Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävän käytös tuntuu epäreilulta

Vierailija
04.05.2024 |

En keksinyt parempaakaan otsikkoa ja kirjoitan tänne koska kaipaan nopeasti ulkopuolista näkemystä asiaan. 

Olemme seurustelleet nyt noin vuoden. (Olen 25 ja hän 23)

Asumme eri paikkakunnilla ja opiskelukiireiden takia näemme nykyään harvemmin, vaikka molemminpuoleinen innostus on pysynyt samana. Niin olen ainakin tulkinnut. Kaikki on muuten ihan hyvin, mutta yksi juttua minua häiritsee ja se on se, että naisystäväni jatkuvasti tuntuu löytävän itsensä tilanteista missä joku toinen on kiinnostunut hänestä. Eikä siinä itsessään mitään, hän on todella sosiaalinen ja mukava niin ei ihmekään, että häntä on helppo lähestyä.

Se, mikä tässä minua häiritsee on, että hän tuntuu toisinaan väkisin ajavan itsensä tällaisiin tilanteisiin antamalla muille miehille merkkejä tai signaaleja mahdollisesta kiinnostuksesta. Hänen työkaverinsa pyysi häntä keilaamaan ja naisystäväni suostui. Ei siinä mitään. Työkaveri kävi kuitenkin keilaamisen ohessa fyysisesti läheiseksi ja vaikka naisystäväni jyrkästi torjui hänen lähestymisyritykset, suostui hän silti seuraavana päivänä kahville samaisen miehen kanssa. 

Nyt hän vietti Vappua miespuolisen opiskelukaverinsa kanssa ja naisystäväni tiesi, että tällä opiskelukaverilla on mahdollisesti tunteita häntä kohtaan. Naisystäväni myös kertoi minulle avoimesti, että he ovat osoittaneet vapun aikana kiinnostusta toisiaan kohtaan ja flirttailleet. Otin asian puheeksi ja kerroin miten minua vaivaa se, miten hän toimii johon hän vastasi ettei voisi kuitenkaan koskaan kuvitella suhdetta kenenkään muun kuin minun kanssani, koska vain meidän välillä on tietynlainen yhteys. 

En tiedä olenko nyt turhan herkkänahkainen vai mitä tästä pitäisi ajatella? 

teksti oli hieman sekava ja pitkä eikä suomi ole äidinkieleni joten pahoittelen kaikkia mahdolisia virheitä etukäteen 

Kommentit (163)

Vierailija
81/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAPPU KIRJOITETAAN PIENELLÄ!!!!!!!

Vierailija
82/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käyttäydyin noin nuorempana ja se johtui tasan siitä, etten ollut niistä poikaystäväehdokkaista kovin kiinnostunut. Juttu oli niin, että he olivat enemmän minua piirittäneet ja "jahdanneet" ja olin kai miellyttämisenhalusta suostunut seurustelemaan. Ihan ok tyyppejä olivat, mutta en vaan rakastunut heihin. Siispä lopetin suhteet ennen kuin fyysistä pettämistä tapahtuisi. Ei kukaan ansaitse tuollaista kumppaniltaan, kannattaa olla vain sellaisen kanssa, jota oikeasti rakastaa ja haluaa olla vain hänen kanssaan, ei mitään kädenlämpöistä "ollaan nyt yhdessä koska toi tykkää musta eikä mulla ole muutakaan tekemistä". Ehkäpä ap kannattaa lopettaa se suhde, jos tyttöystäväsi ei sitä itse tajua tehdä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kulttuurissa on ok käydä treffeillä monien miesten kanssa ilman, että on poly/avoin suhde? Jätä se. Olet kynnysmatto.

Suomessa, joka toinen mies ja nainen baarissa viikoloppuiltana on siellä jonkun muun kuin oman kumppaninsa kanssa, vaikka sitä ei treffeiksi saa sanoa vaan "haluan tutustua uusiin ihmisiin".

Vierailija
84/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi, mutta sanoisin että tässä kohtaa on tärkeää pysyä yhtenä rintamana. Tuossa iässä miehiltä tulee ihan jatkuvaa huomiota, ja se tuntuu painostavalta. Ei välttämättä tajua miten pitäisi toimia, kun tahtoisi olla kohtelias koska siihen tytöt yleensä kasvatetaan. Ehkä voisit puhua tyttöystävällesi siitä että hän ansaitsee kavereita jotka eivät lääpi?

Voisitte myös puhua flirttailusta ja siitä, että sinusta ulkopuolisille flirttailu ei kuulu parisuhteeseen. Hän ei todennäköisesti halua tarkoituksella satuttaa mutta sinullakin on oikeus keskustella rajoista, jotka tuntuvat sinusta hyviltä. 

Vierailija
85/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaisko se sulta jotain, aloitetta suhteen syventämiseen esim. kihlaus? Ootte ajautumassa erilleen, kumpikin tuntee sen ja saatatte kumpikin olla pinnan alla hyvinkin hätääntyneitä. Olette kuitenkin liian ylpeitä kumpikin myöntääksenne sen. Jotain on kuitenkin uskallettava, jos haluatte pelastaa suhteenne.

Vierailija
86/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tunteesi, mutta sanoisin että tässä kohtaa on tärkeää pysyä yhtenä rintamana. Tuossa iässä miehiltä tulee ihan jatkuvaa huomiota, ja se tuntuu painostavalta. Ei välttämättä tajua miten pitäisi toimia, kun tahtoisi olla kohtelias koska siihen tytöt yleensä kasvatetaan. Ehkä voisit puhua tyttöystävällesi siitä että hän ansaitsee kavereita jotka eivät lääpi?

Voisitte myös puhua flirttailusta ja siitä, että sinusta ulkopuolisille flirttailu ei kuulu parisuhteeseen. Hän ei todennäköisesti halua tarkoituksella satuttaa mutta sinullakin on oikeus keskustella rajoista, jotka tuntuvat sinusta hyviltä. 

Todella hyvä ja asiallinen kommentti. Ymmärrän, että osa naisista on kasvatettu hymyilemään ja olemaan reippaita kaikille ja siksi moni mies, harmillisesti usein vanhempi, näkee sen tilaisuutena. Tarkoititko vähän sitä? Kiitos. 

- aloittaja

Vierailija
87/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaisko se sulta jotain, aloitetta suhteen syventämiseen esim. kihlaus? Ootte ajautumassa erilleen, kumpikin tuntee sen ja saatatte kumpikin olla pinnan alla hyvinkin hätääntyneitä. Olette kuitenkin liian ylpeitä kumpikin myöntääksenne sen. Jotain on kuitenkin uskallettava, jos haluatte pelastaa suhteenne.

Ei kun minä olen nimenomaan hidastellut asioiden kanssa ja nainen ollut innokkaampi aloittamaan suhdetta. Kun lämpenin, lämpesin kunnolla ja nyt haluan olla hänen kanssa todella paljon. 

- aloittaja

Vierailija
88/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kypsä sitoutumaan. Mutta älä jää odottamaan hänen kypsymistään - sitä ei kaikille tapahdu koskaan. Hän selvästi nauttii tulella leikkimisestä. Päästä toinen vapaaksi äläkä itke perään; mieti millaista elämäsi olisi 20 vuoden jälkeen tällaisessa suhteessa ja montako kertaa nainen olisi haksahtanut kun toinen niin osoitti kiinnostustaan.

Vierailija
89/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei siis ole mikään lapsi vaan 23-vuotias. Kyllä tämä nainen tietää tasan varmasti mitä tekee. .

Vierailija
90/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kun oikeasti rakastaa toista, se oma rakas on numero yksi, eivätkä muut (miehet/naiset) käy edes mielessä.

Vierailija
91/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkia suhteita ei ole tarkoitettu kestämään. Jos tuossa vaiheessa on kovin vaikeaa, on syytä lopettaa alkuunsa.

Vierailija
92/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun minä olen nimenomaan hidastellut asioiden kanssa ja nainen ollut innokkaampi aloittamaan suhdetta. Kun lämpenin, lämpesin kunnolla ja nyt haluan olla hänen kanssa todella paljon. 

- aloittaja

Jos tämä nainen on kovin spontaani tyyppi, niin hidastelu on voinut olla hänelle liikaa ja on alkanut katselemaan muita mahdollisuuksia. Joskus jos kahden henkilön lämpeneminen suhteelle tapahtuu kovin eri tahdissa, suhde ei edes ala. Silloin ne henkilöt vaan eivät sovi toisilleen. Eri 

Vierailija
93/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aloittaja

Varsinainen kuningasidea mennä kihloihin pika-aikataululla, kun toinen alkaa osoittaa kyvyttömyyttä sitoutumiseen.

Voi hyvää päivää. Rakkauden ei kannata antaa sokaista. Sitoutua kannattaa vasta kun tuntee toisen, yhdessä on hyvä ja turvallinen olo, molemmat täysillä sitoutuneita eivätkä muut voisi kiinnostaa vähempää. Mieluummin vasta alkuhuuman haihduttua eli useamman vuoden seurustelun jälkeen.

Vierailija
94/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuu eroon vasta kun on kunnolla suhteessa jonkun toisen kanssa. Ikävä juttu. Monesti nuorten rakkaudet vaan päättyy. Itselläni sua nuorempi poika ja tulipa surku puolestasi. Muista että olet arvokas.

Vierailija
95/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystäväsi käytöksessä on erityisen huolestuttavaa se, että jos hän hakee huomiota muilta näillä mainitsemillasi tavoilla, on vain ajan kysymys, että hän joutuu vaikeuksiin. Noin käyttäytymällä hän saattaa naiviuksissaan joutua tilanteeseen, josta ei enää kiemurella irti, vaan seurauksena voi olla muutakin kuin lähentelyä julkisella paikalla. Hänen käytöksensä asettaa hänet suoranaiseen vaaraan.

Ja ei, ei ole hyväksyttävää käytöstä varatulle ihmiselle. En toimisi itse noin, enkä hyväksyisi tällaista käytöstä puolisoltani missään tapauksessa. Halventaa parisuhdetta sekä omaa puolisoa.

Osa ihmisistä on täysin flirttejä, esittävät että kaikki rakastuvat heihin vaikka ovat itse luoneet tilanteen antamalla toisten ymmärtää että on saatavilla ja kiinnostunut. Minulla oli yksi tällainen ystävä, ja ne tarinat mitä häneltä kuulin olivat aika fantastisisia. Kun itse aloitin seurustelun en esittellyt puolisoani hänelle, kuitenkin olisi kohta tullut viestiä että seurustelukumppanini on rakastunut häneen. En tiedä mikä ongelma tällaisilla ihmisillä on, kun on tarve yrittää hurmata kaikki mikä liikkuu - onko joku perustavaa laatua oleva epävarmuus sisäänrakennettuna. Tälle asialle ei voi todennäköisesti tehdä ulkoapäin mitään, vaan hänen pitäisi tehdä todella suuri työ itsensä kanssa muuttuakseen.

Sanoisin hänelle, että tällainen käytös ei ole sopivaa seurustelevalle ihmiselle, ja että hänen on nyt valittava oletteko yhdessä vaiko ette. Epäilen kyllä, että et ehkä enää itsekään luota häneen. Ja jos luottamus menee, niin seurustelu käy melko mahdottomaksi. Usein tuollainen käytös viittaa siihen, että henkilö on addiktoitunut siihen tunteeseen kun saa toisen hurmattua ihastumaan häneen.

Toivon että tilanteenne ratkeaa parhain päin.

Vierailija
96/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin aikanaan naisen kanssa joka oli kaunis, ulospäinsuuntautunut ja oikein miellyttävä ja siksi miehet piirittivät häntä jatkuvasti. Narsisisena luonteena hän myös rakasti sitä että oli huomion keskipisteenä ja omalla tavalla rohkaisi miehiä lähestymään päästäkseen sitten dumppaamaan heidät, tosin joskus saattoi antaa pesääkin. Aikani katselin touhua ja dumppasin hänet kun huomasin, että elämä hallitsee häntä eikä hän elämäänsä. Nämä naiset kannattaa kiertää kaukaa, luonnevika ei korjaannu koskaan

Vierailija
97/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse, ap

Vierailija
98/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole valmis sitoutumaan, mutta ei myöskään halua menettää sinua. 

Vierailija
99/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun äidinkieli on? Ootko miettinyt kulttuurieroja? Suomessa ihan normaalia, että naiset saa jutella muillekin miehille vaikka olisi suhteessa. :)

Japani. Ja joo totta kai saa. Ei kyse ollut nyt siitä vaan siitä, miksi naisystäväni toimii näin ja antaa muillekin miehille vääriä signaaleja? Vai onko kyse nyt jostakin omasta epävarmuudestani ja onko mulla oikeutta tuntea oloni mustasukkaiseksi tälläisestä

- aloittaja

Hei Ap, suuronnittelut! Äidinkielesi on japani, ja silti kirjoitat paremmin kuin 99% AV:lle kirjoittavista. Taidat olla aika älykäs. Mitä tulee tyttöystävääsi, niin hän haluaa osoittaa sinulle, että ottajia riittäisi. Olet ehkä kunnon miehen tavoin ollut luotettava kumppani. Jotkut naiset kuitenkin etsivät jännitystä, saattaa johtua lapsuudenkodin olosuhteista. Olin itse tuolla

Mistä päättelit että ap on japanilainen? Puhuu ihan perusuomea?

Vierailija
100/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun äidinkieli on? Ootko miettinyt kulttuurieroja? Suomessa ihan normaalia, että naiset saa jutella muillekin miehille vaikka olisi suhteessa. :)

Nyt nauratti, ihan älyvapaa kommentti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän