Tuleva kesäloma ahdistaa yksinäisyyden takia
Kaikki muut tuntuvat intoilevan kesästä ja tulevista lomista, itse olen hirveän ahdistunut ja surullinen. Jälleen yksi kesäloma jolloin yksinäisyys puristaa. Olen lapseton sinkku, ystävät katoavat puolisoiden ja perheiden kanssa omille reissuilleen, ei ole oikein ketään kenen kanssa suunnitella jotain kivaa. Yksin oleminen ja tekeminen ei ole yleisesti ottaen ongelma, mutta kun tämä on aina tätä, jokaiset juhlapyhät ja pidemmät loma-ajat tunnen olevani kaikesta ulkopuolinen ihan kuin en oikein kuuluisi mihinkään. Tuntuu tosi pahalta.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Oltiin muutama vuosi sitten pojan 15v kanssa pohjois Italiassa pakettimatkalla. Samassa hotellissa oli yksin matkustava n. 35 nainen, vaikutti vähän orvolta ja yksinäiseltä. Satuttiin samaan aikaan hotellin terassille ja mulla oli mukana joku aikakauslehti siinä, tyyliin kodin kuvalehti. No selailin sitä siinä ja yritin vähän jutella ja kysyin haluuko sen lehden, kun olen jo sen lukenut. No, ei halunnut ja muutenkin oli tosi hapan. Ehkä jos lähtee ihmistenilmoille, niin se omakin asenne voi ratkaista paljon, en tiedä. Tietty jotkut haluaa tosiaan matkustaa yksin ja olla rauhassa. Se on ok. Itse olin silloin 45v, joten kyllä varmaan jotain juttua olisi voinut siinä vääntää, ihan muuten vaan.
Ok, sinulla oli sellainen yksittäinen kokemus yhdestä matkailijasta. Ehkä ei kannata yleistää kuitenkaan, kun et tunne täällä kirjoittavia etkä sitä naistakaan yhtään. Ehkä hänen piti lähteä matkalle kumppanin kanssa, mutta kumppani jäi vaikka kiinni pettämisestä ja nainen halusi silti lähteä matkalle vaikka sitten yksin kun matkaa ei voinut enää peruuttaa ja huomasi sitten perillä ettei nauttinut ollenkaan. Et koskaan tiedä mikä joku käy läpi.
Joo se masentaa meitä yksinäisiä miehiä olla kesä yksin. Ei ole moneen kesään kukaan soitellut ja pyytänyt edes käymään. Ei taida kukaan oikein pitää minusta edes koska en ole sellainen puhelias ja huumoriveikko josta naisetkin pitää.
T; kiltti mies
Joopa joo, nykyään aika moni ahdistuu ihan mistä vaan, mutta myös moni asia on ihan itsestään kiinni. Mitä se ahdistuminen yhtään mitään autaa? Lähde liikenteeseen, ihan vaikka yksin. Tee niitä asioita mistä pidät, koska jostain nurkan takaa voi tulla joku joka haluaakin tehdä kanssasi sitä samaa kuin sinä. Tai jos ei tule, niin mitä sitten. Elämä on, vaikka sitten olisit ihan omillasi.