Naisystävän käytös tuntuu epäreilulta
En keksinyt parempaakaan otsikkoa ja kirjoitan tänne koska kaipaan nopeasti ulkopuolista näkemystä asiaan.
Olemme seurustelleet nyt noin vuoden. (Olen 25 ja hän 23)
Asumme eri paikkakunnilla ja opiskelukiireiden takia näemme nykyään harvemmin, vaikka molemminpuoleinen innostus on pysynyt samana. Niin olen ainakin tulkinnut. Kaikki on muuten ihan hyvin, mutta yksi juttua minua häiritsee ja se on se, että naisystäväni jatkuvasti tuntuu löytävän itsensä tilanteista missä joku toinen on kiinnostunut hänestä. Eikä siinä itsessään mitään, hän on todella sosiaalinen ja mukava niin ei ihmekään, että häntä on helppo lähestyä.
Se, mikä tässä minua häiritsee on, että hän tuntuu toisinaan väkisin ajavan itsensä tällaisiin tilanteisiin antamalla muille miehille merkkejä tai signaaleja mahdollisesta kiinnostuksesta. Hänen työkaverinsa pyysi häntä keilaamaan ja naisystäväni suostui. Ei siinä mitään. Työkaveri kävi kuitenkin keilaamisen ohessa fyysisesti läheiseksi ja vaikka naisystäväni jyrkästi torjui hänen lähestymisyritykset, suostui hän silti seuraavana päivänä kahville samaisen miehen kanssa.
Nyt hän vietti Vappua miespuolisen opiskelukaverinsa kanssa ja naisystäväni tiesi, että tällä opiskelukaverilla on mahdollisesti tunteita häntä kohtaan. Naisystäväni myös kertoi minulle avoimesti, että he ovat osoittaneet vapun aikana kiinnostusta toisiaan kohtaan ja flirttailleet. Otin asian puheeksi ja kerroin miten minua vaivaa se, miten hän toimii johon hän vastasi ettei voisi kuitenkaan koskaan kuvitella suhdetta kenenkään muun kuin minun kanssani, koska vain meidän välillä on tietynlainen yhteys.
En tiedä olenko nyt turhan herkkänahkainen vai mitä tästä pitäisi ajatella?
teksti oli hieman sekava ja pitkä eikä suomi ole äidinkieleni joten pahoittelen kaikkia mahdolisia virheitä etukäteen
Kommentit (163)
Joko hakee rajoja joita sinulla on tai näyttää että sinun ei pidä laittaa rajoja hänen käyttäytymiselleen. Hmm, oletteko ihan varmasti tulleet yhteisymmärykseen siitä että olette pariskunta? Jos olette niin alkakaa tapaamaan molempien ystäviä yhdessä myös.
Vierailija kirjoitti:
Voi jössen, miten harva tunnisti vakioprovon, joka saa pitkiä ketjuja aikaiseksi. Ap:lle onnea tästä taidosta.
No voi että, kymmenen pistettä ja päähän taputus sinulle, kun olet noin nero. Ajatella, että kukaan muu ei tajunnut. Törppö!
Vierailija kirjoitti:
Voi jössen, miten harva tunnisti vakioprovon, joka saa pitkiä ketjuja aikaiseksi. Ap:lle onnea tästä taidosta.
Hmm. Jokainen aloitus joko on tai ei ole provo, sinun provontunnistamistaitosi ovat samalla tasolla kuin muidenkin. Pääasia että tiedän itse mikä on totta ja mikä ei ja ne ketkä antavat näkemyksensä tähän aloituksen asiaan, olen heille kiitollinen.
- aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Suomen kielesi on erinomaista :)
Käykää syvällinen ja rehellinen keskustelu naisystäväsi kanssa. Kaikki ei ole ok. Sinun reaktiosi on mielestäni normaali.
Kypsymättömyydeltä ja epävarmuudelta minusta vaikuttaa. Nimenomaan niin, että naisesi on tällainen.
Kerro hänelle avoimesti, miltä hänen käytöksensä tuntuu. Jos hän ei muutu, tee tarvittavat, kipeät johtopäätökset.
Tsemppiä sinulle ap kaikkeen!
Kiitos hyvästä kommentista!
- aloittaja
Ei ap kannata välittää noista provohuutelijoista, niitä on joka ketjussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä taas naista puolustellaan.. kun on niin nuori (joo, 23 on tosi nuori) ja epävarma. Miettikää kun aloittaja olisi nainen ja hänen miesystävänsä tekisi noin. Voi sitä lynkkauksen määrää..
Ja juuri tähän tmä provo pyrkii. Aika moni menee... jatkakaa toki.
Vai pyrkiikö siihen, että naisen käytös tuomitaan, ja hänen mustasukkaisuutensa hyväksytään. Aiemmissa aloituksissa oli mm. että puoliso oli hyvin viehättävä, muut miehet olivat kiinnostuneita, puoliso ei osannut laittaa näille rajoja ja joutui siksi vaaratilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun äidinkieli on? Ootko miettinyt kulttuurieroja? Suomessa ihan normaalia, että naiset saa jutella muillekin miehille vaikka olisi suhteessa. :)
Japani. Ja joo totta kai saa. Ei kyse ollut nyt siitä vaan siitä, miksi naisystäväni toimii näin ja antaa muillekin miehille vääriä signaaleja? Vai onko kyse nyt jostakin omasta epävarmuudestani ja onko mulla oikeutta tuntea oloni mustasukkaiseksi tälläisestä
- aloittaja
Naisystävä häpeää japanilaisuuttasi!! Hävettääkö häntä liikkua kanssasi?
Mistä v*tusta päättelit että ap on japanilainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä taas naista puolustellaan.. kun on niin nuori (joo, 23 on tosi nuori) ja epävarma. Miettikää kun aloittaja olisi nainen ja hänen miesystävänsä tekisi noin. Voi sitä lynkkauksen määrää..
Ja juuri tähän tmä provo pyrkii. Aika moni menee... jatkakaa toki.
Vai pyrkiikö siihen, että naisen käytös tuomitaan, ja hänen mustasukkaisuutensa hyväksytään. Aiemmissa aloituksissa oli mm. että puoliso oli hyvin viehättävä, muut miehet olivat kiinnostuneita, puoliso ei osannut laittaa näille rajoja ja joutui siksi vaaratilanteisiin.
Hyvä salaliitto teoria kieltämättä. Koska minun ja naisystävän välillä on ristirita ja ymmärrysero, halusin vain saada nopeasti ulkopuolisten kommentteja tilanteeseeni liittyen ja tietää onko minulla oikeus tunteisiini ja olenko oikeasti se pahis tai liian herkkänahkainen tässä asiassa. Saatoin kirjoittaa aloituksen vähän siihen suuntaan kuin yrittäisin provosoida ihmisiä tuomitsemaan naisystävääni, mikä ei ollut tarkoitus sillä hän ei ole paha ihminen. En vain tiennyt miten muutenkaan asiasta kirjoittaa?
- aloittaja
Sinä olet naiselle ns 2 valinta. Pitää sinua varalla niitä päiviä varten kun ei muuta ole. 1 valinta kun tulee vastaan, pettää sinua epäröimättä
Ei tunne aitoa palavaa halua sinua kohtaan.
Miehen ei ikinä pidä ryhtyä suhteeseen naisen kanssa, jolle ei ole ehdottomasti 1 valinta maailmassa. Aito palava halu pitää olla olemassa ja kun se on, tekee aivan mitä tahansa sinun vuoksesi. Älä tyydy vähempään, tämä suhde ei tule onnistumaan, vaikka tekisit mitä.
Älä huoli tuollaista naista edes kaveriksi
Taas sinä. Lue niiden aiempien pitkien ketjujen kommentit uudelleen, aivan turhaan teit taas uuden ketjun samasta aiheesta.
Voi jestas näitä provohuutelijoita 😂 Ovat varmaan yksinäisiä miehiä jotka eivät voi uskoa että jotkut ovat oikeasti suhteessa tai sitten he ovat niin teräviä salapoliisimammoja jotka luulevat omaavansa erinomaisen psykologisen silmän ja päättelykyvyn
Vierailija kirjoitti:
Ap on saletisti Japanissa matkusteleva m28 😂😂
Minä voisin hieroa sun pientä japanikikkeliä.. 🥺
n20
Harmi että näin asiallinen keskustelu täyttyi trolleista :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi että, kymmenen pistettä ja päähän taputus sinulle, kun olet noin nero. Ajatella, että kukaan muu ei tajunnut. Törppö!
Tyypillisiä palstan vastauksia. Aivan kamalia. Molemmat.
Emme voi sanoa sinulle kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä, kun joka tapauksessa kuulemme vain sinun versiosi asioista. Eikä minua haittaa yhtään, vaikka olisitkin provo, päin vastoin. Olen ainoastaan huolissani siitä mahdollisuudesta, että joku mustasukkainen kumppani yrittäisi oikeuttaa mustasukkaisen käytöksensä täältä (väärin perustein?) saamansa tuen perusteella. Mikäli et ole se henkilö, joka on kirjoittanut näitä stooreja tänne aikaisemminkin, niin siinä tapauksessa edellä kirjoittamani ei koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on saletisti Japanissa matkusteleva m28 😂😂
Ei, hän on Jorma 45v joka haaveilee japanilaista koulutytöistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sun äidinkieli on? Ootko miettinyt kulttuurieroja? Suomessa ihan normaalia, että naiset saa jutella muillekin miehille vaikka olisi suhteessa. :)
Japani. Ja joo totta kai saa. Ei kyse ollut nyt siitä vaan siitä, miksi naisystäväni toimii näin ja antaa muillekin miehille vääriä signaaleja? Vai onko kyse nyt jostakin omasta epävarmuudestani ja onko mulla oikeutta tuntea oloni mustasukkaiseksi tälläisestä
- aloittaja
Hei Ap, suuronnittelut! Äidinkielesi on japani, ja silti kirjoitat paremmin kuin 99% AV:lle kirjoittavista. Taidat olla aika älykäs. Mitä tulee tyttöystävääsi, niin hän haluaa osoittaa sinulle, että ottajia riittäisi. Olet ehkä kunnon miehen tavoin ollut luotettava kumppani. Jotkut naiset kuitenkin etsivät jännitystä, saattaa johtua lapsuudenkodin olosuhteista. Olin itse tuollainen nuorempana. Nyt mulle kelpaisi hyvin luotettava ja kunnollinen mies, mutta ottajia on 46-vuotiaalle naiselle jo vähemmän. :)
Älä tuhlaa aikaasi tyttikseen, vaan jätä hänet oppimaan asioita kantapään kautta. Sinulla on oikeus tasapainoiseen ihmissuhteeseen. Kaikkea hyvää sinulle!
Koska nainen on nuori, miehet ovat hänen perässä siksi aggressiivisesti (ei keski-ikäisten perässä ole sama määrä tai tule mitään kyselemään), eikä se ole naisen vika. Hän laittaa rajoja ja estää. Ehkä toiveena on että miehissä on myös kaverimiesainesta, joku muutama, mutta voiko hän luottaa miehiin - vai onko tuttu turvallinen kaverimies. En tiedä miksi vietti vappua miespuolisen kaverin kanssa, eivät kaikki vietä. Osoittivat kiinnostusta toisiaan kohtaan? Flirtti voi olla joku muu esimerkiksi iloinen keskustelu? Kysy mitä hän tarkoitti tarkemmin. Jos nainen on kovin nuori, ehkä ei vielä haluaisi seurustella vakavasti vaan mennä riennoissa, matkustaa? Se ei siis tarkoita seksuaalista kiinnostusta aina muualle. Juoko alkoholia miten, vähän vai enemmän.