Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oOo Jouluntähtien 06 KE-TO oOo

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti Iituli, teillä on ollut tosi rankkaa. Toivottavasti nyt olisi parempi päivä ja yö.

Tinuri, kiitos vastauksesta. Meillä vauvalla on vapaa pääsy rinnalle, enkä rajoita imetyksen kestoa, se tuskin syynä vihreään kakkaan. Suihkutissit on rauhoittuneet onneksi jo, mutta edelleen usein syötän pari kertaa peräkkäin samasta rinnasta. Luulen, että Disflatyl (ainakin yhtenä tekijänä) vaikuttaa kakan väriin, sillä oltiin kaksi päivää ilman ja eilen illalla kakka alkoi jo muuttua kellertäväksi. Harmi on sitten se, että iltaitkut tuli takaisin tippojen lopettamisen myötä. Tänään on sit taas annettu tippoja, mieluummin vihreä kakka ja itkuton lapsi kuin ne raastavat itkut. Iitulille vielä, meillä Disflatylin vaikutusta joutui odottamaan useamman päivän, tai se tuli tavallaan pikkuhiljaa. Ei kannata lopettaa liian nopsaan antamista.

D-vitamiinia en ole antanut vielä yhtään. Pakko saada vauvan vatsa rauhoittumaan ensin. Otan tietoisen riskin, mutta tuntuu pienemmältä pahalta tällä hetkellä. Sitten kun on viikon verran päästy ilman iltahuutoa, lienee aika aloittaa Deetipat. Me muuten saatiin miehen kanssa joululahjaksi pullo oikeaa shampanjaa ja sovittiin, että se korkataan sitten kun vauvan vatsavaivaitkut/koliikki/mikälieneekään on ohi. :)

Ennakkohankinnoista: Jossain vaiheessa ostin noille kahdelle ekalle lapselle aika paljonkin vaatetta alennusmyynneistä etukäteen, mutta lopputulema oli se, että meillä oltiin hukkumassa lastenvaatteisiin. Sorruin aina ostamaan kauden uusista vaatteita kaikki ihanuudet, vaikka kaapissa olisi ollut kuinka paljon vaatteita odottamassa käyttöönottoa. Kun lopetin alehamstrauksen, vaatemäärät alkoi pysyä kohtuudessa (no oli niitä silti aika paljon... ;) ja rahaa meni varmaan enintään saman verran kuin hamsteriaikaan.

Nyt kun lapset on jo isompia (tänä vuonna 8 ja 6), niin pärjätään kappalemääräisesti tietty vähemmällä kuin vauvan/taaperon kanssa. Tosin nuo kasvavat pyrähdyksittäin, eli liki koko garderobi menee kerralla vaihtoon. Alesta ostan vain heti käyttöön tulevaa kokoa, eli sellaista mille on oikea tarve, isompaa kokoa vain jos löytyy joku ihan valtavan ihana juttu (oikeasti ihan muutama vaate vuodessa).

Oma maku, lasten maku ja muotikin muuttuu niin, että on tosiaankin parempi ostaa kauden vaatteet silloin kun ne tulevat kauppoihin. Ja kun olen siirtynyt edullisempiin merkkeihin (NameIt, Exit, Benetton), on mahdollista ostaa normaalihintaisena kaikki. Lisäksi ostan mm. yksivärisiä trikoopuseroita ym. H&M:ltä, niissä on hinta-laatu-suhde kohdallaan.

Esikoinen ja keskimmäinen kulkivat ekat vuodet aina puettuna niin, että molempien vaatteet sopivat toisiinsa. Nyt ei enää onnistu yhtä hyvin, kun oma maku molemmilla alkaa vahvistua. Edelleen katson kyllä, että mätsäävät toisiinsa kun mennään jonnekin kaikki yhdessä ja juhliin tietysti, mutta arkena ennemmin niin, että esikoinen kulkee omia polkujaan ja tyttöjen vaatteet (keskimmäinen ja vauva) sopii toisiinsa. Samaa vaatetta ei kokoerosta johtuen vielä ainakaan saa molemmille, mutta värikoodaus ainakin onnistuu. Juuh, kaikki ei ymmärrä, mutta mulle nuo lastenvaatteet on tavallaan harrastus. :)

Päivät ja viikot kuluu ihan älyttömän nopeasti. On hurjaa, että Elsa on ensi viikolla jo 2kk vanha. Meillä on nyt sunnuntaina ristiäiset. Anoppi tulee huomiseksi päivää siivous/vauvankantoavuksi. Lauantaina sitten tehdään viimeistelyt ja sunnuntaina juhlitaan. Meistä ei varmaankaan sitten kuulu mitään ennen maanantaita. Joten toivottelen mukavat viikonloput jo tässä vaiheessa.

terkuin frilla ja Elsa 2.12.

Vierailija
22/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko tulla nopeasti hehkuttamaan muuttunutta tilannetta: meillä ollaan menty jo kuusi yötä huutamatta masuvaivoja. Vauva on vain syönyt ja nukahtanut uudelleen ja sitten olen nostanut omaan sänkyyn jossa nukkunut rauhallisesti seuraavaan syöttöön. Olen itse siis saanut myös nukuttua ja herännyt horroksesta, kyllä tuo nukkuminen vaikuttaa tosi paljon omaan mielialaankin. ja tietysti se ettei vauvalle ole vaivoja. Päivisin neiti ei sitten pitkiä päikkäreitä otakaan ja hieman tuntuu masu vaivaavan, mutta itse levänneenä jaksaa kyllä vauvaa tarvittaessa kantaa.

Meillä nuo masuvaivat siis hellittivät ihan yllättäen, olen itse syönyt ja juonut kuten ennenkin. Ainoa ero entiseen on että nyt vauvalla tuntuu olevan yö ja päivä erotettuina ainakin jotenkin ja sitten neidillä on alkanut tulla jättiläiskakat, eli kakkaa on kerralla koko vaippa (ja ylikin). neuvolantäti muuten sanoi mulle että ainakin kahvi vaikuttaa kaksi tuntia juomisen jälkeen eniten, en sitten tiedä onko niin. Tällä hetkellä kaikki on siis loistavasti, toivottavasti vaivat eivät enää palaa.

Tsemppiä Iituli ja muut masuvaivojen kanssa painivat, toivottavasti teilläkin huuto pian loppuu. Meillä muuten tyttö on tyytyväinen rintarepussa ja nukahtaakin siihen helposti vaikka vatsa vähän kipristelisikin.

Tämä oli nyt tällänen masuvaiva/oma napa viesti, nyt täytyy alkaa imuroimaan, meillä on ristiäiset sunnuntaina joten puuhaa riittää.

Oribi ja tytteli 8 vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen operaatio mennä neuvolaan!? Ensin laitat itsesi siihen kuntoon että kehtaat näyttäytyä julkisilla paikoilla eli etsisit vaatteet ja ihmettelet kumpaa laitetaan ensiksi, muotovaahtoa vai lakkaa??? Sitten alat hyvissä ajoin herätellä vauvaa, jotta saat hänet puettua ja ruokittua ettei huuda kurkku suorana vastaanoton aikana. Sitten näin pakkasella järjestät kyydin, jotta pääsen perille ilman kylmettymisiä. Olin ihan hiestä märkä, kun pääsin neuvolaan.

Poikanen on hyvin kasvanut, nyt 3vkon iässä painoa 4130g ja pituutta 54cm. Ilmankos jotkut 50cm potkuhousut kiristää harteilta. Ja vastasyntyneen vaipat eivät meinaa riittää mahan kohdalta kiinni. Nopeasti nuo pikkuiset kasvaa.

Pikkuherra piti eilen iltahuutoa muutaman tunnin, epäilen, että maha ei ollut syynä vaan yliväsymys ja taas ne kädet olivat vaan tiellä ja herättivät. Tissille piti murista ja venytellä, mutta vihdoin tuli uni ja nukutti 7,5h!!! Olin kuin uusi ihminen tuollaisten yöunien jälkeen. Joku (en ikinä muista nimimerkkejä) oli huolissaan ettei vauvan naaman eteen mene peittoa, minäkin olin... mutta tämä tapaus ei nukahda yöunille ellei peitto/sideharso ole naaman edessä. Toki nostan sen nukahdettua sitten pois, pääasia että uni tulee ja saadaa nukuttua.

Akseli olikin sitten niskaa myöten kakassa kun aamulla megaunilta heräsi. Ja pyykkikone pyörii!

Nyt yritän saada ruuan valmiiksi, kun perheen pienin on taju kankaalla. Tytsy tuossa hengittää niskaan, pitäisi kuulemma päästä habbohotelliin pikaisesti.

Voimia siskot! Me nukutaan sitten joskus. Ehkä...?

Kirsikka ja poikanen Akselsson (mieheni kutsuu poikaa " äidin pikku Sheridaniksi" , pokka pitää-sarjan mukaisesti)

Vierailija
24/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa moi!

Kirjoitan taas yksikätisenä, hankalaa.

Onpas monella masuvaivoja, meillä ei ole ihan tuota luokkaa, mutta ihan riittämiin kuitenkin. Tää meidän poju ei oo oikeestaan koskaan kunnolla tyytyväinen:(. Eilinen ilta oli kamala, sylissä kun kantoi ympäri kämppää niin oli lopulta hiljaa, mutta sitä edelsi n.1,5h huuto, ja vaikka se nyt kuulostaa lyhyeltä ajalta, niin silloin se tuntui ikuisuudelta, jo 10 minuuttia suoraa huutoa on kamalaa. ja itse on väsynyt siihen päälle niin huhhuh. Joku kirjoitti että tämä aika on ihanaa, mä oon sitä mieltä että tämä aika on kamalaa. Odotan että vauva kasvaa ja masukivut/mitkä lienee vaivat helpottaa. Esikoisen masukivut helpottui 7viikon iässä, ja ei tullut nyt etukäteen mieleenkään että nyt kakkosella ne jatkuu vielä pidempään, hölmö minä!

nyt poju herppasi sylissä, pakko mennä

driver ja poju reilu 7 viikkoa

Vierailija
25/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin oltiin eilen neuvolassa, ja huh että on mies kasvanut! Kuukaudessa tullut 1,5kg painoa ja 7cm pituutta, eli poika on nyt 4550g ja 57cm. Muuten kaikki on hyvin, poika kannattaa jo päätään todella hyvin ja on erittäin jäntevä ja virkeä. Hymyjä alkoi sadella viime viikonlopun aikana.

iitulille ja muille vatsavaivaisten vauvojen äideille kovasti jaksamisia! Meillä poika kitisee vatsaansa iltaisin, ja yöllä herätyksiä on monta, joten aikamoisessa sumussa täälläkin elellään. Poika on selvästi vaativampi vauva mitä siskonsa aikoinaan, lattialla ei viihdy kuin muutaman minuutin, esikoinen taas tykkäsi lattialla oleskella niin ettei enää muuta olisi tehnytkään :) täytyykin kaivaa tuo jumppalelu esille, josko poikakin tykkäisi siitä kun on niin tarkkaavainen miehenalku.

Iitulin tavoin minäkin olen vitsi kaveripiirissäni juuri noiden alehankintojen takia. Esikoisen vaatteista n. 90 % on alennusmyynneistä, olen ihan haka bongaamaan kaikkia ihanuuksia puoleen hintaan jne. Ensi talveksi ajattelin pojalle ostaa haalarin, jos sopiva tulee vastaan, mutta sitten sainkin kaveriltani 86cm reimatecin viime vuodelta, joten jos se on sopiva ensi vuonna niin sitten ei tarvitse ostaa... värikin on kiva, se sellainen harmaa (muta?) johon sopii hyvin vaaleansiniset pipo ja hanskat. Esikoisella oli 1v. talvenaan 80cm haalari, mutta tyttö onkin paljon lyhyempi mitä veljensä, jos pojan kasvu jatkuu samanlaisena.

Tänään tuli kirje sieltä b-hepatiitti-rokotetutkimuksesta, mutta en oikein tiedä osallistutaanko vai ei. Itse olen vastaavassa tutkimuksessa ollut mukana viime vuonna, esikoinen taas oli rotavirus-tutkimuksessa... Jotenkin noita rokotuksia tulis sitten niin paljon, kun noi b-hepatiittirokotteet 2,4 ja 6kk iässä, ja eikö neuvolassa tuu rokotukset sitten 3 ja 5kk ikäisenä (ja tietty sitten isompana vielä)

Meillä oli eka käynti äitiysneuvolan puolella, kun vauva oli 1½vko, sit lastenneuvolassa vielä samalla viikolla eli 2 vkon ikäisenä. Sen jälkeen kuukauden välein tuonne puolivuotiaaksi, sit 8kk ja 12kk. Lääkärit on 4kk ja 8kk ikäisenä. Seuraava nla meillä on siis helmikuun lopussa, ja siinä samalla on esikoisen painokontrolli. Jännittää jo etukäteen, kun tuo neiti on niin onneton syömään, tykkää hulluna kasviksista ja lihaa ei söisi lainkaan. Ihan hyvä niin, mutta kun ei noilla saa painoa nousemaan... tosin ei musta tyttö mitenkään laiheliini kyllä ole.

PIMMI84: muistanko oikein että olet opiskelija? Jos niin saitko tarpeeksi opintopisteitä kasaan opintotukea varten? Mähän olen kanssa opiskelija, suoritan nyt keväällä muutaman kurssin ja nostan siis opintotukea koko ajan. Jouluun mennessä sain 30op, ja nyt keväällä tulee 11, eli jää hiukan vajaaksi siitä minimimäärästä mitä vuoden aikana pitäisi tulla... mutta raskaus ja vauvanhoito luulisi olevan hyvä syy sille miksei ihan aikataulussa pysy...

Illalla olisi esikoisen jumppa ja tyttö ei oo nukkunu päiväunia... saa nähdä miten käy. Poika sen sijaan nukkuu jo kolmatta tuntia, voi miksi tätä ei tapahdu yöllä???

No niin, no nyt poika heräsi...

Petra ja poika kohta 5vko sekä esikoinen 2v4kk

Vierailija
26/26 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia masuvaivojen kanssa takkuileville! Ymmärrän jotenkuten miltä teistä tuntuu. Siskon esikoinen huusi myös vauvana (koliikki). Aloitti kolmen viikon ikäisenä ja lopetti 3kk ikäisenä. Päivällä kun oli hereillä piti kanniskella ja kävellä ympäri taloa että olis edes hetken hiljaa ja yöt meni myös täysin huutaessa. Se oli melkein ympärivuorokautista huutamista. Mutta hänkin selvisi siitä, tyttö nyt 4v. Tsemppiä kovasti!! Se menee ohi, ennemmin tai myöhemmin, toivottavasti ennemmin..

Meillä oli eilen myös huutokonsertti menossa klo 22-24 aikoihin. Loppujen lopuksi laitettiin auton turvaistuimeen istumaan, rauhoittui siinä ja lopuksi nukahti, sen jälkeen nukkui yön hyvin. Heräs vaan tankkaamaan. Tänään oli sama juttu, huutoa klo 10.30-12.30 jolloin lopuksi nukahti ja nukkui sen 3h. Pihalle en jaksanu laittaa, mutta nukku hyvin myös sisällä sen saman ajan kuin ulkona. Hyvä niin!

Neuvolakäynnit; meillä kävi th (äitiysth) kotona tytön ollessa viikon ikäisenä, tuli sit toisen kerran kolmen päivän jälkeen uudestaan, koska tytön napa laapistettiin ja minulta hän poisti pari tikkiä. Lastenth kävi myös kotona tytön ollessa 2 viikkoa. Neuvolaan mentiin 1kk kontrolliin, ylimääräinen kontrolli oli 6viikon ikäisenä, koska mulla oli jälkitarkastus. Seuraava kontrolli 2kk iässä, lääkäri ja rokotus 3kk iässä ja sen jälkeen jatkuu kerran kuussa ellei ole mitään erikoista miks pitäis käydä useammin.

Joku (valitettavasti en muista nimimerkkiä) kertoi olevansa hiestä märkä kun oli mennyt neuvolaan. Samaa mieltä olen täällä, se vaatii paljon aikaa ja suunnittelua että pääsee neuvolaan. Vauva ei tietenkään herää silloin kuin pitäis, vaan hänet pitää herättää, syöttää pukea jne. ettei huuda neuvolassa kurkku suorana. Itseäkin pitää ehostaa että tosiaan kehtaa mennä ihmisten ilmoille. Itse kun viihdyn rennoissa vaatteissa kotona ollessani. Ehkä tämä helpottuu ajan myötä kun vauvat kasvaa, tulee jonkinnäköinen rytmi ja on kauemmin hereillä. Ainakin minä toivon niin! =)

Pian alkaa emmerdale, telkkarin ääreen siis.. =) Tyttö kun nukkuu tunnin hereilläolon jälkeen taas. =)