Syön melko vähän päivittäin mutta paino ei putoa.
En ole herkuttelija. Syön aina kevyesti. Silti painoni ei laske vaikka olen odotellut että se alkaisi vähitellen luopumaan raskausaikanani saaduista kiloista. Lapsi nyt 10-vuotta eli haluaisin itseni takaisin mutta vähempää en enää voi syödä.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja eli liikun koko päivän kävellen ympäri luokkaa.
ap
Käy terveystiedon opettajalta kysymässä neuvoa.
Todellisuus on se, että syöt paljon enemmän kuin mitä kuvittelet. Kerro kaikki tämän päivän syömiset ja juomiset. Katsotaan miten vähän syöt.
Olen 166 vm ja painoin 70 kg. Rupesin laihtumaan vasta 1000 kalorilla. Nyt 61 kg. Lisäksi lenkkeilen 5 krt viikossa sekä jumppaan kotona. Kaikki sanoo että liian vähän kaloreita mutta jos syön enemmän niin paino ei vaan putoa
Lisää syömistäsi edes vähän. Esim. iltaisin annos puuroa banaanin ja marjojen kanssa. Aamiaiseksi rahka sen leivän lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten opettaja voi olla näin pihalla perusasioista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus 170 cm ja paino 73 kiloa. Syön aamulla yhden leivän (päällä juustosiivu ja margariini). Lounaaksi salaattia tai keittoa pienen annoksen. Ruoaksi perheen kanssa pienen annoksen ihan perusruokaa (ehkä 2dl?). Joskus illalla syön banaanin.
ap
Miten kauan olet syönyt noin vähän? Lisää proteiinia, sullahan ei ole kohta lihaksia ollenkaan. Keho pitää kiinni rasvavarastoista, koska sen mielestä nyt on nälänhätä ja kulutusta pitää vähentää.
Joo pois kaikki leivät ja banaanit sun muut. Tilalle proteiinia (lihan/kalan muodossa) ja rasvaa, niin jo alkaa paino tippumaan.
Myös se että syö suht pienin välein, pitää ruuansulatuksen käynnissä. Itsellä aamupala lounas välipala päivällinen ja iltapala. Joskus lounas tai välipala jää pois ja joskus iltapala saattaa olla vielä kolmas "lämmin ruoka ja saattaa olla yöpala ja kaikenlaista napostelua pitkin päivää. Liikuntana pääasiassa kävelyä. Lapset jo isoja. Ylipainoa ei ikinä.
N45 164 55
Vierailija kirjoitti:
Lisää syömistäsi edes vähän. Esim. iltaisin annos puuroa banaanin ja marjojen kanssa. Aamiaiseksi rahka sen leivän lisäksi.
Banaani on ihan turha kalorilisä. Käytännössä pelkkää sokeria. Puuro marjoilla riittää yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 166 vm ja painoin 70 kg. Rupesin laihtumaan vasta 1000 kalorilla. Nyt 61 kg. Lisäksi lenkkeilen 5 krt viikossa sekä jumppaan kotona. Kaikki sanoo että liian vähän kaloreita mutta jos syön enemmän niin paino ei vaan putoa
Todennäköisesti et osaa laskea kaloreita oikein. Tai sitten vedät pääasiassa hiilaria. Silloin ei laihdu vaikka söisi aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Banaani on ihan turha kalorilisä. Käytännössä pelkkää sokeria. Puuro marjoilla riittää yksinään.
Puuro marjoilla on myös pelkkää hiilaria. Pois sellaiset, jos meinaa laihtua. Jos pitää syödä iltapalaa, niin lihatuotteita ja kananmunaa.
Vierailija kirjoitti:
Kroppa on säästöliekillä ja aineenvaihdunta jumissa. Lue Haylie Pomroy: Nopea aineenvaihdunta. Syö hyvin ja polta rasvaa
Eli säästöliekki tarkoittaa, että olet jättänyt alitajuiset vemputus ja vetkutusliikkeet pois. Jos jalkasi tamppaisi muuten vaan normaaliin tapaan, kuluisi sitä energiaa säästöliekilläkin normaalin verran. Et huomaa liikkuvasi vähemmän kuin normaalisti. Säästöliekin teho mitataan n.100-200 Kcal suuruiseksi. Mitään ihmeellistä siinä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten opettaja voi olla näin pihalla perusasioista?
Eihän olekaan, hän onprovo, jota en alkuun tunnistanut. Harmi, että edes yritin auttaa.
Ap:lle hae apua.
Kiitos avusta.
Minäpä aloin heti googlettemaan antamianne ohjeita. Koenkin, että syön aika vähän painooni nähden ja se ihmeytttää.
ap
Hiilareilla laihtuu ihan yhtä hyvin. Proteiinin saanti on tärkeää siksi etteivät lihakset katoa laihtuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuro marjoilla on myös pelkkää hiilaria. Pois sellaiset, jos meinaa laihtua. Jos pitää syödä iltapalaa, niin lihatuotteita ja kananmunaa.
Hiilaria eli kuitua tarvitsee, jos haluaa, että suolisto pysyy kunnossa ja paska luistaa. Pelkällä proteiinilla saat äkkiä suoliston jumiin ja sitten ei paino ainakaan putoa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinulle, että et voi mitenkään saada tuolla kaikkia tarpeellisia ravintoaineita. Se on vain mahdottomuus. Kannattaisi käydä ihan oikeasti ammattilaisen luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön paljon elkä ole ongelmia pysyä hoikkana, vaikka kilpirauhasessa häikkää ja lisäksi syön isolla annoksella kortisonia. Olen juuri syömässä iltapalaa ja se on lautasellinen lihapullia, pieni nökäre perunamuusia, iso kasa uunikasviksia, jalopenoja ja oliiviöljyä. Hiilareita ei nimeksikään, maistuu hyvältä ja saa syödä niin paljon kuin huvittaa.
Syöt liian vähän ruokaa. Liikkuvan ihmisen ei mielestäni kannata jättää pois hiilihydraatteja eli perunaa, puuroa ja leipää. Googlaa tosiaan 1700 kcal ruokavalio samoin kuin lautasmalli ja ruokaympyrä tai - pyramidi.
Älä siis vähennä syömistäsi, kun nykyinen ruokamääräkin on niin vähäinen, että elimistösi todennäköisesti kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Syöt liian vähän ruokaa. Liikkuvan ihmisen ei mielestäni kannata jättää pois hiilihydraatteja eli perunaa, puuroa ja leipää. Googlaa tosiaan 1700 kcal ruokavalio samoin kuin lautasmalli ja ruokaympyrä tai - pyramidi.
Älä siis vähennä syömistäsi, kun nykyinen ruokamääräkin on niin vähäinen, että elimistösi todennäköisesti kärsii.
Ei niitä pois tarvii jättää, mutta jos haluaa laihtua, suurin osa energiasta ei saa tulla ns. nopeista hiilareista (leipä, puuro, peruna jne.).
Miten kauan olet syönyt noin vähän? Lisää proteiinia, sullahan ei ole kohta lihaksia ollenkaan. Keho pitää kiinni rasvavarastoista, koska sen mielestä nyt on nälänhätä ja kulutusta pitää vähentää.