Pitääkö meikkivoiteen olla hieman tummempi vai vaaleampi?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mulla lorealin true match sävy w5...mietin onko liian tumma. Oma iho taittaa lämpimään ehkä oliiviin jopa
Ap
Ei se mikään valtavan tumma ole, itsekin käytän sitä sävyä ja ihan kantasuomalainen olen. Juurikin sellainen oliivibeige ihonsävy mulla myös.
Joo, ehkä tuo sävy on hyvä. Mulla vähän pisamia ja pigmentti tummentumia niin tuo sävy tasoittaa niitä. Ja hassua että vaikka iho kellertää niin olen värianalyysin mukaan viileä. Mutta ehkä se on juuri tuo oliivin sävyinen iho.
Ap
Joo sama mulla, olen värianalyysissä Tumma Talvi eli viileä/neutraali. Mutta mikään semmoinen roosapinkki-tyylinen kylmä ei sovi mulle yhtään, mun ihon väri on juuri semmoinen latinotyyppinen oliivibeige, ei yhtään punertava kuten vaaleammilla viileäsävyisillä.
Jos on ihan pakko ottaa se vääränsävyinen, niin ehdottomasti aavistuksen vaaleampi kuin tummempi. Liian tumma meikkivoide on tunkkaisen näköinen ja paistaa kilometrien päähän. Vaalea on helpompi häivyttää ja siihen voi laittaa päälle mm aurinkopuuteria niin vaikutelma on lähempänä oman ihon sävyä.
Voithan myös ostaa ne molemmat ja sekoittaa niistä oikean sävyn, jos kaupasta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuule oikean värinen, sellaisiakin löytyy.
Vaikea kyllä löytää, missä sekä koostumus että sävy olisi hyvä. Oman värisetkin voivat näyttää kerrostettuina liian vaaleilta tai jämähtää pisteiksi huokosiin ja arpiin. Puuterilla saa silti korjailtua johonkin suuntaan ja voi tietty miksailla eri voiteita.
Marketista ei ehkä löydä, mutta esim stockalle kun lähtee kokeilemaan niin ihan varmasti joltain merkiltä sopiva löytyy.
Vaaleimpia sävyjä ei vieläkään aina tuoda Suomeen. Olen tosi kalpea, esim. Lumene muutti sävyjä niin että vaaleimmat on liian tummia.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihan pakko ottaa se vääränsävyinen, niin ehdottomasti aavistuksen vaaleampi kuin tummempi. Liian tumma meikkivoide on tunkkaisen näköinen ja paistaa kilometrien päähän. Vaalea on helpompi häivyttää ja siihen voi laittaa päälle mm aurinkopuuteria niin vaikutelma on lähempänä oman ihon sävyä.
Voithan myös ostaa ne molemmat ja sekoittaa niistä oikean sävyn, jos kaupasta ei löydy.
Mä olen huomannut, että vanhemmiten aavistuksen liian tumma näyttää tuhat kertaa paremmalta kuin yhtään liian vaalea. Vaalea tekee kuivan ja ryppyisen näköiseksi. Tumma häivyttää tekstuuria eli niitä ryppyjä ja huokosia. Toki ei saa olla aivan liian tumma, eikä ainakaan yhtään oranssiin taittava ettei tule pelle-efektiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen huomannut, että vanhemmiten aavistuksen liian tumma näyttää tuhat kertaa paremmalta kuin yhtään liian vaalea. Vaalea tekee kuivan ja ryppyisen näköiseksi. Tumma häivyttää tekstuuria eli niitä ryppyjä ja huokosia. Toki ei saa olla aivan liian tumma, eikä ainakaan yhtään oranssiin taittava ettei tule pelle-efektiä.
Varmaan riippuu sävystä ja koostumuksesta myös. Ostin vahingossa liian tumman BB voiteen ja se ainakin vanhensi jotain 10 vuotta ja teki todella tunkkaisen vaikutelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu sävystä ja koostumuksesta myös. Ostin va
Joo sävystä varsinkin riippuu paljon, esim. suomalaisilla useimmiten on viileän tai neutraalin sävyinen iho, ja jos se tummempi sävy on yhtään liian lämmin, tulee todella ruma efekti. Sitten siitä myös kuinka peittävää se meikkipohja on. Jos se on super peittävää niin ettei yhtään kuulla oma iho läpi, niin ero kaulaan voi olla melkoinen. Kun taas jotain melko läpikuultavaa kun laittaa, niin ei se tummenna kuin vähän. Olen myös huomannut, että vahamaiset ja kermaiset paksut meikkipohjat usein toimii paremmin vähän tummina, kun taas sellaiset öljyttömät kuivahkot lirut ei niinkään.
Sen meikkivoiteen kyllä pitää olla ihan oman värinen, muuten näyttää ihminen ihan pelleltä.