Pidätkö mua outona,kun mulla ei oo vedenkeitintä vaan keitän pikakahvin veden kattilassa?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Ihmettelen, että juot sellaista kuraa kuin pikakahvi.
Moni vatsavaivainen juo sitä, eikä kaiken tarvitse olla aina joku upea kulinaristinen elämys. Jotkut pikakahvit ovat kyllä maultaan oikein kelpoja, pitää tehdä myös tarpeeksi vahvaa koska muuten on kuravettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hieman, mikrossa se vesi tulisi nopeammin kuin kattilassa
Mikrossa tulee hitaasti kyllä, ja sit saa miettiä mikä kuppi ei kuumu liikaa ja vesi voi kuohahtaa vasta myöhemmin.
Suht nopea on induktiokin. Mutta itsellä tosiaan tuo vedenkeitin nykyään.
Juon itse pikakahvia, vesi siihen mikrossa 1.50min ja teeveteen sama. Ihan tarpeeksi nopea
-eri
Niin no. Minä aikoinaan kuumensin kahviveden mikrossa. Oli hidasta ja poltin näppini useasti kun muki kuumeni, vesi ei niinkään.
En kyllä pikakahvia silloin käyttänyt, vaan ihan pannujauhatusporot pistin kuppiin, jolloin saattoi sitten kuohua yli. Sittemmin ostin suodatintötterönkin kyllä. Nykyisin tulee vaan useimmin ostettua pikakahvia, tai nyt tota xtran cappuccinojauhetta, on mun makuun ja keitin toimii. Hyödyllisempi se on kuin kahvinkeitin, jollaista en siis omista.
Vierailija kirjoitti:
hieman, mikrossa se vesi tulisi nopeammin kuin kattilassa
Tämä on totta, mutten pidä outona vaan ihmisenä, jolla ei ole pörssisähkö. Mikrossa lämmittäminen on nopeampaa, mutta myös sähkön kulutuksen kannalta vastuullisempaa kuin hellalla veden keittäminen.
Minä laitan pikakahvin kahvinkeittimellä. Kahvinkeittimellä on helppo annostaa pikakahvijauho. KAF
Et ole, tai sitten minäkin olen. Oli aiemmin vedenkeitin, mutta sen hajottua en hankkinut uutta, koska keittiönurkkauksessa on muutenkin niin vähän laskutilaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minua kiihottaa naiset jotka keittävät veden kattilassa hellalla. Etenkin nainen joka tappelee tunnin puuhellan kanssa keittiö harmaana savusta ennen kuin saa kattilallisen vettä kiehumaan. Miehenä saan pönkitystä egolleni ja minut palkitaan seksillä kun avaan naiselle savupellin jolloin veto paranee.
😂 Mennäänkö naimisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoan vedenkeittimen puhdistusta ja ajatusta siitä, ettei se ehkä puhdistus kunnolla. Hotelleissa en ilkeä käyttää vedenkeitintä.
Eikös se aika puhdas ole kun kotona tietää että vettä siinä vaan käytetään, ja aika harvoin tarvii puhdistaa. Inhottaako kahvinkeitin?
Niitähän pitää putsata hyvänen aika!
https://www.martat.fi/kodinhoito/kodinkoneet/vedenkeittimen-puhdistus/
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan pikakahvin kahvinkeittimellä. Kahvinkeittimellä on helppo annostaa pikakahvijauho. KAF
Tätä en ole tullut ajatelleeksi. Onnistuisi kai se noinkin ja poroja ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeittimeni hajosi, enkä ole vielä hankkinut uutta tilalle, koska nykyisen asuntoni induktioliedellä vesi kiehahtaa nopeasti. Teenjuojana kaipaan kuitenkin vedenkeitintä, jossa voi valita lämpötilan vedelle. Jos digitaalinen paistomittarini toimisi, voisin hyvinkin pärjätä ilman vedenkeitintä.
Just hiukkaa ennen kuin vesi kiehuu, otat pois ja siirrät sivuun ettei tule liian kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minua kiihottaa naiset jotka keittävät veden kattilassa hellalla. Etenkin nainen joka tappelee tunnin puuhellan kanssa keittiö harmaana savusta ennen kuin saa kattilallisen vettä kiehumaan. Miehenä saan pönkitystä egolleni ja minut palkitaan seksillä kun avaan naiselle savupellin jolloin veto paranee.
Mittee sie höpäjät! Mää hakemaan niitä halakoja lissää!
En, mutta ihmettelen miksi juoda pikakahvia muualla kuin retkioloissa. Eikö kotona kannata keittää kunnollista kahvia?
Vierailija kirjoitti:
Inhoan vedenkeittimen puhdistusta ja ajatusta siitä, ettei se ehkä puhdistus kunnolla. Hotelleissa en ilkeä käyttää vedenkeitintä.
Minä puhdistan oman vedenkeittimeni huuhtelemalla sen päivittäin kiehuvan kuumalla vedellä.
Ajattelin kosia heti ensimmäistä vastaantulevaa jollain Leinoluxin vanhalla puuhellalla keittelevää naista. On vaimomatskua! Vedenkeitin-, mikroaltouuni- ja sähköhellanaiset älkööt vaivautuko.
Pidän sillä vedenkeittimen saa parilla kympillä.
Tarvitsen vain yhden mukin kahvia, ja sitä varten minulla on suppilo, joka käy mukini päälle ja siihen laitan tietysti suodatttimen ja kahvia. Ja kaadan veden päälle. Yleensä keitän sen veden vedenkeittimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedenkeittimeni hajosi, enkä ole vielä hankkinut uutta tilalle, koska nykyisen asuntoni induktioliedellä vesi kiehahtaa nopeasti. Teenjuojana kaipaan kuitenkin vedenkeitintä, jossa voi valita lämpötilan vedelle. Jos digitaalinen paistomittarini toimisi, voisin hyvinkin pärjätä ilman vedenkeitintä.
Just hiukkaa ennen kuin vesi kiehuu, otat pois ja siirrät sivuun ettei tule liian kuumaa.
Jotkut teelaadut haudutetaan 65-75 asteessa, joka on paljon vaikeampi silmämääräisesti arvioida kuin 90 astetta.
Vierailija kirjoitti:
En.
Vedenkeitin on niin hidas! Induktioliedellä vesi kiehuu muutamassa sekunnissa
Kupillisen vettä kiehauttaa kuumaksi nopeammin vedenkeittimellä kuin induktioliedellä.
Ja kyllä, olen kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut teelaadut haudutetaan 65-75 asteessa, joka on paljon vaikeampi silmämääräisesti arvioida kuin 90 astetta.
Ei siitä tarvitse tehdä rakettitiedettä. Lorauttaa vähän kylmää vettä kupin pohjalle ja vedenkeittimestä kuumaa päälle. Tarkkuus on kotioloihin ihan riittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Ihmettelen, että juot sellaista kuraa kuin pikakahvi.
Moni vatsavaivainen juo sitä, eikä kaiken tarvitse olla aina joku upea kulinaristinen elämys. Jotkut pikakahvit ovat kyllä maultaan oikein kelpoja, pitää tehdä myös tarpeeksi vahvaa koska muuten on kuravettä.
Mulla rupes närästää vaaleapaahtoiset. HJoin pikakahvia, tumma, oli hyvää. Joku sitte kysyi että osta tummapaahtoa! On hyvää!
Ennakkoluuloinen siellä vaa huutelee!