Uskovainen vastaa hetken kysymyksiin.
En ole kaiken tietävä ja en yritä olla asiantuntija, mutta jos jollain on kysyttävää, vastaan mielelläni.
Kommentit (52)
Vierailija:
Minusta tämä kuulostaa huonolta. Sinä siis uskot vaan tietämättä mihin?
Minä hylkäsin aikoinaan tämän kristinuskon ja tein siinä siis aivan oikean ratkaisun. Minulle minun uskossani usko ja tieto ovat yhtä ja yhtäpitävät.
Minusta on älyllisestikin rehellisempää myöntää, että kyse on uskosta, eikä tiedosta. Vai väitätkö sinä tietäväsi varmasti, että Jumalaa ei ole?
ero, että ihminen pelastuu yksin armosta eikä teoilla. Ihminen on syntiinlangennut alhainen olento ja vaikka hän yrittäisi elää kuinka täydellisesti hän ei pysty siihen. Muut uskonnot ovat lakihenkisiä ja pyrkivät uskottelemaan ihmiselle kun hän tarpeeksi kauan yrittää ja rukoilee Mekkaan päin 50 kertaa päivässä ja tekee sitä ja tätä, niin kyllä hän ehkä sitten miellyttää Jumalaa ja ehkä pelastuu. Tämä suorituksia vaativa Jumala onkin itse asiassa paholainen, hän haluaa alistaa ihmiset suorittamaan asioita loputtomiin ja kahlita ja tukahduttaa heidät pimeyteen. Muissa uskonnoissa on aina kyse epäjumalanpalvomisesta eli paholaisen palveluksesta.
Kristinuskon Jumala on armahtava Jumala, koska hän rakastaa meitä hän tietää, että vaikka kuinka yritämme, niin aina lankeamme, koska synti on ja pysyy meissä. Siksi hän lähetti maailmaan oman poikansa, Jeesuksen Kristuksen, sovittamaan meidän syntimme, koska emme siihen omin voimin kykene. Jeesus oli täydellinen synnitön ihminen, johon kuolemalla ei ollut valtaa, hän sovitti kaikki rikoksemme ja kun uskomme häneen, olemme Jumalan silmissä yhtä synnittömiä kuin Jeesus ja näin pelastumme. Jumala on niin paljon rakastanut meitä, että lähetti maailmaan syntiemme sovittajan, joka kuolemallaan pelasti myös meidät kuoleman vallasta, sillä synnin palkka on aina kuolema.
Toinen uskossa oleva
ja pelkkä tunteisiin perustuva usko on pelkkää huuhaata.
Missä sanoin etten usko jumalaan?
Vierailija:
ja pelkkä tunteisiin perustuva usko on pelkkää huuhaata.
Missä sanoin etten usko jumalaan?
Väitätkö siis, että tiedät olevasi uskossasi oikeassa?
mutta en uskoe ttä kaikki synnit saa anteeksi silloin kun lausuu jonkun uskontunnustuksen niinkuin te teette.
mutta synnit ihminen saa aina anteeksi, kun katuu syntejään tulee Jeesuksen luo ja pyytää syntejään anteeksi.
Toinen uskovainen
näköjään se perustuu omaan kokemukseesi. Olet nähnyt, että aurinko on joka aamu noussut ja uskot, että se tekee niin vastakin. Minä taas olen kokenut omat kokemukseni ja uskon mihin uskon. Ei se nähdäkseni oikeuta sinua kutsumaan minun uskoani huuhaaksi.
Synnit saa anteeksi kun katuu niitä, uskontunnustuksen lausuminen ei riitä. Pitää olla tahto ja pyrkimys myös elää Jumalan tahdon mukaan tästä eteenpäin. Usko ilman tekoja on kuollut.
todella harvan luterilaisen kohdalla se pitää paikkansa.
-" Vänkääjä."
Vierailija:
todella harvan luterilaisen kohdalla se pitää paikkansa.-" Vänkääjä."
t: se sama, joka kirjoitti: " usko ilman tekoja on kuollut"
sehän ois jo naurettavaa ja itsekstä, se perustuu Raamttuun ja sen sanomaan.
-Vänkääjä.
Vierailija:
sehän ois jo naurettavaa ja itsekstä, se perustuu Raamttuun ja sen sanomaan.-Vänkääjä.
Niin, mutta loppujen lopuksihan kaikki perustuu omaan kokemukseen. Siihen mitä on lukenut ja kuullut ja miten sen on tulkinnut. Jopa Raamattua voi tulkita monella tavalla. Mutta olen toki kanssasi yhtä mieltä siinä, että on todella naurettavaa sellainen uskonnollisuus, että itse yritetään rakentaa oma " uskonto" jollekin omalle kokemukselle perustuen. Sitä en toki tarkoittanut.
Oli vain kyse siitä, että jos joku väittää, että hänellä on asioista joku suurempi tieto, vastaan, että kenelläkään meistä ei ole absoluuttista tietoa, on vain usko.
Vierailija:
Minusta tämä kuulostaa huonolta. Sinä siis uskot vaan tietämättä mihin?
Minä hylkäsin aikoinaan tämän kristinuskon ja tein siinä siis aivan oikean ratkaisun. Minulle minun uskossani usko ja tieto ovat yhtä ja yhtäpitävät.