Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö mua outona,kun mulla ei oo vedenkeitintä vaan keitän pikakahvin veden kattilassa?

Vierailija
03.05.2024 |

Mielipiteitä?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juo kahvia tai teetä usein tuo on hankalaa. Hella myös syö huomattavasti enemmän sähköä kuin vedenkeitin.

Vierailija
42/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei tarvitse mikroa, vedenkeitintä, kahvinkeitintä, imuria. 

Teknisesti ottaen ei tarvitse. Kivikaudella ihmiset pärjäsi satojen tuhansien vuosien ajan ilman mitään härveleitä. Asuivat luolissa ja metsästivät keppi kädessä ruokansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, vaikka lasket kuumasta hanasta suoraan kuppiin. 

SEURA:

Lämmin vesijohtovesi voi olla epäterveellistä.

Totta. Lämmin vesijohtovesi voi liottaa putkistoa ja irrottaa siitä erilaisia yhdisteitä ja ioneja. Lisäksi se tarjoaa kasvuolot epäsuotuisille mikrobeille, jotka viihtyvät parhaiten kädenlämpöisessä vedessä. Hygieniasyistä janojuomaksi ja ruuanlaittoon kannattaa käyttää vain kylmää hanavettä, jonka tulisi olla alle 10-asteista. Kuuman käyttöveden tulisi olla yli 55-asteista, jotta vesijohdoissa mahdollisesti elävät haitalliset mikrobit eivät pääse esimerkiksi suihkuvesiin.

Vierailija
44/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole mitään väliä miten kukakin asioita tekee. Itse pyrin helpompaan, mukavampaan, joskus nopeampaan ratkaisuun. Se on vedenkeitin lämmönsäädöllä meillä. Millään energian- tai vedenkulutuksella ei ole mitään merkitystä, kumpikin noin 30e kuussa.

Vierailija
45/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kai se on millä sen veden keittää.

Vierailija
46/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedenkeittimeni hajosi, enkä ole vielä hankkinut uutta tilalle, koska nykyisen asuntoni induktioliedellä vesi kiehahtaa nopeasti. Teenjuojana kaipaan kuitenkin vedenkeitintä, jossa voi valita lämpötilan vedelle. Jos digitaalinen paistomittarini toimisi, voisin hyvinkin pärjätä ilman vedenkeitintä.

Just hiukkaa ennen kuin vesi kiehuu, otat pois ja siirrät sivuun ettei tule liian kuumaa.

Jotkut teelaadut haudutetaan 65-75 asteessa, joka on paljon vaikeampi silmämääräisesti arvioida kuin 90 astetta.

Ei siitä tarvitse tehdä rakettitiedettä. Lorauttaa vähän kylmää vettä kupin pohjalle ja vedenkeittimestä kuumaa päälle. Tarkkuus on kotioloihin ihan riittävä.

Millä kaavalla tuo lasketaan? Jos muki on 3dl, niin paljonko pitää olla 100 asteista vettä ja paljonko 20 asteista hanavettä jotta saadaan mukillisen lämpötilaksi 75 astetta?

Vierailija
47/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vedenkeitin taas yksi roju lisää pöydälle. Turhake. 

Vierailija
48/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut teelaadut haudutetaan 65-75 asteessa, joka on paljon vaikeampi silmämääräisesti arvioida kuin 90 astetta.

Ei siitä tarvitse tehdä rakettitiedettä. Lorauttaa vähän kylmää vettä kupin pohjalle ja vedenkeittimestä kuumaa päälle. Tarkkuus on kotioloihin ihan riittävä.

Eikä ole, tee ja oahvi ovat NAUTINTOAINEITA, ei riitä jokin kämänen vesisotku!

Vierailija
49/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut juotavaa pikakahvia. Finnair tarjosi jotain lennolla, jäi kuppiin. Olisiko joku laatu hyvääkin?

Vierailija
50/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattilassa teen kuuman veden kun tarvitsen ja pikalevyllä.

Vierailija
51/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vedenkeitin taas yksi roju lisää pöydälle. Turhake. 

Ei mulla. Käytössä monta kertaa päivässä. Kahvinkeitin olisi turhake.

Vierailija
52/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole vedenkeitintä. Keitän teen kattilassa liedellä. Mikro löytyy, mutta inhoan sitä, kun myös astiat muuttuvat polttaviksi mikrossa. Lieden lämpö on lempeä.

Vierailija
53/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama millä keität, va ja kkina sinua pidän, koska asiaa täällä kysyt.

Joka toista haukkuu, on itse.

Sen napa pyörii ja paukkuu ja se

joutuu sinne räkälaukkuun

Vierailija
54/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni sujuu mukavasti, kun tiedostan että asiat mitkä eivät suoraan vaikuta minuun tai lapsiini eivät kosketa minua. Olet vapaa valitsemaan Suomen lain puitteissa tapasi toimia.

Vierailija
55/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EVVK

Oli kuitenkin PAKKO tulla kuittailemaan!

Vierailija
56/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Olet friiikki! Entisinä aikoina tuollaiset olisi pistetty ullakolle lukkojentaa. Mitä sun ystävätkin ajattelee! Ai niin, meillä mammoilla ei ole ystäviä joiden kanssa keskustella näistä elämän polttavista kyssäreistä. Onneksi on tää palsta. Tää palsta ei häviä kuten ystävät.

Mäkin haluun kysyä: Voiko vielä mennä töihin kevyttoppiksessa vai nauraako kaikki mulle?

Pitääkö kaikki mua hulluna kun pistän lasagnevuuan päälle uuniin leivinpaperin jonka päälle mä vasta pistän sen foliopaperin?

Olenko outo kun käytän vauvanpuhdistuspyyhkeitä myös keittiön pöydän pyyhkimiseen?

Vierailija
57/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on juoda pikakahvia. Maistuu niin karsealle, ettei sitä kahviksi voi kutsua. Itse keitän teeveden pannussa hellalla, ei ole vedenkeitintä.

Vierailija
58/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ihmeellistä! Tässäpä sitä onkin ajateltavaa viikoiksi.

Vierailija
59/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen samoin. Minusta se on kivaa.

Vierailija
60/65 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä vaan mun puolesta vaikka pihalla nuotiossa vesi. Miksi se minua haittaisi? Sinähän sillä elämisen tarpeettoman hankalaksi teet.

Mitä hankalaa siinä on, ei mitään?

No sitten ihan turha aloitus. Vaikka sen tiesitkin jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan