Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kauramaito tulee

Vierailija
02.05.2024 |

Kavereiden kanssa keskustelimme kauramaidosta. En kehdannut asiaa keskustelussa sanoa mutta mistä kauramaito tulee? Tuleeko se jostain eläimestä, niinkuin normaali maito? Tiedän, että maistuu erilaiselta, mutten tiedä mistä tulee.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija pojan pienestä pipulista.

Vierailija
102/108 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Se tehdään kaurasta. Kaurasta, vedestä ja öljystä. 

Käypä hinta tuollaiselle korvikelitkulle olisi jotain 50snt / litra. Mutta ei, litku pakataan erikoispaksuun muovipintaiseen pahvitölkkiin ja hinta on n. 2,50e / l.

Ja kahjot maksaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caura on geenimuunneltu nautaeläin, jonka geenit on muunneltu siten, että se tuottaa tällaista nestettä. Se ei sovi vasikoiden ravinnoksi, siinä on liian paljon sokeria, rasvan laatu ei sovi vasikan kasvulle eikä siinä ole riittävästi proteiinia .

Vierailija
104/108 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tulee kauralla kasvaneiden hiehojen utareista.

Ihan tiedoksesi. Hiehot ovat vasta murkkuikäisiä lehmiä. Ei niistä maitoa tule ennen poikimista.

Niillä ei ole vielä edes vasikoita, jotka tarvitsisivat maitoa utareista

Niinpä kauas on hävinnyt maalaisjärki ja -tieto hesoissa kasvaneista.

Harvapa stadilainen tietää hiehon ja lehmän eron. Tuskin tietävät edes sonnin ja härän eron.

Minä tiedän. Ei siitä tiedosta kyllä mitään erityistä hyötyä ole.

Vierailija
105/108 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulipas nyt tyhmä olo, kun olen lukenut näitä kommentteja. Nimi MAITO on todella typerä, kerran se ei oikeasti sisällä yhtään maitoa. KauraJUOMA olisi vielä järkevämpi nimi.

OIKEA AP

Virallinen kauppanimi onkin kaurajuoma. Minusta se taas on ihan pöljä nimi maidon kaltaisesti käytettävälle tuotteelle. En mä sitä ikinä juo, vaan laitan kahviin tai käytän ruoanlaitossa. Kuulostais oudolta kaataa JUOMAA kahviin tai kesäkeittoon. 

Kesäkeittoon? Laitatko oikeasti kauramaitoa kesäkeittoon? Pelkkä ajatus saa vatsan rullalle.

Tietenkin. Miten itse tekisit lehmänmaidottoman kesäkeiton? Kaurakermalla tulee vielä parempi kuin kauramaidolla, mutta aivan hyvin se kauramaitokin käy lehmänmaidon tilalle. 

Vedestä...

Vierailija
106/108 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

No pelkkään veteen tehty kesäkeitto ois täysin eri keitto, kuin se maitolieminen. 

Vierailija
107/108 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauramaito tulee viljapossusta.

Vierailija
108/108 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurasta tietenkin. Kaurat ovat harvinaisia eläimiä ja kalliita ylläptää, mutta tuottavat runsaasti kaurajuomaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi