Kokemuksia 8 viikkoa startista?
Ensimmäistä päivää sitä ruokaohjelmaa teen ja olen jo kyllästynyt säännöstelemään syömisiäni.
Kommentit (39)
Miten tuossa ruokavaliossa voisi pitää yhden karkkipäivän?
Kaikki muut on jo tulleet maaliin, jos on 8 vikkoa startista.
Taas kesän tulo yllättää laihtumisesta haaveilijat..
Vierailija kirjoitti:
Selittäkään mulle että miksi nyt kaikissa ruokavalioissa rajoitetaan hiilareita?
Hiilarit (leipä, pasta, peruna, riisi) ovat energialisäke, eli niistä ei saa juurikaan mitään muuta kuin energiaa. Jos ihminen haluaa laihtua, hän rajoittaa energiansaantiaan. Energialisäkkeistä on helpoin leikata, koska silloin ei jää mitään tarpeellisia ravintoaineita saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkään mulle että miksi nyt kaikissa ruokavalioissa rajoitetaan hiilareita?
Hiilarit (leipä, pasta, peruna, riisi) ovat energialisäke, eli niistä ei saa juurikaan mitään muuta kuin energiaa. Jos ihminen haluaa laihtua, hän rajoittaa energiansaantiaan. Energialisäkkeistä on helpoin leikata, koska silloin ei jää mitään tarpeellisia ravintoaineita saamatta.
Tuo ei kuitenkaan ole syy hiilareitten vähentämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat numero 28?
Sitä, että hiilareitten vähentäminen ei liity energiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, hiilareita ei vähennetä tuosta syystä.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse ollut, mutta pari tuttua on. Toinen sai pudotettua tosi hyvin painoa, toinen paljon liikkuva jätti muutaman viikon jälkeen kesken. Ei kuulemma tällä ruokavaliolla riittänyt energia jumpissa yms. Itse olen pari kertaa ollut 4 viikon kiinteyttävällä dieetillä, johon kuului myös liikuntaa, paino tippui ihan mukavasti ja tykkäsin kovasti. Vaatii tottakai päättäväisyyttä, itsekuria ja pitkäjänteisyyttä. Ruokavalioon tottuminen vaatii sekä mielelle että keholle aikaa. Ei muutokset tapahdu hetkessä.
Eikö tossa startissa ole mainittu että jos liikkuu paljon niin sit toi ei ole sua varten. Ideana nimenomaan pudottaa painoa syömällä oikein.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuossa ruokavaliossa voisi pitää yhden karkkipäivän?
Erittäin hyvin. Valmennuksessa painotetaan 80/20 -mallia. Eli 80% hyvä valintoja, jolloin jää 20% varaa niille huonommille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä 8 viikon startti?
Onko reseptit pääasiassa raejuustoa, kananmunia, kalaa ja broileria kasvisten lisäksi, vai onko siellä kasvissyöjällekin realistiset ateriavaihdot?
Eli kannattaako tällainen hiilareiden vähentäminen?