Pidätkö mua outona,kun mulla ei oo vedenkeitintä vaan keitän pikakahvin veden kattilassa?
Kommentit (65)
Pidän typeränä haaskata sähköä kuumentamalla veden lisäksi levy ja kattila. Toiv. maksat itse sähkösi.
Induktioliedellä pienessä kattilassa vesi kiehuu nopeasti. Käytän välillä pikakahvia ja välillä suodatinkahvia (vain suppilo ja suodatinpussi + kahvi mukin päälle). Yhden kupillisen keittämiseen on älytöntä ladata kahvinkeitintä. Ei tule hävikkiä, ja pikku kattila on helppo tiskata. En halua keittiön tasoille minkäänlaisia härveleitä. On ollut, ja olen ne hävittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Pidän typeränä haaskata sähköä kuumentamalla veden lisäksi levy ja kattila. Toiv. maksat itse sähkösi.
Kuka nyt ei maksa? Halpaa se on vettä keittää.
T. Sähkölämmittäjä
Samaa olen tehnyt mutta nyt vedenkeitin. Tilaahan tuo vedenkeitin vie keittiössä ja välttelin uuden ostamista kun vanha hajosi. Bakteeripesä se keitin on. Joten, keitä vain kattilassa, ei siinä ole mitään outoa. Itsekin palaan kattilassa keittelyyn kun heivaan nykyisen vedenkeittimen. Hidas vekotin.
Me ei olla suorastaa köyhiä mutta muuten kohtalaisessan kaupunkiasunnossamme on pieni ja tehokas keittiö ja pöytätilaa rajatusti. Eikä vaan tullut ostettua. Kyllä me sitten pikku vedenekeitin ostettiin ja mikrokin työt nettiin kodinhoitohuoneeseen. Vedenkeitin ei maksa kauheasti ja se nopeuttaa keittämistä mutta voi olla että jollakulla ei ole tilaa tai ei ole varaa hyvään ja huonoa ei viitsi ostaa, tai sitten vaan välttää turhan krääsän ostamista. Tai ei ole tottunut käyttämään. Ihan sama.