Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva kesäloma ahdistaa yksinäisyyden takia

Vierailija
03.05.2024 |

Kaikki muut tuntuvat intoilevan kesästä ja tulevista lomista, itse olen hirveän ahdistunut ja surullinen. Jälleen yksi kesäloma jolloin yksinäisyys puristaa. Olen lapseton sinkku, ystävät katoavat puolisoiden ja perheiden kanssa omille reissuilleen, ei ole oikein ketään kenen kanssa suunnitella jotain kivaa. Yksin oleminen ja tekeminen ei ole yleisesti ottaen ongelma, mutta kun tämä on aina tätä, jokaiset juhlapyhät ja pidemmät loma-ajat tunnen olevani kaikesta ulkopuolinen ihan kuin en oikein kuuluisi mihinkään. Tuntuu tosi pahalta.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovi tapaamisia sinne lomalle. Ota yhteyttä ihmisiin joita et niin usein näe. Serkut, entiset opiskelukaverit/työkaverit jne? 

Tässä tyypillinen vastaus ihmiseltä jonka on pakko ottaa osaa keskusteluun mistä ei mitään tiedä. Vastaaja pitää aptä vähän tyhmänä että miksi et tajua ottaa yhteyttä, onhan se niin helppoa.

No niinpä on.

Sitä kun on tehnyt vuosia ja vuosia ja saanut pakit tavalla ja toisella. Yhteydenotto ei ole kynnyskysymys tai vastaus.

Vierailija
62/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama juttu. Tällä ikää masentaa, kun en saanut nuorena sitä nättiä ja söpöä naista. 

Missään en oikein edes törmää sinkkunaisiin.

Olisi kiva käydä söpön naisen kanssa lenkillä, pyöräilemässä, jossain satunnaisella keikalla jne.

Noissa masentaa käydä yksin, kun siellä on muita pariskuntia joka näyttävät onnelliselta.

Olen torjunut olotilaani punttisalilla ja olenkin treenannut itselleni leveät hartiat. 

Tällä ikää vain ikäisilläni kavereilla jne on omat perheensä ja omat elämänsä. Jos tapaamme kerran vuodessa, niin sekin vaatii kalentereiden yhteensovittamista.

Tietenkin liikunnallisena ja lihaksikkaana körmynä sporttinen nainen viehättäisi...

M38

Oon liikunnallinen ja hoikka (entinen? syömishäiriönen). On kasa mielenterveysongelmia ja väki

Kuulostat ihanteelliselta. Etenkin tuo yksinäinen ja epätoivoinen. Tarkoitan tätä.

m44

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pakettimatkoja. Itse olen käynyt ryhmävaelluksilla ympäri Eurooppaa.

Jos valitset vähän kovemman tasoisen, niin mukana on muitakin kuin eläkeläisiä. Kävellessä on luonnollista jutella kaikesta ja olen saanut tuttujakin. Mukana on yleensä muitakin yksinään eivätkä pariskunnatkaan halua olla koko ajan kahdestaan. Iltamenoihin ja syömään on myös riittänyt seuraa.

Vierailija
64/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sen parempaa kuin saa yksi mennä tai olla menemättä eikä tartte kenenkään kanssa sopia mitään eikä selitellä sinne tai tänne. Sosiaalisuus on aivan yliarvostettua.

Tällaiset kommentit on kyllä niin syvältä. Ihminen joka on aina yksin, ei tarvitse tällaista sontaa. Jos on yksinäinen ja kaipaa seuraa, sitä kaipaa. Koin sitä kymmenen vuotta. 

Vierailija
65/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtumat | *es - elämyksiä sinkuille (eurosinkut.net)

Kiinnostaisiko tällainen yhteisö. Tämä Eurosinkut on toiminut ainakin 15 vuotta ja ryhmiä on ympäri Suomea. Ovat tehneet kaikenlaisia reissuja, tapahtumia, viikonloppuja, ihan mitä mieleen juolahtaa.

Suosittellen, ei siellä tarvitse alkaa seurustelemaan kenenkään kanssa mutta taatusti löydät tekemistä lomalla ja muina vapaa-aikoina. Olin aikoinaan mukana, tehtiin purjehdusreissua Tallinnaan ihanilla kesäkeleillä ja yövyttiin venessä Tallinnan satamassa. Käytiin Tallinan risteilyllä, pääsiäisen viettoa Salossa leirikeskuksessa ja piipahdettiin terassillakin jossain lähistöllä jonkun autolla. On maisteltu kuohuviinejä ennen elokuviin menoa Kampissa. On käyty pyöräretkellä jossain päin pääkaupunkiseutua.

On retkiä ulkomaille. Vaellusretkiä kansallispuistoissa. Juhannuksen viettoa jossain mökillä tai isommassa majoituspaikassa . Kaikkea ei muistakaan, mutta suosittelen ehdottomasti kokeilemaan ja jos ei nappaa voi jäädä pois. Mutta varmastai löytyy muitakin yksin olevia ihmisiä ja saattaa löytyä elinikäisiä ystäviä. Eikä siellä ole pakko pariutua kenenkään kanssa. Hienoa, että on tällainen ryhmä joka järjestää erliaisia aktiviteetteja ja tapahtumia kiinnostuneille. On siellä jotku löytäneet elämänkumppaninkin. Mielestäni parempi kuin tinderi, en ole koskaan käyttänyt Tinderiä.

Nyt rohkeasti mukaan vaikka  alussa tuntuisi olo ulkopuoliselta ja ujostuttaa niin sekaan vaan, varmaan niitä muitakin on jännittänyt mennä sinne ekalla kertaa. Kesä on jo ovella.

Sinne voi liittyä nimimerkillä keskusteluryhmään ja siellä on varmaan tietoa aiemmista tapahtumista, että millaista siellä on ollut.

t.nykyisin perheellinen

Vierailija
66/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kurjalta. Ja tiedän miltä se tuntuu. Yritä kuitenkin osallistua johonkin aktiviteettiin. Ehkä saat kavereita. Oikeastaan kehoitan kaikkia yksinäisiä lähtemään ihmisten ilmoille enemmän että kohtaisitte toisianne. 

spr järjestää ystävätoimintaa jossa voi olla ystävä vanhukselle. Kannattaa tutustua siihen. Voihan siellä tutustua muihin vapaaehtoistyöntekijöihinkin samalla.  

Vierailija
67/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta mikä työ on niin kivaa, että mieluummin menee töihin kuin on kotona ja vapaa tekemään mitä haluaa?

-kotirouva

Vierailija
68/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kuitenkin terve ja "nuori". Nyt kannattaa mennä ja tehdä. Täällä on ollut tosi hyviä ehdotuksia! Mitä aiot eläkkeellä?? Silloin on yleensä vähemmän rahaa ja terveys ehkä reistaa. Elämä on nyt.

Vierailija
69/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama tilanne. En ole enää nuori mutta opiskelen, ja lähes neljän kuukauden tuleva kesäloma ahdistaa. En ole löytänyt kesätöitäkään. Kavereita on, mutta kaikilla on omat menot ja monilla perheet ja lapset. Eikä se riitä vaikka joskus jotain seuraa saisikin, kun lähes joka päivälle pitäisi olla jotain tekemistä ja syy nousta sängystä ylös.

Vierailija
70/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mikä työ on niin kivaa, että mieluummin menee töihin kuin on kotona ja vapaa tekemään mitä haluaa?

-kotirouva

On sellaisia ihmisiä, jotka elävät työlleen. Ovat tuuliajolla jo viikonloput. He pärjäävät itsensä kanssa paremmin olemalla töissä.Työ tuo sisällön elämään. Työelämän kautta olen tutustunut useisiin tuollaisiin ihmisiin. Nuo on niitä, jotka eivät kestä eläkkeellä oloakaan.

Vierailija
71/83 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kotirouva

Ei minulla ainakaan ole kysymys siitä, että työ olisi niin erityisen kivaa. Se on vain keino paeta yksinäisyyden ja tyhjyyden tunteita. Vapaus olla kotona ja tehdä mitä haluaa on kivaa sopivassa määrin. Ap

Vierailija
72/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota eurosinkku-juttua kaveri kehui, oli niiden reissuilla Lontoossa ja Nykissä - hyviä kavereitä sai, ei välttämättä ollut mitenkään tositarkoituksella parisuhdetta etsimässäkään mutta tiesi että tuo on mukava tapa tutustua ja reissata.

Vierailija
73/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt kuvaamasi tilanteen usean vuoden ajan ja muistan elävästi sen ahdistuksen ja pahan olon määrän. Mitä tein silloin? Luin kirjoja, otin aurinkoa, kävelin metsässä ja kallioilla. Juoksin. Pidin itsestäni huolta. Olennaisin viesti kuitenkin on: älä vaivu epätoivoon. Minäkään en sinä yhtenä kesälomana tiennyt, että se tulisi olemaan viimeinen yksinäinen, onneton sinkkukesäni. Näin käy sullekin. Paljon voimia AP!

Vierailija
74/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs sen parempaa kuin saa yksi mennä tai olla menemättä eikä tartte kenenkään kanssa sopia mitään eikä selitellä sinne tai tänne. Sosiaalisuus on aivan yliarvostettua.

Silloin kun yksinäisyys ei ole oma valinta siitä on vaikeaa nauttia, etenkään jos elämä on koko ajan sitä.

On oma valinta jäädä yksin. Voit tehdä vaikka mitä sellaista missä tapaat muita ihmisiä. Se on itsestäsi kiinni. Mutta tosiaan kotoa sinua ei tule kukaan hakemaan. 

Vierailija
75/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko mihinkään sinkkuryhmään? Esim. Seurakunnilla on sinkkuryhmiä jotka keksivät yhteisiä tekemisiä, matkoja, retkiä jne. Minä teen yksin päiväretkiä eri kohteisiin, majakoille, konsertteihin, kesäteattereihin jne. Aina niissä on sinkkuja mukana juttukavereiksi. 

Vierailija
76/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hassu vinkki, mutta ota reissu Rodokselle tai Fuengirolaan, ja suunta suomibaariin, löytyy juttuseuraa!

Edellyttäen, että vedät viinaa - jäi mainitsematta. Viina yhdistää suomalaiset ja kännissä on kivaa, mutta sitten selvin päin ei osatakaan keskustella eikä viettää aikaa yhdessä.

Vierailija
77/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole minulla lomia eikä vapaapäiviä

Miten tämä liittyy aloittajan tilanteeseen?

Ehkä siten vinkkinä, että aloittajankin kannattaisi unohtaa lomat ja tehdä vain töitä 24/7 kun ja jos lomailu noin ahdistaa.

Vierailija
78/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin tuleva kesäloma ahdistaa. Huolehdin lapsista 24/7, mies töissä. Ystäviä ei ole joiden kanssa lähteä mihinkään. Koko ajan täytyisi virikkeitä olla sekä keksiä joka päivä mitä helvetin ruokaa tekis. Rahat vähissä tässä maailman tilanteessa. Kyllä olen kateellinen niille jotka pääsevät esim matkoille tai ihanan kaveriporukan kanssa mökille ilman lapsia. Tää on mulle koko vuoden normia mutta näin kesäajan tullessa rassailee enemmän. Yritän kaikki pitää koossa etten hajoo lasten edessä. Joo sekavaa kirjotusta enkä oleta että ymmärrätte. 

Vierailija
79/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten ahdisti tuleva kesäloma ihan kybällä. 4 viikkoa, yksin eikä rahaa sanottavasti.

Kuitenkin lomalla keksin yhtä jos toista itselleni mieluista tekemistä, en ala niitä tähän luettelemaan koska joku tykkää postimerkkeilystä tai vuorikiipeilystä, henkilökohtaisesti en saa ajatuksen tasolla kiinni noista.

Mitä itse haluat? Kun suku ja kaverit on poissa laskuista niin mitä ja mikä saa sinut innostumaan?

Yksin kun liikuu, keneltä se on pois? Kuka kiinnittää huomiota että toi liikkuu yksin? Ei ihmisiä oikeasti kiinnosta ellei itse tee siitä numeroa.

Tuleva kesä ei ahdista. Olen hyväksynyt että olen yksin.

Ohis

Vierailija
80/83 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin tuleva kesäloma ahdistaa. Huolehdin lapsista 24/7, mies töissä. Ystäviä ei ole joiden kanssa lähteä mihinkään. Koko ajan täytyisi virikkeitä olla sekä keksiä joka päivä mitä helvetin ruokaa tekis. Rahat vähissä tässä maailman tilanteessa. Kyllä olen kateellinen niille jotka pääsevät esim matkoille tai ihanan kaveriporukan kanssa mökille ilman lapsia. Tää on mulle koko vuoden normia mutta näin kesäajan tullessa rassailee enemmän. Yritän kaikki pitää koossa etten hajoo lasten edessä. Joo sekavaa kirjotusta enkä oleta että ymmärrätte. 

Olen sama kirjoittaja. Jatkan vielä tähän että pääsisinki yksin johonkin vähän pidemmäksi aikaa. Ei tarvisi huolehtia kenestäkään muista. Olla vaan itsensä kanssa ja rauhoittua ja sais pään nollata. Se olisi eka kerta melkein 5 vuoteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi