Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä maassa on ollut tylyimmät kohtaamasi ihmiset?

Vierailija
03.05.2024 |

Vieraanvaraisuus ja ystävällisyys ei mielestäni ole mikään kulttuurin mittari, aika monessa kamalassa maassa on tosi ystävällistä kun vaikka vierailee jonkun luona. Tämä selvennykseksi, ettei tarvitse alkaa napista että mutta kun siellä maassa on tehty sitä ja tätä, vieläkö tykkäät hä.

Kommentit (246)

Vierailija
221/246 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut kovin vähän, huonoin kohtelu on ollut Bulgariassa, jossa myyjä laittoi kaupassa vartijan perään. Muutenkin siellä hiukan inhottavaa asiakaspalvelu. Sama homma vähän Virossa myös

Vierailija
222/246 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelonassa. Ovat varmaan aika kyllästyneitä turisteihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitto taisi traumatisoida kansakuntian ihan urakalla, kun ainakin aspan puolella on sielukuolleen oloisia immeisiä...

Vierailija
224/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi työreissulla Berliinissä ja olihan töykeätä porukkaa vähän siellä että täällä😳

Vierailija
225/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävalta, Serbia, Romania.

Vierailija
226/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa Vaasassa

Vierailija
227/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini, Saksa. Pariisilaiset ovat herttaisia, ystävällisiä ja kohteliaita berliiniläisiin verrattuna. Missään en ole saanut yhtä tylyä ja kylmää asiakas"palvelua" kuin Berliinissä. Berliinissä "asiakas on aina oikeassa" -ajattelutapaa ei tunneta, eikä itse asiassa osata edes asiakaspalvelun perusteita. Asiakkaat nähdään vihollisina. Lisäksi berliiniläisten on mahdotonta myöntää olevansa väärässä. Eräskin myyjä raivostui minulle, kun huomautin hänelle hinnan olevan kassalla eri kuin hyllyssä. Joo ei enää koskaan Berliiniin...

Vierailija
228/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa.

Vierailija
229/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa entiseen Neuvostoliittoon kuuluvassa valtiossa olen käynyt ja niissä ihmiset kyllä tuntuvat suomalaisittain jopa vihamielisiltä. 

Vierailija
230/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliini, Saksa. Pariisilaiset ovat herttaisia, ystävällisiä ja kohteliaita berliiniläisiin verrattuna. Missään en ole saanut yhtä tylyä ja kylmää asiakas"palvelua" kuin Berliinissä. Berliinissä "asiakas on aina oikeassa" -ajattelutapaa ei tunneta, eikä itse asiassa osata edes asiakaspalvelun perusteita. Asiakkaat nähdään vihollisina. Lisäksi berliiniläisten on mahdotonta myöntää olevansa väärässä. Eräskin myyjä raivostui minulle, kun huomautin hänelle hinnan olevan kassalla eri kuin hyllyssä. Joo ei enää koskaan Berliiniin...

Höpöhöpö.

Vierailija
231/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo niin vanha että muistan vielä, millaista asiakaspalvelu oli 1970-luvun Suomessa. Nykyään Suomessa saa siihen verrattuna ja muutenkin ihan todella hyvää palvelua. Suomalainen asiakaspalvelija pyrkii aina aidosti auttamaan asiakasta, toisin kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa, jossa asuin lähes 20 vuotta. Siellä toki ollaan pintapuolisen ystävällisiä, mutta asiakasta ei oikeasti viitsittäisi auttaa muuta kuin bare minimum. Täällä Suomessa ongelma yritetään oikeasti saada ratkaistua mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
232/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä olen saanut todella tylyä ja huonoa palvelua, mutta myös todella ystävällistä ja iloista palvelua. Nuori polvi osaa siellä jo olla avuliasta ja asiakaspalveluhenkistä. Lähinnä ne 60-70v maatuskat ovat pahimpia naamanorsunvttuja.

Vierailija
233/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjällä olen saanut todella tylyä ja huonoa palvelua, mutta myös todella ystävällistä ja iloista palvelua. Nuori polvi osaa siellä jo olla avuliasta ja asiakaspalveluhenkistä. Lähinnä ne 60-70v maatuskat ovat pahimpia naamanorsunvttuja.

Tokaiset vaikkapa että: "Eikö tämä ole muka ravintola, mitä?! Shamppanjaa ja syötävää pöytään, te uniset porsaat!".

Venäjäksi, tietenkin.

Vierailija
234/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroon verrattuna kaikki muut maat tuntuvat paratiiseilta. Asiakaspalvelu, ravintolat, hotellit ym.

Vierailija
235/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa joo, mutta vielä töykeämpää oli Latviassa, ja VIELÄ tökerömpää Liettuassa. 

Vierailija
236/246 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slovakiassa oltiin todella vihamielisiä ja happamia.

Vierailija
237/246 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisilia

Vierailija
238/246 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska

Vierailija
239/246 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Suomessa. Moni kakku päältä kaunis... ikään kuin vieraanvaraista mutta oikeesti pelkkää näytelmää.

Vierailija
240/246 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän joka maassa löydy hyviksiä ja pahiksia ? Onhan turisteille hymyiltävä, et saa kaupaksi jotain.. Miksi mollata, et itsekään ole aina setä/täti iloinen.