Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovainen vastaa hetken kysymyksiin.

Vierailija
24.01.2007 |

En ole kaiken tietävä ja en yritä olla asiantuntija, mutta jos jollain on kysyttävää, vastaan mielelläni.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoiletko, että hekin saisivat kokea uskoon tulemisen, vaikka tiedät, että he eivät haluaisi sinun rukoilevan puolestaan?

Vierailija
2/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ateistit ja wiccat? Oletko tutustunut muihin uskontoihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ovatko kaikki ihmiset sinulle tässä mielessä samalla viivalla?

Vierailija
4/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, koska itse olen ja se oli suuri syy siihen, että minusta tuli uskovainen.

Vierailija
5/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kukaan ei ole kieltänyt sitä. Rukoukset ovat auttaneet minuakin. Olen tosi kiinnostunut eri uskonnoista ja siitä, miten kaikki ihmiset kaipaaavat Jumalaa. Mielestäni jo tämä on todiste jumalasta ja meidän jumalallisesta alkuperästä. Jumala on oikeudenmukainen. Raamatun mukaan myös pakanat voivat pelastua, jos he toimivat omantunnon mukaan. Eli varmasti taivaassa on muidenkin uskontokunnan edustajia paljon, vaikka eivät ole Jeesuksesta kuulleetkaan. Itse uskon jeesuksen kuolleen syntieni tähden ja koen rauhaa siitä, että syntini on anteksiannettu ja kuolemaa ei ole.

Vierailija
6/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

teot ei vie taivaaseen ja tästä syystä kukaan ei voi ylpeillä. Uskon Jumalan armoon omalla kohdallani. Syntini ovat anteeksi annettu ja elän nöyränä omasta itsestäni.

ap

Vierailija
7/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kysyn, koska itse olen ja se oli suuri syy siihen, että minusta tuli uskovainen.

Pelko ja kauhu olivat kamalat. Sain uuden herätyksen ja aloin lukea Raamattua pelkoni takia. Nyt en pelkää enää, olen vakuuttunut olevani oikealla tiellä.

Vierailija
8/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

teot ei vie taivaaseen ja tästä syystä kukaan ei voi ylpeillä. Uskon Jumalan armoon omalla kohdallani. Syntini ovat anteeksi annettu ja elän nöyränä omasta itsestäni.

ap

Kysyin, kenen joukkoon tunnet enemmän henkisesti kuuluvasi. Tuskin kukaan tuntee samanlaista yhteenkuuluvuutta kaikkien ihmisryhmien kanssa. Joku ryhmä on aina lähinnä sydäntä.

4

Vierailija
9/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kasvoi hiljalleen. Minua ei ole ns. aivopesty, olen itse hakenut Jumalaa. Olen epäillyt paljonkin ja heikkoina me ihmiset emme koskaan tule vahvoiksi tässäkään asiassa. Raamatun lukeminen on auttanut paljon. Mä olen tajunnut, miten paljon mua rakastetaan ja miten arvokkaita me jokainen olemme. Olen alkanut nähdä muutkin ihmiset eri tavalla. En ajattele enää niin paljon pahaa muista, kun tiedän heidän olevan Jumalan lapsia.

Mun mielestä kirkko ei kerro totuutta, kun unohtaa helvetin ja sen mihin synti vie ilman Jeesusta. Eli tietenkin uskon helvettiin.

Vierailija
10/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tiedät että tunteeseen perustuva uskosi on aitoa?

Vierailija
11/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä kun on monenlaisia, eli en elä tavismaisesti Usko on mielessäni ja elämässäni arkipäivinäkin. Usko on minulle elämän tarkoitus. Eli en taida ihan tavis olla. Ulkoisesti olen kyllä tosi tavis.

ap

Vierailija
12/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytkö seuroissa tms.? mistä tiedät ettei muilla ole se oikea uskonto (esim. hinduilla) ja sinulla väärä? tuntuuko se vaan siltä?

Vierailija
13/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mistä tiedät että tunteeseen perustuva uskosi on aitoa?

Jostain tulee sellainen mieletön rakkaus ja rauha sydämeen. Kun kaverini lapsena harrastivat spiritismiä ja tapahtu kummallisia asioita aloin rukoilla ja yht äkkiä ei tapahtunu mitään, ennenkuin poistuin huoneesta. Rukouksessa on voimaa!

Mä olen saanut rukousvastauksia. Jumala ei ole kuollut epäjumala.

ap

Vierailija
14/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin uskossa, mutta tunnen nykyään kuuluvani " tavisten" joukkoon enemmän kuin uskovaisten. Onhan minulla yksittäisiä uskisystäviä, joiden kanssa olen samalla aaltopituudella ja pystyn puhumaan heille kaikesta. Mutta en koe olevani osa seurakuntaa, koska siellä ollaan niin ylihengellisiä. Ajattelutavat ja jopa sanavalinnat puhuessa ovat kaukana omastani.

4

Vierailija
15/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun mielestä kirkko ei kerro totuutta, kun unohtaa helvetin ja sen mihin synti vie ilman Jeesusta. Eli tietenkin uskon helvettiin.

Kirkko tekee suuren vääryyden ihmisille, kun ei edes kerro heille mikä on syntiä ja jos ihminen ei ota Jeesusta vastaan vapahtajanaan, hänellä ei ole mahdollisuutta pelastua. Nykyajan ihmiset on totaalisen harhaanjohdettu, ihmiset alkavat kuvitella, että he saavat tehdä mitä tahansa, kun toisetkin tekevät ja kun kukaan ei ole kertomassa heille, että he tekevät koko ajan väärin ja että ilman Jeesusta, joka on sovittanut ihmiskunnan kaikki synnit, he joutuvat ikuiseen eron Jumalasta, kadotukseen. Ja kyllähän se näkyykin tässä ajassa, ihmiset toimivat mitä alhaisimmilla ja moraalittomimmilla tavalla, pettävät, valehtelevat, juopottelevat, irstailevat, ahnehtivat, tappavat ja osalta on omatunto niin paatunut, ettei edes omatunto todista näistä vääryyksistä.

Jos ihmisille ei kerrota, että se mitä he tekevät on väärin ja syntiä, he eivät edes ymmärrä katua tekojaan ja etsiä Jeesusta, jonka luona he saisivat vapautuksen synnistään ja uuden elämän Jumalan yhteydessä.

Toinen uskossaolva

Vierailija
16/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen itsekin uskossa, mutta tunnen nykyään kuuluvani " tavisten" joukkoon enemmän kuin uskovaisten. Onhan minulla yksittäisiä uskisystäviä, joiden kanssa olen samalla aaltopituudella ja pystyn puhumaan heille kaikesta. Mutta en koe olevani osa seurakuntaa, koska siellä ollaan niin ylihengellisiä. Ajattelutavat ja jopa sanavalinnat puhuessa ovat kaukana omastani.

Silti koen ihanaa yhteyttä, kun tapaan jonkun uskovan, joka ymmärtää uskoni. Ymmärtää, mitä se tarkoittaa elämälle. Uskonnollisuus on mielestäni kauheaa! Elävä usko on aivan eri asia kuin tapauskonnollisuus. Ei seurakunta pelasta. Itse en käy seurakunnassa, mutta jos sopivan löydän, olen iloinen. Yksin on raskasta elää uskossa. Mulla on suurinosa kavereista taviksia. he eivät puhu uskostani vaan hyväksyvät kai.

ap

4

Vierailija
17/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenhan maailamassa ei ois edes hinduja, muslimeja eikä muita kristittyjä. Vaan kaikki käänty siihen yhteen ja samaan uskoon josta saa sen hyvän tunteen. Jokainen ihminenhän hakee onnea.

Mutta onko ne kaikki siis nämä toistaan poikkeavat uskonnot oikeita uskontoja? Miellyttääkö ne jumalaa?

-15.

Vierailija
18/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne hinduja lainkaan. Hekin ovat kuitenkin joka ikinen Jumalan lapsia. Mulla on rauha sydämessä, jota toivon kaikille. Näin ei ole aina ollut. Kaikki on vajavaista nyt maanpäällä ja usko muuttuu tiedoksi kuoleman jälkeen. Mulle Kristus on vastaus elämän kaikkiin kysymyksiin ja ainoa toivo tulevaisuudessa ja kuoleman jälkeen.

Vierailija
19/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne tulleet loppiaisena eli ihan vähän joulun jälkeen. (Toki ajankohta ei täsmälleen ole oikea) Kumminkin siis se tähti oli syntyessä ja tietäjien tullessa, eli ei voinut olla kovin pitkää aikaa.

Vierailija
20/52 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä välimuodot ovat? Mistä maailma on saanut alkunsa? Tyhjästä ei mitään tule! Vain järjetön uskoo tuollaiseen. Tiede ei todellakaan ole todistanut ihmisen polveutuvan apinasta! Etkö ole kuullut puuttuvista lenkeistä tässä teoriassa? Tiede muuttuu koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme