Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti noin pääsee lähetteellä erikoislääkärin vastaanotolle?

Vierailija
02.05.2024 |

Kyseessä radiologi l. sydänlääkäri

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ilmoitettiin 2 kk lähetteestä, että lähete on vastaanotettu. Siitä puolen vuoden päästä sain ajan. Tosin ei ollut kyse sydämestä vaan polvesta. Kun oli kyse keuhkosyöpäepäilystä, havaitsemisesta leikkaukseen kului kaikkineen kuukausi.

Yksi tuttu ei päässyt jo pitkään kipeänä olleen polvensa kanssa edes lääkärille. Sairaanhoitaja neuvoi syömään Buranaa ja palaamaan takaisin 6kk kuluttua, jos kipu vielä vaivaa.

Tutulla oli epäilys, että kyllä siinä polvessa jotain on ja meni yksityiselle. Siellähän löysivät heti kasvaimen ja kyllä sen diagnoosin jälkeen sitten kelpasi jo julkisellekin puolelle hoidettavaksi.

Ei sitä yksityisellä käyntiä tarvitse turhaan pelätä. Usein menee juuri noin, että varaat suoraan ajan erikoislääkärille ja siellä ilmeneekin sitten jotain, mikä pitää hoitaa julkisella puolella. Laittavat sieltä lähetteen leikkaukseen tai mitä nyt tarvitaankin ja hoitoprosessi lähtee käyntiin.

Voihan se toki mennä niinkin, että siellä yksityisen puolen tutkimuksissa ei mitään hälyttävää löydy. Mutta eipähän tarvitse myöskään kuukausitolkulla odotella kauhean epävarmuuden kanssa, että mahtaako nyt olla joku vakavampikin vaiva kyseessä.

Vierailija
22/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso omkannasta mitä on lähetteeseen kirjoitettu. Sen jälkeen googlaat sen kiireellisyysluokan mitä tarkoittaa ja sen perusteella odottelet aikaa. 

Mulla oli kiireellisyysluokan mukaan odotusaika 3kk. Toukuussa tehtiin lähete ja tammikuussa pääsin toimenpiteeseen. Että näin hyvin toimii....

Sun pitää osata soittaa perään vaatia hoitotakuun mukaista hoitoa. Jos ei aikaa järjesty saat palvelusetelin yksityiselle 

Turhaan paasaat. Osasin kyllä soittaa, mutta aikoja on paha taikoa enempää kuin mihin resurssit riittävät. Eikä kaikkea ole mahdollista tehdä yksityisellä. Minun toimenpiteeni oli sellainen, että Suomessa mikään yksityinen  taho ei sitä tee. 

Voi sua pientä. Aika moisessa harhassa elät, jos kuvittelet, että tuosta vaan lähtetellään potilaita ulkomaille, koska joku linjaus on tehty. Huutonaurua! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitaan ilmoitustaulu van jos ei hoitoa ala järjestymään. Näin saa aikoihin vauhtia.

Valitaan ilmoitustaulu? Mitähän mahdat tarkoittaa käytännössä?

Vierailija
24/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso omkannasta mitä on lähetteeseen kirjoitettu. Sen jälkeen googlaat sen kiireellisyysluokan mitä tarkoittaa ja sen perusteella odottelet aikaa. 

Mulla oli kiireellisyysluokan mukaan odotusaika 3kk. Toukuussa tehtiin lähete ja tammikuussa pääsin toimenpiteeseen. Että näin hyvin toimii....

Sun pitää osata soittaa perään vaatia hoitotakuun mukaista hoitoa. Jos ei aikaa järjesty saat palvelusetelin yksityiselle 

Turhaan paasaat. Osasin kyllä soittaa, mutta aikoja on paha taikoa enempää kuin mihin resurssit riittävät. Eikä kaikkea ole mahdollista tehdä yksityisellä. Minun toimenpiteeni oli sellainen, että Suomessa mikään

Lapseni kävi Ruotsissa sydänopetaariossa ja meni hoitotakuun piikkiin. Kannattaa tehdä valviraan ilmoitus jos meinaa ajat ylittyä niin saa vauhtia asioihin.

Vierailija
25/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan paasaat. Osasin kyllä soittaa, mutta aikoja on paha taikoa enempää kuin mihin resurssit riittävät. Eikä kaikkea ole mahdollista tehdä yksityisellä. Minun toimenpiteeni oli sellainen, että Suomessa mikään

Omakohtainen kokemus on kyllä.

Vierailija
26/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kävi Ruotsissa sydänopetaariossa ja meni hoitotakuun piikkiin. Kannattaa tehdä valviraan ilmoitus jos meinaa ajat ylittyä niin saa vauhtia asioihin.

Ja kun yksi lapsi pääsi, kuvittelet nyt että kaikki, jotka vain valittavat, saavat automaattisesti kyydin ulkomaille. Miten joku voi olla noin pihalla todellisuudesta? :D

Vierailija
27/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapseni kävi Ruotsissa sydänopetaariossa ja meni hoitotakuun piikkiin. Kannattaa tehdä valviraan ilmoitus jos meinaa ajat ylittyä niin saa vauhtia asioihin."

Oiskohan siinä ihan pikkiriikkinen ero, onko kyseessä lapsi vai aikuinen? Tai siinä, onko kyseessä sydän tai esim. polvi? Mitäpä luulet? 

Vierailija
28/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun yksi lapsi pääsi, kuvittelet nyt että kaikki, jotka vain valittavat, saavat automaattisesti kyydin ulkomaille. Miten joku voi olla noin pihalla todellisuudesta? :D

En sanonut että kaikki, kerroin vaan että kannattaa hoitavaa tahoa muistutella ja osata itse hoitoa vaatia 

Vierailija
29/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonut että kaikki, kerroin vaan että kannattaa hoitavaa tahoa muistutella ja osata itse hoitoa vaatia 

Turhaan kerrot itsestäänselvyyksiä. Ei olla pikkulapsia, jotka eivät tiedä edes perusasioita. Aina se vaatiminen vaan ei tuota mitään tulosta, koska kiireellisemmät tapakset menevät edelle ja kunta maksaa enemmin sakon kuin lähettää kaikki ulkomaille hoitoon. 

Vierailija
30/30 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä terveyspalveluiden kanava tämä vauva palstakin on. Alkaa jo oksettaa valkotakit ja terveyssandaalit.

Mulla olisi monta hauskaa tarinaa terveydenhuollossa. Osa rikoksia joten ei niin hauskoja 

Viimeisin kertomus huvitti kun poika kertoi käyneensä kuvauksissa ja ei meinannut löytyä ristin sielua sairaalasta. Joku jostain kulman takaa ilmestyi ja sanoi voivansa ottaa kuvan. Röntgentuloksia sitten sai soitella viikon kuluttua. 

Nauroin katketakseni tuota mielikuvaa tyhjistä sairaalan käytävistä.