaan tuntuu kertyvän. Vaikka on estrogeeli käytössä.
Kävelen ja liikun muutenkin paljon. Se ei väsymystä valitettavasti lisää. Joogaa vois kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa sulla joku muu vika... mä en muista ainuttakaan oiretta joista aina puhutaan että ovat niin kauheita vaihdevuosina.
No Me ihmiset olemme kaikki yksilöitä: jos sinulla Nyt ei ole ollut, ei se tarkoita sitä, ettei kenelläkään muulla ole ?!😳
Eihän sitä toki kannata tutkia, että voisiko unettomuus johtua jostain muusta kuin pelkistä vaihdevuosivaivoista
Yöhikoilukin voi olla kymmentä muutakin vaivaa tai sairautta, esimerkiksi syöpää. Tutkia ei tietenkään kannata, ettei vaan saisi hoidettua
No, 49v. Voin sanoa, että yllättäen tämmöset vaivat todennäköisesti on just sitä itteesä. Eikä oo löydetty mitään sairauksia. Kun ne vaihdevuodet vaan kuuluu osana naisen elämää. Tosin kuten tässäkin ketjussa on nähty,niin vähättelyä riittää.
Niin, kuuluu naisen elämään. Mutta on vain ylimenovaihe, ei pysyvää!
Vierailija kirjoitti:
Jospa sulla joku muu vika... mä en muista ainuttakaan oiretta joista aina puhutaan että ovat niin kauheita vaihdevuosina.
Siinäpä se, toisille kolisee pahemmin kuin toisille. Äitini, toki hyvin liikunnallinen ihminen, pääsi kohtuullisilla vaivoilla. Minä taas olen joskus maannut kaupan pakastealtaan päällä lähes, kun on tullut niin hirveeeee hikipuuska.
Vierailija kirjoitti:
Kävelen ja liikun muutenkin paljon. Se ei väsymystä valitettavasti lisää. Joogaa vois kokeilla.
Sama täällä, liikuntaa harrastin jo aiemminkin, mutta unta se ei parantanut, eikä vaikuttanut aamuyön heräilyyn. Kävin joogakurssilla muutaman kerran ja jo ekan kerran jälkeen nukuin 10 tuntia putkeen ilman heräilyjä. Kannattaa siis kokeilla, varsinkin jos hormonihoito ei sovi tai ei muuten halua sitä käyttää.
Mitä hyötyä kuumiin aaltoihin tehdystä lääkkeestä on unettomuuteen, jos unettomuus ei johdu kuumista aalloista?