Maanomistaja kaatoi metsän myynnissä olevan talomme ympäriltä
Itkettää, suututtaa. Miten ikinä saamme taloa myytyä? Vinkkejä?
Kommentit (72)
Joo, ei kannata ostaa tontteja jotka rajautuu muitten maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten kävi samoin kuin AP. Vaadin kuntaa silloin estämään hakkuut, kun osittain kaava-aluetta, mutta kunta antoi luvan hakkuille.
Meillä kunta esti hakkuut parin asukkaan vaatimusten takia ja sitten tuulenpuuska kaatoi ison männyn valittajan auton päälle. Maanomistaja ei suostunut maksamaan korvauksia, koska hän oli halunnut poistaa vaaralliset puut, asukkaat estivät. Samaa mieltä oli vakuutusyhtiö: koska turvatoimet oli estetty, ei maanomistaja tai vakuutusyhtiö voi olla maksajana.
Jos kunta estää hakkuun, niin yleensä heidän täytyy lunastaa puusto. Siksi harvoin estetään.
Ei tarvitse, koska tuossa oltiin tekemässä maisemaharvennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Istuta uutta metsää. Odota 10-15-v. Myy talo.
10-15v? Todennäköisemmin 50-100v.
Kyllä se 50 - 70v menee, sitten sitä pitää hoitaa, ettei pääse umpeen kasvamaan.
Älä nyt lööperiä laske. Metsä on jo viimeistään 20 v päästä harvennettava
Aika nopeeta, voi olla siellä etelässä päin nopiempaa se kasvu. Aika ryteköksi se kasvaa 20vuoden aikana jos ei hoida. Mikäli 20v päästä harventaa, siitä mitään käteen jää verotuksen jälkeen, sama jättää hakkaamatta jos ei itse halua polttopuita.
Ihme juttu, naapuri kaatoi omistamansa metsän, josta olet nyt pahoillasi. Ja sinä olet myymässä taloasi, onkohan metsänomistaja siitä yhtä paljon pahoillaan, kuin sinä?
Olisitte talokauppojen aikaan ostaneet myös metsät sen ympäriltä.
Nythän se menee oikein ja tasan. Naapuri myi metsän ja sinä talosi. Näin toimii markkinatalous.
Vierailija kirjoitti:
Olitteko ostaneet tai rakentaneet talonne toisen maiden sisälle?
Meidän talon tontti on toisten maiden sisällä. Yhdellä sivulla on tie ja kunnan omistamaa maata. Kolmella muulla sivulla on kolmen muun maanomistajan maita.
Vierailija kirjoitti:
Mummolan ympäriltä kaadettiin myös tiheä metsä avohakkuutyylillä. Oli kyllä todella oudon näköinen maisema, kun puut olivat olleet siinä useita vuosikymmeniä.
Olen 58 v ja lapsuudenkotona ikkunoista näkyy peltojen välissä naapurin metsä. Minun muistini aikana siitä on metsä hakattu kaksi kertaa aukeaksi ja taas on ihan hyvän kokoinen koivikko-valtainen sekametsä kasvamassa.
Tiedän talon, jonka takana tehtiin avohakkuu. Talon asukkaat olivat pahoillaan. Vaikka saivat vadelmapensaat äärelleen ja valoa tontilleen. Oli aiemmin huomattavan hyttyspitoinen piha.
Nyt aikaa on kulunut, ja metsää pitäisi kohta jo harventaa. Mitäköhän asukkaat siihen sanovat.
Omalla puolellaan tonttia kasvattavat suuria, lahoja puita. Jokin myrsky ne lopulta ehkä kaataa. Toivottavasti kukaan ei jäisi alle.
Olisitte ajatelleet etukäteen moista mahdollisuutta. Minun isovanhempani aikoinaan kasvattivat metsän keskellä olevan tonttinsa rajoille oman kuusiaitansa vaikka moni kutsui sitä typeräksi. Maajussi metsänomistaja sitten aikanaan kaadatti omat metsänsä siitä ympäriltä ja myi tonteiksi niin isovanhempieni tonti muhkeine kuusiaitoineen jäi sinne ennalleen. Nyt asun täällä itse muhkean kuusiaidan ympäröimänä kun ostin talon heiltä heidän tultuaan liian vanhoiksi asumaan omakotitalossa. Toki siitä aidasta on monta kuusta kaadettu jo pois ja uusia istutettu tilalle mutta tuuhea aita on ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kaikki tontit lopulta rajautua toisten maihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi jos ostaa oman saaren.
Vierailija kirjoitti:
Landlord tekee mitä haluaa ja sinä köyhä vassu saat tyytyä kohtaloosi.
Onko suvussasi paljonkin kommareita ja ryysyköyhälistöä, kannattaa kysyä itseltä.
Landlord. SUomessa EI OLE. Anglismi!
Miksi et laittanut metsänomistaja, tontin omistaja jne...
Vierailija kirjoitti:
Olisitte ajatelleet etukäteen moista mahdollisuutta. Minun isovanhempani aikoinaan kasvattivat metsän keskellä olevan tonttinsa rajoille oman kuusiaitansa vaikka moni kutsui sitä typeräksi. Maajussi metsänomistaja sitten aikanaan kaadatti omat metsänsä siitä ympäriltä ja myi tonteiksi niin isovanhempieni tonti muhkeine kuusiaitoineen jäi sinne ennalleen. Nyt asun täällä itse muhkean kuusiaidan ympäröimänä kun ostin talon heiltä heidän tultuaan liian vanhoiksi asumaan omakotitalossa. Toki siitä aidasta on monta kuusta kaadettu jo pois ja uusia istutettu tilalle mutta tuuhea aita on ja pysyy.
eihän sitä kannata tulevaisuuteen varautua. ollaan vaan ja ulistaan sitten kun jotain odotettua ja normaalia tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sitten tulee naapuri ja kalastaa kaikki kalat mökkisi ympäriltä ja sinä et saa myytyä kalavedetöntä mökkiäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa vesialueetkin omistaa joku. Yleensä alueen maanomistajat omistavat vesialueet yhteisesti.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kumma että naapurilta pitäisi kysyä saako metsää kaataa.
Kysyittekö itse naapurilta luvan kun ostitte sen mökin?
Kyllä me ainakin juttelemme naapurin kanssa tälläisestä ennenkuin mitään teemme.
Minkä kokoinen on ap:n tontti? Ja siis vuokratontti?
Kyllä se 15 vuoden ikäinen pöheikkö jo metsästä käy ,eikä näytä paljaalla.