Missä maassa on ollut tylyimmät kohtaamasi ihmiset?
Vieraanvaraisuus ja ystävällisyys ei mielestäni ole mikään kulttuurin mittari, aika monessa kamalassa maassa on tosi ystävällistä kun vaikka vierailee jonkun luona. Tämä selvennykseksi, ettei tarvitse alkaa napista että mutta kun siellä maassa on tehty sitä ja tätä, vieläkö tykkäät hä.
Kommentit (246)
Pahimmat
1. Kiina
2. Egypti
3. Ahvenanmaa
Italiassa vaikka pidän en pidä ilkeistä, etenkin naiset 40-80v naiset tympeä usein, pidetään vihamiehenä ja uhkana turistia, joka on hetken maassa näkyy niin että esim. Saa huonomman huoneen hotellissa ja jos ymmärtää kieltä laulaen puhuvat omilleen että italiaturistit saa deluxe huoneen samalla hinnalla jota itse maksoi, tai maksavat jopa vähemmän. Tarjoavat parempaa kohtelua omilleen heti, myös myöhäinen checkout onnistuu heti, minulle samat sanoo ei käy. Pidän jopa Italiasta, mutta hotelleihin en enää halua ja tiedän kohteita joihin ei. Käytös raivostutti. Oli myös tietty kohde jossa naiset varasi penkit lauluille ja turistina en saanut istuma paikkaa, ruoka olisi pitänyt syödä seisteb, lopulta toinen ulkomaalainen tarjosi vapaan tuolin. Kukaan muu ei, samassa tilassa oli 200 ihmistä italialaisia, ellei enemmän. Tarjoilija tiuskasi ilkeästi olisit tullut aiemmin, kello oli jotain vasta 10 tai 11 aamulla. Että silleen. Lehtikojussa ei saanut lehteä vilkaista heti pitää maksaa. Kyllä otti päähän, muualla saa olla rennommin ja saa myös istua johonkin syödessä. Ehkä valitsen jatkossa muut kohteet. Puhun kieltä, sillä ei ole ollut mitään merkitystä.
Ruotsissa ja Norjassa. Tarkoitan ihan niitä kantiksia. Jotenkin tosi outo, lähes aggressivinen tunnelma siellä aina riippumatta siitä, onko etelässä vai pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa juna-aseman työntekijä löi minua sormille kun otin sellaisen z-fold paperin myyntitiskiltä. Repäisi sen vieläpä kädestäni ja osoitti molottaen serviettiannostelijaa, jota en ollut ruuhkassa huomannut, ja joka oli kaukana.Olen harrastanut vuosia kuntonyrkkeilyä, mutta en ehtinyt väistää. Tuli ihan puskista. Menin muuten aivan lukkoon, en ole ikinä kokenut mitään vastaavaa
vastaan siis Ranskassa.
Minä nostin kahvikupin baaritiskillä Pariisissa ja aioin kantaa sen pöytääni, niin sain tarjoilijan silmilleni. Nykäisi kupin ja huitoi pyyhkeellä. Palasin seurueeni luokse ja tyyppi toi kupin perässäni. Vähänkö säikähdin. Ei pitäisi maalaistollon eksyä sivistysmaahan.
Etelän maissa, jollaiseksi Ranskankin voi tässä laskea, on usein eri hinnat tiskillä nautittaville ja pöytään tarjoilluille antimille. Istuitte pöydässä, eli silloin teillä taisi olla voimassa tarjoillut hinnat ja siihen kuuluu siis se tarjoilu myös (+ tippi). Tilauskin olisi todnäk pitänyt hoitaa siinä pöydässä. Jos olisitte olleet siinä tiskillä norkoamassa, olisit saanut nostaa kuppisi itse nauttiaksesi sen siinä tiskillä.
Tarjoilija siis varmisti että sekä hän että työnantajansa saa ne rahat, jotka heille kuuluu.
Toki asiansa voi kertoa myös nätisti, ei sillä, mutta noissa maissa asiat sanotaan suoremmin kuin "suorapuheisessa ja rehellisessä" Suomessa.
Italian Venetsiassa. Heti tuli tunne, että tyhjää lompakkosi ja häivy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa juna-aseman työntekijä löi minua sormille kun otin sellaisen z-fold paperin myyntitiskiltä. Repäisi sen vieläpä kädestäni ja osoitti molottaen serviettiannostelijaa, jota en ollut ruuhkassa huomannut, ja joka oli kaukana.Olen harrastanut vuosia kuntonyrkkeilyä, mutta en ehtinyt väistää. Tuli ihan puskista. Menin muuten aivan lukkoon, en ole ikinä kokenut mitään vastaavaa
vastaan siis Ranskassa.
Minä nostin kahvikupin baaritiskillä Pariisissa ja aioin kantaa sen pöytääni, niin sain tarjoilijan silmilleni. Nykäisi kupin ja huitoi pyyhkeellä. Palasin seurueeni luokse ja tyyppi toi kupin perässäni. Vähänkö säikähdin. Ei pitäisi maalaistollon eksyä sivistysmaahan.
Jos kahvi ostetaan tiskiltä se juodaan tiskillä, paitsi Starbucksissa.
No mutta ei silti tarvitse huitoa ja näyttää siltä, että ihan just tulee turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa vaikka pidän en pidä ilkeistä, etenkin naiset 40-80v naiset tympeä usein, pidetään vihamiehenä ja uhkana turistia, joka on hetken maassa näkyy niin että esim. Saa huonomman huoneen hotellissa ja jos ymmärtää kieltä laulaen puhuvat omilleen että italiaturistit saa deluxe huoneen samalla hinnalla jota itse maksoi, tai maksavat jopa vähemmän. Tarjoavat parempaa kohtelua omilleen heti, myös myöhäinen checkout onnistuu heti, minulle samat sanoo ei käy. Pidän jopa Italiasta, mutta hotelleihin en enää halua ja tiedän kohteita joihin ei. Käytös raivostutti. Oli myös tietty kohde jossa naiset varasi penkit lauluille ja turistina en saanut istuma paikkaa, ruoka olisi pitänyt syödä seisteb, lopulta toinen ulkomaalainen tarjosi vapaan tuolin. Kukaan muu ei, samassa tilassa oli 200 ihmistä italialaisia, ellei enemmän. Tarjoilija tiuskasi ilkeästi olisit tullut aiemmin, kello oli jotain vasta 10 tai 11 aamulla. Että silleen. Lehtikojussa ei saanut
Hyi helvetti mitä käytöstä, olen aina pitänyt italialaisia sivistyneinä mutta alkaa mielikuva rapista. Niille nähtävästi kelpaa paremmin ne maahan tunkeutuneet muslimit(jota Italia nykyään täynnä) kuin vaalea pohjoisen turisti..
Kyllä se on aina ja ikuisesti Ranska.
En puhu kieltä josta ilmeisesti saa vielä extratylytystä.
Vierailija kirjoitti:
Virossa. Tarjoilijat ja muut asiakaspalvelijat käyttäytyvät tylysti ja epäystävällisesti tyyliin "helvettiäkö tänne tuutte palveltaviksi ja muuten - tää on paskin ammatti ikinä".
Tämä. Meepä paikalliseen ruokakauppaan. Jos katse vois tappaa, niin olisit kuollut jo moneen kertaan
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa ja Norjassa. Tarkoitan ihan niitä kantiksia. Jotenkin tosi outo, lähes aggressivinen tunnelma siellä aina riippumatta siitä, onko etelässä vai pohjoisessa.
Minä taas huomasin tänä keväänä käydessäni siellä ensimmäisen kerran koronan jälkeen ihan valtavan ilmapiirimuutoksen. Palvelu oli kuin kuninkaalliselle
Ennen koronaa se kohtelu ruotsissa oli tosi alentuvaa paskaa
Paljon olen matkustellut ja aina saanut hyvää kohtelua. Jos itse tervehtii iloisesti ja on ystävällinen niin saa hyvää palvelua. Kyllä omasta asenteesta on paljon kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Harju ära siis või pole vaja enam tulla meie ilusasse pealinna. Eesti saab hakkama väga hästi ka ilma sinu külastusi ja läheb varsti ka Soomest mööda (gdp/capita)😘😛
Ok, nii et see ebaviisakas suhtumine on tingitud teie alaväärsuskompleksist.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rabimaissa on yksiselitteisen karmeaa sakkia!
Luulenpa että 98% yläpeukuttajista ei oo arabimaissa käynytkään. Kanariansaaria humalassa ei laskera.
Mulla oli välilasku Dubaissa ja se riitti. Niin ja yksi reissu Turkkiin, enkä ihan heti ole lähdössä uudestaan.
Oli puhe arabimaista, Turkki ei kuulu niihin.
Kuubassa ihqua neukkumeininkiä. Palvelupalkintoa jaetaan....
Pariisi heittämällä pahin paikka ja olen matkustellut todella paljon.
Mietin että vaikuttaakohan ulkonäkö siellä paljonkin siihen miten ihmistä kohdellaan. Minua moikkaili tuntemattomat kadulla, huutelivat "ca va!", ja jotkut tulivat juttelemaan ja sanoivat että olen varmasti Suomesta. Olin nuori ja nätti silloin. Treffipyyntöjä tuli myös aika paljon.