Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisystävän käytös tuntuu epäreilulta

Vierailija
04.05.2024 |

En keksinyt parempaakaan otsikkoa ja kirjoitan tänne koska kaipaan nopeasti ulkopuolista näkemystä asiaan. 

Olemme seurustelleet nyt noin vuoden. (Olen 25 ja hän 23)

Asumme eri paikkakunnilla ja opiskelukiireiden takia näemme nykyään harvemmin, vaikka molemminpuoleinen innostus on pysynyt samana. Niin olen ainakin tulkinnut. Kaikki on muuten ihan hyvin, mutta yksi juttua minua häiritsee ja se on se, että naisystäväni jatkuvasti tuntuu löytävän itsensä tilanteista missä joku toinen on kiinnostunut hänestä. Eikä siinä itsessään mitään, hän on todella sosiaalinen ja mukava niin ei ihmekään, että häntä on helppo lähestyä.

Se, mikä tässä minua häiritsee on, että hän tuntuu toisinaan väkisin ajavan itsensä tällaisiin tilanteisiin antamalla muille miehille merkkejä tai signaaleja mahdollisesta kiinnostuksesta. Hänen työkaverinsa pyysi häntä keilaamaan ja naisystäväni suostui. Ei siinä mitään. Työkaveri kävi kuitenkin keilaamisen ohessa fyysisesti läheiseksi ja vaikka naisystäväni jyrkästi torjui hänen lähestymisyritykset, suostui hän silti seuraavana päivänä kahville samaisen miehen kanssa. 

Nyt hän vietti Vappua miespuolisen opiskelukaverinsa kanssa ja naisystäväni tiesi, että tällä opiskelukaverilla on mahdollisesti tunteita häntä kohtaan. Naisystäväni myös kertoi minulle avoimesti, että he ovat osoittaneet vapun aikana kiinnostusta toisiaan kohtaan ja flirttailleet. Otin asian puheeksi ja kerroin miten minua vaivaa se, miten hän toimii johon hän vastasi ettei voisi kuitenkaan koskaan kuvitella suhdetta kenenkään muun kuin minun kanssani, koska vain meidän välillä on tietynlainen yhteys. 

En tiedä olenko nyt turhan herkkänahkainen vai mitä tästä pitäisi ajatella? 

teksti oli hieman sekava ja pitkä eikä suomi ole äidinkieleni joten pahoittelen kaikkia mahdolisia virheitä etukäteen 

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun äidinkieli on? Ootko miettinyt kulttuurieroja? Suomessa ihan normaalia, että naiset saa jutella muillekin miehille vaikka olisi suhteessa. :)

Japani. Ja joo totta kai saa. Ei kyse ollut nyt siitä vaan siitä, miksi naisystäväni toimii näin ja antaa muillekin miehille vääriä signaaleja? Vai onko kyse nyt jostakin omasta epävarmuudestani ja onko mulla oikeutta tuntea oloni mustasukkaiseksi tälläisestä

- aloittaja

Joskus epävarma ja ujo ihminen muuttuu seurustelun aloitettuaan itsevarmemmaksi. Joillain itsevarmuus menee yli, ja käytöksestä tulee ylimielistä. Sinua ei kohdella hyvin teidän suhteessanne.

Vierailija
22/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole herkkänahkainen. Tyttöystäväsi käytös ei ole sopivaa. Se, että muut kiinnostuvat hänestä, ei ole hänen vikansa. Mutta hänen ei kuulu alkaa ruokkia muiden kiinnostusta. Vaikuttaa siltä, että tyttöystäväsi nauttii liikaa saamastaan huomiosta. Ei vaan ehkä pysty sitä myöntämään.

Mikäli hän ei näe tekemisistään mitään vikaa eikä ole aikeissa muuttaa käytöstään edes keskustelun jälkeen, harkitsisin vakavasti suhteen tulevaisuutta.

Vaikka tyttöystäväsi ei olisi aikeissa pettää niin tuo on epäkunnioittavaa omaa puolisoa kohtaan. Lisäksi tuossa leikkii tulella. Voi olla, että joskus asiat sitten menisivät kuitenkin pidemmälle kuin alunperin ajatteli.

Kiitos hyvästä vastauksesta! Näin olen vähän ajatellutkin. Tiedän, että hän aidosti välittää minusta. Olen vain niin ujo ja hidas lämpenemään. Minulla kesti tosi kauan myöntää, että olin ihastunut. Naisen vauhdikas luonne ei varmaan kestä sellaista ja uskon, että hän on tulkinnut myös minun hitauteni epäkiinnostukeksi ja siksi sallinut itselleen noita kokeiluja muiden kanssa? 

- aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-miesystävä toimi samoin. Lopulta hänelle meni kontrolli ja erohan siitä tuli. 

Vierailija
24/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sun äidinkieli on? Ootko miettinyt kulttuurieroja? Suomessa ihan normaalia, että naiset saa jutella muillekin miehille vaikka olisi suhteessa. :)

Mitä v*ttua?

Vierailija
25/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole herkkänahkainen. Tyttöystäväsi käytös ei ole sopivaa. Se, että muut kiinnostuvat hänestä, ei ole hänen vikansa. Mutta hänen ei kuulu alkaa ruokkia muiden kiinnostusta. Vaikuttaa siltä, että tyttöystäväsi nauttii liikaa saamastaan huomiosta. Ei vaan ehkä pysty sitä myöntämään.

Mikäli hän ei näe tekemisistään mitään vikaa eikä ole aikeissa muuttaa käytöstään edes keskustelun jälkeen, harkitsisin vakavasti suhteen tulevaisuutta.

Vaikka tyttöystäväsi ei olisi aikeissa pettää niin tuo on epäkunnioittavaa omaa puolisoa kohtaan. Lisäksi tuossa leikkii tulella. Voi olla, että joskus asiat sitten menisivät kuitenkin pidemmälle kuin alunperin ajatteli.

Kiitos hyvästä vastauksesta! Näin olen vähän ajatellutkin. Tiedän, että hän aidosti välittää minusta. Olen vain niin ujo ja hidas lämpenemään. Minulla kesti tosi kauan myöntää, ett

Olen hieman eri mieltä. Uskon että hän kokee että sinä et ole tarpeeksi kiinnostunut hänestä ja on siksi epävarma. Yrittää saada sinusta tunnereaktioita, mustasukkaisuutta jotta voisi uskoa että olet hänestä kiinnostunut. Ujoutesi ja kohteliaisuutesi on varmaan jotain minkä hän tulkitsee, että et pidä hänestä. 

Vierailija
26/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japani. Ja joo totta kai saa. Ei kyse ollut nyt siitä vaan siitä, miksi naisystäväni toimii näin ja antaa muillekin miehille vääriä signaaleja? Vai onko kyse nyt jostakin omasta epävarmuudestani ja onko mulla oikeutta tuntea oloni mustasukkaiseksi tälläisestä

- aloittaja

On tietenkin oikeus tuntea mustasukkaisuutta. Naisystävä toimii väärin. Olette molemmat todella nuoria vielä, nainen ei ehkä tajua käytöstään, tai sitten hän etsii jotain toista. Kannattaa keskustella asiasta. Jos nainen jatkaa käytöstään siitä huolimatta, hän ei ole se oikea sinulle, ja teidän kannattaa erota.

Vierailija
27/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettää myöntää, mutta olen tehnyt vähän samanlaisia juttuja nuorempana. En sitten kuitenkaan ollut valmis sitoutumaan. Toki olin myös nuorempi ja ikäero oli isompi, minä oli 19 ja mies 26, jos sillä nyt on mitään väliä. Jätä se, löydät kyllä paremman.

Vierailija
28/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muu ei herättänyt ihmetystä paitsi tämä lause: "Naisystäväni myös kertoi minulle avoimesti, että he ovat osoittaneet vapun aikana kiinnostusta toisiaan kohtaan ja flirttailleet." <- tuollainen käytös ei minusta ole ok, ehkä olen vanhanaikainen mutta en pidä tuosta. Mitä hän siitä toiselle miehelle flirttailusta saa, miksi tekee sitä? Kyllä minuakin tuo vähän ahdistaisi. Tuosta että lähti kahville vaikka mies lähenteli tuli ensin olo että tyttöystäväsi on naiivi eikä osaa asettaa rajoja, mutta nyt tuntuu että on ehkä tahallista. Ehkä joku introvertimpi puoliso sopisi sinulle?

Sitä minäkin olen ihmetellyt, että miksi hän sallii sen molemminpuoleisen flirttailun? Minusta parisuhteessa olisi hyvä kunnioittaa kumppania sen verran että voisi olla tekemättä noin. 

Tuo keilailumies oli muutenkin todella hämärä ja käytti naisystäväni kiltteyttä varmasti hyväksi. Itsekkin tulkitsin, että kahville lähteminen oli merkki siitä, että naisystäväni ajatteli että he voisivst oikeasti olla vain ystäviä. Nyt he eivät ole enää tekemisissä koska sama mies on sekoillut muutakin.  

- aloittaja

Vierailija
29/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvästä vastauksesta! Näin olen vähän ajatellutkin. Tiedän, että hän aidosti välittää minusta. Olen vain niin ujo ja hidas läm

Okei, en ole ajatellut asiaa niin mutta se käy oikeastaan järkeen. Olen ollut luultavasti passiivisempi kuin hän olisi toivonut. 

- aloittaja 

Vierailija
30/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aloittaja

Hän on nuori ja nauttii huomiosta, jota saa. Samoin hän nauttii mustasukkaisuudestasi. Taisit valita kauneuden mukaan naisesi, et luonteen, sillä hänen käytöksensä ei ole kovinkaan kypsää.

Vierailija
31/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aloittaja

Naisystävä häpeää japanilaisuuttasi!! Hävettääkö häntä liikkua kanssasi?

Vierailija
32/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aloittaja

Hän on nuori ja nauttii huomiosta, jota saa. Samoin hän nauttii mustasukkaisuudestasi. Taisit valita kauneuden mukaan naisesi, et luonteen, sillä hänen käytöksensä ei ole kovinkaan kypsää.

Hän on emotionaalisesti, minun mielestäni, todella kypsä. Hän osaa sanoittaa tunteensa hyvin ja käydä rakentavaa keskustelua. Siksi tällainen käytös ihmetyttääkin ja siksi on vaikea nähdä hänen käytöksessään mitään väärää ja siksi pohdinkin olenko itse tulkinnut asiat pahemmin kuin ne ovat. 

En valinnut häntä kauneuden tähden vaan koska tunsin että meillä oli paljon yhteistä ja niin meillä onkin, edelleen. 

- aloittaja

Vierailija
33/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- aloittaja

Naisystävä häpeää japanilaisuuttasi!! Hävettääkö häntä liikkua kanssasi?

Ei hävetä ollenkaan eikä ole koskaan tehnyt numeroakaan koko asiasta. En usko, että liittyy nyt mitenkään juuriini. 

- aloittaja

Vierailija
34/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tiedä mitä muuta sanoa kuin että kirjoitat tosi hyvin ja vaikutat fiksulta, nuorelta mieheltä! Asiat hoituu puhumalla 💗

Vierailija
35/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jössen, miten harva tunnisti vakioprovon, joka saa pitkiä ketjuja aikaiseksi. Ap:lle onnea tästä taidosta. 

Vierailija
36/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kielesi on erinomaista :)

Käykää syvällinen ja rehellinen keskustelu naisystäväsi kanssa. Kaikki ei ole ok. Sinun reaktiosi on mielestäni normaali.

Kypsymättömyydeltä ja epävarmuudelta minusta vaikuttaa. Nimenomaan niin, että naisesi on tällainen.

Kerro hänelle avoimesti, miltä hänen käytöksensä tuntuu. Jos hän ei muutu, tee tarvittavat, kipeät johtopäätökset.

Tsemppiä sinulle ap kaikkeen! 

Vierailija
37/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kulttuurissa on ok käydä treffeillä monien miesten kanssa ilman, että on poly/avoin suhde? Jätä se. Olet kynnysmatto.

Vierailija
38/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä taas naista puolustellaan.. kun on niin nuori (joo, 23 on tosi nuori) ja epävarma. Miettikää kun aloittaja olisi nainen ja hänen miesystävänsä tekisi noin. Voi sitä lynkkauksen määrää..

Vierailija
39/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juujuu, niinvarmaan, valehtele lisää ap.

Vierailija
40/163 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja täällä taas naista puolustellaan.. kun on niin nuori (joo, 23 on tosi nuori) ja epävarma. Miettikää kun aloittaja olisi nainen ja hänen miesystävänsä tekisi noin. Voi sitä lynkkauksen määrää..

Ja juuri tähän tmä provo pyrkii. Aika moni menee... jatkakaa toki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi