Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävän käytös tuntuu epäreilulta

Vierailija
04.05.2024 |

En keksinyt parempaakaan otsikkoa ja kirjoitan tänne koska kaipaan nopeasti ulkopuolista näkemystä asiaan. 

Olemme seurustelleet nyt noin vuoden. (Olen 25 ja hän 23)

Asumme eri paikkakunnilla ja opiskelukiireiden takia näemme nykyään harvemmin, vaikka molemminpuoleinen innostus on pysynyt samana. Niin olen ainakin tulkinnut. Kaikki on muuten ihan hyvin, mutta yksi juttua minua häiritsee ja se on se, että naisystäväni jatkuvasti tuntuu löytävän itsensä tilanteista missä joku toinen on kiinnostunut hänestä. Eikä siinä itsessään mitään, hän on todella sosiaalinen ja mukava niin ei ihmekään, että häntä on helppo lähestyä.

Se, mikä tässä minua häiritsee on, että hän tuntuu toisinaan väkisin ajavan itsensä tällaisiin tilanteisiin antamalla muille miehille merkkejä tai signaaleja mahdollisesta kiinnostuksesta. Hänen työkaverinsa pyysi häntä keilaamaan ja naisystäväni suostui. Ei siinä mitään. Työkaveri kävi kuitenkin keilaamisen ohessa fyysisesti läheiseksi ja vaikka naisystäväni jyrkästi torjui hänen lähestymisyritykset, suostui hän silti seuraavana päivänä kahville samaisen miehen kanssa. 

Nyt hän vietti Vappua miespuolisen opiskelukaverinsa kanssa ja naisystäväni tiesi, että tällä opiskelukaverilla on mahdollisesti tunteita häntä kohtaan. Naisystäväni myös kertoi minulle avoimesti, että he ovat osoittaneet vapun aikana kiinnostusta toisiaan kohtaan ja flirttailleet. Otin asian puheeksi ja kerroin miten minua vaivaa se, miten hän toimii johon hän vastasi ettei voisi kuitenkaan koskaan kuvitella suhdetta kenenkään muun kuin minun kanssani, koska vain meidän välillä on tietynlainen yhteys. 

En tiedä olenko nyt turhan herkkänahkainen vai mitä tästä pitäisi ajatella? 

teksti oli hieman sekava ja pitkä eikä suomi ole äidinkieleni joten pahoittelen kaikkia mahdolisia virheitä etukäteen 

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Tän on kirjoittanut joku tylsistynyt 40-vuotias naishenkilö. 25-vuotias puhuisi tyttöystävästä ei naisystävästä. 

😂😂 Sitä ollaan niin varmoja omista salapoliisitaidoista ei että. Hauskaa että se nimitys mitä käytät kumppanistasi määrittelee ikäsi! 

ap: älä murehdi tyttöystävääsi enempää! Tuollaisia on vaikka kuinka monta. Vedessä on paljon hienompiakin saaliita, joita jahdata. Ansaitset uskollisen kumppanin rinnallesi, tuollaista ei tarvitse sietää. 🙂

Vierailija
122/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo. Tän on kirjoittanut joku tylsistynyt 40-vuotias naishenkilö. 25-vuotias puhuisi tyttöystävästä ei naisystävästä. 

Voi olla hyvinkin provo, sitä en kiellä mutta tämä vähän särähti korvaan. Itsekin nimittäin puhun miesystävästä? Aikuisia kuitenkin? 

N20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystävän käytös ei kuulosta reilulta sinua kohtaan. Dumppaa se ja etsi uskollisempi nainen. 

Vierailija
124/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla oli liian pieni..

Vierailija
125/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mee takaisin kotiin jos et osaa käsitellä suomalaisia naisia! Riittää meille enemmän.. 

Vierailija
126/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako tyttöystäväsi japania? Ehkä hän ei ymmärrä suomea samalla tavalla kuin sinä. Voitteko kommunikoida myös äidinkielellänne

Ei ole AP japanilainen. Ei kulje heillä suomenkieli noin.

Vierailija
127/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kovin tutulta. Nuorempana oli ihan samanlainen tyttöystävä. Luulin ensin että se on sitä, kun hän vain oli niin nätti ja saisi siksi kovasti huomiota. Totuus on, että ihan perus-pirkkokin saa parikymppisenä kyllä huomiota, jos vain vähänkin flirttailee. Eikä miehet lähtökohtaisesti ketään väkisin vonkaa. Jos flirttailevalle miehelle sanoo suoraan päin naamaa, että voitko lopettaa, ei kiinnosta yhtään, olen varattu ja poistuu sen jälkeen paikalta, niin kyllä se on harvassa ne miehet ketkä jää roikkumaan. Mutta kun sitä ei tietyt nuoret naiset halua sanoa. Heistä on niin kivaa ja imartelevaa, kun miehet piirittää ja oma poikaystäväkin on mustasukkainen.

Jos tyttöystäväsi kerran nauttii huomiosta, niin anna nauttia rauhassa. Jätä se ja jatka elämääsi. Mutta näin vanhempana herrasmiehenä voin kertoa, että ne roolit vielä muuttuu. Parikymppisenä naista haluaa joka toinen ukko. Mutta odotahan kun se pyöräyttää sulle pari lasta, mistä jää raskauskilot, nuoruuden herttaisuus poistuu kasvoilta ja hiuksetkin leikataan - ah, niin helppohoitoiseen polkkatukkaan. Itse jos et sorru liikaa kaljoittelemaan ja pikaruokalemaan, niin 35+ iässä roolit kääntyy. Sen jälkeen miehen primetime on meneillään. Olet vielä nuori, muttet enää poikanen, vaan oikea mies. Sitten saa emäntä olla mustasukkainen ja katsoa sun perään, kun keilaamaan pyytäviä naispuolisia työkavereita alkaa ilmaantua liepeille. Ykköskierros menee naisille, mutta kakkoskierroksella taas on miesten markkinat.

Vierailija
128/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako tyttöystäväsi japania? Ehkä hän ei ymmärrä suomea samalla tavalla kuin sinä. Voitteko kommunikoida myös äidinkielellänne

Ei ole AP japanilainen. Ei kulje heillä suomenkieli noin.

Japania opiskeleva hyyppä täällä! 🙋🏼 

Ei ole mitään yhtä tiettyä tapaa miten Japanilaiset kirjoittavat Suomea ja AP itse (korjatkaa jo väärässä) kertoi asuneensa Suomessa pitkään. 

Mutta jos tälle linjalle lähdetään niin AP:n tyyli on kuitenkin aika tuttu verrattuna moniin Suomea osaaviin Japanilaisiin keitä tunnen 📝 Eli tosi asiallista ja pohtivaa ja poikkeavan sanajärjestyksen takia verbit joskus hassuissa paikoissa. 

Aloituksen sisältöön en osaa sanoa mitään, olen täysin kokematon, superintrovertti sinkku 😂 

Vierailija
129/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohuuletun ymmärrän koska jengi provoilee haukkumalla ketjuja provoiksi jotta syntyisi hämminkiä ja ärsytystä. Mutta miksi pitää alkaa epäilemään sitä, mistä toinen on kotoisin? Siis tuohan on tosi törkeää 😳 AP voi puhua puuta heinää kuten kuka tahansa, mutta mitä JOS EI puhu? Kaikki me voimme epäillä ja olla uskomatta, sen asian sanominen ääneen ei tee kenestäkään mitään ainutlaatuista neroa. Tullaan niin hähhähäää, kiinni jäit! Minäpä tiesin, koska plaplapla Mitä tuo Sherlock itse oivalluksestaan saa? Mitä sellaista tietoa hän tuo esille mitä muut eivät jo mahdollisesti tietäisi tai osaisi itse päätellä? Siis ovatko tuollaiset ihmiset oikeasti jotenkin keskivertoa tyhmempiä..? 😅 Jos kirjoittajan tarina on totta ja hän on sitä, mitä sanoo olevansa, niin varmaan todella kivaa lukea tuollaisia kommentteja missä hänen identiteettiään kyseenalaistetaan. Jotenkin tosi lapsellista. 

Meni kyllä ihan ohi aiheen, mutta hitsi nämä provohuutelijat ärsyttää aina. Just tein ketjun missä ihan tositilanteeseen pyysin neuvoja ja sielläkin minulle sanottiin etten voi työnimikkeeltäni x koska se ja se,tullaan niinkuin pätemään työstäni ja kyseenalaistamaan sitä, voi herranjumala että tuollainen typeryys hämmästyttää. 😂 

Vierailija
130/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provohuuletun ymmärrän koska jengi provoilee haukkumalla ketjuja provoiksi jotta syntyisi hämminkiä ja ärsytystä. Mutta miksi pitää alkaa epäilemään sitä, mistä toinen on kotoisin? Siis tuohan on tosi törkeää 😳 AP voi puhua puuta heinää kuten kuka tahansa, mutta mitä JOS EI puhu? Kaikki me voimme epäillä ja olla uskomatta, sen asian sanominen ääneen ei tee kenestäkään mitään ainutlaatuista neroa. Tullaan niin hähhähäää, kiinni jäit! Minäpä tiesin, koska plaplapla Mitä tuo Sherlock itse oivalluksestaan saa? Mitä sellaista tietoa hän tuo esille mitä muut eivät jo mahdollisesti tietäisi tai osaisi itse päätellä? Siis ovatko tuollaiset ihmiset oikeasti jotenkin keskivertoa tyhmempiä..? 😅 Jos kirjoittajan tarina on totta ja hän on sitä, mitä sanoo olevansa, niin varmaan todella kivaa lukea tuollaisia kommentteja missä hänen identiteettiään kyseenalaistetaan. Jotenkin tosi lapsellista. 

Meni kyllä ih

Eiköhän nekin ole jokin trolliennalakasti. Joka ikisessä ketjussa on just ne samat jankkaajat ja kiusaajat. Jokainen positiivinen viesti saa vastauksen "taas se Meri on palstalla" jne.

Vierailija
131/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohuuletun ymmärrän koska jengi provoilee haukkumalla ketjuja provoiksi jotta syntyisi hämminkiä ja ärsytystä. Mutta miksi pitää alkaa epäilemään sitä, mistä toinen on kotoisin? Siis tuohan on tosi törkeää 😳 AP voi puhua puuta heinää kuten kuka tahansa, mutta mitä JOS EI puhu? Kaikki me voimme epäillä ja olla uskomatta, sen asian sanominen ääneen ei tee kenestäkään mitään ainutlaatuista neroa. Tullaan niin hähhähäää, kiinni jäit! Minäpä tiesin, koska plaplapla Mitä tuo Sherlock itse oivalluksestaan saa? Mitä sellaista tietoa hän tuo esille mitä muut eivät jo mahdollisesti tietäisi tai osaisi itse päätellä? Siis ovatko tuollaiset ihmiset oikeasti jotenkin keskivertoa tyhmempiä..? 😅 Jos kirjoittajan tarina on totta ja hän on sitä, mitä sanoo olevansa, niin varmaan todella kivaa lukea tuollaisia kommentteja missä hänen identiteettiään kyseenalaistetaan. Jotenkin tosi lapsel

Juu, minäkin olen ollut se 40-vuotias, yksinäinen ja tylsistynyt sinkkumies ja vähän ajan päästä joku ylilaudalta eksynyt jonne tai tylsistynyt mamma.  😂  Rakkaalla lapsella on monta nimeä, eiku.. 

Vierailija
132/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toiminut noin, kun olen kokenut, että en saa miesystävältäni riittävästi aikaa tai panostusta suhteeseen.

Vierailija
133/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se emakko.

Vierailija
134/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän 25v. ole mikään tyttönen enää, että pitää nimenomaan käyttää muotoa tyttöystävä eikä naisystävä. Oma äitini oli 25-vuotiaana naimisissa oleva kahden lapsen työssä käyvä äiti, eikä tyttönen.

Vierailija
135/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkis menee aina suominaisella suomimiehen edelle.

Vierailija
136/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella kunnioituksella, mutta hieman epäuskottavaa, että japanilaistaustainen nuori mies kirjoittaisi täällä tuontyylistä tekstiä. Teksti ei ole pelkästään hyvin kirjoitettua, vaan myös osoitus kirjoittajan kypsyydestä. Olin itsekin jollain tasolla ihan kohtalainen kirjoittamaan nuorempana, vaan silti ei nyt herätä tunnetta autenttisuudesta.

Mutta itse aiheeseen oli tilanne todellinen tai ei, niin tuossa iässä kun onnistuu löytämään sen kaikista sosiaalisimman, iloisimman ja viehättävimmän tytön tyttöystäväksi, niin hänen pitäminen ei olekaan se helpoin homma. Itse näin läheltä tällaisen tapauksen, hänen seurasta ja ulkonäöstä pitivät kaikki ja tuossa iässä miehet olivat valmiita pommittamaan ja lähestymään joka ilmansuunnasta. Tuossa iässä vielä menovaihe käy kuumana vaikka olisikin suhteessa, niin on hyvin epätodennäköistä että ensimmäiset poikaystävät vielä kesyttävät naista kokonaan.

Vierailija
137/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella, mutta hieman epäuskottavaa, että japanilaistaustainen nuori mies kirjoittaisi täällä tuontyylistä tekstiä. Teksti ei ole pelkästään hyvin kirjoitettua, vaan myös osoitus kirjoittajan kypsyydestä. Olin itsekin jollain tasolla ihan kohtalainen kirjoittamaan nuorempana, vaan silti ei nyt herätä tunnetta autenttisuudesta.

Mutta itse aiheeseen oli tilanne todellinen tai ei, niin tuossa iässä kun onnistuu löytämään sen kaikista sosiaalisimman, iloisimman ja viehättävimmän tytön tyttöystäväksi, niin hänen pitäminen ei olekaan se helpoin homma. Itse näin läheltä tällaisen tapauksen, hänen seurasta ja ulkonäöstä pitivät kaikki ja tuossa iässä miehet olivat valmiita pommittamaan ja lähestymään joka ilmansuunnasta. Tuossa iässä vielä menovaihe käy kuumana vaikka olisikin suhteessa, niin on hyvin epätodennäköistä että ensimmäiset poikaystävät vielä kesyttävät naista kokonaan.

Ai että kun sinä et ollut kypsä kirjoittamaan tällaista tekstiä ja osoittamaan samanlaista itseymmärrystä ja analyysin kykyä 25-vuotiaana niin kukaan muukaan ei voi olla?

Vierailija
138/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on 60-vuotias. Hän ei pystyisi vielä tuossa iässäkään kirjoittamaan samanlaista tekstiä kuin ap kirjoittaa. Ikä ei ole mikään suora korrelaatio ihmisen älykkyyden ja itseilmaisun kyvyn kanssa.

Vierailija
139/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

137: elämänkokemusta ei voi feikata ja opetella. Jos jonkun teksteistä huokuu tunne, että kirjoittajalla on sitä, niin olisi hyvin harvinaista etteikö näin olisi.

Vierailija
140/163 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, tulipa enemmän kommentteja mitä ajattelin. En ihan ymmärrä miksi taustani tekevät kirjoituksestani epäuskottavan? En väitä ettenkö osaisi tai kirjoittaisi hyvää suomea, sillä olenhan asunut täällä suurimman osan elämästäni, mutta myös joskus virheitä sattuu ja siksi pahoittelin niitä etukäteen. Olisi ollut fiksua kuitenkin olla sanomatta taustoista mitään koska se ei ollut aloituksen kannalta oleellinen tieto. Suomessa asuu kaikenlaisia ihmisiä ja meitä suomessa asuvia, japanilaistaustaisia on. Vaikkapa pian Hanamissa voit heihin törmätä, en ymmärrä miksi minun olemassaoloni olisi niin kummallisuus? On jotenkin ikävää myös olettaa että hyvä kirjoitustaito tarkoittaa automaattisesti kantasuomalaista.. tai tiettyä ikää. Mielestäni kirjoitan ihan perustasolla? En vain ihan tiedä kuka minun pitäisi olla jos en minä ja vähän outoa että asioita epäillään heti. Jos ajattelet keskustelun olevan provo, miksi et siirry seuraavaan keskusteluun? Netissä kuka nyt voi olla mitä vaan ja kriittinen kannattaa olla, mutta jos lähtee epäilemään ihan kaikkea ja kaikkia koko ajan niin tuskin sekään hirveän hyväksi on sinulle itsellesi.

Kiitos kaikista hyvistä vastauksista ja niille jotka jaksoivat jakaa näkemyksiään, niistä oli paljon apua. Keskustelin naisystäväni kanssa asiasta tänään jo. Sanoin suurinpiirtein että en tunne oloani mukavaksi jos hän jatkaa niiden ihmisten kanssa oloa, jotka ovat osoittaneet häntä kohtaan kiinnostusta ja että olisi minulle tärkeää, että hän ainakin kertoisi heille olevansa suhteessa. Hän ei ehkä ihan ymmärtänyt, mistä olin pahoittanut mieleni tai mitä edes yritin kertoa. Hän enemmänkin otti asian niin, että minä tunsin oloni epävarmaksi ja että hän aiheuttaa minulle vain pahaa mieltä. Jotenkin keskustelu junnasi paikoillaan, en saanut ihan sanoitetuksi kaikkea, mutta ehdotin lopuksi kuitenkin taukoa (mitä olen miettinyt useasi aikaisemminkin) ja hän suostui siihen, tosin vähän pahoillaan eikä ole enää oikein vastannut viesteihin, mutta annan nyt pölyn laskeutua ja mietin sitten uudestaan asioita. Enkä syyllistä nyt häntä mitenkään, minusta hän suhtautui muuten tosi asiallisesti keskustelun aikana kertomiini asioihin. En vaan itse tiedä onko oma oloni helpottunut vai surullinen, ehkä vähän molempia. 

En tiedä osuuko tämä kenenkään silmiin edes, mutta jos joku luki tänne asti niin kiitos vielä!

- Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme