Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön melko vähän päivittäin mutta paino ei putoa.

Vierailija
03.05.2024 |

En ole herkuttelija. Syön aina kevyesti. Silti painoni ei laske vaikka olen odotellut että se alkaisi vähitellen luopumaan raskausaikanani saaduista kiloista. Lapsi nyt 10-vuotta eli haluaisin itseni takaisin mutta vähempää en enää voi syödä.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut 8 viikon starttia? Se voisi ap sopia sinulle koska siinä on valmiit ruokalistat.

Vierailija
42/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostaen uusia esikuvia heistä, joiden kaltainen haluaisit olla. 

Et voi ohittaa tärkeintä; minäkuva. Opettaja opettaa, shakin pelaaja pelaa shakkia, muusikko musisoi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilareilla laihtuu ihan yhtä hyvin. Proteiinin saanti on tärkeää siksi etteivät lihakset katoa laihtuessa.

Ei laihdu yhtä hyvin, koska ne imeytyvät helpommin. Mutta laihtuu kyllä. Valitettavasti vaan hiilaridieetillä saa kärsiä päänsärystä, huimauksesta, heikotuksesta ja korventavasta nälästä. Eli en suosittele.

Vierailija
44/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää syömistäsi edes vähän. Esim. iltaisin annos puuroa banaanin ja marjojen kanssa. Aamiaiseksi rahka sen leivän lisäksi. 

Banaani on ihan turha kalorilisä. Käytännössä pelkkää sokeria. Puuro marjoilla riittää yksinään. 

Puuro marjoilla on myös pelkkää hiilaria. Pois sellaiset, jos meinaa laihtua. Jos pitää syödä iltapalaa, niin lihatuotteita ja kananmunaa. 

Itse syön paljon elkä ole ongelmia pysyä hoikkana, vaikka kilpirauhasessa häikkää ja lisäksi syön isolla annoksella kortisonia. Olen juuri syömässä iltapalaa ja se on lautasellinen lihapullia, pieni nökäre perunamuusia, iso kasa uunikasviksia, jalopenoja ja oliiviöljyä. Hiilareita ei nimeksikään, maistuu hyvältä ja saa syödä niin paljon ku

Iso kasa uunikasviksia=iso kasa hiilaria. Ota nyt edes perusteiden verran selvää asioista. Noin muuten kyllä hyvän ja monipuolisen kuuloinen ateria. 

Vierailija
45/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten täällä on jo sanottu, ala syödä enemmän ruokaa. Nyt siitä kaloreiden laskemisesta olisi kovasti hyötyä. Jonkun nettilaskurin mukaan syöt kulutuksesi verran, ei alle sen, vaikka 2-3 viikon ajan ja katsot mihin suuntaan paino liikkuu ja millainen olo sinulla on. Jos paino nousee, vähennä kaloreita 250 ja parin viikon kuluttua tarkastele asiaa uudestaan. Toista kahden viikon jaksoja ja vähennä 250 kcal, kunnes paino alkaa hiljalleen pudota. Älä lisää kalorivajetta silloin, kun paino putoaa. 

Vierailija
46/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitas vähentää suolaa. Suolaa tarvii vaan 1,5-5grammaa. Useimmat syö aivan liikaa. Saatat hämmästyä kun aineenvaihdunta alkaa toimia.

Vierailija
47/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt liian vähän ruokaa. Liikkuvan ihmisen ei mielestäni kannata jättää pois hiilihydraatteja eli perunaa, puuroa ja leipää. Googlaa tosiaan 1700 kcal ruokavalio samoin kuin lautasmalli ja ruokaympyrä tai - pyramidi.

Älä siis vähennä syömistäsi, kun nykyinen ruokamääräkin on niin vähäinen, että elimistösi todennäköisesti kärsii. 

Ei niitä pois tarvii jättää, mutta jos haluaa laihtua, suurin osa energiasta ei saa tulla ns. nopeista hiilareista (leipä, puuro, peruna jne.).

Hei läski-incel, ole hyvä ja lopeta alapeukutus, kun yritän auttaa ap:ta.

En se minä ollut. 

Vierailija
48/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisää syömistäsi edes vähän. Esim. iltaisin annos puuroa banaanin ja marjojen kanssa. Aamiaiseksi rahka sen leivän lisäksi. 

Banaani on ihan turha kalorilisä. Käytännössä pelkkää sokeria. Puuro marjoilla riittää yksinään. 

Puuro marjoilla on myös pelkkää hiilaria. Pois sellaiset, jos meinaa laihtua. Jos pitää syödä iltapalaa, niin lihatuotteita ja kananmunaa. 

Itse syön paljon elkä ole ongelmia pysyä hoikkana, vaikka kilpirauhasessa häikkää ja lisäksi syön isolla annoksella kortisonia. Olen juuri syömässä iltapalaa ja se on lautasellinen lihapullia, pieni nökäre perunamuusia, iso kasa uunikasviksia, jalopenoja ja oliiviöljyä. Hiilareita ei nimeksikä

Olen opiskellut ravitsemusterapiaa yliopistossa enkä ole ikinä ollut lihava, joten olepa sinä siellä hiljaa. Sillä on katsos hyvin paljon merkitystä millaisia hiilareita nauttii ja miten paljon niissä on kaloreita.

Vierailija
49/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus 170 cm ja paino 73 kiloa. Syön aamulla yhden leivän (päällä juustosiivu ja margariini). Lounaaksi salaattia tai keittoa pienen annoksen. Ruoaksi perheen kanssa pienen annoksen ihan perusruokaa (ehkä 2dl?). Joskus illalla syön banaanin.

ap

Ei mitenkään mahdollista. Syöt tai juot muutakin. 

Vierailija
50/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain juuri ja juuri ylipainon puolella. Käytätkö hormonaalista ehkäisyä? Mulla se on turvottanut aina 9kg ja paino lähtenyt vasta kuin itsestään kun olen lopettanut käytön.

Vierailija
51/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut ravitsemusterapiaa yliopistossa enkä ole ikinä ollut lihava, joten olepa sinä siellä hiljaa. Sillä on katsos hyvin paljon merkitystä millaisia hiilareita nauttii ja miten paljon niissä on kaloreita.

Hukkaan meni nekin opinnot, kun et edes niin perusasiaa tietä, että kasvikset ovat hiilaria. Minähän en missään vaiheessa sanonut, että ne olisivat huono asia. Korjasin vain virheellisen ajatuksesi siitä, että annoksessasi ei ollut hiilaria nimeksikään. Turhaan riehut. 

Vierailija
52/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaapas nyt nätisti. Haukkuminen on rumaa eikä edistä mitään. 

Vierailija
53/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilaria eli kuitua tarvitsee, jos haluaa, että suolisto pysyy kunnossa ja paska luistaa. Pelkällä proteiinilla saat äkkiä suoliston jumiin ja sitten ei paino ainakaan putoa. 

Kasviksissa on liukoista kuitua. Tämä on hyvin yksilöllistä, miten suolisto reagoi kuituun. Itselleni viljan kuitu aiheuttaa ummetusta, ilma viljaa vatsa toimii hyvin. 

Vierailija
54/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kierukka.

ap

Vierailija
55/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kierukka.

ap

EVVK

Vierailija
56/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan meni nekin opinnot, kun et edes niin perusasiaa tietä, että kasvikset ovat hiilaria. Minähän en missään vaiheessa sanonut, että ne olisivat huono asia. Korjasin vain virheellisen ajatuksesi siitä, että annoksessasi ei ollut hiilaria nimeksikään. Turhaan riehut. 

No nyt on ylimielisen oloinen kollega. Älä mainosta olevasi ravitsemusterapeutti, jos puhut tuolla tavalla ihmisille. 

Ottamatta kantaa nyt mihinkään muuhun... Älä nolaa meitä. 

Vierailija
57/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on ylimielisen oloinen kollega. Älä mainosta olevasi ravitsemusterapeutti, jos puhut tuolla tavalla ihmisille. 

Mitä hourailet? En ole missään sanonut olevani ravitsemusterapeutti. Katsos, kun siihen ei tarvita yliopistokoulutusta, että tietää kasvisten olevan hiilihydraattia. Porvoon yliopistostako sinä valmistuit kuin et edes lukea osaa? :D

Vierailija
58/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosiaan noloa, jos mainostaa olevansa ravitsemusterapeutti ja väittää, ettei annoksessa ole hiilareita, vaikka siinä on iso kasa kasviksia ja vielä muussia lisänä. Onneksi et sentään oikeasti ole mikään terapeutti. Alakoululainenkin tietää näistä asioista enemmän kuin sinä.

t. eri

Vierailija
59/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hourailet? En ole missään sanonut olevani ravitsemusterapeutti. Katsos, kun siihen ei tarvita yliopist

Luin huonosti. Totta. Mutta silti, älä silti nolaa meitä, jotka ravitsemustieteitä on yliopistossa lukenut. Puheesi on järkyttävää ja ylimielistä. Jos yhtään olisit asiasta oppinut, niin tietäisit, ettei mikään ole mustavalkoista. Siis henkisesti. 

Eikä se sinun perunamuusi hyvistä hiilaireista nyt kovinkaan taitava esimerkki ollut. Tiedät sen itsekin. 

Vierailija
60/70 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hourailet? En ole missään sanonut olevani ravitsem

Ihminen, joka on oikeasti lukenut ravitsemustieteitä, ei ole noin pihalla kuin sinä. Eikä sinua tarvitse kenenkään muun nolata. Hoidat sen nolaamisen ihan itse sekoilullasi. Et osaa edes olla hauska, röllipieni.