Naisystävän käytös tuntuu epäreilulta
En keksinyt parempaakaan otsikkoa ja kirjoitan tänne koska kaipaan nopeasti ulkopuolista näkemystä asiaan.
Olemme seurustelleet nyt noin vuoden. (Olen 25 ja hän 23)
Asumme eri paikkakunnilla ja opiskelukiireiden takia näemme nykyään harvemmin, vaikka molemminpuoleinen innostus on pysynyt samana. Niin olen ainakin tulkinnut. Kaikki on muuten ihan hyvin, mutta yksi juttua minua häiritsee ja se on se, että naisystäväni jatkuvasti tuntuu löytävän itsensä tilanteista missä joku toinen on kiinnostunut hänestä. Eikä siinä itsessään mitään, hän on todella sosiaalinen ja mukava niin ei ihmekään, että häntä on helppo lähestyä.
Se, mikä tässä minua häiritsee on, että hän tuntuu toisinaan väkisin ajavan itsensä tällaisiin tilanteisiin antamalla muille miehille merkkejä tai signaaleja mahdollisesta kiinnostuksesta. Hänen työkaverinsa pyysi häntä keilaamaan ja naisystäväni suostui. Ei siinä mitään. Työkaveri kävi kuitenkin keilaamisen ohessa fyysisesti läheiseksi ja vaikka naisystäväni jyrkästi torjui hänen lähestymisyritykset, suostui hän silti seuraavana päivänä kahville samaisen miehen kanssa.
Nyt hän vietti Vappua miespuolisen opiskelukaverinsa kanssa ja naisystäväni tiesi, että tällä opiskelukaverilla on mahdollisesti tunteita häntä kohtaan. Naisystäväni myös kertoi minulle avoimesti, että he ovat osoittaneet vapun aikana kiinnostusta toisiaan kohtaan ja flirttailleet. Otin asian puheeksi ja kerroin miten minua vaivaa se, miten hän toimii johon hän vastasi ettei voisi kuitenkaan koskaan kuvitella suhdetta kenenkään muun kuin minun kanssani, koska vain meidän välillä on tietynlainen yhteys.
En tiedä olenko nyt turhan herkkänahkainen vai mitä tästä pitäisi ajatella?
teksti oli hieman sekava ja pitkä eikä suomi ole äidinkieleni joten pahoittelen kaikkia mahdolisia virheitä etukäteen
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jössen, miten harva tunnisti vakioprovon, joka saa pitkiä ketjuja aikaiseksi. Ap:lle onnea tästä taidosta.
Ap on saletisti Japanissa matkusteleva m28 😂😂
Ei, hän on Jorma 45v joka haaveilee japanilaista koulutytöistä
Siis ihan hirveitä kommentteja! Taas saa hävetä suomalaisia. Anteeksi ap.
Olin parikymppisenä poikaystävälleni juuri tuollainen. Mistä se kertoi? En oikeasti välittänyt hänestä enkä kokenut häneen romanttista vetoa. Me nyt vain olimme päätyneet parisuhteeseen, enkä halunnut tuottaa hänelle pahaa mieltä erolla (ja samalla silti loukkasin häntä moninkertaisesti tuolla käytökselläni). Suhde oli puoleltani kaverillinen, mutta toi kuitenkin turvaa, kun oli joku joka oli varmasti minun. Huomiota ja jännitystä hain sitten flirttailemalla muiden kanssa.
Kaikki johti lopulta siihen, että aloin aika julkisesti suhteeseen yhden kiinnostavan miehen kanssa. Siinäkään vaiheessa en osannut vielä erota poikaystävästäni, ja hänkin oli jotenkin niin lapanen, että sain yhä asua yhteisessä vuokra-asunnossamme ja arkemme jatkui näennäisesti normaalina. Erkanimme vasta kun löysin kivan asunnon lähempää uutta miestäni.
Mutta tuota niin, ymmärräthän mitä tällä koetan sanoa. Ei tyttöystäväsi välitä sinusta.
Olin tuollainen nuorena. Minulla oli huono itsetunto ja välttelevä kiintymyssuhde. Kotona työnarkomaani vanhemmat. Opin suorittamaan kelvatakseni ja olin huomionkipeä. T. sittemmin monta kertaa eronnut täti-ihminen, terapiatapaus
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata ainakaan hermostua. Muuten hän ei enää avoimesti kerro asioistaan.
Flirttinainen vaihtoon vaan. Eipä tarvitse hänen enää kertoilla, kuinka muut miehet läähättävät hänen peräänsä. Kuka sellaista edes haluaa kuulla?
Vierailija kirjoitti:
Emme voi sanoa sinulle kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, kun joka tapauksessa kuulemme vain sinun versiosi asioista. Eikä minua haittaa yhtään, vaikka olisitkin provo, päin vastoin. Olen ainoastaan huolissani siitä mahdollisuudesta, että joku mustasukkainen kumppani yrittäisi oikeuttaa mustasukkaisen käytöksensä täältä (väärin perustein?) saamansa tuen perusteella. Mikäli et ole se henkilö, joka on kirjoittanut näitä stooreja tänne aikaisemminkin, niin siinä tapauksessa edellä kirjoittamani ei koske sinua.
En yritä oikeuttaa sitä! Vain tietää, onko tuntemukseni okei ja olenko yliajatellut asioita. Joskus on tervettä saada uusia näkökulmia elämään. Tarkoitukseni ei ollut missään nimessä haukkua naisystävääni ja tehdä aloituksesta puolueellista minun hyväkseni. En ole kirjoitellut tänne aikaisemmin, mutta ymmärrän provoepäilykset. Ne ovat ihan okei.
- aloittaja
Kuulostaa häilyvältä. Jos rakastaa, ei aiheuta toiselle epävarmuutta. Älä päästä häntä päähäsi. Voit ehkä panna paremman puutteessa, mutta vielä parempi jos ymmärrät että hän ei ole se oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun äidinkieli on? Ootko miettinyt kulttuurieroja? Suomessa ihan normaalia, että naiset saa jutella muillekin miehille vaikka olisi suhteessa. :)
Japani. Ja joo totta kai saa. Ei kyse ollut nyt siitä vaan siitä, miksi naisystäväni toimii näin ja antaa muillekin miehille vääriä signaaleja? Vai onko kyse nyt jostakin omasta epävarmuudestani ja onko mulla oikeutta tuntea oloni mustasukkaiseksi tälläisestä
- aloittaja
Hei Ap, suuronnittelut! Äidinkielesi on japani, ja silti kirjoitat paremmin kuin 99% AV:lle kirjoittavista. Taidat olla aika älykäs. Mitä tulee tyttöystävääsi, niin hän haluaa osoittaa sinulle, että ottajia riittäisi. Olet ehkä kunnon miehen tavoin ollut luotettava kumppani. Jotkut naiset kuitenkin etsivät jännitystä, saattaa johtua lapsuudenkodin olosuhteista. Olin itse tuolla
Kiitos !! Olen asunut täällä siis kuitenkin jo nuoresta iästä joten en ole erityisen älykäs.
Tiedän, että naisella on ongelmia isänsä kanssa ja siitä on voinut jäädä jokin ongelma hänelle ja tarve hyväksynnän saamiseen. Ehkä juuri miehiltä siksi.
- aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Olin parikymppisenä poikaystävälleni juuri tuollainen. Mistä se kertoi? En oikeasti välittänyt hänestä enkä kokenut häneen romanttista vetoa. Me nyt vain olimme päätyneet parisuhteeseen, enkä halunnut tuottaa hänelle pahaa mieltä erolla (ja samalla silti loukkasin häntä moninkertaisesti tuolla käytökselläni). Suhde oli puoleltani kaverillinen, mutta toi kuitenkin turvaa, kun oli joku joka oli varmasti minun. Huomiota ja jännitystä hain sitten flirttailemalla muiden kanssa.
Kaikki johti lopulta siihen, että aloin aika julkisesti suhteeseen yhden kiinnostavan miehen kanssa. Siinäkään vaiheessa en osannut vielä erota poikaystävästäni, ja hänkin oli jotenkin niin lapanen, että sain yhä asua yhteisessä vuokra-asunnossamme ja arkemme jatkui näennäisesti normaalina. Erkanimme vasta kun löysin kivan asunnon lähempää uutta miestäni.
Mutta tuota niin, ymmärräthän mitä tällä koetan sanoa. Ei tyttöystäväsi välitä sinu
Ymmärrän. Ehdotin kerran taukoa, mutta se sai hänet suunniltaan. Siksi ajattelin, että hän oikeasti rakastaa, mutta ymmärrän nyt että tämäkin vaihtoehto on olemassa ja minä aion ottaa sen puheeksi.
- aloittaja
Sanoisin että hoitaa traumansa ja päänsä kuntoon niin katsellaan sitten ehkä jossain seuraavassa elämässä. Hän ei kunnioita eikä rakasta vaan käyttää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun äidinkieli on? Ootko miettinyt kulttuurieroja? Suomessa ihan normaalia, että naiset saa jutella muillekin miehille vaikka olisi suhteessa. :)
Japani. Ja joo totta kai saa. Ei kyse ollut nyt siitä vaan siitä, miksi naisystäväni toimii näin ja antaa muillekin miehille vääriä signaaleja? Vai onko kyse nyt jostakin omasta epävarmuudestani ja onko mulla oikeutta tuntea oloni mustasukkaiseksi tälläisestä
- aloittaja
Hei Ap, suuronnittelut! Äidinkielesi on japani, ja silti kirjoitat paremmin kuin 99% AV:lle kirjoittavista. Taidat olla aika älykäs. Mitä tulee tyttöystävääsi, niin hän haluaa osoittaa sinulle, että ottajia riittäisi. Olet ehkä kunnon miehen tavoin ollut luotettava kumppani. Jotkut naiset kuitenkin etsivät jännitystä, saattaa
Mulla oli myös ongelmia isäni kanssa, joka oli vaikeasti lähestyttävä. Etsin nuorempana tiedostamattani ylimielisiä miehiä, joiden huomion voisin "voittaa". Sydän piti särkyä aika monta kertaa ennen kuin opin, ettei rakkauden pidä olla vaikeasti tavoiteltavaa ollakseen aitoa. En ole mikään psykologi, mutta tämä tiedoksesi. T. Nainen, 46 v.
Kyllä ystävinä voi jatkaa, vaikka toinen olisi osoittanut kiinnostusta enemmänkin. Sitten vaan on yhdessä sovittava, että missä raameissa yhteydenpitoa voi jatkaa.
Mutta sitä en ihan ymmärrä, että miksi hän tulee kotiin kertoen, kuinka on flirttaillut muille miehille. Mikä ihmeen motiivi siinä on? Melkein epäilisin valheeksi ja yritykseksi tehdä sinut mustasukkaiseksi. Aika erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tuota niin, ymmärräthän mitä tä
Mitä puhumista tuossa nyt enää on. Ja tottakai hän taitavasti kieltää kaiken jos otat puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Hän on nuori ja epävarma ja varmaan kokee että ei saa sulta tarpeeksi huomiota. Oletko ehkä vähän varautunut tai kuunteletko vaan noita juttuja sanomatta voimakkaasti että mitä helvettiä? Se yrittää saada susta reaktiota ja sä meet vaan enemmän kuoreesi?
Kuuntelen ja yritän ymmärtää. En ole huutanut tai suuttunut, mutta kieltämättä yhden keskustelin käsittelin todella epäkypsästi kun aloin kuulemani jälkeen ns. mökötyskouluun. Se on kuitenkin puhuttu uudestaan läpi.
mutta yleensä meen enemmän kuoreeni, kyllä.
- aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki johti lopulta siihen, että aloin aika julkisesti suhteeseen yhden kiinnostavan miehen kanssa. Siinäkään vaiheessa en osannut vielä erota poikaystävästäni, ja hänkin oli jotenkin niin lapanen, että sain yhä asua yhteisessä vuokra-asunnossamme ja arkemme jatkui näennäisesti normaalina. Erkanimme vasta kun löysin kivan asunnon lähempää uutta miestäni.<
Ap on naiivi hölmö
Oletpas sä herkkä. Lopeta suhde jos et kestä elämää.
Todella epätervettä käytöstä, ja tulee myös 100% varmuudella eskaloitumaan jossain vaiheessa pettämiseen jos jatkat suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on nuori ja epävarma ja varmaan kokee että ei saa sulta tarpeeksi huomiota. Oletko ehkä vähän varautunut tai kuunteletko vaan noita juttuja sanomatta voimakkaasti että mitä helvettiä? Se yrittää saada susta reaktiota ja sä meet vaan enemmän kuoreesi?
Kuuntelen ja yritän ymmärtää. En ole huutanut tai suuttunut, mutta kieltämättä yhden keskustelin käsittelin todella epäkypsästi kun aloin kuulemani jälkeen ns. mökötyskouluun. Se on kuitenkin puhuttu uudestaan läpi.
mutta yleensä meen enemmän kuoreeni, kyllä.
- aloittaja
Nyt ymmärrän. TÄMÄ on se ongelma, ap. Olet liian nössö ja kilttimies tyttöystävällesi. Sinun pitää puolustaa itseäsi, jotta hän tajuaa sinun olevan tosissaan suhteen kanssa. Nyt miehistyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- aloittaja
Ei se mikään signaali ole mistään jos juttelee tai harrastaa muidenkin kanssa. Mutta tee omat ratkaisusi ja anna hänen tehdä omansa. Etkä ole itsekään sidottu.
Täysin tuhoontuomittu juttu. Harvoin ne parisuhteet tuossa iässä mitään kestäviä onkaan, tietysti jotkut jäävät roikkumaan ihan väärän ihmisen kanssa, tekevät lapsetkin ja sitten 35-vuotiaana ollaan että ei helvetti vihaan elämääni.
Ap:n naisystävä on tullut järkiinsä siellä opiskelupaikkakunnalla ja kyllästynyt lesboiluun ja haluaa nyt miehen kumppaniksi.