Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulipas paha mieli miehen käytöksestä

Vierailija
03.05.2024 |

Kehotin miehen lasta ottamaan hatun pois päästä ruokapöydässä. Mies alkoi esittämään mulle haastavia kysymyksiä, että perustele miksi pitäisi. Perustelin sen niin, että on kohteliasta muita ihmisiä kohtaan, lisäksi hatusta voi tulla pölyä yms. Mies totesi vain, että hän on eri mieltä ja että mun perustelut ei kelpaa. Tuli todella paha mieli. 

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamolaiset syö lakki päässä, kuten vanha kunnon sananlasku sanoo 

Vierailija
2/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tätä ääliötä porukkaa syntyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lopettanut tapailun kun kävi ilmi, että mies ei ymmärrä itseltäkäön riisua lakkia edes ravintolan pöydässä, saati kasvattaa poikaansa. Ihan kynnyskysymys mulle.

Vierailija
4/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nähdään kun tapailee yh-porukkaa ja eronneita.  

Vierailija
5/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulle varmaan tulee paha mieli monesta muustakin kummallisesta asiasta.

Ei tuo nyt niin kummallista ole jos pyytää hattua pois.

Mua inhottais kanssa.

En ole ko jutusta koskaan puhunut oman lapsen kanssa, niinpä vaan ottaa lippiksen pois kun tulee käymään.

ala syömään eri aikaan, syökööt moukat keskenään!

Ps kysy si

Vierailija
6/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin äijälle kenkää. Arvot ilmiselvästi erilaiset. 

Vierailija
7/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle varmaan tulee paha mieli monesta muustakin kummallisesta asiasta.

Ei tuo nyt niin kummallista ole jos pyytää hattua pois.

Mua inhottais kanssa.

En ole ko jutusta koskaan puhunut oman lapsen kanssa, niinpä vaan ottaa lippiksen pois kun tulee käymään.

ala syömään eri aikaan, syökööt moukat keskenään!

Ps kysy si

Minäkin haluan että hatut otetaan pois ruokapöydässä, mutta en minä siitä mieltäni pahoita jos joku on eri mieltä. Tavat ja ajat muuttuvat.

Vierailija
8/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia ihmisiä ne yh:t ja eronneet ovat. Mutta jos sun mieliala kohenee toisten haukkumisesta, niin kai sun sitten pitää jatkaa tolla linjalla. 

Vierailija
9/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se elo helpompaa jos molemmat vetää sitä köyttä samaan suuntaan eikä vastakkaisiin.

-m

Vierailija
10/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytössäännöt ei ole enää yhtä tiukat, kuin ennen. Turhaa nipottaa jostain lakista. Esim kouluissa on suurempia ongelmia, kuin se pitääkö joku poika lakkia sisällä. No, tytöt tietenkin saa vaikka muuten korostetaan sukupuolineutraaliutta. 

Vierailija
11/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joka ikisessä kasvatusoppaassa ja jopa iltapäivälehtien lastenkasvatus artikkeleissa kehoteta aikuisia pitämään yhtenäinen linja lasten edessä? Mieheltä selkeästi jäänyt jotain oleellista väliin. Jotkut ovat myös aika mielenkiintoisia piilov*ttuilijoita eli koko episodi ei välttämättä liity lapsen hattuun vaan siihen että täytyy päästä pätemään kumppanille. Voisi luulla että tätä tapahtuu suhteessa muulloinkin...

Vierailija
12/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syövät laittamaasi ruokaa, käyttäytyvät pöydässä ihmisten tavoin.

Tosin tuokaltainen junttius ulottuu epäilemättä muillekin elämän alueille. Vanhetessa huonot tavat huononee entisestään, joten mieti tulevaisuuttasi jo nyt.

Vierailija
13/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallisia ihmisiä ne yh:t ja eronneet ovat. Mutta jos sun mieliala kohenee toisten haukkumisesta, niin kai sun sitten pitää jatkaa tolla linjalla. 

No ei ole ihan tavallisia. Tapahtuman kuvauksessakin kerrotaan miehen pojasta. Lainalaisuus pätee palstakirjoittelusta huolimatta myös miehiin. 

Vierailija
14/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähinehän on hyvä ettei tipu hilsettä, karvoja pöytään ja ruokiin. 😁 Minä käytän aina keittiössä jotain hiuspantaa tai muuta huivia tai päähinettä kokkaillessa sekä syödessäkin.

Vierailija
15/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Nyt on aika laskeskella, mitä tekee 1+1 eli miksi luulisit sen edeltäjäsi paenneen suhteesta. Myös lähtölaskennan perusteet saattaisi olla hyödyllinen opiskeluaihe.

Vierailija
16/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytössäännöt ei ole enää yhtä tiukat, kuin ennen. Turhaa nipottaa jostain lakista. Esim kouluissa on suurempia ongelmia, kuin se pitääkö joku poika lakkia sisällä. No, tytöt tietenkin saa vaikka muuten korostetaan sukupuolineutraaliutta. 

Naiset saavat pitää hatun päässään koko juhlanajan, myös ruokaillessaan sekä tanssiessaan, kellonajasta riippumatta.

https://perinne.net/etiketti.html

Vierailija
17/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakin pitäminen päässä on epäkunnioittavaa. Ihan kuten piereskely ym. En tekisi ruokaa enää toisten jos sitä ei arvosteta.

- Ammattikokki

Vierailija
18/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaiset turhanpäiväiset etikettisäännöt on teille tärkeitä? Kun ainoa syy asialle on, että joskus on päätetty, että tehdään näin. 

Vierailija
19/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä välittömästi. Jatkossa kuulet samaa alistavaa perzeilyä myös pojalta. Tommosiin ei kannata tuhlata aikaa, eivät muutu. Itsekseen on hyvä elää. 

Vierailija
20/111 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lopettanut tapailun kun kävi ilmi, että mies ei ymmärrä itseltäkäön riisua lakkia edes ravintolan pöydässä, saati kasvattaa poikaansa. Ihan kynnyskysymys mulle.

Ei käytöstapoja osata välttämättä julkkispiireissäkään. En nyt muista kuka julkkis, mutta vähän aikaa sitten oli kuvia, kuinka joku julkkisnainen oli uuden rakkaansa kanssa ravintolassa. Mies taisi olla joku entinen Mr Finland kisaaja. Niin vain istui mies tökerösti sisällä lippis päässä.